מתכוני קטניות

נירהמ1

New member
../images/Emo41.gifמתכוני קטניות../images/Emo41.gif

אתם מוזמנים לשרשר מתכונים, ואני, מצדי, אשים את השרשור במאמרים בקטגוריה "קישורים לפי נושאים".
 

ninga 3

New member
../images/Emo71.gifמרק קיטניות מעולה.... גילה

מרק קיטניות מעולה.... גילה 3/4 כוס עדשים ירוקים 3/4 כוס שעועית לבנה קטנה 3/4 כוס חומוס 3/4 כוס לוביה יבשה - לכנה 1/2 כוס לוביה יבשה אדומה ** בסה”כ נחוצים 31/2 כוסות קיטניות, ואפשר לשים מה שרוצים ומה שאוהבים.... להשרות במים במשך לילה לסנן ולשטוף.. למחרת, לבשל בסיר עם מים ולהביא לרתיחה, לסנן לשטוף ולהחזיר לסיר, להביא שוב לרתיחה, שוב לסנן ולשטוף..[זאת על מנת להוציא את מרבית הגזים הנמצאים בקיטניות] מתחילים בבישול המרק... ממלאים סיר עם הקיטניות השטופות ומוסיפים פי 3 מים ומבשלים.. במחבת מטגנים 2-3 בצלים יבשים קצוצים עם שמן כמובן, לא הרבה, מטגנים עד קבלת גוון חום, לא לשרוף! לקראת סוף הטיגון להוסיף כ-5 - 4 שיני שום קצוצים דק...להוסיף לסיר הקיטניות..את הבצל והשום שאיגנו ואת המוצרים הבאים: 4 גזרים - טבעות או קוביות 2-3 תפוחי אדמה עם קליפה אדומה -קוביות קטנות. 3 כפות רסק עגבניות מלח, פלפל שחור, אבקת מרק עוף, אפשר גם פרווה. **מבשלים כשעתים על להבה נמוכה אחרי שרתח...{לא!!! בסיר לחץ}.. לשפר תיבול לפני ההגשה...בתיאבון....
התמונה להמחשה בלבד...
 

ninga 3

New member
../images/Emo71.gifמרק לובייה יבשה מתאים ונפלא לצמחוניות../images/Emo41.gif

מרק לובייה יבשה יאמי...- מתאים ונפלא לצמחוניות.... גילה כ-4 כוסות לובייה יבשה, לברור ולשטוף הייטב. 1-2 בצלים יבשים קצוצים - להזהיב בסיר, ולהוסיף: 2 פלפלים אדומים מתוקים - מרוסקים במעבד מזון, להוסיף לבצל ולהמשיך באידוי כ-5 דקות.. מוסיפים את הלובייה השטופה.. 2 גזרים חתוכים 2 ת”א קוביות קטנות. +אפשר להוסיף בשר ועצמות אם רוצים...?! מים רותחים כדי כיסוי ועוד קצת.. תיבול: כף שטוחה אבקת מרק בטעם עוף כף שטוחה אבקת מרק פטריות מעט אבקת מרק בצל מלח, פלפל שחור פפריקה מתוקה וחריפה.. להביא לרתיחה, להנמיך האש, ולבשל כ-3/4 שעה...בתיאבון..!
התמונה להמחשה בלבד...
 

ninga 3

New member
../images/Emo8.gifלבריאות נירוש ופירגוש וכל מי שרוצה../images/Emo24.gif

זה באמת טעיםםםם.
 

pirge

New member
המרקים נקראים נהדר. מעבירה לשמורים שלי

בחורף,אין יום בלי מרק מהביל וסמיך. בטוח שאוהב. תודה
 

נירהמ1

New member
גילה - המרקים נראים מעולה../images/Emo59.gif../images/Emo39.gif../images/Emo45.gif

 

rc11

New member
ממולאים באורז ועדשים

אני מכינה בפלפלים או קישואים: אני מרוקנת את תוכן הקישוא או הפלפל. מכינה תערובת של אורז ועדשים חומים. בערך חצי כוס אורז שטוף וחצי כוס עדשים שטופים (לא משרה) ל6 קישואים. ממלאה מים עד כ1 ס"מ מעל לתערובת, מבשלת על הגז כ10 דקות (האורז נשאר מעט קשה). אפשר להוסיף לתערובת ירקות מגורדים (גזר, קישוא, עגבניה). מתבלת במלח, פלפל, פפריקה, כורכום וכמון ותערובת פלפל שום של מקורמיק (תערובת ארומטית וטעימה - מומלצת בחום לכל תבשיל) ממלאה את הירקות. מכינה רוטב מ:4 עגבניות חתוכות או מגורדות, שמן זית ותבלינים זהים לאלה שתבערובת. בסיר שטוח מטגנת שום בשמן זית (אפשר גם בצל, אני לא אוהבת), מניחה את הירקות ההמולאים. שופכת מעל את הרוטב, סוגרת לגמרי את הסיר ומבשלת כשעתיים על אש נמוכה. אם מדובר בפלפלים אז הם גבוהים יותר ולכן אני מכינה כמות רוטב גדולה יותר ומוסיפה לו מים כמעט עד לגובה הפלפלים. אני אישית מעדיפה קישואים. יוצא קצת יותר קריספי מבחוץ ופחות נוזלים.
 

rc11

New member
תבשילי קטניות

חומוס, פול - משרה 12 שעות ומחליפה א המים במהלכן לפחות פעמיים. עדשים אני רק שוטפת. מוסיפה מים עד 2 ס"מ מעל לקטניות, מתבלת במלח, פלפל, שום, כמון, פפריקה, כורכום וכל תבלין אהוב אחר. מבשלת כשעתיים, מוסיפה מים אם צריך. התבשיל לא אמור להיות מרק, רק קטניות מבושלות ומתובלות. אני מוסיפה ליד זה אורז, תפוחי אדמה, קוסקוס או כל פחמימה אחרת.
 

נירהמ1

New member
../images/Emo25.gifתודה רבה-רבה לכולם../images/Emo39.gif

אפשר למצוא את השרשור בקישורי הפורום ב"שרשורים לפי נושאים", וגם בטאג-ליינס. מי שרוצה, יכול עדיין להוסיף מתכונים.
תיהנו,
 
למעלה