החמצת מלפפונים בחומץ - דרוש מתכון!!

גברת קו

New member
על פי אהרוני..

הנה הדרך הבטוחה להכין מלפפונים כבושים: המלפפון שמור במלח - זהו החומר המשמר. חשוב להגיע לרמת ריכוז מסוימת כדי שהמלפפונים יישמרו.לוקחים מלפפונים, חשוב שיהיו טריים, ושמים בצנצנת איטום. חשוב לעקר את הצנצנת (להניח אותה במים רותחים ולנגב היטב), לפני תחילת השימור. אפשר להוסיף פלפל חריף או שניים, מוסיפים גבעולי שומר, כמה שיני שום חצויות, וממלאים את הצנצנת עד סופה במים. חשוב למדוד כמות כוסות מדויקת של מים, כי על כל כוס מים, שמים בדיוק כפית מלח אחת. לפני הסגירה, מוזגים מעט שמן זית כדי ל"אטום" את המלפפונים. סוגרים ומחכים לפחות שבועיים.
 
מלפפונים כבושים../images/Emo92.gif

ממלאים בצנצנת מלפפונים קטנים מוצקים וטריים, מוסיפים 2-3 כפות חומץ ו6 כוסות מים ו6 כפיות מלח. בין המלפפונים דוחסים 10 גבעולי שמיר טריים מאוד ו6 שיני שום. בתוך 4 ימים כשהמלפפונים לובשים גוון חאקי ניתן להתחיל לאכול ולשמור במקרר.
 

baronm10

New member
המלפפונים שלי

המלפפונים שלי מלפפונים קטנים וקשים צרור עלי שמיר 2-3 פלפלים חריפים 1 ראש שום נוזלים ביחס של כפית מלח לכוס מים 2-3 כפות חומץ לכל הצינצנת לסדר בקרקעית הצנצנת חלק מהפלפלים והשום למלא את המלפפונים בעמידה בצפיפות לפזר שוב את הפלפל והשום ומעל את שאר המלפפונים לכסות מעל עם השמיר ףפלפל ושום לצקת את הנוזלים עד לקצה הצנצנצת לסגור היטב את הצינצנת ולהפוך כמה פעמים לערבוב המלח להניח במקום מואר ליומיים ולאחר מכן אם נשאר משהו בצינצנת להכניס למקרר
 

shmantz

New member
../images/Emo207.gif מלפפונים-

באיזה עונה המלפפונים הכי טובים להחמצה
או שזה לא משנה, העיקר שמוצאים מלפפונים קטנים
 
למעלה