הערכת מחיר חשמל למזגן

הערכת מחיר חשמל למזגן

קיים מרכזי שהולך לפירוק למרכזי מגיע חשמל שיוצא מקופסת חיבורים בחדר הולך עם תעלת אצבע עד לבויידעם למזגן המרכזי עכשיו יש כוונה להתקין מזגן עילי אבל לא היכן שהמרכזי היועץ רוצה תמזגן על קיר מעל הכניסה למטבח ואמר שחשמל מהלוח למטבח ומהמטבח ממשיך החוצה לפקט למנוע עם קליפסים על הקיר 400 שקל אם אני רוצה עם תעלות יעלה יותר בסוף החלטנו שאנחנו רוצים את המזגן במקום איפה שהיה המרכזי מעל הטלוויזיה השאלה שלי היא כזו במקרה שהמזגן יהיה שם כל מה שהוא יצטרך לעשות זה לנתק את הכבל שמגיע מקופסת החיבורים לבויידעם למזגן המרכזי ובמקומו לחבר אחד ארוך יותר שמהבוידעם ימשיך בתעלת ה 6*6 שכבר קיימת החוצה לפקט

כמה על זה הוא ירצה? סך הכול הכול מוכן לו רק להחליף כבל זה הכול בערך כ 10 מטר כבל ורק לחבר לפקט בחוץ אז כמה הוא יכול לגבות?

הפקט כלול במחיר ההתקנה נכון? לא נחשב כתוספת?

זה מבצע של סבסוד המזגנים מפרקים תישן מרכיבים חדש והכול באותו מחיר עד 5 מטר צנרת לא כולל תוספות כל מטר נוסף 75 ולא כולל חשמל

תודה על התשובות מראש.
 

רשר

Well-known member
מנהל
לאור הבלבול בכתוב תתחיל מ 1500ש"ח

זה בגלל שממש לא ברור מה צריך לעשות
 
לצורך ידע כללי על

מחירי אותו מתקין מזגנים ציינתי שעבור כבל חשמל מלוח החשמל ועד למנוע המזגן (חיבורו של הכבל לקיר בקליפסים) רצה המתקין 400 שקל סך הכול 10 מטר קידוח דוך *2 קירות ב בלוקים וזאת ציינתי על מנת לתת מידע כללי על הערכות המחיר של המתקין.

עכשיו לשאלה כמה ירצה המתקין או יכול לרצות עבור העברת כבל 2.5 בתוך תעלת חשמל חיצונית שכבר קיימת מקופסת חיבורים מסויימת עד למנוע המזגן אל הפקט סך הכול 10 מטר אין צורך בקידוחים למינהם כמו שציינתי תעלת פלסטיק חיצונית כבר עוברת מהקופסא ועד למנוע כמה יכול לדרוש עבור כבל חשמל עשר מטר וחיבורו לקופסת החשמל ולפקט המזגן?


והאם פקט למזגן כלול במחיר ההתקנה או שצריך לשלם תוספת מעבר למחיר ההתקנה?
מקווה שהייתי ברור
 

ארטור 1

New member
מכיוון שאתה מבין מה המתקין צריך לעשות....

תמדוד היטב את אורך הכבל בתוספת רזרבה של מטר אחד .
קנה כבל ירוק בידוד כפול 3X2.5 וכו מפסק פאקט חד פאזי .
העבר את הכבל בתעלה כמו שכתבת,וכן חבר את הפאקאט לקיר באמצעות דיבלים בסמוך להגעת הכבל הירוק.
אל תקלף/תחשוף שום חוט, וכמובן אל תחבר דבר .
במצב עניינים זה מגיע למתקין כ 80-100 ש"ח נוספים על חיבור החוטים .

אגב לשאלתך . מפסק פאקט כמו כל קו זינה למזגן לעולם אינו כלול במחיר התקנת מזגן .
 
כיצד הגיוני שהפקט לא כלול

הרי שלא ניתן להתקין בלי פקט כיום זה חובה איך דבר שהוא חובה יכול לא להיכלל בהתקנה הרי אני יכול לבוא למתקין להגיד לו לא רוצה לשלם על תוספת להתקנה מה הוא ייעשה לא יתקין? והרי הפקט זה חובה אז איך אמור לעבוד העניין הזה בטוח שלא נכלל בהתקנה?
 

ארטור 1

New member
דווקא מאד הגיוני

הפאקט נמצא בקצה של קו ההזנה הישיר למזגן .

אם כל קו הזינה למזגן אינו כלול במחיר הסטנדרטי של ההתקנה ,למה דווקא הפאקט צריך להיות כלול ?(אגב פאקט חד פאזי עלותו בחנות כמה עשרות שקלים )

קו ישיר להזנת מזגן לעולם לא יהיה כלול במחיר סטנדרטי להתקנה כי לעיתים מדובר בקידוח בלוח החשמל והזנה מידית בגב הלוח ,ולעיתים כבל שרץ דרך קידוחי בטונים במעבר קומות וחריצת קירות רבים למרפסת גג ואורכו 30 מטר .
 
למעלה