למומחים בבקשה, רוטב צימיצורי מקורי

איילתי

New member
צ'ימיצ'ורי../images/Emo26.gif

לצ'ימיצ'ורי המון גירסאות, אין דבר כזה מקורי. אבא שלי יליד צפון ארגנטינה ( העיר סלטה) וזה הצ'ימיצ'ורי של המשפחה שלנו עם שינוי קל- השמן הרגיל הוחלף בשמן זית. צרור פטרוזיליה שמן זית 3-4 שיני שום כתושות מלח "שפריץ" של מים קרים מהברז בקערה קטנה להניח את הפטרוזיליה הקצוצה+ שיני שום כתושות+ קמצוץ מלח לפי הטעם. לשפוך מעל שמן זית עד כמעט גובה הפטרוזיליה ולהוסיף "שפריץ" מים. לערבב. לדעתי הוא עדיף לשימוש אחרי יממה לפחות. אם נשאר אז כדאי לשמור בצנצנת במקרר ולאחר מכן להשתמש בו לכל מיני דברים. בתיאבון וחג שמח.
 

shelycat

New member
זאת הוורסיה שלי

צ'ימצ'ורי: כוס דחוסה פטרוזילה טריה פלפל אדום אחד פלפלון צ'ילי טרי אחד כוס שיני שום רבע כוס מיץ לימון סחוט טרי (מלימון אחד) חצי כוס שמן זית חצי בצל אדום אדום/סגול 2-3 כפיות מלח הכנסתי הכל לבלנדר עד הווצרות משחה.
 

פלורי2

New member
תודה רבה, האם יש למישהוא את המתכון

של מסעדת אלגאצו תודה רבה
 

סימונה 5

New member
צ'ימיצ'ורי של מסעדת אל גאוצ'ו

חומרים: 1 ק"ג פטרוזיליה טרייה קצוצה גס ½ ק"ג בצלי שאלוט קצוצים גס ½ ק"ג פלפל צ'יפוטלו קצוצה גס 350 מ"ל שמן קנולה איכותי 250 מ"ל חומץ בן יין לבן 200 גר' שום כתוש טרי 20 גר' מלח דק 10 גר' פלפל לבן קורט אורגנו קורט שאטה גרוס מניחים את הגמבה והבצל בקערה גדולה. מוסיפים את הפטרוזליה הקצוצה. מוסיפים את כל שאר המרכיבים ומערבבים היטב. מאחסנים בקרור בכלי סגור לשלושה ארבעה ימים. אין להגיש צ'ימיצ'ורי שהוכן באותו יום. צ'ימיצ'ורי ראוי וטעים יותר להגשה לאחר שנח במקרר ארבעה ימים. צ'ימיצ'ורי חריף אש - מעבירים מהצ'ימיצ'ורי המוכן רבע מכמות הרוטב לכלי נקי, קוצצים במעבד מזון 3-2 פלפלים צ'ילי חריפים (בינוניים) ומוסיפים לתערובת
 

סימונה 5

New member
צ'פוטלה - פלפל ירוק חריף אין בארץ

תחליפי בפלפלים ירוקים חריפים טריים או בתערובת פלפלים ירוקים וחריפים ופלפלים חריפים משומרים שאלוט סוג של בצלצלים בטעם שום יש בסופר או להחליף בבצל רגיל
 

החתולית

New member
צ'ימיצ'ורי צ'יליאני

שעושה חמי לשעבר (ולשמחתי אני מקבלת צנצנת בכל פעם). אין לי כמויות מדוייקות, כי הוא עדיין לא מסגיר את המתכון: קופסא גדולה של אריסה 1-2 צרורות קוזברה שטופים וקצוצים הרבה שום כתוש שמן זית צריך לשחק עם הכמויות והטעמים. טעם גן עדן כמרינדה לבשר או עוף, הולך נפלא על לחם טרי או מצה, מדהים עם תפוחי אדמה - אני מכורה לו.
 
למעלה