ישראל מבשלת עם ישראל אהרוני

ישראל מבשלת עם ישראל אהרוני


ישראל מכין קוסקוס. שופך בהדר שקית קוסקוס אינסטנט לכערה, מוסיף מים חמים מהתמי 4 ומחכה 10 דקות. די רגע שיא דרמטי בתורת הבישול. ריטה: ישראל, שואלת ציפי פרימו מחולון, אם אין לה קוסקוס אינסטנט, באיזה תחליף אפשר להשתמש. ישראל: נסי חול ים. זה אותו טעם, אותו מרקם, לא צריך להוסיף מים חמים וזה גם משחיז את השיניים...
 
היום, 30 דקות של שיעמום נוראי

אהרוני בחר להכין קציצות פלאפל ירוק. ראשית הוא מכין מסה של גרגרי חומוס טחונים עם פטרוזליה בקערה. כמות יפה וגדולה, שיכולה למלה אסלה ואף לגלוש... אז עכשיו הוא מתחיל לגלגל את הקציצות ביד. קציצה ועוד קציצה ועוד חת... במשך 20 דקות. בזמן הזה, שישראל מבצע עבודה די מוטורית ומונוטונית, ריטה מעבירה שאלות... רובן מפגרות כמו התכנית. אחרי 20 דקות של גלגול קציצות מרתק, הוא מחמם מחבת עם שמן זית ומטגן אותן. סבב אחר סבב...עד שהבין שזה לא עסק לסיים עם זה תכנית. ועבר לטגן כרובית. ואני שואל את ערוץ 12 ואת העורך ואת מי שאחראי לחידלון הזה, מה רציתם להראות? ירדתם מהפסים? כמה קציצות אהרוני צריך לגלגל כדי שנבין איך מגלגלים קציצה? או לטגן אחת ובשמן רדוד? אתם לא שמים לב שאתם מגישים חומר תפל ומשעמם? שלא לדבר שחיים כהן מכין סלט (מלפפון ועגבניה) רק שהוא מכין כמות גדולה, מה שמשאיר שוב 20 דקות מהתכנית בחיתוך ירק: מלפפון ועגבניה. אחלה גיוון. מה גם, שעד שחיים בחר לשתף את עמך ישראל איך מכינים סלט, ידעתי רק לאכול את הירק בשלמותו...
 
אני מאוד אוהב את התוכנית

תוכנית בישול זה לא, בזה אתה צודק. אבל הצצה אינטימית לחייהם של אושיות תקשורתיות זה נחמד ומרתק אני התאהבי בחיים כהן, לראות אותו מתפלל, מזיע ולא מכיר את המטבח של עצמו. אני מוצא את התוכנית משעשעת וחמודה. לטעמי חסר מעט יותר סיפורים אשיים הינה פאנקייק בהשראת אהרוני מהתוכנית של שבועות הכנתי היום
 
פרמט חדש

שף שהוא אחד השופטים במאסטר שף, משחית את זמנו (בהינתן שאינו מקבל על כך תשלום, כפי שמיכל אנסקי רמזה) ואת זמני. החלק של ריטה והשאלות, הוא אחד הקטעים ההזויים שבתכנית. רוב השאלות מפגרות. ממש שטויות. בתבשילים שחומרי גלם ספציפיים נותנים את הטעם והמרקם מחפשים להם תחליף, תחליף לאופן ההכנה, בקיצור השף רוצה להכין תבשיל אחד והשאלות מציאות תבשיל אחר לגמרי. השף עונה בנימוס (תוכנית LIVE) אבל זה מיותר. מה גם, שלי אין כלל עניין בשאלות והתשובות הללו. התכנית ארוכה: כמעט שעה. בכל הקטעים שהשף מושך זמן, וזה ברור כשמש, זה זלזול באינטליגנציה של הצופה. אני מרגיש שהוא פשוט יורק לנו בפרצוף. באמת, אהרוני? לגלגל קציצות פלאפל ביד במשך 20 דקות? לגלג 40 קציצות? ואח"כ לטגן בשמן רדוד, פעם בצד אחד, אח"כ להפוך ואת הצד שני, ועוד נגלה, וחוזר חלילה! או את חיים כהן חותך ירק לסלט ל-10 אנשים או מקלף 6-8 תפ"א כאשר אין לו צורך ביותר מ-3!
 

ornme1

New member
נהדרים! אהרוני ישמח לקבל צילומים.

הוא מבקש שוב ושוב. גם אני אוהבת את התוכנית הזו. הסדר המופתי אצל אהרוני במטבח, המטבחים הלא כל כך מתוכננים של איל שני ושל מיכל אנסקי, חיים כהן שמתרוצץ לחפש מערוך... יש כמה מתכונים שאימצתי, וגם כשלא בישלתי נהנתי לצפות. ולמדתי . ההסברים של חיים כהן ושל אהרוני טובים. לדעתי, אם מישהו רואה בכך בזבוז זמן הוא בהחלט יכול לכבות את הטלויזיה.
 

DANIAVNI

Well-known member
דווקא שמעתי היום את התוכנית והתרשמתי מתשובותיו

שאלו אותו באיזה גרגרי חומוס להשתמש להכנת ממרח חומוס והוא ענה : בולגרי ( ולא סתם הגרגרים הקטנים ....) ושאלו האם להשתמש בסודה לשתייה לריכוך וענה שיש מספר אסכולות בנושא התשובות שלו נכונות ורציניות ויש מה ללמוד ממנו . אני יודע חלק גדול ממה שהוא עונה אבל דווקא בגלל זה מבין שהוא תורם תרומה עצומה לרמה הקולינארית של מי שלא יודע.
 

מיכי 10

Member
דבר אחד לא ברור, מיכאל. לפי כמה וכמה הודעות שלך, אתה

ממש סובל ומתעב את אותן תוכניות בישול. אז למה אתה ממשיך בכלל לצפות בהן? וכמו שכתב דני, אתה יכול פשוט לכבות את הטלוויזיה (ואני מוסיפה: או מלכתחילה לא להדליק אותה באותה שעה ובאותו ערוץ). דווקא נהניתי לקרוא את התגובות הנחמדות של ארתור, ornme ודני. ומסקרן אותי לצפות בתוכנית זו, בתקווה שהיא לא בטלוויזיה בכבלים (שאין לי). אשמח אם מישהו מכם יכתוב באיזה ערוץ, באיזה יום ובאיזו שעה אפשר לראות את התוכנית. בתודה מראש. :)
 

מיכי 10

Member
כרגע מצאתי בגוגל. קשת 12 בשעה 12:00. שמעתי שאהרוני דיבר

על בישול שלו כל יום. לא יודעת אם כולל גם את יום שישי. אבל אוכל להתחיל לנסות לפחות ביום ראשון. :)
 
תיקון

זה החל עוד לפני חג הפסח, בימי הסגר של הקורונה. עכשיו זה ממוחזר (פעם שניה או יותר) וכמדומני זה מתחיל ב-11:30.
 

מיכי 10

Member
תודה, מיכאל. הייתי יכולה לבדוק כרגע, אבל ממש אין לי זמן

היום. אז אנסה בשבוע הבא, כי מסקרן אותי באמת. :)
 
אכן זה בדיוק מה שאני עושה

ואני מלין, כי בשעה שיכולתי לצפות בתכנית בישול טובה, אני רואה תוכנית בישול מפגרת ונאלץ לעבור ערוץ. כמובן שאפשר להצטרף לעמך, שלא רואים את העבודה בעיניים ומהללים את הגאונות והעניין המרתק בלהעביר 20 דקות מהתוכנית בקילוף תפ"א או גלגול קציצות פלאפל. זה בוודאי ייתן למוח שלהם מנוחה מהאתגר הקודם, שבו הכינו קוסקוס אינסטאנט...
 

מיכי 10

Member
תראה, אני כנראה שייכת לעמך. לי לא מפריעים הדברים שעליהם

אתה מתלונן. אני מניחה שאתה גם מגזים בהם, כדי לגחך את השפים. לי מפריעים דברים אחרים, שעליהם כבר כתבנו בעבר: כשטועמים מתוך כף, וממשיכים באותה כף לערבב את האוכל. או כשנוגעים באוכל באצבעות ואז ממשיכים לעבוד, בלי לרחוץ את הידיים. או מישהי מסוימת, שתוך הכנת עיסה לעוגה, למשל, נוגעת ומלקקת את אצבעותיה כמה פעמים בלי שום בושה, וממשיכה לעבוד הלאה ללא רחיצת הידיים. זה פשוט מגעיל בעיני. הרי היא לא מכינה את העוגה רק לעצמה... אבל העבודה כשלעצמה, של מי שמבשל בטלוויזיה, אותי (אחת מעמך) כן מרתקת ומהנה. עניין של טעם.
אחרי שקראתי אתמול את השרשור הזה, צפיתי דרך המחשב ב-MAKO באחת התוכניות של אהרוני, שבה הוא הכין תבשיל קל ונחמד, שממש בא לי להכין כזה גם, בהזדמנות. חוץ מכמה ענייני אסטטיקה שהפריעו לי, ממש נהניתי מצורת העבודה שלו ולמדתי ממנה.
 
כ"א והעמך שלו

יש שעמך מנגנים בכינור ואחרים על דרבוקות...אני עם הכינור. צר לי, אך קשה לי לראות הצדקה (שלך) למעשה מביש של שופט מאסטר שף מעביר 1/3 מהתכנית בישול שלו בגלגול קציצות פלאפל או קילוף תפ"א. כמי שלמד במוסד אקדמי וגם בקורסים אחרי, כולל לימודי קולינריה, מתחילים לאט ומגבירים. מוסדות עם מוניטין, כמו MIT ואחרים, מתחילים במהירות המלאה ומגבירים! טוב, זה לא לכ"א... לא מקשר באמצע התכניות, למה עוברים לניוטרל ועושים קולות של מנוע בפול גז עם קלאטש, או בניוטראל. עוד פחות נוטה לקבל ולהבין אנשים שמתלהבים מזה. הרי מדובר במריחת זמן נטו! אין לו אח ורעה באף תכנית בישול, אבל פה מריעים לסמרטוטים.
 

אספרסו2

New member
מדהים באמת איך אברי גלעד

כל כך חרד ומקפיד על ההייגינה האישית שלו אבל נוגס חופשי במאכלים ומחזיר לצלחת הראשית הוא תוחב כף בפיו ומחזיר לצלחת המרכזית. כי מה אכפת לו מאחרים ,מי הם בכלל. &nbsp סוציומט.
 
זה נכון גם לשופטי מאסטר שף.

במיוחד במבחני הקבלה אך גם בהמשך התכנית. מדהים לראות את אייל שני, שאופן האכילה הדוחה והילדותי שלו עשו חייל אפילו בארץ נהדרת, מקפיד לאכול מעל הצלחת המרכזית. כך שכל מה שנופל לו מהפה, נוטתר לבאים אחריו... ההסבר היחיד שיש למידת האדישות שלהם לאופן האכילה הזה, שהם השתתפו במין אוראלי ביניהם, והאכילה מאותה צלחת עם אותו סכו"ם או משאריות פיו של אייל, קטן עליהם
. בתכנית של ישראל מבשלת הם לבד. כך שלא משנה איך הם תואמים או אוכלים מהתבשיל, זה לא רלוונטי. גם אם הם מכבדים אח"כ את הצוות, זו הבעיה שלהם וזה לא מצולם.
 

אספרסו2

New member
גם בתכניות אירוח שונות

כששולחן המראיינים מתמלא בכל טוב הארץ וכולם מדברים ומרססים את רוקם על המונח שם אז מעבר לטבילה הכפולה מסתבר שהצוות המורעב מסתער לאחר מכן על המונח שם. &nbsp כי זה חינם.
 

מיכי 10

Member
לא ראיתי את אברי גלעד דווקא, אבל ראיתי אחרים. ומה שעשה לי

אפילו עוד יותר נאכס, היה משהו שראיתי ממש, ולא בטלוויזיה. לפני כשנה (כלומר, לפחות לא קשור לתקופת הקורונה), הייתי בקניון קטן בעיר מגוריי. יש שם מסעדה קטנטנה, שיותר ממעט האוכלים בה, יש אפשרות לקנות שם מתוך מבחר גדול מאד של אוכל מוכן. יש הרבה כלים חד-פעמיים, ומסביב המון אוכל, מסודר יפה לפי סוגים ועם שלטים ברורים של המחירים. מי שרוצה, ממלא לעצמו מה שהוא רוצה בכלים, וניגש אל הקופה לשלם. היתה שם אישה מבוגרת, ששאלה את אחד המלצרים, צעיר נחמד, על הסלטים. ואז רצתה לטעום סלט. הוא הביא מיד כפיות חד-פעמיות אחדות, ונתן לה כפית. הגברת מילאה את הכפית, טעמה את הסלט, ואחרי זה הקפידה לשפוך את הרוטב שנותר בכפית בחזרה לתוך הסלט, ולנער את הכפית היטב לתוכו! עד כמה אגואיסטים וחסרי כל מודעות להגיינה מינימלית יכולים להיות אנשים כאלה? הם חושבים רק על עצמם, ולא על מי שאמורים לאכול/לקנות מאותו מזון אחריהם.
 

אספרסו2

New member
יש משהו לקוי בחינוך הבסיסי

בארץ להיגיינה ונימוסי שולחן,הרי זה נפוץ בכל דוכן סלטים בכל מקום ברחבי הארץ. מגעיל. &nbsp
 
למעלה