קצת אוכל מעבר ל"נימוסי" הפורום....

  • פותח הנושא TCHM
  • פורסם בתאריך

TCHM

New member
קצת אוכל מעבר ל"נימוסי" הפורום....

ירכי עוף ברוטב עגבניות (הרבה עגבניות) 8 ירכי עוף עם העצם ללא עור 2 כפות שמן זית 1 בצל בינוני חתוך לקוביות 4 שיני שום כתוש 1 פלפל צהוב קטן חתוך לקוביות 1 פלפל אדום בינוני חתוך לקוביות 1 פלפל ירוק קטן חתוך לקוביות 1 גזר גדול קלוף ופרוס 300 גר' פטריות פרוסות 1/2 כוס זיתים שחורים מגולענים חצויים 1 כפית טימין יבש 2 כפות פטרוזיליה טרייה קצוצה 1 כפית אורגנו יבש 150 מ"ל יין אדום יבש 400 גר' עגבניות מרוסקות 3 כפות רסק עגבניות 200 גר' עגבניות שרי בשלות חצויות מלח ופלפל לפי הטעם 1/2 כפית שבבי פלפל צ'ילי או לפי הטעם
  1. מחממים את השמן במחבת גדולה. מטגנים את ירכי העוף עד להשחמה קלה משני הצדדים ומוציאים לצלחת.
  2. באותה המחבת מטגנים את הבצל עד שקיפות, מוסיפים את השום ומטגנים עוד כ-30 שניות. מוסיפים את הפלפלים, הגזר, הפטריות ועשבי התיבול ומטגנים חמש דקות עד להתרככות הירקות.
  3. מוסיפים את העוף ומטגנים בבחישה מדי פעם של הירקות סביב העוף במחבת כך שהם לא יידבקו וישרפו.
  4. מוסיפים את היין ומבשלים על להבה נמוכה עוד 5-6.
  5. מוסיפים את העגבניות המרוסקות, רסק העגבניות, עגבניות התמר החצויות ושבבי הצ'ילי. מתבלים במלח ופלפל לפי הטעם. ממשיכים לבשל על הכיריים או מעבירים לתנור...
להכנה על הכיריים - מכסים במכסה, מנמיכים ללהבה נמוכה ומבשלים בבחישה מדי פעם במשך 30-40 דקות או עד להתרככות העוף וצמצום הרוטב. מוסיפים את הזיתים, מבשלים עוד 10 דקות. מקשטים בפטרוזיליה ומגישים מייד. להכנה בתנור - מעבירים את המחבת כשהוא מכוסה לתנור שחומם מראש ל-190 מעלות ואופים 50 דקות. מסירים את המכסה ומוסיפים את הזיתים, אופים 20 דקות נוספות עד להתתרככות העוף וצמצום הרוטב. מקשטים בפטרוזיליה ומגישים מייד.
 

TCHM

New member
קלצונה בשר

קלצונה בשר לבצק: 500 גר' קמח 2 כפיות שמרים יבשים 2 כפיות סוכר 290 מ"ל מים חמימים 2 כפות שמן 2 כפיות מלח למלית: 3 כפות שמן 1 בצל גדול קצוץ 1 שן שום כתושה 500 גר' בשר בקר טחון 3/4 כפית מלח קורט פלפל שחור קורט פפריקה חריפה 3 כפות פטרוזילה קצוצה
  1. להכנת הבצק – מערבבים בקערת המיקסר במהירות נמוכה את כל המרכיבים לפי הסדר, מתחילים לערבב בעזרת וו הלישה עד שמתקבל בצק ראשוני,, מוסיפים את המלח ומעבירים למהירות בינונית, לשים עוד 2 דקות ומעבירים למהירות בינונית גבוהה ולשים עוד 6 דקות.
  2. מוציאים את הבצק לקערה משומנת קלות ומכסים, מתפיחים עד להכפלת הנפח. טופחים על הבצק להחזרה לנפח המקורי.
  3. מחלקים את הבצק ל-8 כדורים, מרדדים כל כדור לעיגול בקוטר כ- 20 ס"מ, מניחים 3 כפות מלית לאורך מרכז העיגול ומקפלים לחצי, מהדקים את הקצוות ומניחים על מגש משומן קלות ל-40 דקות.
  4. להכנת המלית – במחבת גדולה מטגנים בשמן את הבצל עד לשקיפות, מוסיפים את השום ומטגנים עוד דקה, מוסיפים את הבשר הטחון בחתיכות ומטגנים במעיכה עד לקבלת תערובת פירורית.
  5. מוסיפים את המלח, הפלפל, הפפריקה ומטגנים עוד 2 דקות, טועמים ומתקנים תיבול לפי הטעם, מוסיפים את הפטרוזילה ומערבבים, מסירים מהאש ומניחים לצינון.
  6. מחממים שמן לטיגון עמוק ל- 170מעלות, מניחים קלצונה אחת או שתיים בשמן, מטגנים עד להשחמה יפה והופכים לטיגון בצד השני, מוציאים לצלחת על מגבת נייר. מגישים חם.
 

מיכי 10

Member
אגב, כך - כמו בסעיפים 4 + 5 שלך - אני מכינה פסטשוטה.

זה מתכון שלמדתי מאמא שלי, ואחרים מכנים אותו רוטב בולונז. אני מכינה כמוך, רק בלי השום, ולעומת זאת עם עגבניות חתוכות לקוביות ו/או רסק עגבניות. מאלתרת לפעמים גם בהוספת קוביות פלפל ירוק או אדום, ובתוספת מעט תבלינים אחרים, לפי מצב הרוח. מגישה עם ספגטי או מקרוני, וסלט חסה או אחר. הכנה קלילה ומהירה.
 

TCHM

New member


 
רוטב בולונז

באיטליה זה נקרא רגו בולונז. בעיקרון המקורי מכיל גם גזר וסלרי חתוכים דק מאוד. הם קוראים לזה סופריטו. אז מטגנים בשמן זית חופן בצל, גזר וסלרי חתוך דק מאוד (2X2 מ"מ או קטן אף יותר! עם מלח (לנוזלים) עד שמתרכך. אז מוסיפים את הבשר הטחון ומערבבים ומפרקים (שלא יהיו גושים) עד שמשנה את צבעו לחום. אז מוסיפים את הרסק עגבניות, פולפה, פפריקה, שום, יין אדום יבש (כוס) כחצי שעה לפני שמכבים את האש. אפשר תימין, בזיליקום או אורגנו (רצוי טרי, אפשר יבש, רק בזהירות עם האורגנו!). למי שלא מקפיד בכשרות, גבינת פרמזאן מלמעלה מוסיף המון. בתיאבון.
 

מיכי 10

Member
תודה על המתכון. אני מבינה שיש וריאציות רבות למאכל דומה.

וכנראה שמקור הרעיון, באיטליה.
 
כן

הייתי מהדר בבשר, שיהיה בשר טחון טרי (לא מבשר קפוא ולא בשר טחון קפוא! מעדיף טחינה כפולה. מה שהאיטלקים קוראים רגו (בשר טחון) הצרפתים קוראים לקוביות בשר (כמו בגולש). גם לרסק העגבניות והפולפה תפקיד. איכותי יותר עדיף. כאשר אני מכין לבית, אני בד"כ מכין קצת יותר ולוקח לבת הגדולה שמאוד אוהבת, למרות שהיא קצת צמחונית. גם הנכדה (שנה וחצי) נהנית מאוד מהתבשיל עם פסטה. הנכד (4.5) לא נוגע.
 
תבדוק ותראה

בד"כ אני קונה את הבשר טחון וארוז (טרי). פעם טחנו לי במקום ושאלו: רגיל או כפול? עניתי רגיל, וקבלתי בשר יותר גס ועם גושים. אז בקשתי כפול וקבלתי כמו שאני רגיל. אם אתה הולך על המבורגר או קבב, אולי רגיל עדיף.
 
מוזר מאוד

שהיתי בבולוניה ב2019 והזמנתי Ragù alla bolognese כיבלתי פסטה עם קציצות, במשעדה הראשונה ידעתי שעובדים עלי בשניה.... כבר התחלטי לחשוד בשלישית הבנתי שהאיטלקים מבולוניה לא מבינים כלום ברוטב בולונז
 

yair_bar

New member
מנהל
אתה בטוח ששמים פפריקה ברוטב?

אני חושב גם ששכחת כמה מרכיבים מהמתכונים המקוריים
 

מיכי 10

Member
"נימוסי" הפורום, חח. הפורום הכי "מנומס" אחרי פורום אקטואליה,

שלוקח
תודה רבה רבה על המתכון! חוץ משבבי צ'ילי (ובכלל צ'ילי) שאף פעם לא קניתי, כל השאר הם חומרי גלם שאני מכירה ואוהבת, ומתכוונת מתישהו להשלים את החסרים בבית, ולהכין. נראה גם יפה, גם טעים, וגם לא מצריך עבודה שאינני יכולה לה. תודה!!
לעומת זאת, לא מכירה ולא יודעת בכלל מה זה/זאת קלצונה, אבל אקרא את המתכון, סתם מתוך עניין. לא חושבת שאנסה להכינו.
 

TCHM

New member
קלצונה - כיסונים מטוגנים/אפויים במלית בשר/גבינות/טונה וכו'

 
למעלה