מתכונים לחג השבועות

pirge

New member
כדורי גבינה ושוקולדצ'יפס- חמים.

כדורי גבינה ושוקולדצ'יפס - ח מ י ם . - נהדר לקפה של בקר או אחה"צ. בהמלצה --------טעים לשים בקערה: 200 גרם מרגרינה מזולה רכה 400 גרם גבינת "כנען" 2 ביצים שלמות חצי כוס סילאן כוס צימוקים כוס קוקוס שקית סוכר וניל שקית אבקת אפיה כוס ורבע סוכר כפית קינמון 3 כוסות קמח רגיל שוקולד צ'יפס כמה שרוצים---כוס או יותר. קערית נוספת עם סוכר וקינמון לטבול את הכדורים. ללוש לבצק. להכין כדורים בינוניים בלי השוקולד צי'פס ולהכניס בכל כדור כמה שוקולדים ולסגור בחזרה לכדור. לטבול כל כדור בתערובת הסוכר והקינמון. ולסדר על ניר אפיה 4 בשורה ס"ה 16 לתבנית גדולה. אין צורך להיעזר בקמח--- כי הבצק נוח ולא נדבק. למי שנדבק—אז רק לטבול את קצות האצבעות במעט קמח וזהו.... מחממים תנור מראש-----175 אפיה די מהירה אצלי נאפו לצבע חום יפה בערך 20 דקות לתבנית. יוצאים 40 כדורים. לפני ההגשה לחמם 3 שניות במיקרו או בטוסטר\תנור. נהדר מחומם בטוסט אובן. מקור------: פ י ר ג ה.
 

pirge

New member
שקיקי בצק פילו ב-3 מליות טעימות

שקיקי פילו ממולאים בצק פילו חתוך 12X12 ממלאים ואוספים מ-2 פינות נגדיות מהדקים למעלה מניחים על דף אפיה בתבנית מברישים את השקיק רק בחלק התפוח ולא בסוגר. מפזרים מעט עלי טימין ואופים בתנור חם עד להזהבה 1. מלית: חציל וגבינות מועכים חציל קלוי ומערבבים עם 150 גרם גבינה בולגרית מפוררת כפית קמח רגיל ופלפל שחור מלח רק במידה וצריך אחרי טעימה 2. מלית פטריות: מטגנים במעט שמן בצל אחד קצוץ ומזהיבים. מוסיפים קופסה פטריות שמפיניון ללא נוזלים-- עם כף שמנת מתוקה--בוחשים עד שאין נוזלים. שמים בקערה עם: 2 כפות אגוזים טחונים 50 גרם קשקבל מגוררת כף יין לבן יבש כפית טימין 3. מלית טונה מיוחדת 180 גרם טונה משומרת במיץ - לסנן חצי קופסה קטנה פטריות חתוכות - לסנן כף שמן בצל קצוץ חצי כוס גבינה צהובה מגוררת 30 גרם אגוזי מלך קצוצים ביצה שלמה לערבב בקערה. להוסיף מלח ופלפל שחור 4. מלית תרד וגבינות למלית: ______ 300 גרם עלי תרד טרי ומנוקה אפשר טרי או סנפרוסט 3 כפות שמן לטיגון מטגנים ומערבבים עד שאין נוזלים מקררים. מוסיפים: ביצה שלמה ומעט פלפל שחור 100 גרם גבינה בולגרית מפוררת 1 גביע קוטג' 100 גרם גבינת קשקוול מגוררת
 

pirge

New member
מעטפות בצק עלים במלית גבינה

בצק עלים חתוך לריבועים 12X12 לא מרודד. מכינים מלית גבינה: 2 חבילות גבינה לבנה 5% 3 כפות גדושות אבקת אינסטנט פודינג וניל ביצה שלמה צימוקים קליפת לימון\וניל לשים בכל ריבוע כף מלית ולסגור מ-2 קצוות נגדיות. להדק את הצ'ופצ'יק. להניח על ניר אפיה ברווחים . לאפות בחום 190. תנור שחומם מראש. עד שהבצק מקבל צבע חום יפה. מקררים 2\1 שעה. מאבקים באבקת סוכר ומגישים. אפשר להכין אותו דבר במלית גבינות מלוחות: להכין תערובת של גבינות שיש בבית: צהובות , לבנות, קוטג', מלוחות. לערבב עם ביצה ולהוסיף מעט מלח במידה וצריך. למלא ולסגור כמו בתמונה. להניח על ניר אפיה. למרוח בביצה ולפזר שומשום ולאפות חום 190 מעלות עד לגוון חום יפה. תהנו.
 

pirge

New member
לחמניות ברזיל ----פאן-קז'ו

פאן קז'ו – לחמניות גבינה מברזיל מקור המתכון: הקייטרינג של מגי ותולי" גליון 112. המתכון: 4 תפוחי אדמה בינוניים, מבושלים ומעוכים 50 גרם שמרים 3 ביצים 4 כפות גבינת פרמזן , מגוררת דק 3 כפות חמאה רכה 1 כוס חלב 2\1 כוס מים 1 כפית מלח 1 כף סוכר קמח לפי הצורך ביצה טרופה להברשת הבצק בקערה מערבבים את כל החומרים. מתחילים להוסיף קמח בהדרגה תוך כדי לישה, עד שמתקבל בצק רך, גמיש ולא דביק. מתפיחים שעה צרים לחמניות קטנות בגודל לחמניות "ביס" מניחים בתבנית מרופדת בניר אפיה ומתפיחים כחצי שעה מחממים תנור לחום 180 מעלות. מברישים את הלחמניות בביצה אופים כ-20 דקות הערות של פירגה: אלה לחמניות שאכלנו במשך חודש כשהיינו בריו דה ז'נרו המקסימה. לטעמי,הן יותר טעימות מהמקור... אומצו בהתלהבות... שכחתי לשים חמאה—למרות—יצא פיגוז...... בלי טיפת שומן...... שכחתי לשים גם את המים...שמתי רק את החלב..... יצא לי לשים כ-2\1 3 כוסות קמח. כדאי לשים לאט ולפי הצורך....... שמתי 2 כפות שמרים יבשים. עשיתי את הבצק מעט דביק, לכן, אחרי התפיחה הראשונה לשתי שוב. ומיד קרצתי לחמניות. קרצתי אותם ממש גדולות,ולכן יצאו כמו פיתות (ראו תמונה) אבל משובח מאד. תהנו.
 

pirge

New member
ממרח מגבינת רוקפור ואגוזים

ממרח גבינת רוקפור ואגוזים 250 גרם אגוזי מלך קלויים קצוצים 200 גרם גבינת רוקפור מגוררת 2 בצלים ירוקים קצוצים 2\1 כוס גבעולי סלרי קצוצים 2-3 כפות מיונז מלח פלפל שחור גרוס מעבדים את כל המרכיבים פרט למלח במעבד מזון, לממרח חלק ואחיד. טועמים ואם יש צורך מתבלים במלח. מחזיק בכלי אטום במקרר עד שבוע מעיתון ישן של ..שף.
 

satr

New member
יורדת למחתרת!!! איזה מתכונים../images/Emo59.gif

חג שבועות אחד לא יספיק תודה לכל העושים במלאכה
ורד
 

pirge

New member
עוגת גבינה עם או בלי סוכר

עוגת גבינה ללא סוכר ----אפשר להכין עם כוס וחצי סוכר מקור:פירגה. העוגה נוסתה בנוסחים דומים-אבל זו הכי הכי הצליחה לי-- תבנית עגולה 26--- משומנת . בזמן האפיה העוגה גבוהה מאד מאד . אחרי הקירור-העוגה צונחת לגובה התבנית . לא חיממתי את התנור מראש. מכניסים את העוגה לתנור בחום 175 מעלות-----ופותחים דלת אחרי 50 דקות בדיוק. מקררים. מכניסים למקרר ושוכחים ממנה לפחות לחמש שעות. 750 גרם גבינה 5% 1 מיכל שמנת חמוצה 9% 6 ביצים מופרדות 3 כפות קמח רגיל(גדושות) 2 כפות קורנפלור (גדושות) שקית אבקת אפיה (שלמה) 2 שקיות סוכר וניל קליפה מלימון מגורר 20 מ"ל נוזל דיאטיפ קורט מלח קטנטן מקציפים חלבונים ומוסיפים קורט קטנטן של מלח. מקציפים עד שנהיה קצף –לא קשה. מערבבים בקערה שניה את כל החומרים כולל החלמונים מערבבים בתנועות קיפול הכל ביחד. יוצקים לתבנית. לקשט כיד הדמיון . אני אוהבת להקציף שמנת מתוקה , עם אינסטנט פודינג וניל דיאט וכוס חלב . ולצפות. העוגה נהדרת גם בלי הציפוי. רוטב תותים: משרים 2\1 קילו תותים בחצי כוס סוכר ו4\1 כוס יין מתוק. אחרי חצי שעה מכניסים הכל לבלנדר וטוחנים. יוצקים על העוגה לפני ההגשה.
 

pirge

New member
עוגת גבינה קרה לימונית

07:36 | 07/10/04 עוגת פתי בר שמנת קרה שלי pirge / מתכונים ו בסיס: חבילת פתי בר גדולה בטעם שוקולד\\וניל או חבילת בישקוטים מורטבים ביין\חלב\נס קפה....... או להכין בצק מ : 100 גרם חמאה מעורבבת עם 2\1 1 כוס פירורי בסקויטים לערבב ולהדק על ניר אפיה בתבנית פיירקס מילוי: 500 גרם גבינה לבנה שמנה 1 שמנת חמוצה של פעם 4\3 כוס סוכר 2 שמנת מתוקה 38 אחוז 1 חבילה אינסטנט פודינג וניל גרודת לימון - למי שאוהב טעם לימוני ציפוי: 10 בסקויט פתי בר מפורר עם 2 כפות סוכר חום ו-50 גרם אגוזים. להכניס ולעבד ב-3-4 פולסים קצרים במג'ימיקס שיישאר בפירורים גסים. להקציף את השמנות המתוקות עם הסוכר. לערבב את יתר החומרים בקערה אחרת. לאחד את 2 התערובות בתנועות קיפול. לשטח שכבה בסקויטים רטובה . מעל ליצוק את קרם הגבינה. לפזר את הציפוי. או ציפוי אחר כיד הדמיון. לשמור בקירור כמה שעות לפני ההגשה. אפשר ציפוי גנאש. ואפשר לשים שכבות של בסקויט --גבינה וקרם שוקולד ----לסירוגין.
 

pirge

New member
לביבות גבינה חמות ומתוקות

לביבות גבינה "טוב טעם" וסולת חדש חדש בהמלצה חמה - יש תמונה לביבות חמות ומתוקות בציפוי סולת מוגשות בשמנת קלה ובסילאן. טעם נפלא,עדין וגבינתי. 14 לביבות גדולות חבילה טוב-טעם 2\1 מיכל שמנת חמוצה 9% 2\1 כוס סולת 2\1 כוס קמח מצה -- לשים רק רבע כוס ולהוסיף רק לפי הצורך 2 ביצים 2\1 כוס סוכר מעט וניל לטעם צלחת עם כוס סולת נוספת לטבילה – לפני הטיגון מעט שמן במחבת גדולה. לערבב בנמרצות את כל החומרים לבלילה אחידה. להעביר בעזרת כף- כף גדושה לצלחת הסולת---- ומכאן,אפשר ליצור בעזרת הסולת וכפות הידיים-- לביבה יפה להגיש עם שמנת חמוצה וזירזופי סילאן.
 

pirge

New member
מוס גבינות לקרקרים וללחמים

מוס גבינה מיוחדו pirge ו 14:03 | 14/05/06 מוס גבינה נוסח צרפת תבנית 20 על 20 ס"מ 220 גרם גבינת גליל מגוררת גביע גבינה לבנה 9 אחוז 3 כפות מיונז 2\1 כוס שמנת מתוקה 100 גרם אגוזים קצוצים 4\1 כפית פלפל לבן 14 גרם ג'לטין 3\1 כוס מים מערבבים בקערה את הגבינות ויתר המצרכים לפי הסדר. ממיסים ג'לטין ב3\1 כוס מים קרים. מרתיחים ומערבבים - עד שאין בכלל גושים-- ובמהירות מוסיפים לתוך קערת החומרים. מרפדים תבנית בניר פרגמנט ויוצקים את המוס. מקררים היטב. הופכים על צלחת יפה מגישים עם קרקרים\טוסט. ללא מקור.
 

pirge

New member
מאפה מרשים בשכבות תפו"א ומוצרלה

מאפה שכבות תפוחי אדמה ומוצרלה-אפוי -- של שולה מוזס 6 תפוחי אדמה בינוניים-רצוי העגולים-פרוסים בדיסקית פריסה במעבד מזון שמים בקערה ומערבבים ה י ט ב עם: 3 כפות שמן זית ובזיקת מלח. מכינים גם חצי כוס קמח מצה ---- מושחם מעט במחבת יבשה. בנפרד----מערבבים בקערה קטנה: 2 שיני שום כתוש 4 עלי פטרוזיליה קצוצה כוס גבינה קשקבל מגוררת מעט מלח ופלפל גרוס טרי מגררים בכלי נפרד 250 גרם גבינת מוצרלה מ ש מ נ י ם במעט שמן זית-תבנית הגשה יפה-חסינת אש מפזרים כ-2 כפות קמח מצה מחלקים את כמות התפוחים ל-3 מסדרים בתבנית : שכבה אחת של תפוחים בצורת חופפת - צפוף מורחים חצי מתערובת הקשקבל ומעל מפזרים חצי מכמות המוצרלה מסדרים באותה צורה עוד שכבה מסיימים בשליש האחרון של פרוסות התפוחים זורים את יתר קמח המצה מטפטפים כרבע כוס שמן זית על פני המאפה אופים בחום 200 מעלות-בחלק העליון- כשעה----ללא כיסוי עד שפני המאפה מזהיבים-- והתפוחים רכים. בודקים בעזרת מזלג . מוציאים מהתנור. נותנים למאפה לנוח מספר דקות לפני ההגשה. המתכון נרשם מתוך עיתון זמנים מודרניים משנת 1988.מאת: שולה מוזס.
 

pirge

New member
מאפה עגול מרשים של גבינה ובצל

מאפה גבינה ובצל בתבנית עגולה משומנת. חצי חבילה קמח תופח קטן חצי חבילה מרגרינה (100גרם) חצי כוס שמנת חמוצה. ללוש לבצק רך ונעים. לרדד את הבצק ולהניח בתבנית. מלית: 150 גרם גבינת בשן מעושנת מגוררת 150 גרם גבינת חמד מלוחה מפוררת חצי גביע שמנת חמוצה 2 כפות פירורי לחם 2 ביצים לערבב בקערה וליצוק על הבצק בתבנית. לאפות חצי שעה ולהוציא מהתנור. לטגן בצל גדול קצוץ בכף שמן ולפזר על הגבינה. להחזיר את המאפה לתנור ולאפות עוד 15 דקות. אם לא אוהבים בצל, אפשר לפזר גרגרי שומשום.
 

pirge

New member
מאפה עלים יפה לפטריות ולבצל

מאפה פטריות ובצל / pirge בצק עלים 50 גרם חמאה 750 גרם פטריות טריות או מקופסה חתוכות. (אני קונה קופסה גדולה) 3 בצלים גדולים קצוצים 2 כפות קמח רגיל מיכל וחצי שמנת לבישול 15 אחוז 100 גרם עמק מגוררת (הכי טעים עם טל העמק) מלח פלפל טיפת אגוז מוסקט. תבנית מלבנית 33 על 27 מ ש ו מ נ ת. לחמם תנור 180 מעלות. לרדד בצק עלים על משטח מקומח בגודל שיכסה את התבנית ואת הדפנות. ש י ג ל ו ש מ ע ב ר ל ת ב נ י ת . לחורר במזלג את פני הבצק במספר מקומות ולהכניס למקרר. ב י נ ת י י ם...... ממיסים במחבת את החמאה.מוסיפים בצלים ומזהיבים. מוסיפים את הפטריות בלי נוזלים. ומטגנים עד שאין נוזלים במחבת. מלח פלפל. מוסיפים קמח..מערבבים. מוסיפים שמנת ומבשלים כמה דקות עד שהרוטב מסמיך. מסירים מהאש. אופים את הבצק לבד לצבע זהוב. מוציאים. אם הוא תפוח מאד. להנמיך אותו בדחיסה קלה. יוצקים את המלית, זורים גבינה. אופים 20 דקות. מחכים 20 דקות, ואז חותכים ומגישים.
 

pirge

New member
סיגרים בגבינה בטעם וניל- מעדן

14:19 | 08/03/05 סיגרים מבצק עלים במילוי וניל-מעדןו pirge / מתכונים ו בצק עלים בונילו pirge / מתכונים ו 13:49 | 01/03/05 בצק עלים בוניל - מ ע ד ן . ריבועי בצק עלים של "מעדנות" 2 חבילות גבינה לבנה 5% או 9% (ס"ה 500 גרם) ביצה שלמה שקית סוכר וניל חבילה של אינסטנט פודינג וניל חצי כוס סוכר (או לפי הטעם) אפשר להוסיף צימוקים אבקת סוכר לציפוי. לערבב את המילוי. למלא בכל ריבוע כפית מלאה מהמילוי . לעטוף משני הצדדים לצורת סיגר לאפות בחום 180 מעלות עד שמקבל גוון חום לקרר מעט ולפזר אבקת סוכר
 

pirge

New member
פשטידת פטריות שקוצרת שבחים

15:25 | 14/06/05 תודה ל pirgeו c h u k i e ו על מתכון מדהים לפשטידת פטריות... שמצאת בחיפוש המתקדם! הפשטידה קצרה שבחים ומחמאות! הינה המתכון : פשטידת גבינות ופטריות מעולה בצק: 200 גרם קמח תופח חצי מיכל שמנת חמוצה 100 גרם מרגרינה\חמאה קורט מלח להשהות במקפיא חצי שעה. לשמן תבנית פאי 28 . לרדד עלה ולרפד תחתית ושוליים. לאפות 10 דקות בתנור 180 מעלות שחומם מראש . מלית: 2 חבילות גבינה לבנה 5% חצי כוס גבינה פטה מפוררת חצי כוס גבינה גלעד מגוררת גביע שמנת מתוקה 5 ביצים טרופות במזלג מערבבים היטב ומוסיפים: חצי כוס עירית קצוצה 200 גרם פטריות קצוצות רבע כוס קמח רגיל מלח, פלפל,כף אבקת מרק פטריות לטעם. יוצקים על הבצק האפוי. אופים בחום 175 מעלות כ-35 דקות.. בטעם של עוד.
 

pirge

New member
חמאה ביתית בטעמים שונים

של: מלי ברזילי חמאה ביתית (ירוקה) בטעם שום שמיר המצרכים: 2 חבילות חמאה (רכה) חצי כפית מלח שן שום קצוצה דק מאוד כמה גבעולי שמיר קצוצים דק אופן ההכנה: מקציפים את כל החומרים עד שהחמאה הופכת ירוקה חמאה ביתית (אדומה) בטעם עגבניות שרי המצרכים: 2 חבילות חמאה (רכה) חצי כפית מלח שן שום קצוצה דק מאוד עגבניות שרי מיובשות שרויות בשמן זית אופן ההכנה: מקציפים את כל החומרים עד שהחמאה הופכת אדומה חמאה ביתית (שחורה) בטעם זיתים שחורים המצרכים: 2 חבילות חמאה (רכה) חצי כפית מלח שן שום קצוצה דק מאוד זיתים שחורים אופן ההכנה: מקציפים את כל החומרים עד שהחמאה הופכת שחורה
 
מה הולך כאן???../images/Emo2.gif

בנות אתן מדהימות!!! ייקח יומיים רק לקרוא את המתכונים! ודרך אגב, העוגות של סילבי השפויות מומלצות בחום. מיכל
 
למעלה