אוקיי, מתקפת תמונות קטנה.... פסטה!

beagle

New member
אוקיי, מתקפת תמונות קטנה.... פסטה!

אז אתמול התייצבו אצלי אוצצי וגב' 26 להתנסויות בפסטה. כהרגלנו, קבענו בשעה חמש, נפגשנו בשש ורבע, התחלנו לעבוד בשבע. אכלנו באחת-עשרה וחצי בלילה
הגדרת הפגישה היתה "משחק יצירתי בפסטה", מה שאמר פשוט לעשות ניסויים, בבצק, במליות, בשיטות עבודה וברטבים. קמח דורום התעופף לכל עבר, ריח שום מיטגן נישא בחלל המטבח, וכמה פעמים נזרקו חתיכות בצק לעבר התקרה. היה כיף
בסופו של דבר ישבנו, אכלנו (הקינוח, כיאה לארוחה איטלקית, היה גלידה), וניסינו להסיק מסקנות מכל הניסויים. לא כ"כ הצלחנו.... חלק מהרביולי היו מרודדים במכונה לדרגה ארבע, חלק לחמש, וקשה היתה ההשוואה רק לגבי הבצקים השונים עצמם. חלק מהרביולי מולאו עד שובע, חלק פחות, ויחס מלית לבצק גם הוא משנה את הטעם. הספגטי נעשה רק מסוג בצק אחד, אז לא היה למה להשוות... אז אולי זה לא היה ניסוי תחת כל הכללים המדעיים, אבל גם היה כיף וגם טעים. את מעט הדעות שכן הצלחנו להוציא אני אשתדל לזכור ולהעלות. טוב, יצאנו לדרך.
 

beagle

New member
פסטה ירוקה במלית בטטה

את הבצק הכנו כך: 250 גר' קמח דורום 1/2 כפית מלח 1 כף שמן זית 4 חלמונים תרד מאודה מקורר וסחוט - לפי העין הכל במעבד מזון עד לקבלת בצק נוח לעבודה, ועוד מעט לישה ביד עד שמפסיק להיות דביק. את המלית הכנו מבטטות מבושלות ומעוכות, טימין ופרמזן. מלח ופלפל וזהו. כמובן שחלק ניכר מהמלית נעלם לפני השימוש בבטנם של המבשלים... מלית נפלאה. הבצק היה די נוח לעבודה, אחרי שעבר את השלב ה"איך הוא כ"כ קשה ללישה ועדיין דביק??!". שילוב הצבעים היה מהמם...
 

beagle

New member
אחד מוכן ותיקון טעות מהמתכון לעיל

בבצק היו 150 גר' קמח דורום ו- 100 גר' קמח ללחם, ולא רק קמח דורום...
 

beagle

New member
רביולי דו צדדי

הבצק הירוק ממקודם לצד אחד של הרביולי, ובצק בזיליקום לצד השני. בצק בזיליקום: 175 גר' קמח דורום 125 גר' קמח ללחם 3 ביצים שלמות שמן זית, מלח לישה במעבד מזון, ואח"כ לישה ידנית עם חתיכות בזיליקום. הבצק שהיה הכי נוח לעבודה, כנראה בגלל החלבונים. השתמשנו במלית בטטה. דיונים אינספור לגבי האם יש לבצק טעם של "פסטה אמיתית" בגלל שהוא לא עם חלמונים בלבד לא הניבו כל מסקנה סופית... בצורת רביולי הבצק היה פחות טעים מאשר בצורת ספגטי (הכנו ממנו גם ספגטי, אתם מבינים).
 

beagle

New member
בצק לבן רגיל

או, אז פה השתמשנו במתכון הזה: 250 גר' קמח דורום שמן זית, מלח 4 חלמונים מעט מים בצק קשה יחסית לעבודה, והתייבש נורא מהר, צריך לשמור עליו עטוף היטב בניילון נצמד.
 

odedee

New member
שקרנית.

זה לא היה קמח דורום. לא עבדנו בכלל עם קמח דורום "נקי" אלא עם "קמח פסטה" - מספר 9 של שטיבל, שהוא כבר תערובת ולא רק דורום. אבל לגבי ההתייבשות, אמת ויציב.
 

beagle

New member
רביולי עם מלית לבנה חציל ונענע

מהבצק הלבן, מלית שהכילה: 1 חציל בלדי קלוי ומעוך 1 חב' גבינת לבנה כבשים הרבה שום כתוש נענע קצוצה מלח, פלפל ומעט פירורי לחם (כי המלית יצאה נוזלית מעט) החציל לא היה דומיננטי, בפעם הבאה הייתי שמה יותר חציל ביחס ליתר חומרי המלית. השום, שהיה הכי דומיננטי בטעימה לפני הבישול, קיבל גוון שונה לגמרי אחרי הבישול, ופתאום הרגישו את הנענע הרבה יותר. ממש מלית מעניינת, אני מאד אהבתי. השתמשנו בה גם לכיסוני ענק (ניסינו להסביר לעודדי שבמקרה הזה הגודל קובע, וגדול זה לאו דוקא יותר טוב, אבל הוא התעקש, וגם יצא צודק בסוף, ה******). כיסוני הענק היו מהבצק עם הבזיליקום ומבצק כתום שיוצג בהמשך. פה יחס המלית לבצק היה שונה לחלוטין, ובגלל כמות המלית (לא הבנתי איך עודדי בכלל הצליח לסגור את הבצק סביב המלית, היא היתה מפחידה כמעט) הרגישו מעט יותר את חציל.
 

beagle

New member
בצק כתום

וואי, וואי, חבל לכם על הזמן, איזה צבע מדליק. 125 גר' קמח דורום +++ (טוב, עודדי, קמח לפסטה של שטיבל, לא דורום. נודניק) 125 גר' קמח ללחם 4 חלמונים מלח, שמן זית פלפלים אדומים קלויים ומקולפים הכנה כמו בבצק הירוק, רק מה, שמנו יותר מדי פלפלים... יצא דביק בטירוף. לדעתי הוספנו עוד כחצי-שלושת רבעי כוס קמח דורום בשלב הלישה הידנית. המטרה היתה בכלל להכין פסטה אדומה, אבל יצא כתום. פעם ניסיתי עם סלק, יצא ורוד מסטיק חזק, והצבע נעלם מיד בבישול. עדיין לא הגענו לצבע אדום הרצוי. אבל הכתום הזה לא נעלם בבישול כמו הסלק, אלא נשאר צבע חזק. יפה לאללה. הבצק היה דביק לאללה, כנראה עקב עודף נוזלים, אבל בסוף הצלחנו לעבוד גם איתו.
 

beagle

New member
ואז התחלנו להתפרע... בצק זברה.

שאריות הבצק שימשו לניסויים בצבע... פסיכדלי. את הזברה עושים כך (עפ"י הנחיות אורן גירון): רידוד של רצועה בצבע א' על הדרגה הכי עבה הנחה רצועות דקות בצק מצבע ב' על הרצועה רידוד נוסף ואז כמו כל פסטה אחרת. עשינו כתום ולבן, כתום וירוק, בזיליקום וכתום - כל השילובים האפשריים. מדלייייייקקקק!
 

beagle

New member
בסוף יצאנו עם המון פסטה...

כל מיני משחקי צבע נחמדים
 

beagle

New member
רוטב שמן זית ועשבי תיבול

הלם היטב את הרביולי במלית בטטה ואת הספגטי. מטגנים בצל ופרוסות שום בשמן זית. מלח, פלפל והממון עשבי תיבול: פטרוזיליה, כוסברה, טימין, מה שבא ליד.
 

beagle

New member
קלאסיקה - רוטב עגבניות ובזיליקום

הלך טוב עם הרביולי במלית חציל נענע ולבנה, כיסוני הענק באותה מלית, והפטוצ'יני הצבעוני.
 
למעלה