למה מפרידים את הפרה לאחר ההמלטה?...

פלאיועץ

New member
למה מפרידים את הפרה לאחר ההמלטה?...

שאלה לתנובה טרה ולשטראוס - לגבי הפרדת הפרה מהצאצא מיד לאחר ההמלטה....
 

פלאיועץ

New member
זאת גם שאלה לחברת abott יצרנית לתינוקות

האם אפשר לשפר את היחס לפרה בנקודה זאת?
 

milch

New member
סליחה שאני "קופץ"

לאף אחת מן החברות ששאלת אין בבעלותן רפתות. הרפתות הן פרטיות ומחוייבות להעביר את כל תנובת החלב שלהן דרך "מועצת החלב" (זהו סיפור עצוב אחר מבחינת הרפתנים) למחלבות שלהחברות הנ"ל.
בעלי חיים (כולל אנשים) מתחילים לייצר חלב בעל תכונות מיוחדות לקראת סוף ההריון, חלב עשיר בחלבונים, שומנים ווחומרי חיסון.
אצל הפרות זה מתחיל כ-5 שבועות לפני ההמלטה וךפני זה מפסיקים לחלוב את אותה פרה כי החלב אינו מתאים למאכל אדם. כנ"ל כשבוע לאחר ההמלטה.
לאחר ההמלטה מפרידים בין הפרה לעגל, חולבים את הפרה ומאכילים את העגל מבקבוק.
זה אולי נראה אכזרי, אך זה נעשה כדי לא לאפשר "התקשרות" בין הפרה לעגל ולמרות שאינם יודעים לבטא זאת במילים, גם להם זה קשה יותר.
 
לא מדוייק.

הפרה מקבלת כ60 ימי מנוחה לפני ההמלטה הבאה כדי לתת לעטין להתחדש ולבנות את היחידות היצרניות מחדש לפני ההמלטה הבאה,נעשו על זה מחקרים רבים כדי לקבל תנובה מירבית לאחר ההמלטה הבאה,בדקו גם חליבה ברצף והתנובה בתחלובה הבאה ירדה.
&nbsp
לאחר החליבה חולבים את הקולוסטרום בארבע חליבות ראשונות לכד נפרד והחלב ניתן לעגלים,אם החלב לא דמי,מהחליבה החמישית חולבים לטנק,
המהדרים חולבים מקסימום של ארבעה ימים קולוסטרום הצידה.
&nbsp
לגבי ההפרדה,זה החלק הכי קשה ברפתנות,לפעמים ממש כאב לב,אבל זה הרע במיעוטו כי פרה מייצרת בתוך ימים ספורים מההמלטה 40-60 ליטר ועגל זקוק ל6-8 ליטר ביום,זה מתכון בטוח לסבל רב עבור הפרה,
שנים של טיפוח גנטי יצרו מכונת ייצור חלב שאין שום קשר בין צרכי העגל לכמות המיוצרת.
ככל שהעגל נשאר זמן רב יותר עם אימו כך הפרדה קשה יותר ואין כרגע דרך בטוחה להכניס למכוני החליבה עגלים לצד אימותיהם,הפרדה זמנית שלוש פעמים ביום לצורך חליבה אכזרית יותר מהפרדה מיידית ומוחלטת.
 
למעלה