בסוף מצאתי זמן להחזיר מתכונים-קרפלך

בסוף מצאתי זמן להחזיר מתכונים-קרפלך

הבטחתי כבר מזמן (מצטערת על העיכוב) קרפלך לפי מתכון שקיבלתי מדודתי שטוענת שכך סבתא הכינה. יוצא מעולה. כבר הכנתי מספר פעמים לבצק 250-300 גרם קמח (כוס וחצי) לפזר קצת מלח 3/4 כוס מים ללוש עד שנעשה בצק לא קשה שלא יהיה דביק (אם דביק להוסיף קמח) המילוי: לטגן בצל גדול קצוץ להוסיף 300 גרם בשר טחון (אני בד"כ מכינה חצי הודו חצי בקר) פלפ שחור ומלח אבקת מרק עד שנעשה חום. לעשות עיגולים מהבצק לשים כפית בשר ולסגור . להכין צורה כמו טוטליני. למעשה שמים באמצע כפית וסוגרים כשצד אחד סוגר על השני להדק עם האצבעות אחר כך לתפוס את 2 הקצוות ולחבר אותן מאחור (צורה של טוטליני - מקווה שההסבר מובן) אני מניחה את כל הקרפלך בתבנית על נייר כסף. להכנה: להרתיח סיר מים וכפית מלח כשרותח להכניס קרפלך עד שצף , לחכות עוד דקה ואז להוציא. ניתן להשתמש בתוך מרק או לטגן אפשר גם לשים בקופסאות אך אני מפרידה בין הקומות שלא יידבק באמצעות שקיות אוכל/ניילון. מהקפאה מפשירים וניתן לחמם/לשים במרק או לטגן. חייבת לציין כי אין טעות המתכון כאן לבצק הוא בלי ביצה כמו שראיתי אצל אחרים וזה עובד. אני מכינה בדרך כלל כמות כפולה של בצק ו 500 גרם בשר טחון. בהצלחה
 
אורז - מג'דרה

את המג'דרה הכנתי פעם ראשונה לא מזמן. את המתכון קיבלתי מרחל שהיתה מטפלת של הבת שלי ותמיד הביאה לנו. הכנתי ויצא המון - סיר גדול - ומעולה! בסיר גדול לטגן 2 בצלים גדולים עד שישחים לקחת כוס עדשים ירוקים אותם שטפתי ושמתי בקערה במים 2-3 פעמים ושטפתי לקחת את העדשים בלי המים (לסנן) לשים את העדשים בסיר עם הבצל, להוסיף מים שיכסו עדשים לתת לזה לרתוח ולהנמיך לחצי שעה. לקחת 2 כוסותת אורז שטוף ולהוסיף לסיר. להוסיף מים שיצופו קצת מעל האורז. להוסיף מלח , פלפל, כף כמון 5 שיני שום כתושות 1/2 כף מרק עוף להביא לרתיחה להנמיך את האש - 15 דקות ולסגור. להשאיר סגור (כמה שיותר יותר טוב (רבע שעה מינימום לדעתי)) אחר כך אפשר לערבב. בינתיים לטגן הרבה רצועות בצל (מבצל גדול עדיף שנים) עד שישחים (מאוד חום כמעט על סף שרוף) ואת הבצל לפזר על האורז. ניתן לערבב - יוצא מעולה היה ממש טעים לדעתי אפשר להוסיף קצת יותר מהתבלינים או לפחות שכף הכמון תהיה כף שמנה של כמון.
 
שניצל ממולא.

שניצל מעולה שקיבלתי מחברה ולא מפסיקה להכין. 1 קילו חזה עוף לשניצל 1 חב' פטריות חב' פטרוזיליה שום , פלפל , בצל (אפשר למלא גם בחתיכות פיצפוניות של עוף) לדפוק על חזה העוף בפטיש שיהיה שטוח ורחב לטגן בצל כשמזהיב להוסיף פטריות חתוכות-פרוסות לא גדול מידי, שום חתוך קטן, פטרוזיליה קצוצה אני שמה גם חתיכות קטנטנות ממש של חזה עוף. (הכל מריח מעולה כשמכינים כבר נעשים רעבים) לטגן עד שנראה מוכן= העוף מלבין / הפטריות נראות רכות והריח מעולה. (זה די מהיר) לשים עם כף באמצע חזה העוף לגלגל (לקפל גם מהצד) לטבול בקמח אח"כ ביצה אח"כ פירורי לחם ולטגן בשמן על אש בינונית (לא חזק כמו לשניצל רגיל כדי שיתבשל טוב בפנים) להפוך כשהצד שלמטה השחים ולהוציא כשהציפוי משחים משני הצדדים . יוצא מעולה! (אני מוסיפה לביצה בה טובלים טיפה פלפל שחור ושמה תבלין גריל עוף ופפריקה מתוקה - מוסיף המון לטעם) אני צריכה לעצור את בעלי מלטרוף הכל כשזה יוצא טרי ולכן אנו טועמים וטועמים. אני עושה מקילו וחצי חזה עוף וקצת יותר מהמילוי כי זה אף פעם לא מספיק. השניצלים יוצאים גדולים ושמנים. ממש מעולה.
 
אחרון להיום - מרק עוף - צח

ראיתי כמה פעמים שאנשים שאלו על מרק צח אז... זה מרק של פסח וראש השנה שאמא שלי היתה עושה. מאז שאני התחלתי לעשות אני מזייפת מוסיפה קצת ומשנה ואין לי סבלנות לסנן. אך אם רוצים מרק עוף אמיתי של פולנים הינה המרק (שטעים מאוד כמו שהוא) להרתיח מים עם בשר (2 חתיכות עוף אפשר כרעיים) (הרבה מים למרק - למלא את הסיר כ- 3/4 סיר) להוריד קצף תוך כדי כל הזמן. להוסיף 3 כפות מרק. חתיכות תפו"א חתיכות גזר שמיר ופטרוזיליה (לא חתוך) יותר פטרוזיליה בצל שלם פלפל ומלח עד שיתרכך להוציא את כל הירקות להעביר את המרק במסננת והינה מרק צח לפסח מומלץ עם קניידלך ובראש השנה עם קרפלך. אני מופקדת על המרק היום ולכן משאירה קצת ירקות (חותכת לא גדול) בשביל מי שאוהב ואני גם לא מסננת.(סה"כ קצת התקדמנו לדעתי מימי המרק הצח) אך בכל גירסה - פשוט קל וטעים.
 
מתכון שניצל ממולא מתוקן

(רק הוספתי שצריך פלפל שחור כשמטגנים את תערובת המילוי) שניצל מעולה שקיבלתי מחברה ולא מפסיקה להכין. 1 קילו חזה עוף לשניצל 1 חב' פטריות חב' פטרוזיליה שום , פלפל , בצל (אפשר למלא גם בחתיכות פיצפוניות של עוף) לדפוק על חזה העוף בפטיש שיהיה שטוח ורחב לטגן בצל כשמזהיב להוסיף פטריות חתוכות-פרוסות לא גדול מידי, שום חתוך קטן, פטרוזיליה קצוצה פלפל שחור, אני שמה גם חתיכות קטנטנות ממש של חזה עוף. (הכל מריח מעולה כשמכינים כבר נעשים רעבים) לטגן עד שנראה מוכן= העוף מלבין / הפטריות נראות רכות והריח מעולה. (זה די מהיר) לשים עם כף באמצע חזה העוף לגלגל (לקפל גם מהצד) לטבול בקמח אח"כ ביצה אח"כ פירורי לחם ולטגן בשמן על אש בינונית (לא חזק כמו לשניצל רגיל כדי שיתבשל טוב בפנים) להפוך כשהצד שלמטה השחים ולהוציא כשהציפוי משחים משני הצדדים . יוצא מעולה! (אני מוסיפה לביצה בה טובלים טיפה פלפל שחור ושמה תבלין גריל עוף ופפריקה מתוקה - מוסיף המון לטעם) אני צריכה לעצור את בעלי מלטרוף הכל כשזה יוצא טרי ולכן אנו טועמים וטועמים. אני עושה מקילו וחצי חזה עוף וקצת יותר מהמילוי כי זה אף פעם לא מספיק. השניצלים יוצאים גדולים ושמנים. ממש מעולה.
 
כל הכבוד - סידרת לנו ארוחה שלמה

יש כבר שניצלים ממולאים עם תוספת מג'דרה וליד קערת מרק עוף עם קרפלעך.. הקינוח - "עלי"......
תודה דונה
 
למעלה