שלום , מה המוט הזה שהעובד משתמש בו ?

רשר

Well-known member
מנהל
מוליך השוואת מתח בין ההליקופטר והמוליך נושא המתח

ברגע שיש השוואת מתח העובד יכול לגעת בחוט בלי חשש שיהיה ניצוץ דרך גופו,
זה רק אמצעי נוסף על הלבוש של העובד שמגן עליו כ"כלוב פרדי",
 

סהר דוד

New member
לתקן טעות ברשותך...

הח"מ טייס מסחרי בעל למעלה מארבעים שנות ותק.
העבודה נעשית על קו מתח חדש שעדיין לא "חי".
תפקיד המוט הוא לשחרר חשמל סטטי. המסוק- בגלל מבנהו ושיטת העילוי שלו הוא "יצרן" חשמל סטטי בעוצמות אדירות. ללא הפריקה המוקדמת , כל מגע של המסוק או העובד עם הכבל יגרום לניצוץ מסוכן ואף סכנת התלקחות.
העבודה היחידה עם מסוק וקוי מתח גבוה "חיים" היא שטיפת המבדדים שעל כל עמוד בעזרת זרם מים חזק. נראה מאד דומה למה שנעשה כאן, רק שאז העובד מחזיק זרנוק מים ומתיז על המבדדים.
https://www.youtube.com/watch?v=zwJbGa_40i4
(צולם בארץ.)
 

רשר

Well-known member
מנהל


 
לא! רשר אתה הצודק , המוט להשוואת מתחים נקרא זאפי סטיק

יש תגובה לסירטון אחר באותו הנושא .
"נראה שהרבה אנשים שאולי לא יודעים בדיוק איך הבחורים האלה לא נשרפים עד פריכות. ישנם כמה דברים שקורים כאן שהם קריטיים למלא את העבודה הזו בבטחה. וכפי שאפשר לנחש, מקל זאפי משחק תפקיד עצום. בעיקרון מה שהם עושים הוא הטעינה של עצמם לאותו פוטנציאל כמו קווי המתח הגבוה. "

התגובה הראשונה בסירטון הזה , ( מצאתי אותו יותר מאוחר )

https://www.youtube.com/watch?v=DPNK7bc2qvM
 

רשר

Well-known member
מנהל
אין צורך לריב על המציאות - המטרה של המוט "השוואת פוטנציאלים"

בין המסוק לחוט,
זה נכון עם או בלי מתח בחוט,
כפי שנכתב כאן - חח"י לא עובדים עם נגיעה בחוט תחת מתח אלא רק לשטיפת מבודדים, הסיבה לכך היא כפילות מעגלים ואורכם הקצר לכן ניתן לנתק מתח לפני ביצוע עבודה על החוט, בארצות בהן הקוים ארוכים מאוד אין קוים מקבילים (אין מלחמות) ולכן יקר מאוד לנתק חשמל ולהפסיד מונים מסתובבים אצל הלקוחות לצורך שרות על הקו (בעיקר טיפול בשבירת גידים ומגשרי מוליכים באותה הפזה),
וזו גם סיבה למה לא מתקנים קוים ישנים עד שהם יוצרים שרפות (קלפורניה בסוף 2019)
 
למעלה