בבקשה מתכון לגלידה

גלידה ביתית קלה להכנה

גלידה ביתית קלה להכנה 1 מכל שמנת מתוקה (רצוי קרה מאוד) 1/4 כוס סוכר להקציף בקערה במהירות לקצף גמיש ולהוסיף 1 כפית נס קפה. 3 חלבונים 1/4 כוס סוכר להקציף את החלבונים עם הסוכר עד לקצף גמיש. להוסיף את הקצף לשמנת המתוקה בתנועות עטיפה, ולצקת את התערובת לכלי מתאים ולהקפיא, לפחות 5 שעות. גיוונים: במקום נס קפה, אפשר להוסיף כף קקאו, או כמה כפות תרכיז פטל,או כף תמצית וניל. אפשר לצקת על הגלידה המוכנה לפני ההקפאה סירופ שוקולד או שוקולד מגורר. אפשר להקציף את החלמונים ולהוסיפם לתערובת הגלידה.
 

מאקי

New member
גלידה ביתית

להקציף 4 ביצים שלמות 1/2 כוס סוכר כשמקציף יפה לשפוך פנימה חצי כוס משהו משהו +פריגת לטעמיך /תותים בעונהמרוסקים/ קיוי כנל קפה שוקו או שוקולד נוטלה או בקיצור משהו להקציף בנפרד 2 שמנת מתוקה חלבית או פרווה כשמתחיל להיות קצפת להוסיף בזרם את הקערה הקודמת עד לעירוב מושלם ליצוק לתבניות אישיות או טבעת גל או שושנה או אינגליש קיק לאפסן במקפיא אפשר לקשט בפסטוק אגוזים צימוקים שוקלד ציפס עדשים לימון מגורר בקיצור השמים הם הגבול בתאבון ובהצלחה
 

chanit

New member
מאקי יקרה,הביצים 'חיות' לגמרי,זה

לא ממש מומלץ בריאותית. אבל אם את עושה ככה גלידה ואוהבת - לבריאות ! ו - השם הזה הולם אותך יותר מאמא של...
 

מאקי

New member
תודה חנית. ובענין הביצים אולי תסביר

תסבירו לי מה ההסטריה אם קונים ביצים של תנובה ומאחסנים בקרור . האם הסלמונלה לא מושמדת בהקפאה. ודרך אגב אני לא נוגעת בגלידות כי אני לא אוהבת אני מכינה עבור בן זוגי ובנו בכורו (שהוא גם שלי) שאוהבים גלידה ולא נוגעים במוצרי חלב אז הגלידה היא חלק מהחדרת החלב)
 

chanit

New member
מאקי,

תראי אומרים שבערך ביצה אחת ל - 10,000 ביצים נגועות בסלמונלה. עוד ידוע שסלמונלה אינה מושמדת בטמפ' מתחת ל60 מעלות (רק מעל) וגם לא במקרר. לגבי הקפאה.. התקלת אותי, אני לא יודעת.נושא לברור (אבל הגיוני שהפאה לא עושה ניסים בדברים לא תקינים) ידוע גם שהסלמונלה נמצאת גם בבשר/מוצרי עוף... וידוע גם על הנזק מסלמונלה לא רק כהרעת מזון. ידוע החשיבות של ההיגנה בטיפול בכל המוצרים האלו, וצרפתי לך קצת חומר שלא ישעמם.. סביר שרובנו רוכשים ביצים ממשווק ויצרן אמין. עכשיו: אהבתי את הדרך שאת מפנקת את יקירייך. אבל יש אין-סוף דרכים להחדיר להם מוצרי חלב בלי שהם ידעו..
 

זושי1

New member
אז יש לי רעיון לגבי הביצים:

רצוי לערבל אותן מעל באן מארי יחד עם הסוכר ליצירת ביצה ב 60 מעלות..ככה היא עדיין לא מתבשלת היא נעשיית גומי כזאת ועדיין ניתן לקפל לתוך התערובת את המרכיבים הנוספים ליצירת גלידה
 

מאקי

New member
אלפי תודות לזושי על הפתרון ולחנית

על הסבת תשומת הלב והעלתו לדיון ציבורי. עכשיו אני צריכה מדחום (ענין של ימים) ובפעם הבאה יעשה כך. איפה ויזה מדחום ממולץ???
 

chanit

New member
אנא עדכנו בנוגע למד-חום מומלץ

יצרן ספק מחיר נקודות מכירה ניסיון עבודה עם המוצר....
 

bali

New member
מנהל
מדחום סוכריות???

הכוונה למדחום לסוכר, לא?
 

מירבלי

New member
מאקי אני קניתי מד חום מעולה מתבליני

הכפר ברשל"צ המד חום דיגיטלי ונוא מודד מ-מינוס 10 מעלות ועד פלוס 200 מעלות ומחירו 110 ש"ח לפני ההנחה של ה-10% מומלץ מאוד
 

bali

New member
מנהל
מה מידת הדיוק של המדחום?

כי זה חשוב אם צריך למדוד "על המעלה".
 

מירבלי

New member
לדעתי הדיוק הוא על המעלה

וכששאלתי בתבליני הכפר נאמר לי שהוא מדוייק מאוד ואין לו סטיות בכלל
 

bali

New member
מנהל
אחלה...

ועוד שאלה - אפשר להשתמש בו גם לסוכר וגם לשוקולד נגיד? (כי אני יודעת שיש מדחומים נפרדים לשתי הפונקציות האלה ואני גם מניחה שמדחום עם כזה טווח אמור להתאים לשניהם) אני כבר מתחילה לעשות בראש "קאצ'ינג קאצ'ינג" ולהוסיף פריט "קטנטן" זה לרשימה כדי שאוכל לטמפרר שוקולד על אמת ולהגיע לקרמלים מושלמים.
 

מירבלי

New member
כן ,ניתן להשתמש גם בסוכר ובשוקולד

ניסיתי להשתמש בשניהם ויצא מעולה
 

bali

New member
מנהל
multi gracias, תודה רבה../images/Emo13.gif

יש למדחום הזה שם או פשוט לבקש מדחום דיגיטלי לסוכר ושוקולד?
 

Eyal bat

New member
בסיס מעולה לגלידה

גלידה סמיפרדו(גלידה רכה ) בסיס: 8 חלמונים 250 גרם סוכר 50 סמק מים וניל 800 שמנת מתוקה הכנה: ממיסים בסיר קטן את הסוכר עם המים עד לקבלת סירופ סמיך אבל לא מידי, להוריד מהאש כשמתחיל לבעבע ועדיין לא משנה צבע.(למי שיש מד חום סוכר זה 117 מעלות את החלמונים מערבבים במהירות גבוהה במיקסר ושופכים בזילוף דק את הסוכר, ממשיכים להקציף עד שמתקבל קרם בהיר ואורירי. מוסיפים את הוניל. מקציפים שמנת מתוקה לקצף יציב ומקפלים באופן ידני לחלמונים. מקפיאים בקופסא . גיוונים: אפשר להןסיף, 100 גרם ממרח חלבה, ויש גלידת חלבה. ועוד: 100 גרם גנש שוקולד תמצית קוקוס וקוקוס קלוי, עוגיות אוראו שבורות, חמאת בוטנים, 100 גרם וכיד הדמיון מומלץ אם מכינים גלידת וניל להשתמש במקלות וניל.
 

chanit

New member
ה-8 הפחיד אותי... ואגב איך את כותבת

את השם של זה (סמיפרדו) באנגלית או איטלקית? תודה
 
למעלה