מתכונים לחג השבועות

pirge

New member
פודינג אורז בחלב

07:41 | 17/10/04 אורז בחלב -בהשראת גרסיה גרגו הבישול הלבנוני----ו pirge / מתכונים ו 3 כוסות חלב וכוס אחת שמנת מתוקה (או 4 כוסות חלב) 4\3 כוס אורז עגול הרבה מים לבישול האורז כוס סוכר תמצית מי ורדים 2 כפות קורנפלור מעורבים במעט מים עד שלא יהיו גושים קישוט: שקדים גרוסים מבשלים את האורז בהרבה מים -7 - דקות. מסננים. שמים את האורז המסונן בסיר עם החלב ומבשלים כ-25 דקות. תוך בחישה מדי פעם. כשהאורז נספג כולו מוסיפים סוכר ותמצית ורדים ומבשלים ביחד כמה דקות. מוסיפים את הקורנפלור המומס היטב ובוחשים כל הזמן תוך בישול עד שמתעבה. מגישים קר עם פיסטוקים או שקדים קצוצים. מעדן לחג שבועות.
 

pirge

New member
אפרסקים בקרם ריקוטה

אפרסקים בקרם ריקוטה 8 מנות אפרסקים בקרם ריקוטה / מיכל לוי-אלחלל וטל בן-חיל המתכון מתוך מוסף האוכל של עיתון 'לאשה' 600 גרם גבינת ריקוטה 3\2 כוס ריבת משמש 100 גרם שוקולד מריר מגורר 2 כפות ליקר תפוזים (אם רוצים) כפית וניל 2\1 כוס סוכר 4\1 כוס מים כף חמאה או מרגרינה 8 אפרסקים חצויים מגולענים ההכנה: שמים את הגבינה במעבד מזון עם להב מתכת ומעבדים 2 דקות.מוסיפים ריבה ומערבבים רק עד שהריבה מתמזגת בגבינה. מעבירים לקערה, מוסיפים את השוקולד הליקר והוניל ומערבבים. מאחסנים במקרר שעתיים. מחממים סוכר ומים במחבת וממיסים לקרמל בגוון חום בהיר. מוסיפים את החמאה ומבשלים לאט.מוסיפים אפרסקים ומבשלים 5 דקות עד שיתרככו. מחלקים את האפרסקים לקערות הגשה אישיות. 2 חצאים לכוס . לקרר כשעה במקרר. לכסות בקרם הריקוטה את הפירות שבכוסות. לגרר שוקולד ולהגיש.
 

pirge

New member
מוס פסיפלורה ---שהבאתי מברזיל

15:29 | 06/02/05 מוס פספלורה מתכון שהבאתי איתי מביקורי בברזיל ---ממשפחה. מדהים . המצרכים: שקית ג'לטין של 14 גרם תוכן של פסיפלורות ----- תכולה של 3-6 לפי הגודל. 300 גרם שמנת מתוקה 300 גרם חלב ממותק. אפשר בקופסה. אופן ההכנה: להמיס הג'לטין על האש עם כוס מים.לבחוש כל הזמן שלא יהיו גושים. לקרר את הכוס עם הג'לטין במקרר. בנתיים לחתוך את הפסיפלורות ולרוקן אותם לבלנדר עם 2 כוסות מים, להקציף ולסנן לכמות של כוס אחת. להקציף בבלנדר את השמנת המתוקה עם החלב הממותק. להוסיף את כוס הפספלורה המסוננת. את כוס הג'לטין להעביר לבלנדר בשני שלבים. קודם לצקת רק חצי כוס ולערבב ---ואחר כך לצקת עוד חצי כוס ולערבב. לשפוך לתבנית עגולה ולהכניס לפריזר לחצי שעה. אחר כך אפשר להוציא מהפריזר ולשמור במקרר. להפוך את התבנית לצלחת. (אפשר לקשט למעלה עם קצת מפספלורה נוספת) את המתכון הזה ניתן להכין גם במקום פסיפלורה---עם מנגו, תותים, מילון, או אפרסקים אפשרי גם מקופסת שימורים. אני ניסיתי את כל אלו. יצא נהדר. בהצלחה! •
 

pirge

New member
קינוח מרשמלו שמנת ופירות העונה.

הקוקטייל פירות עם המיץ מוסיפים פירות חתוכים אני לא מקלפת......ענבים-אפרסמון-תפוח אדום- אגסים-משמש-אפרסק לבן........ מרשמלו צבעוניים חתוכים ל-2. קופסה דובדבנים מסוכרים יוצקים שמנת מתוקה ללא הקצפה ומערבבים. למתיקות נוספת : דבש\סילאן\מייפל אפשר להוסיף אגוזים קלויים. לשמור במקרר לפחות 6 שעות לספיגת הטעמים. אפשר לקשט בעוד קצפת מוקצפת עם מעט סוכר. לשים עוגית מרנג על כל מנה ולזלף עליה מעט סירופ שוקולד. חג שמח. מרשמלו קוקטייל נוסח פירגה
 

pirge

New member
עוגת דובדבנים או תותים של פירגה

12:14 | 07/06/05 עוגת דובדבנים טרייםו pirge ו עוגת דבדבנים \תותים --קרם גבינה \וג'לי להכין יום לפני ההגשה. לבצק: שני חלמונים 200 גרם מרגרינה מזולה 3 כוסות קמח תופח 1/2 כוס סוכר כף קליפת תפוז מגוררת חצי כוס מיץ תפוזים ללוש לבצק ולשטח בתבנית גדולה מלבנית משומנת. לאפות בחום 175 ..כ-20 דקות. לבדוק שמוכן. צבע זהוב חומי. ל ק ר ר. להכין קרם גבינה: שמנת מתוקה להקצפה כוס חלב שקית אינסטנט פודינג וניל חצי כוס סוכר להקציף לקרם. להוסיף: 500 גרם גבינה 9% 2 כוסות דובדבנים מגולענים טריים. אפשר לחצותם. או תותים. לערבב ביחד ולשטח על הבצק הקר. להכין ג'לי משקית אחת בטעם דבדבנים לפי הוראות היצרן- ולצקת מעט אחרי ההכנה על קרם הגבינה. לקרר כמה שעות לפני ההגשה. תהנו.
 

pirge

New member
קרואסונים מעלפים לשבועות

09:26 | 05/06/04 קרואסון גבינה קל לא שמריםו pirge / מתכונים ו מחמאה בטמפרטורת החדר 3 כוסות קמח תופח 150 גרם גבינה קשקבל מגוררת 150 גרם בולגרית מפוררת גביע קוטג' 5 אחוז 100 גרם פרמז'ן מגוררת ללוש ביחד. ליצור 4 כדורים. כל כדור לפתוח על משטח מקומח ל ע י ג ו ל. כל עיגול לשמונה משולשים. מגלגלים מהצד הרחב לצד. ומסדרים בתבנית אפיה עם רווח בין קרואסון אחד לשני. מורחים את הקרואסונים בביצה טרופה עם מברשת. ביצה שלמה... עכשיו חשוב ביותר. אופים בתנור כבר חם. מראש. 175 מעלות. רק 14 דקות. הבצק יוצא זהוב ורך,אך מוכן. חשוב הצבע הזהוב.. לא לאפות מדי. אפשר להקפיא. לחמם בטוסטר אובן או בתנור. לא במיקרו. שווה ביותר. ה מ ל צ ה
 

pirge

New member
מאפה תפוחי אדמה גבינה בשמנת

13:28 | 23/06/04 מאפה תפוחי אדמה גבינה ושמנתו pirge / מתכונים ו חצי קילו תפוחי אדמה 500 מ"ל חלב קורט אגוז מוסקט 100 מ"ל שמנת מתוקה שמנה שן שום כתוש 100 גרם גבינה שוייצרית מגוררת מחממים תנור ל170 מעלות פורסים את התפוחים לפרוסות דקות מאד.מניחים בסיר עם החלב ומעט מלח פלפל ואגוז מוסקט. מרתיחים ומנמיכים את הלהבה וממשיכים לבשל 5 דקות. התפוחים מבושלים חצי בישול. מסננים ושומרים את החלב. משמנים תבנית בגודל 16X20 בחמאה ומניחים מסודר את פרוסות התפוחים. את החלב מחזירים לחימום ומשאירים על סף רתיחה כמה דקות. מכניסים לחלב את השמנת המתוקה והשום. בוחשים וטועמים. את החלב שופכים על תפוחי האדמה בתבנית. זורים מעל את הגבינה המגוררת. אופים כ-40 דקות. בודקים. לאפות עד להתרככות מלאה של תפוחי האדמה. החלק העליון של הפשטידה צריך להשחים יפה. חשוב לבדוק שהרוטב מתובל היטב. אחרת התבשיל תפל. מתוך סידרה ביתית לתפוחי אדמה, מתכונים לאניני טעם.
 

pirge

New member
עוגת גבינה בפירורים - קרה -פירגה

18:05 | 14/05/05 עוגת פירורים במלית גבינות על בסקויטו pirge / מתכונים ו בסקויטים פתי בר מסודרים בשכבה אחת בתבנית פיירקס. לזרזף עליהם חלב קר. להכין פירורים מ- כוס קמח תופח 4 כפות סוכר 100 גרם מרגרינה קרה חתוכה לקוביות שקית תמצית וניל לפורר באצבעות לפירורים חלק מהפירורים גדולים וחלק קטנים. ככה זה יותר מיוחד. אופים את הפירורים בתבנית משומנת בתנור חם 180 מעלות .עד לצבע זהוב חומי. לבדוק כבר אחרי 10 דקות. כשמוכן-לצנן. מלית: 500 ג' גבינה לבנה 9 אחוז 500 גרם גבינת שמנת טבעית. גביע שמנת חמוצה תנובה 4\3 כוס סוכר גרירת לימון מי שאוהב את טעם הלימון להקציף 2 מיכלים שמנת מתוקה שמנה – במיקסר. לערבב את הגבינות והשמנת החמוצה –להוסיף סוכר ולימון. לערבב עד שהסוכר יימס בגבינות. בסוף להוסיף את השמנות שהוקצפו. לבחוש לקרם גבינה. לצקת על הבסקויטים את הקרם גבינה. לפזר מעל לגבינה את הפירורים האפויים הקרים. לשמור במקרר כמה שעות לפני...... מקור: עצמי
 

pirge

New member
מאפה מקרונים וגבינות מהיר

14:02 | 26/02/04 מקרונים וגבינות בחושהו pirge / מתכונים ו מהאינטרנט. מכינים מקרונים לפי הוראות היצרן. בקערה גדולה מערבבים 4 ביצים טרופות במזלג. 3 כפות שמן קנולה 2\1 גביע גבינת קוטג' 2 כוסות גבינה צהובה מגוררת 2\1 כוס גבינה בולגרית מפוררת 2\1 גביע גבינה לבנה 5 אחוז מלח ופלפל לטעם מערבבים עם המקרונים המוכנים. מעבירים לתבנית פיירקס, מפזרים עוד גבינה צהובה מגוררת. אופים שעה בחום 180 מעלות עד צבע חום זהבהב. מגישים חם. מתכון מהאינטרנט. מע ו ל ה.
 

pirge

New member
מאפה גבינות וקרם פרש

מאפה גבינות לשבועות----תנובה גביע קוטג' 250 גרם גביע בולגרית 250 גרם איזה שרוצים גבינה קשקבל 250 גרם --או טל העמק מיכל שמנת לבישול 15% גביע קרם פרש 3 כפות קמח 4 ביצים 2\1 כוס שמיר או עירית קצוצים פלפל שחור לטעם תבנית משומנת עגולה קפיץ מספר 24 תנור מחומם 180. מערבבים את החומרים ויוצקים לתבנית. אופים 40 דקות עד להזהבה. מצננים מעט לפני שפורסים.
 

נירהמ1

New member
פשטידת פסטה/satr

פשטידת פסטה/satr 1/2 חבילה פסטה מוכנה 1/2 קופסא קוט'ג 1/2 קופסא גבינה לבנה גבינה בולגרית מגוררת גבינה צהובה מגוררת 4 – 3 ביציים ותבלינים לפי טעם אישי - מלח , פלפל, אבקת מרק בטעם בצל/פטריות מערבבים הכול היטב , משמנים תבנית ולתנור . אופים בחום בנוני - עד להזהבה . ** אפשר לשדרג ולהוסיף - בצל מטוגן + פטריות. טעים מאוד ורד
 

pirge

New member
עוגת נפוליאון-לימונית

נפוליאון ולימון -- של תנובה בצק: 200 גרם עוגיות חמאה טחונות 80 גרם חמאה תנובה מומסת כף קליפת לימון מגוררת 2 כפות סוכר מחממים תנור ל-160. מערבבים ומהדקים את חומרי הבצק -- לתבנית קפיץ 26 משומנת. מלית: 3 ביצים כוס סוכר 2 כפות קורנפלור מיכל שמנת של פעם 2 גבינה נפוליאון 450 גרם מיץ וקליפה מ-2 לימונים מיכל שמנת 15 אחוז מקציפים את הביצים השלמות והסוכר 8 דקות. מערבבים בקערה את יתר החומרים. עירבוב נמרץ לאיחוד המרכיבים. מקפלים את הקצף לחומרים שבקערה. יוצקים את הקרם על התחתית ואופים 50 דקות. העוגה נשארת אחרי האפיה------בהירה ורכה. ורועדת מעט. מצננים לילה במקרר. ואז העוגה מתייצבת. תהנו.
 

pirge

New member
מאפה אטריות בגבינות נהדר לילדים

13:40 | 23/08/04 מאפה גבינה משגעו pirge / מתכונים ו pirge נושא: מאפה אטריות חלבי משהו משהו תוכן: חבילת אטריות 400 גרם כוס חלב 200 גרם גבינות שיש בבית (קוטג' לבנה צהובה ) 4 ביצים מלח פלפל מבשלים את האטריות לפי ההוראות. מסננים. מערבבים אותם עם כוס חלב . להוסיף חצי מכמות הגבינות ו-2 ביצים ותבלינים. לערבב. לסדר בתבנית פיירקס. ליישר. לערבב את יתר הגבינות ואת 2 הביצים הנותרות ויוצקים למעלה. אופים כ45 דקות בחום בינוני עד הזהבה. מומלץ מאד. תהנו.
 

pirge

New member
רוטב חגיגי ביותר לפסטה

15:47 | 17/03/04 רוטב חגיגי לפסטה מכרישה בשמנתו pirge / מתכונים ו 70 גרם חמאה 3 כרישות קצוצות דק (החלק הלבן) 4 שיני שום קצוצות 600 גרם כל מיני פטריות, פרוסות 2\1 כוס יין לבן יבש שמנת מתוקה 15 אחוז של השף הלבן גביע קרם פרש 150 גרם גבינת קולאז' רוקפור מגוררת מלח פלפל שחור גרוס פתיתי פרמזן ממיסים במחבת כבדה חמאה, מוסיפים כרישה ושום, ומטגנים להזהבה קלה, מוסיפים פטריות ומטגנים עד שלא יישארו נוזלים במחבת.מוסיפים יין ומאדים עד שהוא נספג. מוסיפים שמנת וקרם פרש. מלח פלפל, ומבשלים 5 דקות. מוסיפים את גבינה הרוקפור ומבשלים עד הסמכה. יוצקים על הפסטה ומגישים עם גבינה פרמז'ן מגוררת.
 
למעלה