להלן מספר מתכונים לרגל חג השבועות

yifatushc

New member
להלן מספר מתכונים לרגל חג השבועות

חג השבועות ממשמש ובא, יותר נכון: ממש מתקרב לו בצעדי ענק.
להלן מספר מתכונים משובחים לטעמי, לקראת חג השבועות. כמובן שכל מתכון נוסף יתקבל בברכה.
יפעת
 

yifatushc

New member
פשטידת פרמזן

פשטידת פרמזן / מתוך "לאשה" מצרכים: ========== 10 גר' חמאה לשימון 10 גר' חמאה קרה 50 גר' חמאה רכה כף פירורי לחם, ועוד קצת 5 ביצים מופרדות 4 כפות גבינת פרמזן מגוררת 4 כפות קמח מלח, פלפל רבע כפית סוכר 200 גר' שמנת חמוצה אופן ההכנה: ============= 1. מחממים את התנור ל-180 מעלות. משמנים תבנית בגודל 10X22 בכ-10 גר' חמאה, ומפזרים כף פירורי לחם בבסיס התבנית והדפנות. 2. טורפים 5 חלמונים ומוסיפים 4 כפות גבינת פרמזן מגוררת, 40 גר' חמאה רכה, 4 כפות קמח, מלח ופלפל, רבע כפית סוכר ו-200 גר' שמנת חמוצה. מערבבים היטב. 3. מקציפים 5 חלבונים לקצף יציב ומקפלים לתוך העיסה. 4. יוצקים לתבנית ומפזרים על העיסה מעט פירורי לחם ו-10 גר' חמאה קרה, חתוכה לקוביות. 5. אופים כחצי שעה, עד הזהבה. בתאבון!
יפעת
 

yifatushc

New member
טארט גבינות-בצל ירוק,בעיטור עגבניות

טרארט גבינות ובצל ירוק בעיטור עגבניות / בני סיידא מצרכים: ======== 250 גר' בצק עלים. למלית: 1 גביע גבינת קוטג' 1 גביע גבינה לבנה 9% 200 גר' גבינת פטה, מגוררת 150 גר' גבינת קשקבל, מגוררת 1 כיכר גבינת קממבר, חתוכה לקוביות 6 בצלים ירוקים, קצוצים 4 כפות קמח 1/3 מיכל (כ-85 גר') שמנת מתוקה 4 ביצים, מופרדות מלח ופלפל שחור, טחון טרי לעיטור: 1/4 כוס שמן 3 עגבניות פרוסות 100 גר' גבינת קשקבל מגוררת 4 כפות פטרוזיליה קצוצה אופן ההכנה: ============= 1. להכנת המלית: שמים בקערה את הגבינות, הבצל, הקמח, השמנת והחלמונים, מתבלים במלח ופלפל ומערבבים. 2. בקערה נפרדת מקציפים את החלבונים לקצף נוקשה ומקפלים את תערובת הגבינות. 3. להכנת המאפה: מחממים תנור לחום גבוה (200 מעלות). על משטח מקומח מרדדים את הבצק לעלה בקוטר 28 ס"מ. כורכים את הבצק בצורה רופפת על המערוך, ופורשים אותו בתבנית כך שיכסה את התחתית ואת הדפנות. מהדקים את הבצק לתחתית התבנית ולדפנות, ומסירים את עודפי הבצק. 4. שוטחים את המלית בקלתית הבצק, ואופים כשעה, עד שהמילת תזהיב. 5. בינתיים מכינים את העיטור: מחממים במחבת את השמן, ומטגנים את העגבניות, 2 דקות מכל צד. מניחים במסננת לניקוז המיצים. 6. עורכים את פרוסות העגבניות על המאפה, כשהן חופפות זו לזו. זורים מעל את הגבינה ואופים 10 דק' נוספות. בתום האפיה משהים 20 דק', זורים מעל את הפטרוזיליה הקצוצה, חותכים למנות ומגישים. בתאבון!
יפעת
 

yifatushc

New member
עוגת גבינה קלאסית

עוגת גבינה קלאסית / שרי אנסקי מצרכים: ======== לבסיס: 1 חלמון (את החלבון שומרים לקצף) 50 גר' חמאה 1/4 כוס סוכר 1/2 כוס קמח תופח לעוגה: 5 ביצים 2 גביעי גבינה לבנה 5% 1 גביע שמנת חמוצה 2 כפות קמח תופח כ-1 כפית קליפת לימון מגוררת 1 שקית סוכר וניל 1 כוס סוכר לציפוי: 2 גביעי שמנת חמוצה 1 שקית סוכר וניל אופן ההכנה: ============= 1. מערבבים בקערה את חומרי הבסיס לבצק חלק. משמנים תבנית עגולה קפיצית מס' 26 ומורחים על תחתיתה את הבצק. משתדלים ליצור שכבת בצק דקיקה ככל האפשר, ורצוי להעלות את הבצק לדפנות התבנית. האופן הקל ביותר למרוח את הבצק הוא בעזרת יריעת ניילון. 2. מחממים את התנור ל-140 מעלות. מפרידים את הביצים. מקציפים את ששת החלבונים בחצי כוס סוכר עד שמתקבל קצף קשה. בקערה או במעבד מזון מערבלים את החלמונים עם הגבינה הלבנה, השמנת החמוצה, קליפת הלימון, הקמח, סוכר הוניל וחצי כוס סוכר. 3. מערבבים את תערובת הגבינות במהירות אך בעדינות בשליש מכמות הקצף. מקפלים לתערובת את שאר הקצף. 4. יוצקים את התערובת על בסיס העוגה, מכניסים לתנור ואופים במשך שעה. 5. מערבבים היטב את מרכיבי הציפוי. ברגע שמוציאים את העוגה מהתנור מורחים עליה את התערובת. מכבים את התנור, מכניסים לתוכו את העוגה לעשר דקות נוספות ומוציאים. אחרי שהעוגה מעט מתקררת מכניסים אותה למקרר למשך שעתיים לפחות לפני שמגישים. בתאבון!
יפעת
 

yifatushc

New member
עוגת ריקוטה על אגוזי פקאן כתושים

עוגת ריקוטה על אגוזי פקאן כתושים / נרי ליבנה מצרכים: ======== לבסיס: 150 גר' אגוזי פקאן 30 גר' חמאה 1 כף סוכר 1 כפית קליפת תפוז מגוררת לעוגה: 750 גר' גבינת ריקוטה 1/2 כוס סוכר 4 חלמונים 1 כפית תמצית וניל משובחת או סוכר וניל לציפוי: 2 גביעי שמנת חמוצה שקית סוכר וניל אופן ההכנה: ============ 1. מחממים תנור ל-180 מעלות. 2. טוחנים את האגוזים עם החמאה, הסוכר וקליפת התפוז במעבד מזון עד שמתקבלת תערובת משחתית. משמנים תבנית עגולה קפיצית במחאה ומורחים על תחתיתה את תערובת האגוזים. אופים עשר דקות ומוציאים מהתנור. 3. מערבבים או מערבלים את הגבינה עם החלמונים, הסוכר והוניל, מורחים את התערובת על הבסיס ומשטחים בעזרת מרית. אופים 30 דקות. 4. מערבבים היטב את השמנת עם סוכר הוניל. מורחים את העוגה, מכבים את התנור ומכניסים אותה לעשר דקות נוספות. הערה: העוגה טעימה קרה או חמה. בתאבון!!
יפעת
 

yifatushc

New member
קיש גבינה ועירית

קיש גבינה ועירית / רחל אוחיון מצרכים: ======== לבסיס: 1 וחצי כוס קמח 125 גר' חמאה 1/2 כפית מלח 3 כפות מים קרים למלית: 3 כפות פירורי לחם 3 בצלים ירוקים או עירית, קצוצים דק 3 ביצים טרופות קופסת גבינה לבנה (250 גר') מלח, פלפל אגוז מוסקט טחון 2 כפות פטרוזיליה קצוצה דק 50 גר' גבינה צהובה מגוררת 2 כפות גבינת פרמזן אופן ההכנה: ============= 1. לשים את הקמח, החמאה והמלח במיקסר. להפעיל עד שנוצרים פירורים. להוסיף את המים ולערבל לזמן קצר. לעטוף את הבצק שנוצר בניילון ולשים במקרר חצי שעה. 2. לרדד את הבצק לעיגות ולשים בתבנית פאי. 3. לפזר על הבצק פירורי לחם ובצל ירוק. לערבב גבינה לבנה עם הביצים ולהוסיף מלח, פלפל שחור ואגוז מוסקט. להוסיף פטרוזילה ולערבב. 4. לצקת את התערובת לתבנית. לפזר למעלה גבינה צהובה, וגבינת פרמזן. 5. לאפות בחום בינוני כ-40 דקות. בתאבון!
יפעת
 

yifatushc

New member
עוגת גבינה עם שוקולד

עוגת גבינה עם שוקולד / מירי בן ארי מצרכים: ======== 5 ביצים מופרדות 1 כוס סוכר (1/2 כוס לקצפת ו-1/2 כוס לתערובת הגבינה) 500 גר' גבינה לבנה (5% או 9%) 1 מיכל שמנת חמוצה 1 שקית סוכר וניל 3 כפות גדושות קורנפלור 2 כפות גדושות פודינג וניל 100 גר' שוקולד מריר אופן ההכנה: ============= 1. את חמשת החלבונים להקציף במיקסר תוך הוספת 1/2 כוס סוכר בהדרגה, עד שיווצר קרם יציב ונוקשה. 2. את כל שאר החומרים (חוץ מהשוקולד המריר) יש לערבב בקערה גדולה. 3. לקפל את הקצף לתוך תערובת הגבינה ולצקת 3/4 מהתערובת לתבנית אפיה משומנת, מס' 26. 4. להמיס את השוקולד המריר, לקפלו ל-1/4 התערובת הנות בתנועות קיפול (לשמור על מראה שיש), ןלצקת על התערוהת הלבנה. 5. לחמם תנור לחום גבוה ולאפות כ-10 דקות. להנמיך לחום נמוך ולאפות כשעה. 6. לכבות את התנור ולתת לעוגה להצטנן בתנור כשהדלת סגורה. הערה: ניתן לצפות את העוגה כשהיא מתקררת: להקציף 1 שמנת מתוקה ו-2 כפות סוכר, ולצפות. בתאבון!
יפעת
 

yifatushc

New member
עוגיות גבינה ועשבי תיבול

עוגיות גבינה ועשבי תיבול / תנובה מצרכים: ========= 3 וחצי כוסות קמח שקית אבקת אפיה 200 גר' חמאה מרוככת 250 גר' גבינה (5% או 9%) 250 גר' גבינה בולגרית מגוררת 250 גר' גבינת קשקבל מגוררת 1 גביע שמנת חמוצה 1 ביצה מלח ס, פלפל שחור גרוס 1 כוס עשבי תיבול קצוצים גס 100 גר' אגוזי מלך קצוצים גס 4 כפות זיתים שחורים קצוצים גס לציפוי: 1 ביצה טרופה 2 כפות שמן 100 גר' גבינה צהובה מגוררת אופן ההכנה: ============ 1. שמים בקערה את כל המרכיבים, לשיחם לבצק אחיד. אם יש צורך מוסיפים מעט קמח. מקררים שעתיים. מחממים תנור ל-200 מעלות, מחלקים את הבצק לכדורים קטנים, משטחים מעט כל כדור ומניחים בתבנית מרופדת בניר אפייה. 2. מורחים את העוגיות בביצה טרופה מעורבבת עם שמן, אופים כ-20 דקות עד שהעוגיות מזהיבות מעט, מוציאים את התבנית מהתנור, זורים על כל עוגיה מעט מהגבינה המגוררת, ואופים עוד 5 דקות עד שהגבינה תימס. 3. מגישים בטמפ' החדר עם יוגורט צונן ליד. בתאבון!!
יפעת
 
טארט ריקוטה ופירות מסוכרים

מתכון: טארט ריקוטה ופירות מסוכרים רכיבים: חומרים לתבנית פאי בקוטר 26 ס"מ: לקלתית כפולה: 300 גר' חמאה קרה חתוכה לקוביות 11/4 כוסות אבקת סוכר 1 ביצה 1 חלמון קורט מלח 3 כוסות גדושות קמח 1 ביצה טרופה, למריחה למלית: 450 גר' גבינת ריקוטה 100 גר' גבינת מסקרפונה 1 כף קורנפלור 1 כפית תמצית וניל קליפה מגוררת מלימון אחד קליפה מגוררת מתפוז אחד 2 ביצים 1/3 כוס סוכר 1 כוס פירות מסוכרים או מיובשים קצוצים אופן הכנה: מחממים תנור לחום 180 מעלות. מעבדים את כל חומרי הקלתית במעבד מזון, עוטפים את כדור הבצק בנילון נצמד, ומקררים לחצי שעה. מרדדים 2/3 מהבצק לעיגול בעובי 1/2 ס"מ ומרפדים בו את התבנית. אופים 15 דקות עד שהבצק מתחיל להזהיב. (הערה שלי: רצוי אפיה עיוורת). מצננים בחוץ. מרדדים את יתרת הבצק למלבן וחותכים לרצועות. מניחים על תבנית אפיה מרופדת בנייר אפיה ומכניסים למקרר עד השימוש. מערבבים את כל חומרי המלית, חוץ מהפירות היבשים או המסוכרים, לתערובת חלקה ואחידה. מוסיפים את הפירות ומערבבים. ממלאים את הקלתית במלית. מסדרים על המלית את רצועות הבצק ששמרנו בדוגמת שתי וערב. (הערה שלי: אני חתכתי במטריצה). מברישים את הרצועו ת בביצה טרופה. אופים 30 דקות או עד שהטארט זהוב. הערות: למי שמעונין בעוגת גבינה מעט שונה. עוגה מעודנת ויפה. מאד מומלצת. מקור המתכון: מגזין על השולחן-רשמה וביצעה ד ר ו מ ית 1 הופק על-ידי תוכנת מטעמים 2001 גרסה 1.1.2
 
עוגת גבינה קרה ואוכמניות

מתכון: עוגת גבינה קרה ואוכמניות רכיבים: לבצק: 200 גר' חמאה 2/3 כוס סוכר 1 ביצה 1 כפית תמצית וניל 1 כף קליפת לימון 1/4 2 כוסות קמח תופח למלית: 1 קופסת מלית אוכמניות (צנצנת 400 גר') 2 מיכלי שמנת מתוקה 3/4 כוס סוכר 2 קופ' גבינה לבנה 9% (1/2 ק"ג) 1/2 חב' אינסטנט פודינג וניל אופן הכנה: הכנת הבצק: לערבב במיקסר את החמאה, הסוכר, הביצה, תמצית הוניל וקליפת הלימון. להוסיף את הקמח וללוש עד ספיגת הקמח. לשטח 3/4 מכמות הבצק בתחתית ובדפנות תבנית קפיצית מס' 26 ולחורר עם מזלג. 1/4 כמות הבצק הנותרת לשטח בתבנית נוספת (אני עשיתי בתבנית אינגליש קייק). לאפות את שתי התבניות ב-180 מעלות עד להזהבה יפה. (בערך אפיה של 30 דק'). לאחר אפיית תחתית העוגה בתבנית מס' 26 לתת להתקרר מעט ואז למרוח מעל הבצק ובדפנותיו את קופסת האוכמניות. הכנת המלית: להקציף את השמנת המתוקה ולהוסיף בהדרגה את הסוכר עד קבלת קצף יציב. לערבב את הגבינה והאינסטנט בקערה נפרדת, להעביר את תערובת הגבינה אל קצפת השמנת המתוקה ולערבב בתנועות קיפול עד קבלת תערובת אחידה. לצקת את התערובת על שכבת מלית האוכמניות וליישר יפה עם מלית הגבינה את שטח העוגה. בשארית הבצק האפוי מפוררים לפרורים ומפזרים לכיסוי יפה מעל פני העוגה. מקררים במקרר לפחות 12 שעות ואז מגישים ומלקקים את האצבעות. הערות: עוגה טעימה והעיקר, ללא ג'לטין... שמתי חבילה שלמה של פודינג וניל לצורך יצוב העוגה. מקור המתכון: חברת פוליבה -הקלדה וביצוע דרומית 1 הופק על-ידי תוכנת מטעמים 2001 גרסה 1.1.2
 

yifatushc

New member
דרומית...נראים פשוט חבל"ז! ../images/Emo3.gif

תודה על המתכונים. יפעת
 

yifatushc

New member
../images/Emo13.gif

יש אין סוף מתכונים חלביים, וכחובבת מושבעת של אוכל חלבי מאוד קשה להחליט מה להציע. שמחה שאהבת.
יפעת
 

satr

New member
תודה לכן על המבחר המשובח ../images/Emo140.gif

של המתכונים שהעלתן . ורד
 

נירהמ1

New member
"כבדה ויפה" מלכת היופי ../images/Emo173.gif../images/Emo172.gif

"כבדה ויפה" מלכת היופי – מיוחד לשבועות מ-goodfood. המלכה ראויה גם להיות מלכת הפורום ה"חלבי".
 
למעלה