מימונה- קדימה מימונה

מופלטה עשויה מקמח שמרים ומים=בצק

ובלינצ'ס זה עם ביצים וחלב והבצק בכלל זה בלילה ,ולא בצק לעומת המופלטה שעושים כדורי בצק ומרדדים לעלה.
 

מוטי בר

New member
ובנוסף פותחים כל כדור בצק בשמן,אחרת

זה יותר קשה לעיבוד, יותר קשה בפה, ויש לפתוח דק דק עד שקיפות חלקית כמו בצק לשטרודל, ולא הופכים בטיגון אלא מניחים האחד על גבי השני. הכי הכי טעים, מרוח בחמאה ודבש. בתאבון. בידידות, מוטי.
 

wan

New member
מופלטה טובה לא מכילה שמרים וממליצה

לכולם לנסות ולראות את ההבדל. היתרון= הריקועים נשארים רכים גם למחרת...ולא נעשים מסטיקיים כמו בצק עם שמרים. אנא של מוגלי נסי ..לא תתאכזבי.
 

מיכל63

New member
WANתודה על ההסבר../images/Emo24.gif

לא הבנתי מה ההבדל כשזה בלי שמרים...
את צודקת,אני מכינה עם שמרים ולמחרת הם כמו מסטיק ולא טובים למאכל... הפעם אני אכין לפי המתכון שלך
 

wan

New member
מופלטה ככל שתעמוד בשמן כך

רכותה והקלילות בה היא תמתח. ממש כמו נייר. ללא קרעים.. מומחיות נמדדת באפשרות לפתוח ללא כל חור
מבחן החמות אם נישאת למרוקאי...
 

מיכל63

New member
במבחן הזה נכשלתי...../images/Emo8.gif

אצלי תמיד יש חורים במופלטות...
חמותי לא נותנת לאף אחד לגעת או להתקרב, אפילו לא לבנות שלה...
 
כשממהרים במימונה להכין בזמן קצר

8 ק"ג מופלטה עדיף לשים שמרים בבצק, זה יותר מהיר ויותר קל לעיבוד. והכל מתחסל בכל מקרה.
 

wan

New member
אמא של אין לזה קשר למהירות

השמרים לא נחוצים ולא מוסיפים כלום. הבצק לא צריך התפחה בכלל. אצלנו מכינים מ10 ק"ג קמח..שישאר גם לבוקר המחרת.. ובכל זאת ללא שמרים. נסי חלק ללא ותשווי. בכל אופן כמובן שיש כאלה שמכינים משמרים.. אני רק המלצתי... תרבחו ותסעדו.
 

wan

New member
נירה 63 מופלטה לא עשויה מבלילה ואיל

ואילו בלינצ'ס עשוי מבלילת ביצים... מרקם שונה לחלוטין. אפשר אפילו להכין מעליה ביצת עין עם גבינה צהובה ולקפל לחבילות לארוחת בוקר -מעדן.
 

לילכי1

New member
הריבות- גם גזר וגם תפוזים- מה

מקלפים ומה משאירים קליפה? לא הבנתי.
 

bmy

New member
תיקון

בלינצם זה בלילה שלקמח מיים ביצים שמן.וזה המתכון חצי קילו קמח שתיי ביצים רבע כוס שמן קורט מלח קורט סוכר מיים לפי ספיגה
 

pirge

New member
עוגיות שקדיות ב-7 דקות.

05:01 | 05/11/04 עוגיות 7 הדקות משקדים. מומלץ בחום.ו pirge ו 300 גרם שקדים מולבנים חצי כוס סוכר חלבון את החלבון והסוכר לערבב עם מזלג ולהוסיף את השקדים. להעביר לתבנית, על ניר אפיה, בעזרת 2 כפיות את התערובת. לשטח מעט שיהיו שטוחות ודקות. אופים רק 7 דקות. העוגיות נטעמו אצל גיסתי ונרשמו לפי מתכון שקיבלתי ממנה.
 

pirge

New member
נשיקות אגוזים

נשיקות אגוזים 4 חלבונים מוקצפים עם כוס סוכר עד שיהיה קצף חזק. מוסיפים: 100 גרם אגוזים קצוצים ואם רוצים מוסיפים גם 50 גרם צימוקים. מוסיפים גם כף מיץ לימון ומערבבים ביחד בעדינות. צרים עוגיות לתוך ספלוני נייר או לתבנית שעליה ניר אפיה . אופים חצי שעה בחום 160 מעלות. על העוגיות להתקרר בתוך התנור. הרעיון מתוך הקורס לכלכלת בית\עדה עומר
 

pirge

New member
רייבה מקוקוס

רייבה מקוקוס חצי כוס קוקוס חבילה מרגרינה כוס אבקת סוכר 2 כוסות קמח כף מי ורדים או שקית אבקת סוכר שקדים מולבנים לקישוט לערבב היטב מרגרינה ואבקת סוכר. להוסיף את היתר וללוש בצק. לתת לבצק לנוח 10 דקות. בחוץ ולא במקרר. לעשות כדורים קטנים ולנעוץ באמצע שקד. לאפות על ניר אפיה. לבדוק אחרי 20 דקות. הבצק נשאר לבן. התחתית מזהיבה. והעוגיות מוכנות.
 

pirge

New member
שבלולי תמרים באבקת סוכר

4 כוסות קמח רגיל שקית אבקת אפיה מרגרינה רכה 4\1 כוס שמן 2\1 כוס מים פושרים מהברז 3 כפות סוכר לחלק ל-3 . לפתוח עלים, למרוח ממרח תמרים ואגוזים קצוצים. לגלגל לרולדה ולפרוס לפרוסות יפות. את הפרוסות להשכיב על ניר אפיה בתבנית ולאפות לגוון זהוב. אחרי האפיה לקרר----- לפזר אבקת סוכר.
 

pirge

New member
גלילות מרציפן שקדים

לשים בסיר קטן: 150 גרם שוקולד מריר כוס מים 2 כפות סוכר 2 כפות קקאו ל ה ר ת י ח תוך עירבוב ולסגור את האש. להוסיף: 200 גרם בסקויטים"פתי בר" מפוררים לחלק התערובת ל-2. ל ק ר ר. מלית: 150 גרם שקדים טחונים ועוד 12 שקדים קלויים חצויים 100 גרם חמאה רכה. שקית אבקת סוכר של 100 גרם. ל ע ר ב ב בקערית., את השקדים הטחונים , אבקת סוכר, וחמאה רכה. לשטח על ניר פרגמנט את עיסת השוקולד והבסקויטים אפשר לקחת כל פעם חתיכה ולהצמיד שיהיה משטח אחיד. מעל למרוח חצי מעיסת השקדים. לסדר לאורך שקדים חצויים. לגלגל לרולדה בעזרת הניר. ניתן לשמור במקרר--------------- וניתן להקפיא. איך שרוצים.. להגיש בתוך ספלוני ניר. יש אפשרות להכין במקום 150 גרם שקדים-----עם 150 גרם קוקוס. תנסו------ותתענגו מאד הגירסה שונתה מעט מהמקור שנתתי פה לפני חודש . השינוי של השקדים בהשראתה של גיסתי.
 
למעלה