הבטחה יש לקיים! מיוחד עבור מיכאל לנג

אבי בן 1231

Well-known member
הבטחה יש לקיים! מיוחד עבור מיכאל לנג

אך מותר גם לשאר חברי הפורום לעיין
מתכון לפאייה. שכחתי לציין במתכון שרצוי שקוטר הלהבה או פלטת החימום יהיה כקוטר כלי הבישל של הפאייה.
 
תודה רבה


השבוע אבשל ביף בורגיניון. התבשיל נראה לי קרוב משפחה צרפתי של הגולש ההונגרי
שמתי לב, שבבישול הצרפתי, יש מידת תחכום, בהכנת חומרי גלם באופן שונה ואח"כ הוספתם. למשל: השומר שעובר שליקה במים (בלונשיר) ואח"כ טיגון בשמן זית וחמאה. או הכנת הקוביות ביקון, בצלי השלוט והפטריות בנפרד, גם כן בשמן זית וחמאה. זה מוסיף טעמים. קצת יותר מורכב אבל שווה.
 

אבי בן 1231

Well-known member
אני בחיים לא אוכל להיות שופט בתחרות בישול.

איני אוהב את שלל עשבי הטיבול, איני אוהב את הטעם של שמן זית, איני סובל את הטעם והריח של החומץ. לכן מתכונים המורכבים ממרכיבים אלה או חלקם, איני מכניס אפילו למחשב שלי.
 
כל אחד וטעמו

אני לא סובל לקטוז. לכן לא שותה חלב ומוצריו הלבנים. במיוחד לא יוגורט, שהחמיצות שלו מזכירה לי את הקיא של עצמי! ולכן אני מתרחק גם אם משהו אוכל לידי. גבינות צהובות, מותכות וכו': כן. שמנת מתוקה גם כן. עוגת גבינה: לא! טירמיסו: כן. חמאה: כן. מרגרינה: לא! לא אוהב כרובית, אבל כרובית מוחמצת באמבה אצל "חזאן" דווקא כן. חוצמזה, הכל הולך. סבילות טובה לחריף, אפילו אוהב חריף. זית ושמן זית: מצויין עבורי. מאחר ואני חובב בישול וגם השקעתי שנת לימוד במוסד קולינארי (שנסגר בינתיים), אני די בררן. גם מבין אם הבישול נכון וטוב. אז אני כן שופט! במיוחד מסעדות (שגובות כסך רב עבור המזון שלהן). לא מקובל עלי שג'ירף מוכר מנה שנקראת "סינטה סצ'ואן" שאין בה זכר לטעמי סצ'ואן: שום וחריף, עם בצל ופטריות כמעט מבושלות, עם מרקם קשה וטעם של בצל חצי חי. לשאלתי את השף הראשי של הרשת (נפגשנו במקרה) הוא אמר שזה פיוזין. מעניין מדוע השמיט מידע זה מהתפריט, שהרי התפריט בהגדרה, זה חוזה בין הסועד למסעדה. לא אוהב מלוח! לצערי, רוב המזון בהסעדה בארץ עם הפרזה במלח. חלקם ממש מופרז. למשל, מסעדה איטלקית בטבעון, בשם "טאנטי באצ'י". הביס הראשון טעים. השני המלח מתחיל לחלחל...אחרי 3-4 ביסים, זה כמו לאכול את המלחיה! שופט בתכנית אוכל: צר לי, אך לאחר שראיתי את הרביעה מבשלת עם ישראל בתקופת הקורונה, ירד לי מהם. אם זה מה שהם יכולים במטבח, ראוי שיעשו בדק בית. על כך נאמר, השופט: במומו שופט! וזה די מחריד. הם בקושי עמדו בזמנים, עבדו באופן לא מסודר, חובבני, פשטני ומגוחך. התכנית הזו פשוט הציגה את חדלונם ברבים. עשבי טיבול: כולם מצויינים. התבלין הפחות חביב עלי זה הקימל. גם הל וציפורן לא חביבים עלי. ברם, קורנית, רוזמרין, בזיליקום, אורגנו, כוסברה, פטרוזליה ועוד...מצויין. חלקם אגרסיבי, ויש להשתמש במידה. חלקם עדינים ואפשר לשים יותר.
 

אבי בן 1231

Well-known member
אשווה את תשובותיי עם שלך אחד לאחד!

אני לא סובל לקטוז. - אין לי בעיה עם לקטוז, אך לא שותה חלב, אלא רק כתוספת לקפה שחור. יוגורט אוהב! גבינות צהובות, מותכות וכו': כן. שמנת מתוקה לא ניסיתי מזמן. עוגת גבינה: אוהב מאוד! טירמיסו: ככה ככה, זה שייך יותר לזוגתי הארגנטינאית. חמאה: רק חמאה. מרגרינה: ייהרג ובל יעבור! לא אוהב כרובית, לא אוהב כרובית מוחמצת ואמבה אלוהים ישמרני מחטא זה. סבילות טובה לחריף, אפילו אוהב חריף. זית פרט לשמן זית: מצויין עבורי. מאחר ואני חובב בישול ללא השכלה קולינארית רשמית), אני מאוד בררן. גם מבין אם הבישול נכון (שהוא לטעמי המיוחד). אז אשפוט, לפי טעמי האישי! *במיוחד מסעדות (שגובות כסך רב עבור המזון שלהן). לא מקובל עלי שג'ירף מוכר מנה שנקראת "סינטה סצ'ואן" שאין בה זכר לטעמי סצ'ואן: שום וחריף, עם בצל ופטריות כמעט מבושלות, עם מרקם קשה וטעם של בצל חצי חי. לשאלתי את השף הראשי של הרשת (נפגשנו במקרה) הוא אמר שזה פיוזין. מעניין מדוע השמיט מידע זה מהתפריט, שהרי התפריט בהגדרה, זה חוזה בין הסועד למסעדה*. לסעיף המודגש אין לי תשובה היות ואיני מבקר כמעט במסעדות!! לא אוהב מלוח, כנ"ל אני! לצערי, רוב המזון בהסעדה בארץ עם הפרזה במלח. חלקם ממש מופרז. למשל, מסעדה איטלקית בטבעון, בשם "טאנטי באצ'י". הביס הראשון טעים. השני המלח מתחיל לחלחל...אחרי 3-4 ביסים, זה כמו לאכול את המלחיה! - איני מכיר את אותה מסעדה, אך לגביי ההפרזה היא בחלקי בשר שקונים באיטליזים כשרים ועברו הכשרה עם מלח איני יכול להכניס לפה, הטעם הוא כמו לאכול מלחייה, חוסר מלח אקבל בהבנה - אך עודף ולו הקטן ביותר, לא!!! שופט בתכנית אוכל: צר לי, אך לאחר שראיתי את הרביעה מבשלת עם ישראל בתקופת הקורונה, ירד לי מהם. אם זה מה שהם יכולים במטבח, ראוי שיעשו בדק בית. על כך נאמר, השופט: במומו שופט! וזה די מחריד. הם בקושי עמדו בזמנים, עבדו באופן לא מסודר, חובבני, פשטני ומגוחך. התכנית הזו פשוט הציגה את חדלונם ברבים - איני צופה בתוכניות האוכל בארץ מאותם טעמים שהעלית, אותי מגעילה צורת ההכנה. עשבי טיבול: בעיקרון את רובם איני אוהב. התבלינים הגרועים ביותר עבורי הם הקימל, הל וציפורן. קורנית, רוזמרין, בזיליקום, אורגנו ועוד...אינם עוברים את מפתן ביתי. כוסברה - משתמש אך ורק להכנת תערובת לכדורי פלאפל בהכנה ביתית. פטרוזליה - משתמש מעט כתוספת קלה לסלט או לטחינה. התבלינים היחידים בהם אני משתמש הם: 1. פפריקה מתוקה - בהכנה ביתית. 2. פפריקה חריפה - כנ"ל, בהכנה ביתית 3. מלח של שופרסל.
4. פלפלל שחור 5. זעפרן לפאייה. 6. לעיתים מלח גס.
 
מלח שופרסל


פעם חשבתי שיש מלח ים בלבד, מעתלית. זה ששואבים מי ים לבריכות אידוי, ואוספים את המשקעים. אבל אז גיליתי שיש עוד, והרבה! מלח שופרסל זו בדיחה גרועה, כמו כל תוצרי המותג שהם די ירודים ולא ראויים. אבל בחו"ל יש מלח, ויש מלח כשר! אני מניח שהמלח ברוב העולם הוא מלח מחצב, והוא נחצב מהאדמה. במיוחד במלח שנועד להמסת שלג על הכבישים. בכל מה שקשור לבקר ועוף מוכשרים, הם כבר מומלחים במידה מסויימת, וצריך להיזהר עם מלח. במסעדות, יש נטיה ללכת על המלוח. זה ישראלי למדי. בהונגריה על תבשיל מלוח, היו מרמזים בהומור שהטבח מאוהב... אולי בשל יכולות השימור של המלח או סיבות חיטוי למזון לא טרי ואף גרוע מכך, עודף מלח במזון מוגש בהסעדה הוא תמרור אזהרה עבורי
אבל לא רק. יש מלח הימליה (וורוד) ויש אפילו שחור. למלחים מסויימים (מחצב) יש גם גופרית, מה שמקנה לו ריח וגם טעם של ביצה! והטבעונים שמים מזה עם טופו ואוכלים כתחליף ךביצה האמיתית. חלבון וטעם אולי יש, אבל לא בטוח לגבי כל הייתר... אישית, משתמש במלח הכי זול ופשוט של עתלית, ואפילו בקנדה, הייתי מביא 2 ק"ג ומבקש מהבנות שהגיעו לביקור, להביא לי מלח ושמן זית.
 

אבי בן 1231

Well-known member
בדרום ספרד, יש בריכות אידוי מי ים להפקת מלח!

אנחנו משתמשים במלח רגיל.
 
מיקה היקרה

מניין לך אילו צפיות יש לגולש אחר, ממקום שבתך? אז את לא יודעת כלום וראוי שתפנימי...מניין היומרה הזו? עשית קורס נביאים מזורז או מה? המשפט הזה כמדומני מגיע ממערכון (אולי מזהו זה) ואין בו אלה לעשות שימוש הומוריסטי במונח: דרום ספרד.
 

מיקהפ

New member
להגיב קצר או ארוך?

1. אתה בפורומים, זה מה שקורה ברשת, גם בקריאת ספרים או שירים של משוררים וסופרים ידועים, זכותי להבין ולפרש כהבנתי. 2. חושומור זה לא אתה. 3. מה דעתך, אתה לא תדבר לא יפה ולא תייחס לי יומרה ובתמורה לא אדבר על שגיאות הכתיב שלך? עשינו עסק? 4. נדמה לי, חרות הטוקבקיסטים, שאם תשאל 20 אנשים, יותר מחציים, אני מקווה, יבינו את המשפט כהלכתו. 5. מונח דרום ספרד? אם זה מונח, זה לא, אז הבנתי בדיוק. 6. מה ההתנשאות הזו? "מקום שבתך" "קורס נביאים מזורז", לא, קורס רציני ולא מזורז. 7. אתה מיתמם או שבאמת אתה לא יודע מאיפה המשפט? 8. חג שמח.
 
למעלה