קומפוט...מישהי הכינה פעם?

נון5

New member
קומפוט...מישהי הכינה פעם?../images/Emo3.gif

ראיתי בערוץ האוכל את איילת מכינה קומפוט ונורא התחשק לי. הבעיה היא שהיא שמה המון סוכר. מה דעתכן, אפשר להחליף לסוכרזית? ובכלל יש למישהי מתכון מסודר ומנצח?
 

pirge

New member
קומפוט נוסטלגיה

16:28 | 19/10/04 לפתן ישן וטוב כ-4 מנות.ו pirge ו נוסטלגיה/פירגה 100 גרם משמש יבש 100 גרם שזיפים יבשים 100 גרם אגסים יבשים 100 גרם תפוחי עץ בטבעות יבשים 100 גרם צימוקים סוכר מחליטים ע"י טעימה. אפשר תחליף סוכר סיר גדול מלא במים כף פודינג או קורנפלור להמיס במעט מים ולבחוש היטב שלא יהיו גושים. אפשר להוסיף קורט קינמון אפשר להוסיף מיץ מלימון או תפוז. להשרות את השזיפים כשעה בליטר מים חמים. לחצות ולגלען אותם. להרתיח את מי ההשריה של השזיפים יחד עם הסוכר והקינמון. לצקת את הפודינג ולבחוש היטב שלא יהיו גושים. להביא שוב לרתיחה. לרחוץ היטב את הפירות היבשים ולהכניס לסיר. לבשל על להבה נמוכה כשעה. לפני שמורידים מהאש להוסיף מיץ מתפוז או לימון. אפשר לקלף קליפת לימון או תפוז נקיים ולהכניס לטעם. לקרר לפני ההגשה. אם רוצים יותר סמיך להוסיף עוד כף קורנפלור באותו אופן של המסה, וערבוב.
 

ניקי ב

New member
לפתן פירות

לפתן פירות מתכון מאמא שלי. מצרכים: 2 תפוחים חתוכים לחצי ופרוסים 2 אגסים חתוכים לחצי ופרוסים 100 ג' צימוקים 100 ג' משמש 100 ג' שזיפים 200 ג' סוכר ( כוס) חצי כפית קינמון כף וחצי יין אדום מים הכנה: 1.למלא סיר במים, להוסיף סוכר תפוחים, אגסים. 2.שמתחיל לרתוח להוסיף את הפירות היבשים לבשל כחצי שעה. התפוחים והאגסים צריכים להיות רכים. 3.לצנן מעט, להוסיף קינמון, יין, לבדוק טעמים. 4.להגיש קר. ניקי.
 
קומפוט

אני אישית אוהבת במקום סוכר להוסיף דיאטיפ נוזלי שווה לדעתי לסוכר, והטעם לא מורגש. כמות מדויקת מצטערת אבל אין לי.
 

אילנית12

New member
קומפוט

קומפוט מרק פירות/אילנית 12 מקןר התמונה:אילנית פירות העונה, דובדבנים מישמש אפרסק(נקטר) ענבים 5חתיכות ג'נג'ר מסוכר(לא חובה) ) כמה טיפות מי וורדים(לא חובה) פקק של ליקר דובדבנים. גילענתי את כול הפירות. הוספתי בערך חצי כוס מים,וחצי כוס סוכר חום(,אם הפירות מאוד מתוקים אין צורך להוסיף סוכר.) להביא לרתיחה,ולהנמיך את הלהבה,לבשל בערך 10 דקות -15 דקות,או עד שהפירות מתרככים. לקרר היטב ולהגיש. יאמי......... מקור המתכון עצמי, הערה:אפשר עם פירות אחרים,.
 

נון5

New member
תודה יקרות../images/Emo24.gif נראה לי שאעשה מיקס מכל

המתכונים. אבל מה דעתכן, אפשר לשים סוכרזית רגילה ? (כאילו בצורת כדורים ולא נוזלית)
 

simad1

New member
קומפוט

קומפוט ------סימה.ד: תערובת פירות (דובדבנים, ענבים, תפוחים, אגסים, שזיפים) שזיפים מיובשים/משמשים מיובשים 1 מקל וניל 2 מקלות קינמון 3/4 כוס סוכר או על פי טעם כוס יין תירוש חצי לימון סחוט מים לכדי כיסוי ** מעבירים לסיר את הפירות ויתר המצרכים. מוסיפים את המים ומביאים לרתיחה. מנמיכים את הלהבה, משפרים טעם ומבשלים 15 דקות או עד לריכוך הפרי.
 

פוקסי99

New member
ממתיק

חלק מהמתיקים לא מיועדים לבישול ולכן תקראי הייטב את הכתוב על האריזה
 

ninga 3

New member
../images/Emo140.gifקומפוט/ליפתן ../images/Emo91.gif

בדרך כלל, אם נותרו פירות רכים או לא יפים במיוחד, שוטפים היטב, מגלענים חותכים ומכניסים לסיר, לפירות העונה אני נוטה להוסיף קצת פירות יבשים מגולענים גם, שזיפים [יש היום ללא גרעין], צימוקים, ומה שבא...גם פילחי לימון עם הקליפה. מכסה במים, המיכסה בכיסוי חלקי, ומבשלים על להבה נמוכה לאחר רתיחה, עד שמתרכך והבית עפוף ריח נעים.... מוסיפה בסוף גם כף שתיים ג'לי בזק בטעמים של תות, או פטל, או מה שבא...טעיםםםםםם בסוף הבישול טועמת, ומחליטה כמה טיפות "דאייטיפ" להוסיף. מקררת היטב.. טיפ - בעלי לא אוהב ליפתן אז ריסקתי במעבד מזון והוא הפך לנוזל מהמם במיוחד כשחם, טעים גם לאורחים..חישבו על זה. בתיאבון...
 

נון5

New member
תודה לכולם../images/Emo140.gif

אנסה עם סוכרזית רגילה...מה כבר יכול לקרות?
 

NavaZuk

New member
קומפוט....מזכיר טעמים של פעם ....

אנחנו מאד אוהבים קומפוט...במיוחד בקיץ.... אנחנו ממתיקים עם סוכרזית
 

נירהמ1

New member
איזה יופי של שרשור - מוסיפה את המתכונים

למאמרים. תודה לכולם.
 
למעלה