סדנת קובה עם פנינה קדם

סדנת קובה עם פנינה קדם

בסדנה הכנו 2 סוגי קובה שונים ו- 4 מרקים: אדום, צהוב, ירקות וחמוסטה.
 
הכנת המרק לקובה חמוסטה

במעבד מזון מעבדים חבילת עלי סלרי, 2-3 כרשות, 2 חבילות בצל ירוק וראש שום.
 
מוסיפים את כל הירקות לסיר עם מים

רותחים יחד עם חבילה של עלי פאזי (מנגולד), מביאים לרתיחה ומתפנים להכין את הקובה.
 
לשני סוגי הקובה נדרש להכין בשר בשני

אופנים שונים. לקובה הרגיל: 1/2 ק"ג בשר טחון עבה 2-3 בצלים קצוצים מטגנים את הבצל במעט שמן עד לקבלת גוון חום בהיר, מוסיפים את הבשר וממשיכים לטגן עד שכל הבשר מטוגן היטב. מורידים מהאש ומסיפים פלפל שחור, מעט אבקת מרק (עדיף ציר בשר מיובש), כמון ומעט מלח, לפי הצורך. לקובה חמוסטה: 1/2 ק"ג בשר טחון עבה ראש שום 4-5 עלי סלרי לטגן את הבשר בשן עד שהוא עשוי היטב (כמעט שרוף) לקלף את השום, לשטוף את עלי הסלרי ולקצוץ דק דק (עדיף במעבד מזון). להוסיף לבשר ולתבלן כמו את המלית הקודמת. לקרר את הבשר לחלוטין לפני מילוי הבצק. עדיף בכלל להכין אותו יום קודם ולשמור במקרר עד לרגע הכנת הקובה.
 
הכנת הבצק לקובה זהה לשני הסוגים

1/2 ק"ג ג'ריש (בורגול טחון דק) 1 ק"ג סולת מים לפי הצורך (כ- 3 כוסות חד-פעמיות) שוטפים את הג'ריש היטב במים ורמים, מוסיפים את הסולת והמים עד ליצירת בצק שקל לעבוד איתו.
 
בידיים רטובות כל הזמן קורצים מהבצק

חתיכות בגודל של אגוז מלך בערך ומניחים על מגש רטוב.
 
למרק של הקובה דלעת יש להכין

דלעת חתוכה לקוביות לא קטנות 2 קישואים חתוכים לפרוסות 2 גזרים חתוכים לפרוסות בצל אחד קצוץ 2-3 כרשות פרוסות 2 עגבניות קלופות ומגורדות 3-4 כפות רסק עגבניות פלפל שחור מלח כפית מלח לימון 3 כפיות סוכר (בעונת הבמיה אפשר להוסיף גם 1/4 ק"ג במיה) מאדים את הבצל, מוסיפים את כל הירקות, כולל העגבניות ומאדים עוד כמה דקות. מוסיפים מים, תבלינים ורסק ומבשלים עד שהגזר מתרכך.
 
הבצק לשני סוגי הקובה זהה, רק אופן

העיצוב של הכדור שונה. יוצרים מהכדור קערית וממלאים במלית.
 
למעלה