טכנאי מזגנים

טכנאי מזגנים

לכל מי שיש שאלה בנושא מזנים מוזמן לשאול שאלות ואני ישמח לענות .
 

רוני1955

Active member
יש לי שאלה.

אני יכול לקבל ממך את מספר הטלפון של יוסי זיו? יש לי בעיה במזגן ואני צריך יעוץ מקצועי ממישהו שמבין ולא מחאפרים.
 
רוני. הוא כותב

שהוא נותן יעוץ ?במזנים ? כך כתב מזנים . אולי כוונתו יעוץ בעייני מזון .
כך שהכול תקין
 
רוני . גם מתקין מזגנים מורשה

לא חייב לדעת מה המיספר טל' של יוסי זיו

כך שבקשה לא במקום .
 

רוני1955

Active member
תגדיר לי בבקשה.

מה זה "מתקין מזגנים מורשה"? מורשה על ידי מי? מי נותן הרשאות להיות מתקין מזגנים?
זה כמו שכל טמבל שקונה מפתח צינורות הופך להיות "אינסטלטור חבר ארגון האינסטלטורים", וכל מי שקונה מכסחת דשא הופך להיות "מעצב גינות מוסמך".
 
רוני על תשחק אותך ידען

"מורשה" . זה אחד ברמה של יוסי . מי שעבר הכשרה על ידי . חברת מזגנים . כמו תדיראן, הרי למתקין מזגנים אין רשיון מהמדינה כמו לחשמלאי .

אז כול המתקינים כולל יוסי , הם לא מורשים . נכון ?
 

רוני1955

Active member
ראית את התוכנית?

כל אחד שמגיע ליום העיון של החברות, מקבל מהם אישור יפה. הראו שם שהגיע כתב של התוכנית, ללא כל הבנה בנושא המיזוג, וקיבל אישור. בימי העיון האלו לא דנים בכלל בנושא התקנה או פתרון בעיות, אלא מתמקדים בקידום המוצרים החדשים של החברה. לגבי יוסי, אחרי יותר מ 46 שנים במקצוע, אין לי ספק שהוא מורשה. לא על ידי אף אחד רשמי, אלא על ידי נסיון עצום וידע רב.
כל אחד שמגיע לפורום כזה או אחר, ומנסה למצוא לקוחות פוטנציאליים, לגבי הוא חאפר.
 
אז...

יש רק מתקין אחד בארץ ליפנות אלו הוא יוסי. וכול החפרים אחרי 46 שנים כמו וסי. יהייה להם ניסיון כמו ליוסי. אז גם יוסי התחיל כמו חפר ליפני 49 שנים נכון? לפי מה שאתה כותב .
 

יוסיזיו

New member
לא נכון באישי אבל לא אכנס לזה כאן ,בכללי ה"מורשה" הוא אחד

שעבר את החצי יום הרצאות ונישנושים ,אגב יהיו שינויים בכותרת באותן תעודות בעקבות התוכנית.
על מנת לא להיות חאפר צריך ללמוד את המקצוע החל מפיזיקה,טרמודינמיקה ,חשמל ,חומרים,בטיחות בעבודה ועוד(מישהו יודע מה קורה בין חמצן לשמן??).
ללמוד זו לא בושה וגם לפני לא זמן סיימתי עוד סבב לימודים כשלמעשה אני יודע יותר טוב מהמרצים אבל לקבלת התעודה היה צורך להגיע להרצאות.
כשזה לא מתקיים אז הכוונה לחאפר כי הוא למד תוך כדי עבודה בצורה מעשית ולא פעם התגלח על זקן הלקוחות ובתוכנית היו כמה שכאלו ולחלקם נחשפו בלי בושה וחלקם ביקשו להסתתר.
ואני לא צריך ללכת רחוק,הרבה עובדים שלי שהתחילו כעוזרים בלי ידע מינימלי במקצוע לאחר תקופה קצרה כאלו שלאחר חצי שנה או שנה התפטרו מהעבודה והפכו לעצמאים והתחילו להתקין מזגנים או לתקן מקררים כמו שצויין בתוכנית ,טנדר ישן ,מפתחות שבדיים כמה מברגים וכו' מבלי לבצע עבודה אלמנטרית כמו הוואקום ,אחד מהם הרחיק לכת וגנב מכשיר קשר (עוד בתקופה שלפני הפלאפונים) והאזין לשיחות בין המשרד לביני והקדים אותי בהגעה ללקוח כשהלקוח הכיר אותו מהעבודה אצלי ונתן לו לבצע את התיקון וכמובן זול יותר ממה שאני גובה,אחרי כמה מקרים כאלו תפסתי מה קורה ופשוט קראתי לו בקשר ואמרתי שאני יודע שהוא מאזין ודרשתי לקבל בחזרה את המכשיר עוד באותו היום,למחרת מצאתי את המכשיר מחוץ לבית המלאכה כשבמקום אנטנה מחובר אליו חוט חשמל חשוף כחלופה.
לימים פשט רגל וכו' ויש עוד כמה כאלו ולא אכנס לזה.
עכשיו רק נתון חשוב לתשומת לבכם למי שלא קרא קודם, בבדיקה במכון התקנים בוצע ניסוי בקלורימטר המשוכלל שלהם יחד עם התאחדות קבלני מיזוג אויר בו מזגן חדש מהקרטון בדרוג A נבדק כשהוא מותקן כולל ואקום ונמצא אכן עומד בהצהרת היצרן בדרוג אנרגטי A ,הגז נאסף ביחידה החיצונית והותקנה צנרת חדשה ללא ואקום אלא שחרור לחץ שזה מה שרוב המתקינים עושים ואז הפתעה,המזגן עבר לדרוג G הגרוע ביותר.
למה?? כמה סיבות, הראשונה בזמן שחרור לחץ יוצא גז מהמערכת כשהוא ממולא במדויק בשקילה וכשמשחררים יש חוסר גז וכן בגלל שהגז הינו תרכובת גזים ואז המינון המדויק של התרכובת יוצא מאיזון כי לא ידוע מה המשקל של כל מרכיב שוחרר.
סיבה שניה,אויר עדיין נמצא בצנרת והוא מתערבב עם יתרת הגז ונוצרת תרכובת שונה מהגז שאמור להיות במזגן.
עכשיו להוסיף לזה את הפגיעה העתידית במדחס באובדן קומפרסיה בעקבות ההתחמצנות של השמן הסינטטי שבמדחסים (בניגוד לשמן המינרלי במזגנים ישנים בגז 22) ולאט לאט המזגן מאבד תפוקה בגלל הנזק המכני בשסתומי המדחס .
יאללה,מספיק לעכשיו ,שבת שלום.
 

ddolphin

New member
אני יודע , שמן וחמצן יוצר פיצוץ , אבל אני לא טכנאי מזגנים, ו

ובעניין החפרים, לא חסר.
אפילו שהתקשרתי למישהוא ממומץ להתקנה של מזגן, הוא שלח לי חאפר (כאילו העובד שלו) לבצע את ההתקנה, הייתי צריך לשבת לו על הראש בכדי שההתקנה תהיה טיפה טובה יותר מהמקובל וגם זה על לי 100 ש"ח יותר, את התעלה של פלגל אני הבאתי (התלהבו מעובי החומר), הוא לא ביצע וואקום וכד', רק מילוי גז, ואולי זה מסביר לי כמה נקודות שהמזגן (תדיראן A15) לא מפתיע אותי בצריכת האנרגיה וגם נכנס להפשרה יותר מידי פעמים לדעתי (מדובר על מישור החוף) .

לצערי, השוק דורש זול והחאפרים שורדים או מתחלפים.
 
זול ?

כך זה בכול התחומים .

כבלים לאנטנה יש כבל ב5 ש"ח למטר ויש כבל של 1 שקל למטר

כול המתקינים קונים בשקל. ממירים יש ב50 ש"ח ויש ב150 ש"ח . כול המתקינים
קונים ב50 . שאלתי יבואן לה אתה לא מיבא יותר LNB (עיין שרואה את הלווין )
מהדגם הטוב הזה . הוא ענה זה עולה לי עוד 20$ אף מתקין לא יקנה מימני את הדגם


כמו שכתב זה מילמעל . השוק דורש זול . ובלי חשבונית. לחסוך את המע"מ
הרבה לקוחות אומרים לי . לא רוצה חשבונית . תוריד לי את המע"מ
ולמתקין ערבי יש ביכלל פטור מימס הכנסה ומע"מ
 

יוסיזיו

New member
אתה צודק בענין השמן והחמצן ,לגבי ה A15 ממליץ לך להביא טכנאי

להוציא את כל הגז,לבצע ואקום טוב עם משאבה גדולה וזאת אחרי שהמזגן עבד כשעה על מנת שהשמן יהיה חם ובכך תציל את המזגן.
ועוד לענין "המורשה" בשנה שעברה מתוך עבודה בסביבת עפולה הגעתי להדרכה שכזו במפעל תדיראן שם עם עובד שהתחיל לעבוד שבועיים לפני כעוזר מבלי לדעת ממש כלום בעבודה,הבחור נרשם והצטלם ,ישן לאורך כל הזמן למעט הפסקת האוכל ובסיום קיבל תעודה של מתקין,אחרי יומיים נכנס אלי למשרד ודרש במפגיע העלאת שכר מאחר ויש לו תעודה מקצועית ,שלחתי אותו לדלת ,את התעודה לא החזיר והלך לחפש עבודה ונודע לי לאחר מכן שהציג את התעודה כאיש מקצוע בראיון ,התקבל לעבודה ונזרק משם לאחר כשבוע ימים.
 
ממש מרגיז. לקוח בטוח שכאשר הוא רוכש מזגן מרשת מוכרת וגדולה

לממכר מוצרי חשמל. ומשלם ומזמין עבורם ומאצלם את ההתקנה אז בטוח שההתקנה והמתקין יהיו מאה אחוז ו "לפי הספר" וזה ממש לא נכון פשוט בושה. כמה וכמה מזגנים במהלך השנים יצא שרכשנו דרך רשתות גדולות ומוכרות ואת המתקינים דרכם כי חשבנו שזה הכי בטוח שיש. באף אחת מהפעמים לא בוצע וואקום. מזגן אחד היה צורך בהתקנת דגל ובמקום לסוע רגע לחנות מקומית ולרכוש מתלה דגל אמר לי המרכיב כי אין לו ברכב אבל לא יסע לרכוש הוא ירכיב לבד ממתלה סטנדרט על ידי חיתוכים וברגי איסכורית. שלא נדבר על החיבורי חשמל ללא סופיות ועל חוטי הארקה שלא חוברו לפעמים בתוך המזגן עצמו.
והמטרז' האקסטרא והמיותר של צנרת על מנת לגרד עוד כמה שקלים.

אני מחכה ליום שאסיים את לימודי החשמל ואתחיל לימודי קירור אבל אין מצב שלצורך התקנות. החאפרים שברו והרסו את השוק. אלמד אך ורק לצורך תיקונים.

ולמי שתהה למה לא הערתי למתקינים באותו רגע ומדוע אני מתלונן על כך כאן ועכשיו? כי זה היה לפני שנתיםם שלוש ויותר לפני שבכלל היה לי מושג קלוש במזגנים והתקנה ראויה ותקנית
 
בקשה ליוסי זיו

אולי תוכל להעלות פוסט מפורט בזמנך החופשי לפני התחלת העונה בנושא:
מה צריך לדרוש ולפקח ממתקין מזגנים ?
כיצד עושים ואקום טוב. (קראתי כן שקודם צריך להפעיל המזגן שעה ורק אחר כך לבצע ואקום ?)
 

יוסיזיו

New member
קודם כל אני ממליץ לצפות בתשדיר שוב למי שצפה ולמי שלא הצליח

לצפות ניתן באינטרנט וגם ב VOD ,ערוץ 10 תוכנית עושות חשבון של 20.3.
אעלה כקשתך בקרוב נקודות בענין.
לגבי הואקום לא הבנת נכון בכלל, ואקום חובה לעשות עם גמר חיבורי הצנרת ולפני ההפעלה לכ 15-20 דקות תלוי במשאבת הואקום,לי יש משאבה גדולה שמתאימה למערכות תעשיתיות אז גם 10 דקות זה המון בשבילה.
ספציפית למה שכתבתי להפעיל כשעה קודם זה תהליך הצלה למערכת שלא בוצע בה ואקום עם ההתקנה וחייבים לתת לשמן להתחמם קצת לכן ההפעלה המוקדמת.
 


 
למעלה