חיבור זמני לבית בן 6 עם טופס 4 הייתכן?

חיבור זמני לבית בן 6 עם טופס 4 הייתכן?

בית בן 6 נרכש לפני פחות מ שנה. יש טופס 4 ולוח תלת פאזי 3על 25. לפני כמה ימים קפץ הראשי בעקבות קצר ממאוורר. לאחר הרמת הראשי אין חשמל. בשיחה לחברת חשמל ולאחר התעקשות שהבעיה אצלם כי הם מצידם ישר אומרים זה אצלך קרא לחשמלאי. הגיע הכונן ב 12 בלילה בשישי והיה בהלם. אמר שיש על הפילר לוח זמני ושבו קפץ המאמת תלת פאזי ושלא ברור לו איך הבית על חיבור זמני שכן לוח זמני בעת מעבר ביקורת וקבלת חיבור קבע מוסר ברגע אישור הביקורת לעיני ח"ח. אז אני שואל אותכם ייתכן קבלת טופס 4 ללא מעבר ביקורת? אם כן מי פה צריך לתת את הדין חברת החשמל? המועצה? החשמלאי שעבד שם? אולי המוכרים בכלל? שעכשיו זה מאחריותם לשלם עבור הכנת בית לביקורת ומעבר ביקורת?
 

רשר

Well-known member
מנהל
רק עו"ד יוציא מהסבך

יבדוק את כל חוזי המכר ויגלה מי הרמאי שישלם.
לבית אין אישור חח"י אמיתי
 
קבלת טופס 4 (אישור אכלוס) היא תנאי לקבלת חיבור חשמל קבוע

ולא להיפך.
יש בתים שקיבלו טופס 4 וחיים שנים על גבי שנים עם חיבור זמני כי הבעלים התעצלו\התקמצנו להעביר ביקורת ולשלם על חיבור קבוע.
לפני שנה העברתי ביקורת לבית בירושלים בן 18 שנה שהיה על חשמל זמני.
אף אחד לא צריך לתת את הדין על כלום.
כמו שמותר למכור בית בלי חיבור לגז מותר למכור בלי חיבור קבוע לחשמל.
בעיה של הקונה שלא הזמין בדק בית (כמו רוב רובם של האנשים שקונים בתים ומתקמצים או לא מודעים לצורך).
 
ואותו 'חשמלאי' (אולי זה אתה?) שבדק את הלוח לפני שפנו לח"ח

לא מבין שיט בחשמל, כי אין אפשרות שקצר במאוורר ישרוף נתיכים של 3 פאזות.
חשמלאי אמיתי שהיה מגיע לבית ורואה שאין מתח בשלוש פאזות, היה מבין שישנו ניתוק נוסף בין הפילר ללוח, מחפש ומוצא אותו, ולא מטריד צוות של ח"ח באמצע הלילה בשביל כלום.
 
איפה כתוב שהקצר מהמאוורר שרף שלוש פאזות?

הקצר מהמאוורר הקפיץ את הראשי שהוא תלת פאזי אבל הקפיץ את שניהם את הביתי ואת הזמני. ומי בכלל ידע שקיים בחוץ לוח זמני בפילר? רק ח"ח שהגיע גילה והתריע על כך. והחשמלאי שבדק ייתכן כי מודע לזה שכיום כבר קיימים בפילרים מא"זים ולא נתיכים ושיער ששלהם מסיבה מסויימת קפץ. מי אמר ששיער שנשרפו שלוש אפחד לא יעלה על דעתו ש 3 שלושה פאזות יישרפו מקצר בפאזה אחת. רוב האנשים לא מודעים לעניין בדק בית ובטח שבטח בנאדם שרוכש בית לא אמור לדעת בחשמל ולהתחיל לבדוק אם על הפילר יש או אין זמני. ברגע שלאחר הרמת הראשי אחרי שהצרכן המקצר נותק ואין חשמל היה חשמלאי (לא לא אני רד מזה כבר) ומצא כי לא מגיע חשמל בכלל ללוח בכל שלושת הפאזות והלך עם דעה שיש לקרוא להם כי הבעיה אצלהם. בחברת חשמל. ומפה התחיל הסיפור. למה החשמלאי לא העלה על דעתו לבדוק בחוץ אם יש או אין זמני מאיפה לי. אולי כי הוא לפחות נהג כחוק ולא רץ להתעסק בפילר שאסור לו לגעת בו בכלל. הוא את שלו עשה מעבר לכך זה אל באחריותו לנחש שיש בפילר שלהם משהו של הלקוח.
 
שטויות על גבי שטויות

אין דבר כזה מא"זים בפילר, ולעולם לא יהיו כי אין ללקוח שום דרך להרים אותם אם הם קופצים.

נתיך לעומת זאת, ברוב הקצרים מגיב אחרי זמן רב יותר ממא"ז ולכן יישאר לעולם בפילר.

אם אין מתח בשלוש פאזות בכניסה למפסק ראשי זה אומר רק שני דברים: או ששלושת הנתיכים נשרפו או שישנה הגנה נוספת שהגיבה לקצר וביצעה ניתוק. מאחר וקצר חד פאזי לעולם לא יכול לשרוף יותר מאשר את נתיך הפאזה שקוצרה, האפשרות השניה היא היחידה.
כל חשמלאי מתחיל יודע את זה והיה מגיע למסקנה הזו, אבל 'החשמלאי' שהגיע במקרה שלך (אולי זה אתה) הוא לא חשמלאי כלל ולכן לא ידע את זה.

איך אומרים, סייג לחכמה שתיקה.
 
אכן סייג לחכמה שתיקה צור היקר כי אינך מעודכן שפילרים כיום יש

היום יוצאים מהמונה במקום למהדקי פס יוצאים למאז גדול יותר מהמא"ז של הבית והוא משמש את חברת החשמל כמחבר וכאופציה של הרמתו במקום החלפת נתיכים סייג לחכמה שתיקה צור. כי זה כבר נמצא תקופה ארוכה בשימוש ח"ח. היום הפילרים החדשים יש אחרי המונה מא"ז שחברת החשמל שמים. דיברתי עם 3 חב'רה שונים כולם עובדי ח"ח בחל"ב אמרו אותו דבר זה מה שנעשה כיום אז אם אתה טוען שאתה יודע טוב יותר מחל"ב שהם בעצמם אחראים לזה מה אני יגיד לך לך תעדכן אותם.
והנה תמונה מגוגל שבה נראה כי יש מאז"ים בפילרים וללקוח לא אמורה להיות גישה אליהם כי הם בסלקטיביות מהראשי של הבית. נכון שזרם קצר יפיל גם אותם ופה עדיף לחברת חשמל נתיך איטי מאשר מא"ז מהיר אבל זה עובדה קיימת בשטח מה שיקוליהם ואם השיקולים מוטעים זה לא העניין העניין שחשמלאי מתחיל! יודע שכיום יש בפילרים הנעולים מא"זים ואם שלושת הפאזות לא מגיעות סימן שהמא"ז של חברת חשמל לא מספק. בדוק עם מי שבאלך. 3 אנשי חל"ב לא משקרים ולא טועים. וגם תמונת גוגל לא טועה. דווקא אתה אמור לדעת דברים שכאלו.

 
אתה סתם מביך את עצמך

בתמונה שצרפת מצולם ארון 12 מונים של חח"י (לא פילר. בבית פרטי יש פילר. ארונות כאלו יש רק בבניה רוויה), מסוג נסיוני שהיה בשימוש פחות משנה והפסיקו לייצר אותו.

המפסקים שבתוכו הם ברייקרים ללא הגנת זרם יתר, אלא רק הגנה מקצר פאזות מלא, והאופיין שלהם איטי משמעותית מאופיין מא"ז דגם C שמותקן כמפסק ראשי בכל מתקן דירתי, מה שאומר שהם יקפצו הרבה אחרי המפסק הראשי הדירתי.

המא"זים האלו נועדו לקפוץ במקרה של פגיעה בכבל ההזנה בין הלוח לבין המונה בלבד, ואינם יכולים לקפוץ כתוצאה מקצר רגיל שקורה אחרי המפסק הראשי הדירתי.

לאחר כשנה החליטו שזה מיותר ועברו למהדקים על פס, מה שנשאר עד היום.
 
ייתכן שהתמונה לא מאפיינת מה שהתכוונתי אבל כן עברו למאזים!

בפילרים לבתים הפרטיים ובננינים . המילה ברייקר לא נאמרה כאשר שאלתי את אנשי החל"ב אמרו בפירוש מא"זים בסלקטיביות ביחס לגודל חיבור הבית. ככה שאם נחזור שוב למה שכתבת שחשמלאי מתחיל ידע שאם לא מגיע מתח בכל שלושת הפאזות משהו לא כשורה כי ממש לא הגיוני שכל שלושת הנתיכים יישרפו אז אני אומר לך שכן יש מא"זים בפילרים וחשמלאי שיודע את זה ומבין שלא מגיע מתח מכל שלושת הפאזות לבית מכאן עבודתו הסתיימה. אין לו שום סיבה להתעניין לעומק ברגע שחשמלאי הגיע והבין שבין הפילר לאותו ראשי שבדק אין כלום מעבר לכבל. ויתר ההגנות נמצאות בצד של חברת חשמל אין מסמכותו או תפקידו להתחיל ולחפש לוח זמני מכיוון שכמו שידוע לי ידוע גם לו כי חברת החשמל עברה לשימוש במאז"ים אנשים שעובדים בחברת החשמל אני מאמין שמבינים מה יוצא להם מהפה ומה המוצר שאותו הם מתקינים כאשר מבצעים חיבור לבית. אבל במיוחד עבורך אני יבקש מאחד מהם שיצלם לי פילר הבא שהוא אמור לחבר לאחר ביקורת ושיצלם את המאמט שהםן שמים ויפרט לי בדיוק שזה מאמט ולא ברייקר ושזה במקום או ביחד עם נתיך. אתה בא ונטפל לתמונה שנועדה לשמש דוגמא אני בא ואומר לך נטו אנשי חברת חשמל בתפקיד שספציפי לעניין זה אמרו לי שמותקנים כיום מאז"ים מזה אתה בוחר להתעלם. כל יום יש דברים חדשים צור בין אם אתה מתעדכן עליהם לבין אם לא זה לא אומר שהם לא קיימים. אתה כחשמלאי אני בטוח שעובד עם חיבורים לבתים חדשים והגדלות לישנים איך לא נתקלת בזה עד היום אין לי מושג אבל זה קיים! ואחפש במיוחד עבורך גם נוסח כתוב של הדבר ממקור רשמי לעניין. ואתה כותב שהוטרדו אנשי חברת החשמל בלילה עבור טעות של החשמלאי שלא יגלה לוח זמני. מי שהמפגר בסיפור זה חברת חשמל שכן לפקידה אמור להופיע במחשב שיש זמני ולא קבע והיא אמורה להיות מונחית לברר בקריאה שכזו האם זה זמני או קבע ואם זמני להנחות את הלקוח לחפש לוח זמני מחוץ לבית ולבדוק בו אם קפץ משהו. ככה שזה שהאטימות בחברת חשמל חוגגת זה בעיות שלהם לא של בנאדם שקנה בית ושילם לאנשי מקצוע שזה מתוקף תפקידם וסמכותם לבצע עבודתם נאמנה ולהתריע מראש על חריגות בניה או דברים אחרים לא תקניים.
 

רשר

Well-known member
מנהל
טכנית נכון, אך צריך למצוא מי ישלם

וזה תלוי בחוזי המכר
 
הבנתי כי ברוב חוזי מכירת קניית בית ישנו סעיף שאומר שגם אם

עברו כמה שנים ויתגלה כי יש משהו לא בסדר שהוא מאחריות המוכר אז עדיין למרות כי הבית לא שלו יותר הוא צריך לשלם מכיסו. נקווה שכך זה גם בחוזה זה.
נכון לעכשיו לא ניתן היה להשיג את חברת החשמל מבחינת שירות לקוחות בגלל החג רק בראשון חלק מהעניינים יתחילו להתבהר.
 
עד כמה שידוע לי חשמל זמני מיועד ל נטו 3 שנים בלבד. לאחר מכן

יש להעביר הבית לקבע. אני חושב שזו כן אחריותה של חברת חשמל שאמורה לוודא במחשבים שלה מי נמצא יותר מ 3 שנים בזמני ומי שביתו כבר קיים והוא מתגורר בתוכו להתריע על כך שקיימת סכנה לחייו כי הוא מתגורר בבית ללא ביקורת. לא ייתכן שאדם שרוכש בית ולא מודע לשטויות שהבעלים הקודם עשה יסכן את חייו מחוסר הידיעה. חברת חשמל אמורים לקחת פה אחריות כמו שידעו לכתוב באתר שלהם שזמני נועד ל רק 3 שנים שיידעו גם לבקר על הדבר ולשלוח התרעות לכל מי שביתו חורג ואולי אף לנתקו. כמו שחברות הגז ינתקו אדם שלא עבר את הבדיקה התקופתית כך חברת החשמל אמורה לעשות. איך ייתכן שבישראל בשנת 2017 עם כל הבירוקרטיה שקיימת נותנים לאדם לסכן את חייו ולגור במבנה שמחובר לחשמל ולא עבר ביקורת בכלל זה לא אתר בניה יותר זה מבנה מגורים וזה כל מבקר של ח"ח שיעבור במקום יבין ויראה אבל חברת החשמל מבחינתה מסתכלת על האינטרס הכלכלי. ההתרעה שלה לצורך הדבר היא תעריף יותר גבוהה כאינטרס למעבר לקבע. זה רק מעיד שכסף מונח לנגד עיניהם ולא בטיחות אם בטיחות הייתה לנגד עיניהם ההרתעה שלהם לא הייתה בכיס אלא במציאות. יש אנשים שלא מודעים לכך שיש תעריפים שונים ולא קוראים כל מה שכתוב בחשבון ומבינים בכלל מזה אומר שכתוב שם גודל חיבור זמני או קבע ומספר מה הם מבינים בזה? הם לא אמורים להיבן אף אחד בבתי הספר לא מלמד קריאת והבנת חשבונות ולרוב האנישם יש הוראת קבע וחשבוניות למייל כי לא חושיבם על הסיכוי שמשהו בחשמל אולי לא כשורה ולמה שישחבו גם? אני מוצא לנכון כי זו אחריות חברת חשמל ועורך הדין שביצע את המכירה והקנייה. כמו שעורך דין שלך רוכש אמור לקרוא תוכניות ולראות אם בפועל בנו משהו לא חוקי שיסבך את הקונה מאחריותו גם לוודא ששאר הדברים תקניים. אבל אולי אני טועה.
 
למעלה