מתכונים לחג השבועות

נירה'לה נירהמ1 נירוש נירהההההההה'לה

כל הכבוד על המתכונים ועל העבודה היפה והטובה וכל הכבוד על שאת יקירתי מקדישה מזמנך היקר למעניינו ולמען עולם וירטואלי ואנושי מלא ושלם תודה תודה רבה על כל מה שאת עושה עבוריינו
 

pirge

New member
עוגת פירורים האפויה שלי בהמלצה

עוגת גבינה פירורים-בחושה בהמלצה מקור:מחברת של פירגה לעוגה הזו דרושה רק קערה אחת . מכינים את הבצק ובאותה קערה (ללא שטיפה) מכינים את המלית. אין צורך להקציף. אופים את העוגה בפעם אחת. עוגה יפהפהיה שקוצרת מחמאות על טעם אדיר. נימוחה מאד. בצק: 200 גרם מרגרינה מזולה רכה 2\1 כוס סוכר ביצה שלמה שקית סוכר וניל 4\1 2 כוסת קמח תופח קורט קינמון –לא חובה...אבל מוסיף המון ארומה. ללוש לכדור בצק נעים------- ולחלק ל- 3\2 ו- 3\1. לשמן תבנית ולפזר מעט קמח. לשטח את 3\2 הבצק באופן שווה בתחתית התבנית. בתבנית עגולה לשטח גם מעט בדפנות. את ה-3\1 הנותר להוציא לצלחת-והוא ישמש אחר כך לפירורים.אפשר לשמור בפריזר,כדי שיקל על הגירור. מלית: באותה קערה בלי לשטוף לשים: 4 מיכלי גבינה לבנה 5% מיכל שמנת חמוצה 9% חבילה שלמה אינסטנט פודינג וניל (את האבקה) 4\3 כוס סוכר ביצה שלמה צימוקים וקליפת לימון לפי טעם אישי - לא חובה לערבב בעזרת כף------- לצקת על הבצק. ליישר. לפורר במגררת גסה את הבצק שהשארנו לפירורים, באופן שווה על פני הגבינה. מכניסים לתנור חם - 175 מעלות. אחרי 45 דקות מכסים ברפיון בניר כסף ואופים עוד 15 דקות. הפירורים צריכים להיות זהובים ונוטים לחום. העוגה עדיין לא יציבה.....היא תתייצב אחרי קירור של כמה שעות במקרר. לאפות בתבנית מספר 27X33 משומנת ומקומחת קלות. לא כדאי בתבנית עגולה.
 

pirge

New member
עוגת גבינה קצת אחרת-נוסטלגיה.

עוגת גבינה קצת אחרת. בצק: חבילה גולדבנד 2\1 כוס סוכר 2 חלמונים אבקת סוכר וניל 2 כוסות קמח תופח לשטח 3\2 בתבנית עגולה לשטח 3\1 על ניר כסף משומן לאפות את הבצקים. מלית שמנת מתוקה: 2 שמנת מתוקה מוקצפות עם כף סוכר. להוריד הצידה 3\1 מהשמנות המוקצפות ולהניח בצד. להקציף לחוד: כוס חלב חבילת אינסטנט פודינג וניל להוסיף בבחישה איטית: 500 גרם גבינה לבנה 9 אחוז וחצי כוס סוכר מעורבב עם חבילת סוכר וניל לערבב את הקצפות (חוץ מהשליש שהורדנו) עם הגבינה ולשטח על הבסיס האפוי בתבנית. ליצוק מעל את 3\1 הקצפת שהורדנו וליישר. את הפירורים מהנייר כסף לפורר ולשמור בקופסה סגורה היטב. לפזר את הפירורים עם ההגשה שיישארו פריכים. מתכון מחברה מראש פנה – מתכון ישן.
 

נירהמ1

New member
קיש סלמון/נירהמ1../images/Emo39.gif

קיש סלמון/נירהמ1 לקלתית: ¾ 1 כוס קמח 150 גרם חמאה חצי כפית מלח 4 כפות מי קרח (מהמקרר) ללוש לבצק רך וחלק - אם דביק להוסיף מעט קמח (אבל ממש מעט), ואם יבש מעט מים קרים. לשטח את הבצק על תחתית + שוליים של תבנית מרובעת 25x25. לאפות בחום בינוני-גבוה 200-180 מעלות צלסיוס במשך 20-15 דקות - עד שמזהיב. בינתיים מכינים את המלית. החומרים: 200-150 גר´ סלמון (לא מצוין משקל על הסלמון המעושן - הוא מגיע באריזה סגורה ונשקל רק בקופה) חתוך לחתיכות קטנות 1 ק"ג גבינה לבנה (אני שמתי שתי גבינות של "טוב טעם" 5% + ½ ק"ג גבינת "סקי" 5% אותה סיננתי מהנוזלים מה שהיה לי במקרר). 200 גרם גבינה צהובה מגוררת 1 מכל שמנת מתוקה (42% שומן) 5 ביצים "סופר טריות" (כך קוראים להן - עם קליפה חומה וחלמונים בצבע כתום-תפוזי חזק) חצי כוס פירורי לחם לא מתובלים בערך חצי כוס שבבי בצל (לא טרי אלה שנקנים מיובשים בחנויות תבלינים) כמה גבעולי פטרוזיליה (חב´ קטנטנה) מעט מלח (אבל באמת מעט כי יש מספיק מלח בגבינות וגם בסלמון) פלפל שחור טחון טרי מערבבים את הכול ומשטחים את התערובת על בצק הקיש אופים בחום של 200-180 מעלות במשך 45 דקות עד שעה - או עד שפני הקיש משחימים והשוליים זהובים כהים. הערות: מקור המתכון: נירהמ1, עצמי
 

pirge

New member
עוגת גבינת שמנת עם אוכמניות

עוגת גבינת שמנת עם אוכמניות תבנית עגולה מספר 26 משומנת במעט חמאה תחתית: 250 גרם בסקויט פתי בר 120 גרם חמאה מומסת מלית: קילו גבינת שמנת 250 גרם סוכר 4 ביצים טרופות קורט מלח מיץ מתפוז שלם כפית גרירת תפוז ציפוי: 2 גביעי שמנת חמוצה 4\1 כוס סוכר להגשה: אוכמניות או פירות יער שלמים מרסקים בסקויטים במעבד מזון ומוסיפים חמאה מומסת, מערבבים ומשטחים על תחתית התבנית והשוליים ומהדקים. מערבבים גבינת שמנת, סוכר, ומוסיפים בהדרגה את הביצים, מלח ולבסוף מיץ וגרירת תפוז. מערבבים למירקם חלק. יוצקים את המירקם על התחתית מיישרים ואופים 50 דקות כחום 175 מעלות. מצננים היטב. מהדקים את החלק העליון של העוגה למשטח ישר בידיים רטובות. מערבבים שמנת וסוכר ויוצקים על העוגה . מחזירים לתנור חם ואופים 5 דקות. מצננים 24 שעות לפני ההגשה. מגישים עם אוכמניות או פירות יער שלמים בתוספת רוטב תות שדה. מעיתון בטעם של עוד.
 

pirge

New member
עוגת גבינה בישקוטים קרה בשוקולד

עוגת שוקולד וגבינה קרה חבילה בישקוטים 500 גרם גבינה לבנה 9 אחוז חבילה אינסטנט פודינג וניל מיכל שמנת מתוקה שקית מקצפת לקרם - קונים אותה ליד האינסטנט פודינג בתוך שקית אטומה. חצי כוס חלב חצי כוס סוכר להקציף הכל חוץ מהגבינה במיקסר עד לקבלת קרם, ולהוסיף את הגבינה בעזרת כף עץ. קרם שוקולד: שמנת מתוקה 150 גרם שוקולד מריר-קוביות לחמם את השמנת עד לסף רתיחה - ולסגור להבה. להוסיף קוביות שוקולד ולהמיס. לחלק את הכמות ל-2 קעריות. להרטיב את הבישקוטים בנס קפה או ביין מהול במים או בשוקולית לשטח בתבנית פיירקס חצי מכמות הבישקוטים להרטיב את הבישקוטים ולצקת חצי מכמות השוקולד. מעל השוקולד לצקת חצי מכמות הגבינה. לסדר מעל הגבינה את יתר הבישקוטים הרטובים. לסדר מעל את יתר השוקולד ומעל השוקולד את יתר הגבינה. לצפות במיקס של קוקוס ואגוזים שונים וכמה קוביות שוקולד שנקצצו ביחד במג'ימיקס. תהנו.
 

נירהמ1

New member
עוד פעם עוגת גבינה/סמדר מוואלה../images/Emo39.gif

עוד פעם עוגת גבינה/סמדר מוואלה "סמדר תוהה איך הפך חג הביכורים החקלאי לחג המחלבות, אך נכנעת למצב ובמקום לחם שעורים מגישה מתכון בלתי נמנע לעוגת גבינה אפויה וביתית..."
 

pirge

New member
עוגת גבינת התותים של אמא-נוסטלגיה

16:16 | 29/01/04 עוגת גבינה של אמא מלפני.......ו pirge / מתכונים ו בצק: 1 כוס קמח תופח 2\1 חבילה מרגרינה 2\1 כוס סוכר 1 חלמון לבחוש הכל ולאפות 10 דקות, חום 175.... חצי אפיה..... כשלשים את הבצק-אפשר להוסיף כף או שתיים חלב ללישה נוחה. מילוי: 4 חבילות גבינה רכה 5 או 9 אחוז 2 שמנת חמוצה 4 שקיות סוכר וניל כוס סוכר 3 כפות אינסטנט פודינג וניל- 3 ביצים שלמות + החלבון שנשאר מהבצק לבחוש בכף עץ היטב להניח על הבצק החצי אפוי לאפות 45 דקות. ציפוי: תותים נקיים וטריים-- חצויים- מסודרים על העוגה הקרה בצורה יפה. להכין ג'לי תותים--- לפי ההוראות ולכסות למעלה..... לשמור כמה שעות במקרר לפני ההגשה. תהנו.
 

נירהמ1

New member
ימי קציר חיטים/סמדר מוואלה

ימי קציר חיטים – מאמר/סמדר מוואלה מאמר פלוס מתכון ללחם קציר חיטים עם תמונה שמדברת בעד עצמה "האביב, השיבולים והקציר מוציאים מסמדר שיר ופיוט ומביאים אותה לאפות לחם קציר חיטים מקמח חיטה מלאה..."
 

pirge

New member
טירמיסו מיני-- לזוג או בשניים

12:20 | 14/05/06 עוגת טירמיסו מיני - בשניים.ו pirge ו מקור: פירגה. להכין בכלי עגול ויפה לעין--לא גדול.....15X15 או 20X20 את הבישקוטים לחתוך לפי צורת התבנית. לשכבות: חבילת בישקוטים קטנה --טבולים בקפה שחור חזק וגם מעט ליקר קפה----- לחזק את הטעם. מילוי: 500 גרם גבינה מסקרפונה מיכל שמנת מתוקה להקצפה 4\1 כוס סוכר - או יותר לפי טעם. 2\1 חבילה אינסטנט פודינג וניל. אפשר להוסיף כמה כפות חלב לפי הצורך - אם הבלילה קשה. ציפוי: קקאו הכנה: להקציף שמנת מתוקה עם הסוכר. לערבב בנמרצות את יתר החומרים בקערה אחרת. לאחד את 2 התערובות בתנועות קיפול. לשטח בישקוטים טבולים בקפה בשכבות לסירוגין עם הקרם. לסיים בקרם הגבינה. לפזר קקאו. לשמור בקירור לילה לפני ההגשה.
 

pirge

New member
עוגת גבינה "שתי וערב" נוסטלגיה

15:48 | 09/01/05 עוגת גבינה של פעם -/ מתכונים ו ללא מקור. עוגת גבינה של "פעם"- דגם מעודכן-שווה להתאמץ. לבצק: שני חלמונים 1 חבילה מרגרינה או חמאה כ- 3 כוסות קמח רגיל ---להתחיל עם 2 כוסות ולהוסיף לפי הצורך.... 1 חבילה אבקת אפיה 1/2 כוס סוכר 1 חבילה סוכר וניל כ-1/4 כוס מים מיץ וקליפה מגוררת מלימון שלם ללוש עם הידים (לא יותר מידי) משטחים 2/3 מכמות הבצק על תבנית אפיה בינונית 28-30 ס"מ. את שאר הבצק מניחים מעל המילוי ברצועות שטוחות, בצורה אלכסונית דמוי שתי וערב. (מרדדים, חותכים רצועות של כ-2.5 ס"מ) מילוי: 5 ביצים 3 גבינה 5% ----ס"ה 750 גרם 1 כוס סוכר 1 שמנת חמוצה של "פעם" לסנן על הכל 4 כפות קמח רגיל (סינון למניעת גושים) תמצית וניל 1. להקציף החלבונים עם ½ כוס סוכר 2. להקציף החלמונים עם ½ כוס סוכר 3. להוסיף בעדינות לפי הסדר הבא: הגבינה, תמצית וניל, שמנת, חלמונים, קמח ובסוף החלבונים המוקצפים. לשטח מעל הבצק. ליישר. 4. להניח פסי הבצק מעל בצורת "שתי וערב" ולמרוח בביצה טרופה 5. לאפות בתנור בחום בינוני 175--- שחומם מראש כשעה.
 

נירהמ1

New member
גריסיני פרמזאן וקארי/הוגו26

גריסיני פרמזאן וקארי/הוגו26 ממאמרי פורום "אוכל חלבי" החומרים: 450 גרם קמח 7 גרם שמרים 7 גרם מלח 35 סמ"ק שמן זית 250 סמ"ק מים הכנה: לערבב את כל החומרים במהירות איטית עד שיתאחדו, ואז להעביר למהירות גבוהה כ-5 דקות, להעביר למגש מרוח שמן זית בנדיבות,למנוחה של כשעה, פורסים בעזרת גלגלת פיצה לפרוסות דקות , במגש נפרד מכינים פרמז'ן מעורבב עם תבלין קארי , לוקחים כל פרוסה מותחים אותה טיפה מעבירים אותה לפרמז'ן שיכסה מסביבו ומסדרים לאפיה במרחקים שווים, אופים ב-240 מעלות כ-7 דקות בתיאבון. הערות: מקור המתכון: הוגו 26
 

pirge

New member
עוגה במלית שמנת ואגוזים - מאמא--

עוגת שמנת מאמא שלי - בטעם של פעם. קמח תופח קטן חבילה מרגרינה רכה חצי כוס סוכר חצי מיכל שמנת חמוצה - להוסיף לפי צורך ללוש ולחלק ל-2 לאפות את 2 החלקים בנפרד. חלק אחד בתוך התבנית המשומנת. חלק שני על התבנית כשהיא הפוכה ומשומנת. מילוי: 2\1 3 מיכלי שמנת חמוצה 150 גרם אגוזים גרוסים גס - 4\3 כוס סוכר סוכר וניל לערבב בכף את חומרי המילוי בקערה. ליצוק את השמנת והאגוזים על הבצק האפוי שבתוך התבנית ולהניח את הבצק השני מעל. לפזר אבקת סוכר.. לשמור לילה במקרר לפני ההגשה. עוגה בטעם של פעם.
 

נירהמ1

New member
לחם תאנים טל העמק ורוקפור/הוגו26

לחם תאנים טל העמק ורוקפור/הוגו26 המתכון באדיבות פורום "אוכל חלבי" "מי אוהב להכין לחמים? הנה מתכון שאני אוהב: לחם תאנים טל העמק ורוקפור 300 גרם סטרטר: 100 גרם קמח 100 סמ"ק מים 3 גרם שמרים, לבצק: תאנים לפי הטעם 260 גרם קמח לבן, 40 גרם קמח שיפון, 40 גרם קמח מלא, 200 סמ"ק מים 5 גרם שמרים 12 גרם מלח גס לערבב במיקסר את כל חומרי הבצק במהירות בינונית כ-10 דקות ולהוסיף את המלח באמצע הלישה, מנוחה של שעתיים,לרדד את הבצק שמים על הבצק המרודד את התאנים ואת שני סוגי הגבינות ולגלגל לכרוכית ,ולחלק את זה לשניים שלושה להתפיח את הלחם כפול שניים,ולאפות באפיה של 220 מעלות 10 דקות ולהוריד את החום ל-180 עוד 20 דקות, לגבי כמות התאנים והגבינות אני שם לפי העין,בערך 1 ק"ג סה"כ כולל התאנים שאותם צריך לחתוך לרבעים או שמיניות, לגבי האפייה זה משתנה מתנור לתנור אז בזהירות. בהצלחה הוגו" הערות: מקורו המתכון: הוגו 26
 

pirge

New member
בוואריה גבינות ללא ביצים

בוואריה גבינה ללא ביצים --- ח ד ש מקור: פירגה 2 כוסות חלב 2 שקיות ג'לטין- ס"ה 28 גרם 2 קופסאות גבינה לבנה 5% --ס"ה 500 גרם 2 שמנת חמוצה 9% 2 שמנת מתוקה 38% 2 שקיות סוכר וניל 2 כוסות סוכר להגשה: סירופ שוקולד ואגוזים. או קרם גנאש. לשים בסיר את החלב והג'לטין לבחוש היטב עד לסף רתיחה. לסגור להבה ולהמשיך לערבב היטב עד להמסת הג'לטין. לסנן את החלב עם הג'לטין לתוך קערה ג ד ו ל ה. ל ק ר ר . להוסיף לקערת החלב: 2 חבילות גבינה לבנה 2 שמנת חמוצה 2 סוכר וניל 2 כוסות סוכר לערבב ביחד. להקציף את השמנות המתוקות ולהוסיף בבחישה. למזג את כל החומרים ביחד. לבלילה חלקה. לצקת לתבנית פיירקס גדולה. להכניס לשעה למקרר. לפזר אגוזים וסירופ שוקולד . ניתן להכין קרם ממיכל שמנת מתוקה מבושלת עד לסף רתיחה. סוגרים להבה ומכניסים 200 גרם שוקולד מריר— נותנים לנוח 3 דקות ומערבבים לקרם ויוצקים מעל. שומרים במקרר. לא בפריזר.
 

pirge

New member
בלינצ'ס גבינות בסילאן וצימוקים

בלינצ'ס במלית גבינות צימוקים וסילאן מקור:פירגה. 2 ביצים טרופות 2 כוסות חלב (אפשר להמיר כוס אחת במים) כף סילאן 3 כפות שמן קנולה קמח רגיל כמה שנכנס...שיהיה מרקם של שמנת דלילה. מערבלים במוט חשמלי לבלילה בלי גושים. (אפשר במג'ימיקס) משמנים מחבת בינונית ומחממים היטב, על להבה גדולה. בדרך כלל, משמנים את המחבת רק בבלינצ'ס הראשון. מורידים מעט את הלהבה ויוצקים כמצקת מהבלילה. מטים את המחבת מצד לצד-כדי שהבלילה תכסה את כל המחבת--- ומשאירים כדקה. עד שמזהיב ומקבל ניקודים חומים. הופכים לצד השני ומזהיבים גם אותו. להשתדל שהעלה יהיה דק. מוציאים לצלחת ועורמים ערימה של כל הבליצ'סים. מכינים מלית: חבילה גבינה "טוב טעם" 250---- גרם קופסה גבינה לבנה 5% --250 ----גרם 3 כפות סילאן------ טועמים בקצה האצבע---ומחליטים אם להוסיף עוד סוכר. 2\1 כוס צימוקים לבנים מעט תמצית וניל כף גדושה של פודינג אינסטנט וניל ( האבקה) ממלאים מהמלית באמצע העלה---- ועוטפים מ-2 הצדדים. אני לא סוגרת את הצדדים--(משאירה גלוי שיראו את הגבינה (כמו בצילום)זורים קוקוס ומזלפים סילאן. תהנו.
 
למעלה