ערכי מדידת מכשיר לופ טסטר ומגר של חברת מגר

ערכי מדידת מכשיר לופ טסטר ומגר של חברת מגר

מגר בידודים ולופ טסטר. שניהם עד 500 וולט לא עד אלף. האם בדיקת לולאת תקלה והתנגדות חוטים במכשירים אלו תציג תוצאה שתהיה נכונה עבור ביקורות חברת חשמל וכו או שחייב עד אלף וולט בבדיקות. מתקניים ביתיים בלבד חשמלאי מוסמך בלבד. תודה
 

רשר

Well-known member
מנהל
בדיקת מגר תקנית מתבצעת במתח 500VDC

בדיקת לופטסטר מתבצעת במתח הרשת ובאפשרות בחירה בין 2 זרמי בדיקה:
1 עד 16A שמפעיל את ממסר הפחת לרוב הסימן במכשיר - HI
2 מוגבל למיליאמפר בודדים למנוע ניתוק פחת בזמן הבדיקה (לא קיים במכשירים ישנים),
 
הנה תמונה של המכשירים. בלופ אין היי רק 20 ו 200 אוהם.

האם שני המכשירים תקניים בנתוני ערכיהם על מנת לבצע בדיקות שאמורות לעבור ביקורת ח"ח. ואם נשים את הביקורת בצד האם ערכי המכשיר לופ טסטר תקניים ביחס לחוק על מנת לדעת שאין סכנת מוות ושהארקה אכן תגן במקרה חירום?
והאם המגר הזה גם מתאים לבדיקת מדחסים.
ולמה משמת האנטנה האדומה הקטנה? תודה.





 

רשר

Well-known member
מנהל
במקור המגר יועד לשוק האנגלי ולכן יש גם 250V

שהנו תקן שולי לבדיקת תקן לא בבתים באנגליה, בארצות ה 110V בודקים עם 500V,
בכל מקרה בדיקת מגר ללא מתח רשת,
בדיקת לופטסטר רק במתח שכמובן תנתק את הפחת לכן לביצוע בדיקה תקנית צריך לעקוף אותו - לכן אסור לך להשתמש בו כי אין לך רשיון חשמלאי ובטח לא הסמכה לביצוע בדיקות מסוג זה,
אם החשבונית של הום סנטר המעידה על מקום הקניה זה מסביר הכל,
 
חבל שאתה ממהר לשפוט וגם טועה.

אני בקרוב מסיים לימודים ויהיה לי רישיון. אני רכשתי את המכשירים על מנת שבמסגרת השיעורים המעשיים ילמדו אותי עליהם ויסבירו לי. יש פסול ברצון ללמוד ולדעת ממרצה ולא מקבלן שייתן לי סביר להניח רק לחצוב במהלך השנתיים וותק? יש בכך פסול שאני מתחיל ללמוד כמה שיותר מוקדם שימוש במכשירים?

דבר נוסף לפחות אני עוד בלימודים רוכש מכשיר שצריך ושל חברה איכותית להבדיל ממלא "חשמלאים" בשנקל שמתקמצנים על מכשיר שאת עלותו הם מחזירים ביום מקסימום יומיים עבודה וזה בא על חשבון הלקוח. חשמלאי שיתחיל להחליף ללקוח פחת ולנתק חוטים מאתיים שנה לאתר תקלה במקום לבוא עם מגר ומי כמוך יודע שיש לא מעט שכאלו. אז לפחות אני לא מתכוון להתקמצן על הלקוחות העתידיים שלי ואני מראש רוכש ולומד שימוש כדי שבעתיד כשאגיע ללקוחות כבר אהיה מיומן במכשיר ואהיה בעל מכשיר. לגבי הום סנטר. התפיסה שלך לגבי הידע שלי ברכישה ומקום רכישה היא פשוט עצובה. על פי כך אתה קובע מה הרמה שלי? אז תן לי לספר לך משהו המחיר שאני קיבלתי בהום סנטר כהנחת עובד הרשת מההנהלה (קרוב משפחה) לא מתקרב למחיר שאתה עם הוותק שלך תוכל להשיג ביבואן אוריאל שי או בחשמל ישיר או ארכה. כאשר יש צורך בציוד כמו לדוגמא למעבדה וכו אני תמיד רוכש רק בישיר. אבל כאשר בהום סנטר יש לי את אותו ה מכשיר בדיוק אבל במחיר הפסד כי לא רכשתי כלקוח אז יש סיבה שלא ארכוש מהם?
 

רשר

Well-known member
מנהל
קראתי 3 פעמים את שכתבתי ולא מצאתי כל סיבה לכעוס,,,

אבל אכבד את רצונך ואסביר מחדש:
המגר מעולה פשוט דגם מאוד ישן (נכון לא פרהיסטורי) אבל יתן לך מענה לכל צורך מעשי כולל עמידה בבדיקות חח"י (שיהנו להם עם הצהוב )
לגבי הלופטסטר זה פשוט מכשיר שלא ניתן לעבוד איתו באופן מעשי בגלל ממסרי הפחת, החלף אותו למכשיר הכולל NO TRIP כמו Megger LTW315 2-Wire No-Trip Loop Tester הדומה בכל לדגם שלך רק כולל עוד נקודה ירוקה בכפתור,

לגבי קנית מכשירים כבר כתבתי כאן לא פעם שיש עוד כמה יצרנים חוץ ממגר ו"הצהוב" והם לא פחות טובים ובדגמים מסוימים עולים על השמות המפוצצים ארנק,
לדוגמה שוטט באתר הזה והתקשר לקבל מחיר http://www.m-r-c.co.il/productsList.aspx?PcatID=1289
וכמובן בדוק מחיר ברשת
 
כוונתי הייתה לצורת הכתיבה שהייתה משמעת כ זלזול ברמת הידע שלי

בעקבות מקום הקניה. כאילו בגלל שזה מהום סנטר אז רמת הידע שלי בחשמל נמוכה כי מי קונה משם ציוד עבודה יקר. כך משתמע מהכתוב. אולי אני שגיתי בהבנה של כוונתך. אך להיכנס למיש גה המסביר או המבין זה פוטטו טוטמטו אין טעם. לגבי הלופ טסטר. אני הייתי מודע לכך שאין לו את אופציית הפחת לפני הרכישה בדקתי והשוויתי מכשירים ובכל זאת החלתטי ללכת עליו. פשוט במהלך בדיקה בודקים ללא הפחת על מנת שלא יקפיץ. הרי אין לי באמת סיבה עכשיו לבדוק שקע שקע אלא בלוח ישירות ללא פחת בדיקה שהיא ממלא חד פעמית לכל מתקן לכן לנתק הפחת עבור הבדיקה הוא לא ביג דיל גם ככה יש לבצע ניתוק מפס הארקות אז נבצע עוד ניתוק של עוד חוט מהפחת. אגב מה זה ה ללא טריפ הזה מה נותן לי בדיוק? אני לא רכשתי בגלל ה "שם המפוצץ" ההיפך רציתי לרכוש בהתחלה סיני כגון זיקו או יוני טי. אפילו חשבתי להביא מאיביי אני מאמין שלהתחלה אין צורך לקפוץ גבוהה אבל מכיוון שהרבה המליצו לי לרכוש מראש חברת מגר הלכתי לפי המלצות של אנשים וותיקים בתחום ורכשתי מגר. אני מאמין שלחשמלאי מוסמך בתחיילת דרכו זה יספיק בהחלט. במקרה הכי גרוע מוכרים ב יד 2 וקונים חדש עם האופציות שבעקבות וותק וניסיון אגלה שאני נזקק להם. נכון לעכשיו המטרה שלי בעתיד כעצמאי היא נטו בתים. לא חנויות ולא מפעלים קטנים בתים נטו. מאמין שזה יספיק לי וישרת אותי נאמנה.
 

רשר

Well-known member
מנהל
מי שמכר לך לופטסטר לא אוהב אותך

אין מצב שמישהו יבוא לבדיקה ויתחיל לעקוף פחת במיוחד בבתים שיש בהם יותר מפחת אחד - זה פשוט שגעון, לי יש בבית 4 ממסרי פחת רק כי חסכתי שניים בלוח משנה והתקנתי תלת-פזי, בוילה ממוצעת מתקינים היום לפחות 6 ממסרי פחת רק מעקף שלהם יצריך שעה עבודה כולל החזרה בסוף,
בסוף היום רוב הבדיקות המעשיות נערכות במכשיר הכולל את הכל כמו בצילום

אני עדיין לא מצליח למצוא היכן זלזלתי בך או בידע שלך, רק ציינתי שצריך רשיון, ושהמוכר לא מקצועי

 
כמו שאמרתי אני בגלל שעדיין חסר ידע וניסיון התייעצתי עם כמה

וכמה חשמלאים וותיקים. ורכשתי על פי המלצותיהם. שבעקבות המחיר שקיבלתי אמרו שעדיף את זה במקום סיני שכולל הכול. המחיר של המכשיר שהצגת את התמונה שלו עולה כמעט כמו של חבר מגר שניהם יחד. אבל הוא סיני אומנם חברה טובה אבל נחשבת פחותה ממגר. בעניין הנוחות אין וויכוח ודאי שעדיף מכשיר שאני לא צריך לנתק פחתים אבל כמו שאמרתי רכשתי על פי המלצות שנטו לכיוון מה שרכשתי בעקבות המחיר שניתן. זה שהמוכר לא מקצועי וודאי לא ציפיתי שיהיה בגלל זה הרכישה בוצעה אחרי התיעצויות ולא נטו על פי מוכר. אם הייתי צריך לרכוש על פי מוכר הייתי הולך לסיטונאי חשמל או יבואן שמבין ויודע מה להתאים לצרכים העתידים שלי. לגבי הויכוח הקטן שלנו לא נורא כמו שאמרתי נפלה טעות פירשתי את כיתובך לא נכון מכיתובך לא העליתי שהתכוונת שהמקום לא מקצועי ופגע בי אלא שכאילו אני לא מקצועי שבכלל ביצעתי רכישה מקצועית ממקום לא מקצועי. יש לציין שבחלק מהסניפים שלהם הם פתחו מחלקת חשמל לקבלנים והמוכר במחלקה עצמה הוא חשמלאי עם רישיון חשמל שאמור לחלוק ידע ובאמת זה ראוי לציון לטובה. (הוא לא סתם אמר גם הציג לי רישיון חשמלאי בעבר הרחוק כשביקשתי ממנו)
עוד נקודה קטנה אחרי שאסיים ללמוד אני מתכוון ללמוד מיזוג עוד לא החלתטי אם טכנאות רגילה של קירור או הנדסאי אני בהתלבטויות. אבל המגר נועד לי גם עבור בדיקת מדחסים. לאחר סיום לימודי קירור. אגב אם לך יש המלצה או ידע לגבי מה כדאי ללמוד הדסאי או טכנאי רגיל לקירור אשמח לשמוע אותה. בעיקרון הרצון שלי הוא לדעת הכול! לא רק אינוורטרים ו און אוף אלא גם צילרים ושאר היחידות קירור הקיימות בעולם.
 

רשר

Well-known member
מנהל
מהיכרות עם ה"סנטרים" למינהם הם משלמים שכר רעב

שגורם לכך שהיועץ בחנות אינו יועץ אלא רועץ,
אתה מביא כאן את התוצאה למצב הזה,
אני לא ממליץ כלל לקנות ב 3K ומעלה מכשיר משוכלל שירבץ בבית אלא הפוך לקנות בודדים אבל זולים, מגר אנלוגי סיני מעולה עולה 200 ש"ח בחנות בארץ, איכות המידע ממנו טוב בהרבה מאשר כל דיגטלי יוקרתי בגלל שרואים את קצב תנועת המחוג ולא סתם הבהוב ספרות לא ברור (גם התצוגה האנלוגית במסכים לא תורמת מידע נוסף מאותה הסיבה),
צבת איכותית כולל זרם DC ובדיקת קבל עולה סכום דומה כשמחפשים טוב, אין כל סיבה להמנע מיצור בסין - לדוגמה מצאנו משאבות מים הצורכות 40% פחות חשמל לאותה התפוקה במחיר שיפטרו אותי אם אגלה, הן כבר רצות בארץ 3 שנים במסגרת מעקב וללא תלונות, בגלל המחיר לא כדאי לתקן ע"י פרוק והובלה לטכנאי והתקנה מחדש אלא פשוט להחליף חדשה,

לימודים - תמיד לך על הגבוה יותר, לרדת אפשר אם קשה מדי, לעלות אם קל קשה יותר כי צריך להתחיל מהתחלה סבב שני,
 

ddolphin

New member
בנושא המכשירים

רשר אני באמת חושב שיש לך ידע נרחב ביותר בתחום, אני חייב לציין שמניסיון עם מכשירי מדידיה סינים למינהם, גם האדומים שמומלצים כאן, לא ניתן להשוות אותם לאירופאים האיכותיים.
לא פעם המכשירים הזולים נתנו ללקוחות שלי, תוצאות לא הגיוניות ולא נכונות וזה כמובן משהוא שחשמלאי מקצועי רוצה להמנע ממנו (אפילו שקראו לי בגלל שזה נתן תוצאות לא נכונה).
אני חושב שההמלצה צריכה להיות למכשיר איכותי, לא חייב להיות צהוב (למרות שהרוב אצלי כאלו) , יש חברות אחרות אירופאיות ויפניות ואחרות עם מכשירים איכותיים ולא הכי יקרים ולא הכי זולים.
כמובן זו דעתי בנושא.
&nbsp
 

רשר

Well-known member
מנהל
לרוב תוצאה לא הגיונית מראה על ביצוע מוטעה של הבדיקה

רק לדוגמה מאתמול: תקלה במשאבה טבולה שמנתקת פחת במערכת חדשה התגלתה כטעות בחיבור אפס של מעגל לפני פחת לפס של אחרי הפחת, המשאבה עצמה תקינה,
אגב משאבות כאלו לרוב מותקנות כמוצא אחרון לפני הצפה של מים או חלילה ביוב ולכן מוטב להתקין ללא פחת ועם תקע ישראלי רגיל (H) כדי שתמיד בקלות ניתן להפעיל עם כבל מאריך ממעגל אחר, כל נסיון להיות "קדושים" ולהחליף תקע לסקין מונע אפשרות כזו כי לך תמצא מתאם או כבל עם שקע סקין,
 

ddolphin

New member
במקרה שלי, המכשיר האדום מהמזרח מדד 260V במקום 230 וזה קרה לי

לי יותר מפעם אחת.
בהתחלה הוא עבד תקין, אבל אחרי שנה בערך הוא התחיל לזייף.
גם מבחינת מדידת ערכים אחרים היו לי בעיות.
ההרגשה האישית שלי, שהמחיר הנמוך אינו מצדיק שימוש במכשירים כאלו לאדם המחשיב את עצמו מקצועי.
יש לצהובים תחרות הוגנת מחברות אירופאיות ויפניות איכותיות, ובנוסף למי שרוצה לקנות מכשיר צהוב, יכול לעשות את זה בהזמנה מחו"ל (דרך סוכן ישראלי) בחסכון של 30% בערך.
&nbsp
 

רשר

Well-known member
מנהל
כל מכשיר מדידה שבעליו רוצה או חייב לדייק צריך כיול שנתי

כן - גם פלוק
האדום שלנו זרוק ברכב המסחרי מאחור בקופסה המקורית חסרת הסגר ולמרות זאת מדיק כבר שנתיים,
 

רשר

Well-known member
מנהל
נבדק ולא צריך משמע שמכשיר ההשוואה אולי לא תקין?

או אולי שההבדל זניח עכשיו וישתנה עם הזמן,
שוב כתבתי מי שרוצה או חייב (על-פי חוק),
במשך מעל ל 40 שנה לא נזקקתי לכיול - משמע הכל מכויל או להפך לא!
 
לגבי שכר העובדים אני לא יכול לשפוט מקום ולהחרימו כל עוד לא

בטוח שהם מתייחסים רע לעובדים. היה סמוך ובטוח שאצלי מוסריות ויחס אנוש הוא במקום ראשון כאשר מתוודע לי שעסק מסויים מעסיק בשכר זעום עובד שמגיע לו הרבה יותר כף רגלי לא תדרוך שם. גם אני עדיין בראש שאין על אנלוגי מבחינת דיוק. כמו גם מוני החשמל המכניים לעומת הדיגטליים אין מה לעשות מכני אמין יותר מדיגטלי שכן בדיגטלי מספיק שטרנזיסטור אחד נדפק או קבל קטן דלף והכול ייהרס. במכני עד שכבר ייקרה ואם ייקרה משהו שנים! חבל שאין לופ מכני או שיש?
צבת אמםר שכוללת די סי חיפשתי ולצערי באיביי לא מצאתי מצאתי רק ב סיטונאי החשמל במחיר גבוהה יחסית כי הן של פלוק וליוני טי לא מצאתי.
אגב היום נאלצתי לרכוש עבור הלימודים פלייר שפיץ מבודד ותוכי מבודד (מברגים מבודדים לא נרכשו כי כבר ישנם) התוכני עלה לי 130 שקל! והפלייר 80! למה ככה? רציתי סיניים אבל אמרו לי שתוכי סיני מהר מאוד יתכהה.
 
למעלה