מימונה- קדימה מימונה

pirge

New member
קליפות מפומלה מסוכרות

קליפות פומלו מסוכרות. כמו שאמרת....ו pirge / מתכונים ו 12:34 | 01/02/05 10:43 | 10/11/04 פומלות -קליפות מסוכרות - ממש לעונהו pirge ו קליפות מסוכרות מפומלו - מעדן אמיתי מעיתון בטעם של עוד. תנובה קליפות מ-2 פומלות קילו סוכר 3 כוסות מים מיץ מ-2 לימונים מסירים בעדינות את הקליפה הצהובה ומשאירים את הבשר הלבן של הקליפה. חותכים לרצועות או ריבועים. משרים במים 24 שעות. מחליפים מים כ-5 פעמים במשך ההשריה . מכניסים את הקליפות לסיר עם 6 כוסות מים ומרתיחים פעם אחת. מעבירים למסננת. מכניסים לסיר רחב את הסוכר עם 3 כוסות מים ומרתיחים חצי שעה, עד לקבלת סירופ סמיך. מוסיפים את מיץ הלימון. סוחטים היטב את קליפות הפומלו ומכניסים לסירופ. מבשלים חצי שעה עד שהנוזלים יתאדו. מידי פעם מערבבים מסביב לשולי הסיר. בעוד המעדן חם מאד, מעבירים לצנצנות נקיות ויבשות. אוטמים היטב.
 

pirge

New member
סיגרים ברוטב דבש

סיגרים ברוטב דבשו pirge / מתכונים ו 07:47 | 24/06/04 של לינדה סבג מרמלה בצק: חצי כוס מים חצי כוס שמן 3 כוסות קמח רגיל ביצה קורט מלח מלית: 4\\3 כוס סוכר כוס קוקוס 100 גרם צימוקים 100 גרם אגוזים קורט ציפורן קורט קינמון רבע כוס מים סירופ: כוס וחצי סוכר 2 כוסות מים חצי לימון ההכנה: לשים את מצרכי הבצק ומרדדים עלה גדול. את העלה מגלגלים לגליל וחותכים לפרוסות בעובי של חצי ס"מ. כל פרוסה "פותחים" במערוך (מרדד), שמים מעט מילוי בקצה ומגלגלים. מטגנים בשמן עמוק ועל אש נמוכה, לצבע זהוב. מלית: מבשלים את הצימוקים, הסוכר והמים, רק עד שהסוכר יימס. מוסיפים את יתר המצרכים. מערבבים. דבש סירופ: מבשלים את חומרי הסירופ עד לקבלת גוון קוניאק. טובלים כל עוגיה בדבש. שומרים בצנצנת סגורה.
 

pirge

New member
ריבת בננות ותפוחים

ריבת בננות תפוחים ברוטב אשכוליותו pirge / מתכונים ו 19:12 | 13/03/05 ריבת בננות מכינים כך:ו pirge ו 18:04 | 13/03/05 ריבת בננות ותפוחי עץ ברוטב אשכוליותו pirge / בישול לילדים ו 08:32 | 31/08/04 קילו וחצי סוכר 2 כוסות מיץ אשכוליות טבעי קילו וחצי תפוחי עץ גרנד חמוצים קילו וחצי בננות בשלות מאד קולפים את התפוחים. את קליפות התפוחים חותכים לקוביות ולא משנה הגודל והצורה. את התפוחים מגררים על פומפיה גסה לתוך קערה. התפוחים מקבלים גוון חום. קולפים ומועכים את הבננות למחית חלקה בקערה אחרת. בסיר גדול מחממים את הסוכר ומיץ האשכוליות. כשהסוכר נמס מוסיפים את קליפות התפוחים ומבשלים 10 דקות. בעזרת כף מחוררת מוציאים את הקליפות ומשאירים לנישנוש...... מוסיפים לסיר את הבננות ומבשלים 10 דקות על להבה בינונית,מסירים מדי פעם את הקצף. בוחשים. מוסיפים את התפוחים ללא הנוזלים שהצטברו בקערה. מבשלים ביחד חצי שעה. מסירים קצף ובוחשים. מגבירים את הלהבה ומסירים את הקצף שנוצר. מכבים את האש. מעבירים לצנצנות נקיות. מתאים על לחם, בתוך יוגורט, עם שמנת , על בסקוויטים,וסתם בכפית ליד התה\\\\קפה. של שלום בוינג'ו, מארגנטינה.
 

לילכי1

New member
במתכון ריבת תפוזים, האם עליי

להרתיח כמה פעמים את התפוזים על קליפתם?
 

wan

New member
ריבת תפוזים ולימון איםן צורך להרתיח

אחרת היה מצויין..אני משתדלת לכתוב ברורו עד כמה שאפשר. רק לרסק הכ יחד. המרירות מוסיפה. בהצלחה
 

פל

New member
מספר שאלות

מה זה שקדים מולבנים? פשוט שקדים מקולפים? לא צריך לחתוך/לקצוץ אותם? וחלבון אחד ל300 גרם שקדים? תודה וחג שמח
 

wan

New member
עוגיות שקדים על כמות כזו אני שמה

2 חלבונים. וצריך לקנות שקדים מולבנים פרוסים. לא פשוט מקולפים.. מקולפים וגם פרוסים דק.
 

Rivkush17

New member
תודה על המתכון

אכן עוגיות טעימות מאוד וקלות להכנה. תודה
 

מלו2

New member
רק אני לא מבינה ובמיוחד כשהמימונה ח

לה ביום שבת, איך, איך, הם מספיקים לאפות להכין ולהגיש את כל העוגות והעוגיות למיניהן שמכילות קמח, שצריך לאפות אותן, מה לא שמים על השבת, ופתאום יש קמח ממקום נעלם? נשגב מבינתי.
 

wan

New member
מלו 2

מימונה בעיקרון היא סביב בית פתוח. מופלטה ומתוקים. ריבות עוגיות כמו שקדים,קוקוס ,בוטנים וכו'. תמרים ממולאים מרציפן או קוקוס. ועוד... לכן לא רואים כמעט מגשים עם עוגות ועוגיות עם קמח. למי שיש כאלה על השולחן הוא כזה שחוגג את המימונה אך לא מקפיד אולי בעיניני הפסח.. אך יש ענין מכירת חמץ..ואז לעניות דעת אפשר לאחסן קמח. בכל אופן . את הריבות למינהן.. והעוגיות מכינים במהלך החג. ריבות מכינים במשך כל השנה לפי עונות הפירות. ויש סיפור שלי למימונה... ממליצה לקרוא.. ולהבין איך המקפידים קונים קמח במוצאי החג. הסיפור פורסם בשנת 2003- פה בפורום. לקראת החג. וממליצה לקרוא. נכתב כזכרון וראייה של המימונה דרך עיניים שלי כילדה. מקווה שמובן עכשו נושא העוגות.
 

wan

New member
מימונה וכל השאר באתר תרבות מרוקו

ממליצה לבקר בפורום תרבות מרוקו בתפוז. המון חומר לקרוא על העדה המפוארת, הציבעונית, מכניסת האורחים והמיוחדת הזו. בקישור למטה מקןוה שיעבור יש כתבה שלי על המימונה. אם הקישור לא עובד. נתן להכנס דרך פורום תרבות מרוקו בתפוז. למעלה בסרגל י ש בירוק את אתר פורום תרבות מרוקו. להקליק עליו. וזה מביא לעמוד..ללחוץ על פולקלור -שם על המטבח ..ושי מה לראות. בהצלחה וחג שמייח
 
למעלה