מתכונים זולים וקלים להכנה - התקבלה בקשה

נירהמ1

New member
../images/Emo41.gifמתכונים זולים וקלים להכנה - התקבלה בקשה../images/Emo41.gif

מנועית10, מנהלת פורום "למען הקהילה" ב"תפוז" למתכונים זולים וקלים להכנה, ומכיוון שבמתכונים עסקינן, וזה מה שהפורום שלנו עושה (ועושה בצורה הטובה ביותר), בואו נרים את הכפפה וניענה לבקשה. המתכונים ישמשו את פורום למען הקהילה לבישול עבור נוער במצוקה. השרשור ייתחלק לנושאים, כמו: פשטידות קלות (בעלות רכיבים זולים) קציצות-לביבות מאכלים זולים קינוחים - עוגות ועוגיות (בלי רכיבים יקרים כמו ליקרים, אגוזים למיניהם, וכו') בבקשה, שרשרו את המתכונים מתחת לכל נושא.
מראש.
 

chli

New member
פשטידת ירקות קלה ../images/Emo21.gif

החומרים בסיסיים 2 קישואיים מגורדים ומסוננים מנוזלים תפוח אדמה גדול מגורד בצל מגורד 4 עד5 כפות קמח תופח 3 או 4 ביצים תלוי בגודל מלח פלפל ומעט שמן ההכנה לערבב את הכל הירקות המגורדים לערבב את הביצים ולהוסיף לתערובת הירקות לפזר קמח ולערבב טוב מלח פלפל לשמן טוב תבנית קייק או שניים תלוי בגודל התבנית לחמם תנור ל190 מ לאפות בערך חצי שעה עד שיזהיב... אפשר לשפר עם שום כתוש או גבינה צהובה,או קופסה של טונה, לבריאות
 

pirge

New member
פשטידת קישואים ופרפרי אטריות

פשטידת קישואים ופרפרי אטריות חדש ומומלץ מקור:פירגה 2\1 1 כוסות פרפרים אטריות--- מהסוג הקטנטן,לפני בישול. לבשל בהרבה מים עד שכמעט רכות. לסנן. לשים בקערה: את פרפרי האטריות אחרי סינון בצל קצוץ אחד גדול------ אפשר חצוי ופרוס דק ----- (מי שרוצה, יכול לטגן את הבצל) 2\1 כוס קמח תופח או רגיל רבע כוס שמן קנולה 4 ביצים טרופות במזלג.-------- ל ע ר ב ב ביחד. להוסיף 7-8 קישואים קלופים ומגוררים על מגררת גסה. (יש לסחוט היטב מעודף הנוזלים) אפשר להוסיף קוביות גמבה אדומה לצבע לתבל במלח,פלפל שחור, אגוז מוסקט,פפריקה. בוחשים ויוצקים לתבנית פיירקס-- משומנת ---שמפזרים עליה כף פירורי לחם. לפני שמכניסים לתנור זורים מעל לפשטידה-- 3 כפות פירורי לחם, שומשום וגרעיני חמניה ---אפשר לקשט בפפריקה אופים בחום 175 . כ-50 דקות.
 

pirge

New member
קוגל תפוחי אדמה

קוגל תפוחי אדמה מאת:פירגה לשמן תבנית עגולה מס' 24 או סיר פלא או סיר ג'חנון------ ולפזר פירורי לחם\סולת לגרר 6 תפוחי אדמה גדולים ולסחוט 3 ביצים 2 בצלים קצוצים מטוגנים 2 בצלים קצוצים לא מטוגנים פטרוזיליה קצוצה 2 כפות עיטורי עגבניות - אוליביה או לוותר 5 כפות שמן קנולה 4 כפות קמח כפית אבקת אפיה מלח פלפל שחור לערבב ביחד ולצקת לתבנית-ליישר לקישוט: לפזר גרעיני חמניה , מעט פטרוזיליה ומעט פפריקה. לאפות 30 דקות בחום 175 להוריד חום ל- 100 מעלות ולהמשיך לאפות עוד שעה. תהנו.
 

pirge

New member
פיצה מהירה ושמנמנה משמרים ללא התפחה

04 פיצה ל-5 סועדים ממחלבות גדו pirge / מתכונים ו לא להתפיח ולא לאפות את הבצק-----אופים את כל הפיצה ביחד. בצק: 4 כוסות קמח כף שמרית – אפשר להמיר עם 4\3 כף שמרים יבשים כפית סוכר 4\\1 כפית מלח כף שמן זית 2\\1 1 כוסות מים פושרים רוטב: 300 גרם מוצרלה מגוררת גד 3\\1 קופסה עגבניות מרוסקות כפית אורגנו קורט פלפל גרוס 4\\1 כפית סוכר 4\\1 כפית מלח ההכנה: מערבבים את חומרי הבצק ולשים היטב לבצק צמיגי ונוח. מניחים בתבנית ניר אפיה ומורחים עליו כפית שמן זית. משטחים את הבצק על ניר האפיה המשומן. מערבבים את חומרי הרוטב ל ל א ה ג ב י נ ה. יוצקים ומפזרים את הרוטב באופן שווה על הבצק. מפזרים למעלה את הגבינה. אופים כ-12 דקות בחום 200 מעלות. בודקים שהבצק מוכן,אם לא,מכסים בניר כסף וממשיכים לאפות עוד מספר דקות. כדאי לעטר בתוספות: זיתים שחורים: רצועות גמבה: פרוסות בצל:.... בתבנית 27X33 הבצק יוצא תפוח ומלא עבה ובשרני (כמו בתמונה) בתבנית הגדולה של התנור הבצק יוצא יותר קריספי הרוטב ששמתי: 2 כפות שמן זית+4 כפות קטשופ+כף רוטב צ'ילי-ערבבתי ביחד ומרחתי על הבצק. תהנו
 

pirge

New member
פשטידת אפונה וגזר

06:23 | 23/03/07 מאפה אפונה וגזרו pirge [מצורף קובץ jpg] ו מאפה אפונה וגזר מאת:פירגה בצל גדול קצוץ מוזהב ב-4 כפות שמן 2 תפוחי אדמה מבושלים ומעוכים גס אפונה וגזר עד קילו עוד 5 כפות שמן קנולה (בנוסף לשמן של טיגון הבצל) 4 כפות גדושות קמח 3 עלי בצל ירוק קצוצים פטרוזיליה קצוצה כחצי כוס 5 ביצים טרופות במזלג מלח פלפל שחור אם המאפה לא פרווה---להוסיף כ-300 גרם גבינות שיש במקרר לערבב ולצקת לתבנית משומנת אפיה בחום 175 כ-50 דקות או עד להשחמה תהנו
 
פשטידת ירקות קלת הכנה

פשטידת ירקות – פרווה ללא מוצרי חלב, קלת הכנה, ניתן להחליף את הירק. כוס קמח כוס שמן 4 ביצים תבלינים לפי הטעם ( מלח, פלפל, א. מרק למי שמשתמש וכו... ) 4 בצלים פרוסים דק / כרובית אחת מרוככת/ קישואים/ לבחור איזה ירק שרוצים לערבב הכל יחד, לשים בתבנית, לזרות סומסום ( אם אוהבים) ולאפות. אין הוראות אפיה מדוייקות, בדרך כלל 180 מעלות ל40 דקות.
 

נירהמ1

New member
פשטידת גבינה בולגרית ללא בצק/satr

פשטידת גבינה בולגרית ללא בצק/satr מקור המתכון: satr חומרים: 4 ביצים 2 קוטג' 150 גר' גבינה בולגרית מפוררת 150 גר' פירורי גבינה צהובה (קשקאבל, גלבוע) 4 כפות קמח תופח הכנה: 1. להקציף את הביצים. 2. להוסיף את כל החומרים לקציפת הביצים ולערבב. 3. לשמן תבנית ולפזר מעל מעט פירורי לחם ופפריקה מתוקה. 4 לשפוך הבלילה לתבנית ולפזר מעל מעט פירורי גבינה צהובה. 5. להכניס לתנור לחום בינוני עד להזהבה.
 

נירהמ1

New member
פשטידת ספגטיני ו/או מקרוני וגבינה/נירהמ1../images/Emo39.gif

פשטידת ספגטיני ו/או מקרוני וגבינה/נירהמ1 "מתכון אותנטי מהמטבח היהודי-ספרדי של אמי - עם שינויים קלים שלי..." (נירהמ1) תבנית קרמיקה ו/או פיירקס מלבנית משומנת בחמאה או בשמן. החומרים: חבילת ספגטיני – אפשר גם מקרוני (הכי דקים), או אטריות - לא הדקות-דקות של המרק, אלא קצת יותר רחבות (כמו טלייטלה) 100 גרם חמאה או מרגרינה 1 כוס קמח 1 כוס חלב 100 גר' גבינה בולגרית ו/או צפתית מפוררת ו/או קשקבל 1 מכל גבינת קוטג' 4 ביצים מס' 1, או 5 מס' 2 1/2 שבבי בצל מטוגנים, או מיובשים בתנור (תוספת שלי, במתכון המקורי אין בצל – וגם בלי בצל היא מאוד טעימה) מעט מלח (בפשטידה יש גבינה בולגרית ו/או צפתית, כך שיש מספיק מלח), פלפל שחור גרוס טרי , עשבי תיבול – טימין, מעט רוזמרין הכנה: מבשלים את המקרוני/ספגטיני או אטריות בסיר עם מי מלח (1 כפית מלח) ומעט שמן (כדי שהמקרוני לא יידבקו) עד שהמקרוני מבושלים כמעט לגמריי, מסננים ומחזירים לסיר, מוסיפים חצי מכמות החמאה ומערבבים. בסיר קטן נפרד ממיסים את שארית החמאה, מנמיכים את האש, וכשהחמאה חמה מוסיפים את הקמח ובוחשים נמרצות עד שהחומרים מתאחדים. מוסיפים את החלב וממשיכים לבחוש עד שמתקבלת בלילה חלקה, מוסיפים מלח ופלפל שחור וממשיכים לבשל ולערבב כמה דקות. מניחים בתבנית פיירקס משומנת שכבת מקרוני מעליה מפזרים מחצית מכמות הגבינות, מניחים שכבת נוספת של מקרוני ומעליה שופכים את בלילת הקמח, מפזרים מעל את המחצית השניה של הגבינות, מפזרים מעל מעט פלפל שחור גרוס טרי ומעט עשבי תיבול. אופים בתנור מחומם מראש לחום בינוני (180 מעלות) עד שפני הפשטידה מזהיבים-משחימים. אני מגישה חם בארוחת בוקר (או ערב) – עם ביצים קשות וסלט. הערות: - את הפשטידה הזאת אפשר לאפות גם עם קוביות תפוחי אדמה מבושלים בקליפתם. - אפשר להכין עם בשר במקום הגבינות (אבל אז מחליפים את החמאה בשמן – אם רוצים). - אפשר גם להחליף את הגבינה הבולגרית/צפתית בגבינת קשקבל מגוררת (אני מעדיפה את הוורסיה עם הגבינה המלוחה – יותר קלילה). בהצלחה!
 
פשטידת מקרוני בטעם פיצה

1 ח' מקרוני מבושלים ומסוננים 2 קופסאות רסק עגבניות 2 קוטג' 2 ביצים כפית אבקת שום , חצי כפית ארגנו יבש 100 ג'ר גבינה צהובה מגוררת לערבב הכל לשטח על תבנית גדולה ולאפות כחצי שעה . (ניתן לפזר לפני סוף האפיה גבינה צהובה למעלה ילדי לא אוהבים)
 
פשטידת כרוב../images/Emo140.gif

פשטידת כרוב יהודית לוי [מצורף קובץ jpg] ו 21:35 | 24/05/07 פשטידת כרוב של קובי בר מצרכים: 1כרוב חתוך לרצועות 1 גבינה לבנה 3-4 ביצים 3-4 כפות קמח 1 אבקת אפיה מלח, פלפל לבן לפי טעם ההכנה: לאדות את הכרוב במעט שמן (לפעמים צריך להוסיף מעט מים) לאחר האידוי להעביר למסננת לניקוז הנוזלים לאחר הניקוז והקירור של הכרוב להעביר לקערה ולהוסיף את שאר המרכיבים ולערבב היטב. לשמן תבנית אפיה לשפוך העיסה ולאפות בחום בינוני. בהצלחה מקור המתכון של קובי בר החיים יפים תהנו מהם.
 

נירהמ1

New member
פשטידת אפונה וגזר/nicki3../images/Emo39.gif

פשטידת אפונה וגזר/nicki3
מקור המתכון והתמונה: מחברת המתכונים הפרטית של nicki3 החומרים: 1 שקית אפונה וגזר קפואים 2 גיל או שמנת 4 כפות קמח תופח 4 ביצים גבינה צהובה מגוררת פטרוזיליה או שמיר קצוצים בכמות גדולה. - לערבב את כל החומרים, לתבל באבקת מרק כלשהי ופלפל שחור. - לאפות בחום בינוני עד שמשחים. בתיאבון!
 

נירהמ1

New member
פשטידת קישואים ובצל/קלודיה רודן, מטעמי המזרח

פשטידת קישואים ובצל/קלודיה רודן, "מטעמי המזרח" הובא ל"חלבי" ע"י: פוקסי99 "תוספת של כפית כמון, חצי חבילה כוסברה קצוצה, חצי חבילה פטרוזיליה קצוצה ורבע כפית כורכום - לכל מתכון תיתן לפשטידה גוון ספרדי..." (פוקסי) החומרים: 3 קישואים גדולים מגורדים גס 3 בצלים גדולים מטוגנים להזהבה 1/2 1 כוסות קמח רגיל או תופח 3/4 כוס מים 3/4 כוס שמן 3 ביצים 1 כף מרק עוף מלח פלפל שחור תבנית 26 180 מעלות כשעה.
 

נירהמ1

New member
פשטידת חצילים/נירהמ1../images/Emo39.gif

פשטידת חצילים/נירהמ1 מקור המתכון: נירהמ1, עצמי לתבנית פאי רגילה משומנת קלות החומרים: 2 חצילי באלאדי מקולפים, פרוסים לאורך עליהם מפזרים מעט מלח ושמים בצד לניקוז הנוזלים המרים - החצילים האלה לא מרים כמו חצילים רגילים, אבל אני מנקזת את הנוזלים המרים מתוך הרגל. 6 ביצים סופר טריות 2 שמנת חמוצה 1 קוטג' יוגה 100 גר´ גבינה בולגרית קצת יותר מ- 1/2 כוס שבבי בצל - אני שמה לפי העין 6-5 כפות פירורי לחם - אני שמה לפי העין, כך שזה יכול להיות גם יותר 2 כפות גדושות רסק עגבניות 1 כפית בהריון סוכר (לנטרול החומציות של החצילים ורסק העגבניות) ½ כפית פלפל שחור חצי כפית פפריקה מתוקה מעט עשבי טוסקנה זו לא טעות במתכון - אני לא שמה מלח בגלל הגבינה הבולגרית, אז לא לחפש למה אין מלח שמן לטיגון הכנה: - שוטפים את החצילים מהמלח, סוחטים וחותכים לקוביות - שמים שמן בסיר רחב ומטגנים את החצילים עד להשחמה-הזהבה ומוציאים לקערה - מוסיפים לקערה את הביצים, השמנת, הקוטג´, הגבינה הבולגרית, הבצל, פירורי הלחם, רסק העגבניות, הסוכר והתבלינים, מערבבים היטב ומעבירים את התערובת לתבנית הפאי. אופים בחום בינוני 180 מעלות עד שפני הפשטידה משחימים. וזהו.
 
לביבות ירקות

4 תפו"א 3 גזרים 1 בצל 2 קישוא(אם אוהבים) וניתן להוסיף ירקות לפי הטעם חצי כוס קמח 3ביצים מלח ופלפל מגרדים בפומפייה את הירקות, סוחטים ומניחים בקערה, מוסיפים את הקמח, ביצים ותבלינים ומערבבים. מחממים שמן במחבת וכשהוא חם מכינים לביבות (קציצות ומטגנים.) הצעתי לאחר הטיגון להניח על נייר סופג בתאבון
 

pirge

New member
קציצות ירקות מהמרק

מאת:פירגה בישלתי בסיר גדול מרק ירקות והחלטתי להכין קציצות ירק -- קיצרתי הליכים......יצא מומלץץץץץץץץ. בנוסף לירקות של המרק הכנסתי לסיר עוד ירקות שישמשו אותי אח"כ לקציצות: 2 גזרים שלמים 2 קישואים שלמים 2 תפוחי אדמה בצל אחד שלם הרבה ירק: פטרוזיליה:סלרי עלים:שמיר ---הכל בעלים שלמים אחרי הבישול הוצאתי את הירקות והירק שמיועדים לקציצות סיננתי היטב את הנוזלים ריסקתי היטב אפשר במג'ימיקס. מעבירים לקערה ומוסיפים: ביצה אחת כוס שלמה קמח מצה (תופס יותר טוב את הירקות מפירורי לחם ועדיף) תיבול שאהוב עליכם (אצלי רק מלח ופלפל שחור) בידיים לחות יוצרים קציצות גדולות ושטוחות (שמנמנות) ומעבירים לטיגון מטגנים היטב מ-2 הצדדים ומוציאים לניר מגבת סופג תהנו
 
לביבות גבינה

1 טיב טעם חצי כוס סוכר חצי כוס קמח תופח- כוס(צריך להיות במקרם של רביכה סמיכה) שתי ביצים סוכר וניל או תמצית וניל לערבב הכל היטב לצקת עם כף למחבת ,להגיש עם ריבה או סירופ מיפל,שוקולד.
 

pirge

New member
לביבות פירה ורובית

לביבות "פירה" כרובית - טעים גם קר. בקערה: כ-3 כוסות "פירה" -----להכין מתפוחי אדמה מבושלים. 2 כפות אבקת מרק בצל כרובית שלמה רכה (ריכוך בניילון במיקרו)למעוך את הכרובית (אפשר ביד) 2\1 כוס פירורי לחם או יותר לפי הצורך.... ביצה אחת תבלינים להתחשב באבקת מרק בצל--- לא להגזים. עשבי תיבול מערבבים הכל ביחד. מכינים לביבות. מטגנים ומשחימים במעט שמן מ-2 הצדדים בחמחבת ח מ ה. מעבירים על ניר אפיה לתנור\אובן ל-40 דקות להשחמה.באובן פחות זמן.
 
למעלה