הבדל בין ממסר לקונטקטור

avishai201

New member
הבדל בין ממסר לקונטקטור

שלום
מישהו יכול להסביר לי מה ההבדל בניהם?
למה כל אחד משמש?
תודה
 

רשר

Well-known member
מנהל
ממסר, מגען - עברית. ריליי, קונטקטור - לועזית

בעקרון ההבדל הנו בתפקוד,
ממסר הנו לרוב חלק ממערכת פיקוד שלא מבצע עבודה בזרם חזק אלא רק פקודות שיכולת להסתכם במגען שיפעיל את הזרם החזק: מנוע, גוף חימום,,,
למרות זאת ההגדרות צולבות ולא אחת משמש מגען כממסר ולהפך
 

avishai201

New member
איך עובד ממסר צעד?

ביישומים כמו מנורות שכל לחיצה מחליפות מצב?
האם לקונטקטור תמיד צריך שיהיה מקור מתח?
 
תגובה

1. תפקידו של המגען הוא למתג זרמים גבוהים יחסית או זרמי התנעה שונים שלא היינו רוצים שיעברו ישירות דרך מגעי פיקוד עדינים של רכיבים כגון שעון שבת, אוטומט מדרגות, ממסר צעד, טיימר וכד', ויגרמו לבלאי מואץ של הרכיבים הנ"ל.
2.למגען יש מגעי כח ומגעי פיקוד. למגעי הכח מחברים בצידם האחד את ההזנה לצרכן שמגיעה ממא"ז מתאים בגודלו, ולצידם השני את המוליכים שמגיעים מהצרכן. המגעים האלו יכולים להיות N.O או N.C, תלוי בצורך.מגעי הפיקוד בעצם מחוברים לשני קצותיו של סליל שתפקידו להתמגנט ולגרום לסגירת או פתיחת מגעי הכח במהירות. ברגע שמגעי הפיקוד מקבלים פאזה ואפס, הסליל מתמגנט והמגע נסגר (או נפתח, שוב, תלוי בצורך). בדרך כלל נהוג לחבר אפס קבוע באחד ממגעי הפיקוד, והפאזה ממותגת ע"י ממסר כלשהו (שעון שבת, ממסר צעד וכד') .
3. ממסר צעד, בדומה לממסרים רבים (וגם למגענים), הוא בעצם מגע יחיד שפתיחתו וסגירתו נשלטים ע"י סליל. מה שמיוחד בו זה שהוא אינו משתמש במתח קבוע על הסליל אלא במתח רגעי, ולכן משתמשים בלחצנים ולא במפסקים ע"מ לפקד על ממסר צעד. גם כאן הסליל מקבל אפס קבוע ופאזה רגעית שנוצרת מלחיצה על לחצן. כל הכנסת מתח רגעי גורמת לממסר הצעד לשנות מצב בין פתוח לסגור. לחיצה נפתח, לחיצה נסגר. משתמשים בזה למשל בשביל לכבות ולהדליק תאורה מסויימת ממקומות רבים.
 
למעלה