להלן מספר מתכונים לרגל חג השבועות

נירהמ1

New member
קוגל גבינות של השף ניר צוק

קוגל גבינות של השף ניר צוק חומרים: 1/2 1 כוס סוכר 7 כוסות מים רותחים 400 גרם אטריות ביצים דקות 2 כפיות גדושות מלח 2 כפיות גדושות פלפל שחור טחון דק 1 כפית קינמון 100 גרם חמאת תנובה 4 ביצים 100 גרם גבינת טל העמק 100 גרם גבינת עמק 1 גביע קוט’ג תנובה תבנית משומנת מס’ 26 אופן הכנה אופן ההכנה 1. מחממים בסיר עמוק את הסוכר עד לקרמל זהוב כהה, מוסיפים בזהירות את המים הרותחים ומבשלים עד להמסת הקרמל. 2. מוסיפים את האטריות ומבשלים עד שהמים מתאדים. מערבבים מדי פעם, מתבלים במלח, פלפל וקינמון. 3. מגרדים את הגבינות עמק טל העמק 3. מסירים מהאש, מוסיפים את החמאה והגבינות, מצננים מעט, מוסיפים ביצים ומערבבים היטב. 5. יוצקים את תערובת האטריות לתבנית האפייה, מכסים בנייר כסף ואופים בתנור שחומם מראש ל- 180 מעלות למשך שעה. 6. מסירים את נייר הכסף וממשיכים לאפות עוד כחצי שעה ב- 150 מעלות עד לקבלת גוון זהוב כהה.
 

נירהמ1

New member
עוגת גבינה ושוקולד לבן /על השולחן

עוגת גבינה ושוקולד לבן (אמריקאית) מ"על השולחן" בקישור.
 

נירהמ1

New member
עוגת גבינה בציפוי שוקולד1חנה שאולוב

עוגת גבינה בציפוי שוקולד של חנה שאולוב כפי שהביאה מנדיי ל"בישול לילדים" לבצק: 100 גר' חמאה 1/2 כוס סוכר 1 ביצה + 1 חלמון 1 וחצי כוס קמח תופח למילוי: 4 ביצים 1 כף תמצית וניל 1 ורבע כוס סוכר 1 כף קמח 3 כפות עמילן תירס (קורנפלור( 1 גביע שמנת 1/4 כוס חלב 2 חב' גבינה 9% לציפוי השוקולד: 1/2 כוס מים 1/2 כוס סוכר 200 גר' שוקולד מריר 1 וחצי כפות קקאו 1 שמנת מתוקה (לא הכרחי) לשים מחומרי הבצק, בצק אחיד. משמנים את התבנית ומרפדים את התחתית ואת הדפנות בבצק. אופן הכנת המילוי: מערבבים במערבל במהירות גבוהה את הביצים השלמות עם כל הסוכר כ-7 דקות, עד שהתערובת מסמיכה. מערבבים עם יתר החומרים בבחישה. יוצקים על הבצק ואופים בחום בינוני כ-45 דקות. מקררים. אופן הכנת הציפוי: ממיסים את הסוכר במים תוך בישול על אש קטנה. מוסיפים את השוקולד החתוך והקקאו ומערבבים עד שמסמיך. כאשר העוגה קצת קרירה מצפים את העוגה מלמעלה ומצדדיו. אפשרות: באם אוהבים אפשר להקציף קופסת שמנת מתוקה עד שהיא מסמיכה ולתת בשקיק זילוף ולעטר בה את העוגה. הערות (monday) : במתכון המקורי צריך 200 גר' שוקולד לציפוי אבל אני שמה רק 100 גר' שוקולד, מפני שהכמות גדולה מדי עפ"י נסיון. את חלבון הביצה שנותר גם מוסיפה לתערובת 4 הביצים. הערות (monday): זו אחלה עוגה ולכל הפוחדות מהקצפה או הפרדת חלבונים חלמונים אין צורך בהפרדה וקלה מאוד להכנה מקור המתכון: חנה שאולוב מהספר "עוגות לכל חג"
 

נירהמ1

New member
עוגת גבינה אמריקאית / רוני ונציה

עוגת גבינה אמריקאית / רוני ונציה מ-ynet עוגת גבינה אמריקאית עוגה בסגנון אמריקני לשבועות. עשירה וקרמית, עם מרקם רך וקטיפתי, מעל בצק שקדים נהדר. הטריק: העוגה יוצאת חלקה וישרה כשאופים אותה באמבט מים חמים. מכינים יומיים מראש. רוני ונציה החומרים: לבסיס: 3/4 כוס (100 גרם) קמח 3/4 כוס (75 גרם) שקדים מולבנים טחונים דק 3 כפות סוכר קורט מלח 75 גרם חמאה קרה, חתוכה לקוביות 1 חלמון 1 כפית תמצית וניל (או ליקר שקדים "אמרטו") למלית: 750 גרם גבינה לבנה 9 אחוז בטמפרטורת החדר (מסוננת מנוזלים יום קודם) 225 גרם גבינת שמנת (כ-30 אחוז, רצוי אמריקאית) 3/4 כוס סוכר 3 כפות קמח 2 ביצים בטמפרטורת החדר 1/2 1 כפיות תמצית וניל גרידה מ-1 לימון קטן 1 כוסות (300 מ"ל) שמנת מתוקה הכלים: תבנית קפיצית בקוטר 26 ס"מ, משומנת אופן ההכנה: 1. הבסיס: מחממים את התנור לחום בינוני (180 מעלות). 2. במיכל מעבד מזון שמים את הקמח, השקדים, הסוכר והמלח ומערבבים. מוסיפים את החמאה ומעבדים לפירורים עדינים. בקערה קטנה מערבבים את החלמון עם הווניל (או הליקר). מוסיפים לבצק, ומעבדים בקצרה לגושי בצק. מהדקים את הבצק לתחתית התבנית ודוקרים במזלג. 3. אופים כ-15 דקות עד שהבצק מזהיב. מצננים את התבנית על רשת. 4. המלית: מנמיכים את חום התנור לבינוני-נמוך (160 מעלות). 5. עוטפים את התבנית מבחוץ בנייר אלומיניום עבה ומהדקים היטב. 6. בקערת מיקסר מערבלים את הגבינות במהירות נמוכה כמה שניות לריכוך. מוסיפים את הסוכר והקמח וממשיכים לערבל מעט לתערובת קרמית אחידה. מוסיפים את הביצים בזו אחר זו ומערבלים היטב לאחר כל הוספה (לא להקציף יותר מדי). מוסיפים את הווניל ואת גרידת הלימון. לאט ובהדרגה מוסיפים את השמנת המתוקה ומקציפים מעט, רק עד לקבלת תערובת חלקה ואחידה. 7. מעבירים את התערובת לתבנית עם הבצק. מניחים את התבנית בתוך תבנית אפייה גדולה יותר. מניחים את שתי התבניות בתנור, יוצקים מים חמים לתוך התבנית הגדולה עד לגובה מחצית הדפנות של התבנית עם העוגה. מניחים בזהירות את שתי התבניות בתנור. אופים 50-55 דקות עד שהעוגה בצבע בהיר, חלקה העליון נראה יבש והיא נראית יציבה. מוציאים את התבניות מהתנור. מוציאים את התבנית עם העוגה, מסירים את נייר האלומיניום ומניחים לצינון מלא על רשת. כשהעוגה קרה מכסים ומניחים במקרר ללילה. 8. הגשה: למחרת משחררים את התבנית, פורסים בסכין טבול במים חמים ומנוגב, ומגישים בטמפרטורת החדר.
 

נירהמ1

New member
עוגת גבינה/רות סירקיס

עוגת גבינה/רות סירקיס מערכת עוגת הגבינה של שטראוס לשבועות שנמכרה בסופרים תבנית עגולה, קוטר 24 זמן הכנה 15 דקות לשמור במקרר חומרים לבסיס: 250 גר' פירורי לחם 100 גר' חמאה מומסת חומרים לבלילה: 750 גר' גבינה סקי 5% 1 כפית תמצית וניל 3 ביצים מופרדות 4 כפות קורנפלור 1 כוס סוכר + 2 כפות סוכר כפית גרידת לימון אופן ההכנה: 1. ממיסים את החמאה, מערבבים עם פירורי הביסקוויטים, משטחים בתחתית התבנית, מהדקים (רצוי להשתמש בנייר אפיה) 2. בקערה מקציפים את החלבונים עם 2 כפות סוכר 3. בקערה נפרדת מקציפים את החלמונים עם הסוכר, גרידת הלימון והגבינה. מוסיפים בהדרגה את הקורנפלור ומערבבים היטב 4. מקפלים בעדינות את שתי התערובות, יוצקים לתבנית. 5. אופים למשך 60-50 דקות בחום של 180 מעלות (בתנור שחומם מראש) עד שהעוגה מזהיבה. מכבים את התנור ומשאירים את העוגה להצטנן עם דלת פתוחה מעט. הצעת הגשה: לערבב היטב בעזרת כפית את תערובת הפסיפלורה. לשפוך בתחתית כל צלחת הגשה ולהניח מעל פרוסת עוגה. טיפ: להעשרת טעם העוגה, ניתן להוסיף לבלילה 1 שמנת חמוצה של יטבתה. בתיאבון.
 

נירהמ1

New member
גלידה תוצרת בית /שגיא קופר מ-ynet

גלידה תוצרת בית – עם או בלי מכונה/שגיא קופר מ-ynet גלידת וניל רגילה: 1 ליטר שמנת, 15% שומן 1 ביצה קטנה, או חצי ביצה מספר אחד (מערבבים ומוציאים רק חצי מהנפח) 1 כוס פחות כף של אבקת חלב (מלבין לא צמחי) 1 כוס + 1 כף סוכר 1/2 שקית (7 גרם) אבקת ג'לטין 1 כפית תמצית וניל טובה גלידת וניל מופחתת קלוריות 1 ליטר חלב מלא (יש כזה של תנובה, אפשר להחליף בחלב 3% רגיל - אבל לא בחלב רזה) 1 ביצה קטנה, או חצי ביצה מספר אחד 1/4 1 כוסות אבקת חלב 1 כוס פחות 1 כף סוכר חצי שקית (7 גרם) אבקת ג'לטין 1 כפית תמצית וניל טובה הכנה: 1. מרתיחים מים בסיר שעליו ניתן להניח קערה באופן שתחתיתה לא תיגע במים הרותחים (לא צריך הרבה מים 1/2 ליטר יספיק). ממלאים קערה אחרת במי קרח. 2. מערבבים את הסוכר ואבקת הג'לטין. 3. יוצקים את המרכיב הנוזלי של הגלידה - חלב או שמנת - אל הקערה המונחת מעל למים הרותחים. טורפים פנימה את הביצים ואבקת החלב, ומוסיפים את המרכיבים היבשים - הסוכר והג'לטין המעורבבים, הכול תוך ערבוב. מביאים לטמפרטורה של 70 מעלות ומיד מעבירים את קערת הבישול ומניחים אותה במי הקרח לקירור עמוק ככל האפשר. 4. מעבירים את התערובת למקרר ומשאירים אותה שם ללילה. אם אין לכם לילה - ארבע שעות זה המינימום. 5. מוציאים ומעבדים במכונת הגלידה לפי ההוראות שלה. אם אין לכם מכונת גלידה, אפשר לאלתר "מכונה" משתי שקיות ניילון עבות, קרח ומלח (נשמע מוזר, אבל זה לגמרי עובד. ניסיתי). לוקחים שקית אחת, ממלאים אותה בתערובת הגלידה, וסוגרים. מניחים אותה לקירור במקרר. שקית שנייה ממלאים בתערובת קרח שבור ומלח גס (שתי כפות לקילו קרח, בערך). מניחים שקית בתוך שקית, סוגרים את החיצונית ומתחילים לטלטל ולגלגל. זאת תרפיה מצוינת לילדים, שלוקחת כעשרים דקות לחצי ליטר גלידה, בערך. מתקבלת גלידה במרקם רך - מכניסים אותה למקפיא ל-3 שעות לפני ההגשה. אם אתם רוצים להוסיף טעמים שונים (תמציות) עשו זאת לפני ההכנסה למכונת הגלידה. פירות ושברי אגוזים - אחרי העיבוד ולפני ההקפאה. מקור המתכון: ynet
 

נירהמ1

New member
פלאן של אדוארדו בקייר - "אדוארדו"

פלאן של אדוארדו בקייר - "אדוארדו" / מוואלה מצרכים: 100 גרם קמח 250 גרם אבקת סוכר 6 ביצים שלמות 20 גרם חמאה מומסת קומץ מלח דק כף תמצית וניל ליטר חלב טרין או תבנית מוארכת ונמוכה אופן הכנה מערבבים את כל המצרכים במיקסר עד לבלילה הומוגנית. מעבירים לכלי או תבנית מחממים את התנור לטמפרטורה של 160 מעלות מכינים תבנית גדולה עם מגבת בתחתית ובמרכזה מניחים את הכלי עם הבלילה ממלאים את התבנית הגדולה במים רותחים עד שלושת רבעי גובה של הכלי עם הבלילה מכניסים במרכז התנור ומורידים את הטמפרטורה ל-140 במשך 20 דקות מקררים ומגישים. מקור המתכון: walla
 

נירהמ1

New member
ריבועי גבינה בבצק פירורים מ"לאשה"

ריבועי גבינה בבצק פירורים / מ"לאשה" מתכון של: עידית חייט זמן הכנה: כשעה (ועוד 3 שעות קירור) שומרים : כשבוע במקרר או עד חודש במקפיא (מפשירים בטמפרטורת החדר) המרכיבים לתבנית בגודל 35x25 לבצק: 1/2 2 כוסות קמח 1 כוס סוכר חום 1/2 כפית סודה לשתיה 1/2 כפית קינמון 200 גרם חמאה קרה, חתוכה לקוביות 1/2 כוס אגוזי מלך גרוסים למלית: 450 גרם גבינת שמנת (מומלץ לערבב 2 סוגים - 30% ו- 9%) 2 ביצים גדולות 4 כפות מיץ לימון קליפת לימון מגוררת 3/4 כוס סוכר לבן ההכנה: 1. מחממים את התנור לחום בינוני (180 מעלות) ומשמנים את התבנית. 2. הבצק: שמים את הקמח, הסוכר, הסודה לשתיה והקינמון במעבד מזון בעל להב מתכת, ומפעילים עד שמהרכיבים מתערבבים היטב. מויסיפים את קוביות החמאה ומעבדים, עד שנוצרים "פירורים". מפרישים כוס מהפירורים, מוסיפים את האגוזים ומערבבים. שומרים בצד. מעבירים את שאר הפירורים לתבנית ומהדקים לבסיס. אופים כרבע שעה, עד להזהבה. מוציאם מהתנור (לא מכבים אותו) ומצננים. 3. המלית: שמים את הגבינות, הביצים, מיץ הלימון, קליפת הלימון והסוכר בקערת המערבל. מערבלים במהירות בינונית-גבוהה כ- 3 דקות, עד שנוצרת עיסה חלקה ואוורירית. יוצקים את המלית על הבסיס האפוי, מפזרים מלמעלה את הפירורים ששמרנו (עם האגוזים) ומחזירים לתנור. אופים 35-30 דקות, עד ששכבת הפירורים מזהיבה והגבינה מתייצבת. 4. מוציאים מהתנור, מצננים לגמרי ומאחסנים במקרר 3 שעות לפחות (או למשך (או למשך לילה). חותכים לריבועים בגודל 4x4 ס"מ.
 

נירהמ1

New member
עוגת גלידה/פקאן סיני מ"גורמה"

עוגת גלידה/פקאן סיני מ"גורמה" כפי שהביאה r66 לפורום "מתכונים" 2 תבניות חד-פעמיות של אינגליש קייק, מרופדות בניילון נצמד 150 גרם אגוזי פקאן סיני מסוכרים, קצוצים גס במעבד מזון עם סכין המתכת. 2 מיכלי שמנת מתוקה. 1 כף סוכר 12 עוגיות מרנג עגולות 2 כפות סוכר נוספות 2 כפות חמאה 30 גר' פרוסות שקדים קלופים מקציפים את השמנת עם כף סוכר לקצפת יציבה מפוררים את עוגיות המרנג ומערבבים עם הקצפת ואגוזי הפקאן המרוסקים ממיסים בסיר את החמאה עם 2 כפות הסוכר. מטגנים את פרוסות השקדים עד שיזהיבו מצננים קצת. מרפדים תבניות בשקדים, מחלקים את התערובת לשתי התבניות ומחליקים במרית. מכסים בניילון נצמד ומכניסים למקפיא למשך הלילה לפני ההגשה הופכים את העוגות על צלחת הגשה. מקור המתכון: גורמה
 
למעלה