חמין ספגטי (או אטריות)

אדמית

New member
חמין ספגטי (או אטריות)

שלום לכם, ראיתי השבוע בתכנית של אהרוני חמין ספגטי. "עשה לי חשק....." אבל המתכון שם היה מסובך נורא....למלא עוף, לטגן...... זה מסובך מידי בשבילי. חוץ מזה, הוא נראה לי חשוד. הוא בכלל לא הוסיף מים לבישול, התיבלון היה רק מהמילוי של העוף. בקיצור, מחפשת מתכון קל ופשוט והכי חשוב טעים !!!! לחמין ספגטי. יש למישהוא ?? תודה ושבת שלום אדמית
 

ofri2

New member
חמין ספגטי של שרי אנסקי

חמין מקרוני מקור: שרי אנסקי חומרים: 4-6 כרעיים של עוף טרי מופרדים לשוקיים וירכיים (אני עשיתי בלי העור) שמן 2 בצלים בינוניים קצוצים 250 גר' (חצי חב') מקרוני או פסטה קצרה חלולה אחרת (אני עשיתי את כל הכמות עם ספגטי) 250 גר (חצי חב') פסטה שטוחה (פטוצ'יני) מלח ופלפל שחור לפי הטעם כפית פפריקה מתוקה 4 תפ"א בינוניים ½ כוס מים רותחים 4-6 ביצים לחמין (לא הכרחי) נייר פרגמנט, נייר אפיה או נייר כסף אופן ההכנה: 1. לשטוף ולייבש את העוף, לטגן אותו מעט בשמן לסגירת נוזלים. 2. לאחר הוצאת העוף להוסיף ¼ כוס שמן ולטגן את הבצל להשחמה קלה. 3. בסיר אחר מבשלים את הפסטות בהרבה מים עם מעט מלח, עד שהן חצי מוכנות. מסננים ומסננים (לא לשטוף). מעבירים את הפסטה לסיר עם הבצל המטוגן, מתבלים ושמים בקערה בצד. 4. מחממים את התנור ל- 150 מעלות. קולפים התפ"א וחותכים לחתיכות עבות, מרפדים בהן את תחתית הסיר כשהוא משומן (אני שמתי נייר אפיה בתחתית ושימנתי אותו) וממליחים מעט . מעל התפ"א שמים 1/3 מכמות הפסטה, מעל מסדרים את העוף ומעל העוף את יתרת הפסטה. למי שרוצה ביצים: לשטוף את הביצים ולדחוף בין הפסטה. משטחים הכל בעזרת כף ויוצקים מעל האיטריות ½ כוס מים רותחים. 5. גוזרים את נייר הפרגמנט לגודל הסיר, משמנים מעט ומכסים בו את הפסטה (בלי כיסוי הנייר האטריות מתייבשות והתבשיל לא מצליח), סוגרים את הסיר במכסה ורצוי גם לעטוף את הסיר הסגור ביריעה של נייר כסף. מכניסים לתנור החם למשך 30-40 דקות, מנמיכים את חום התנור ל- 90-100 מעלות (חום פלטת שבת) ואופים 6-9 שעות.
 

שיריאנה

New member
חמין ספגטי של אהרוני

במידה וקוראים לאט, מבינים את המתכון מראש,ובכלל לא מסובך. המצרכים הדרושים: 1 חבילה ספגטי 12 שוקי עוף ללא עצם למילוי, (לבקש מהקצב להוציא עצם מכל שוק) 250 גר' בשר בקר טחון 100 גר' חזה אווז מעושן, חתוך לקוביות קטנות 4 תפוחי אדמה פרוסים לאורכם 1 בצל קצוץ דק מלח, פלפל שחור טחון טרי שמן זית טיגון 5 כפות פירורי לחם אופן ההכנה: 1.מבשלים את הספגטי על פי הוראות היצרן ומסננים. 2.מאדים את הבצל בשמן הזית כשלוש דקות. 3. מוסיפים את חזה האווז וממשיכים לטגן עד שהוא שחום ופריך מעט. 4.מוסיפים את הבשר הטחון, ומלח ופלפל, ומטגנים עד שהבשר מפורר ושחום לגמרי. מקררים. 4. מוסיפים לתערובת 2 מתוך 5 הכפות של פירורי הלחם. 5.מערבבים רבע מתערובת הבשר הטחון ו- 3 כפות פירורי לחם עם הספגטי. 6.ממלאים את השוקיים ב- 3/4 מתערובת הבשר הטחון שנשארה, סוגרים ומהדקים בקיסם. 7.מטגנים את השוקיים במחבת עם שמן-זית עד שהן שחומות. מקררים מעט ושולפים מהשוקיים את הקיסמים. 8.שמים בתחתית הסיר את פרוסות תפוחי האדמה, מפזרים עליהם מחצית מכמות האטריות ומהדקים. עליהם שמים את השוקיים בצפיפות ועליהם את שכבת האטריות הנוספת. מהדקים. 9.יוצקים לסיר, סביב, סביב את השומן בו טוגנו השוקיים. 10.מכסים את הסיר, שמים בתנור שחומם מראש לחום של 120 מעלות למשך הלילה. הופכים את הסיר אל צלחת הגשה ופורסים את המאפה כמו עוגה.
 
למעלה