זה עתה קיבלתי תשובה (קצת מאכזבת) מהאקדמיה ללשון העב'.

מיכי 10

Member
זה עתה קיבלתי תשובה (קצת מאכזבת) מהאקדמיה ללשון העב'.

(לא אזכיר כאן שמות). כתב לי בשם "המזכירות המדעית, האקדמיה ללשון העברית" העורך של "למד לשונך": "לפי חיפוש במרשתת על סיר הפלא, נראה שאין לכלי שאת מתארת שם ייחודי. גם האקדמיה ללשון לא דנה בו. אפשר לכנותו תחתית מתכת. בעבר הציעה עמיתתי --- ---- לפונה אחר לכנותו 'מעמד לסיר פלא' משום שהוא מעט מוגבה." הודיתי לו, וכתבתי ש"התאכזבתי קצת שאין שם ממשי לאותו כלי, אבל כיום אולי כבר אין טעם להמציא. כיוון שלדעתי, מעטים בלבד עוד משתמשים בכלל בסיר פלא."
 

מיכי 10

Member
בינתיים קיבלתי עוד תשובה מהאקדמיה!

"לצערי, לא לכל חפץ יש שם משלו. לעיתים לדוברים אין צורך ממשי לתת שם לכל חפץ. את מוזמנת להמשיך לפנות אלינו כאן, מיכל."
 

מיכי 10

Member
לא שייך לשרשור הזה, אבל לא זוכרת איפה דיברנו על קיטניות


כתבתי שהשריתי קיטניות, ולקח זמן (יממה) עד שהגעתי לבשל אותן, אז בינתיים הן נבטו. הזהבתי בסיר בצל קצוץ בשמן, הוספתי פרוסות של הרבה גזר, קוביות קטנות של תפוחי אדמה, פרוסות של גבעולי סלרי עלים, וטיגנתי הכל קלוֹת. ערבבתי, הוספתי את הקיטניות ומים רותחים. בישלתי תוך ערבוב מדי פעם. הוספתי מלח בישול, פלפל שחור, אבקת פלפל אדום מתוק, מעט כורכום, אבקת קארי, ובישלתי. בהגשה, הוספתי מעט פטרוזיליה ושמיר קצוצים, שהקפאתי בפריזר.
 

אבי בן 1231

Well-known member
ואייי, כמעט פיספסתי את מפגש הטעימות, שלחי כתובת

ואני אורז מזוודה
 
נראה ממש טוב


אם כי בשבוע הזה, מרק חם קצת פחות מתאים
לטעמי, אותו מרק ללא קטניות עדיף לי. לא ממש מחבב אותם. בתי שהיא צמחונית (1/2) ובעלה (90%) אוכלים מזה המון. אני פשוט לא אוכל אצלם כלום! לפעמים, כאשר אני מכין רגו נוסח בולונז (כך קוראים לזה האיטלקים), אני מביא להם קופסה. הילדה מאוד אוהבת. הנכד לא נוגע (כי יש בזה עגבניות) והקטנה עד הפעם האחרונה אכלה. עכשיו היא כמו האח... בשני הייתי אצל הנכד והלכנו לגן שעשועים. בדרך הביתה לקחתי אותו על הכתפיים. ובין הייתר, הצעתי לו שאתן לו כפית ואשים אותו בחנות הגלידה במקרר של הגלידות, ששם יוכל לאכול מכל הגלידות חופשי... הוא התלהב ואמר לי: כן, כן סבא, אני רוצה. בבית אמרתי לו שכדאי לו לחלום על זה...אולי יצליח לו
 

מיכי 10

Member
תודה! מחמאה ממך זה בטח נדיר. :)

כן, זה ממש טעים. תראה, גם בעיניי מרקי קיטניות מתאימים במיוחד לחורף, ובטח לא למזג האוויר המטורף שנפל עלינו בשבוע הנוכחי. :) אבל למה בא לי הרעיון? כי יש לי חבר, שפתאום נפל עליו שגעון של טבעונות. הוא לוקח את זה ברצינות רבה. ביקשתי ממנו רק לא להטיף לי בענייני בע"ח, ובוודאי ובוודאי שלא לשלוח לי סרטוני אֵימה בנושא. הסברתי לו היטב למה זה מרחיק אנשים מטבעונים שהופכים להיות "מיסיונרים" ומטרידים. ושאת המטרה שלהם הם לא ישיגו - לא בהטפה ולא בהפחדה. לשמחתי הוא קיבל את זה בצורה יפה. הוא עצמו, הושפע ממישהו עדין, שבכלל לא ניסה לשכנע אותו, אלא רק סיפר לו על האוכל שלו, ואותו חבר שלי נדלק על הרעיון. אגב, שניהם חזקים מאד בנושא הוויפאסנה, שעליו סיפרתי כאן, ושם הם למדו מתכתחילה להעריך אוכל כזה. הוא שולח לי כל יום תמונות של ארוחות טבעוניות שהוא מכין לעצמו. כמו למשל סלט ביצים מטופו, שנראה בדיוק כמו סלט ביצים אמיתי. אז אכלתי היום בצהריים מרק עדשים, אבל המאוורר דלק, כך שהמרק התקרר די מהר, והיה בסדר גמור. בכל מקרה, זה לא מרק כבד, ובכוונה גם הוספתי לו הרבה מים, כדי שזה לא יהיה נזיד. כי נזיד, באמת מתאים לחורף, ולא למזג אוויר שרבי כבד.
 
מרק

בלימודי הקולינריים למדנו שמרק, צריך להכיל 1/3 מוצקים ו-2/3 נוזל. זה לא בהכרח נכון למרק מחיתי...שאני מחבב פחות, מאז הפסקתי להאכיל את בנותי בגרבר
סלט ביצים מטופו: גם חתני מכין לנכד כל מיני שטויות, כמו שימוש במלח הימליה שיש לו ריח נלווה של גפרית והוא מהווה תחליף לביצה! סליחה אבל לטעמי זה לא מתאים לילד בן 4. מצד שני הוא מכין לו גם חביתה, אז למה הטופו עם מלח הימליה? לא מצדד בטבעונות או צמחונות. סטייק עסיסי ואפילו נקניק טוב ישמחו את לבי.
 

מיכי 10

Member
אף פעם לא שמעתי על היחס הזה, אבל הוא נשמע לי בהחלט

הגיוני. אך כיוון שאני רק חובבת, אני מבשלת איך שבא לי. באפייה, אני יודעת שצריך בעיקרון לדייק. בבישול, אני מאלתרת הרבה. בדרך כלל איני טוחנת מרקים למחית, לא כי זה מפריע לי, אלא כי אני מתעצלת להוציא את מיקסר המוט ממקומו מאחורי כלים אחרים. וגם מכיוון שממש לא מפריע לי לראות ולהבחין במרכיבי המרק. וכמובן לא מפריע לי ללעוס ירקות.
מכסימום, אם בא לי שיתערבבו יותר טוב ביניהם, אני מועכת קצת בעזרת מזלג. לי זה טעים בכל מקרה. בעיקר אם בישלתי בעצמי. :) אז אותו חבר שמכין סלט ביצים מטופו, מכין גם חביתה מקמח חומוס, וקנה במיוחד את המלח ההודי השחור (זה כנראה אותו דבר כמו שקנה חתנך), כדי לקבל טעם של ביצה. כשהוא הסביר לי איך זה מריח, כמו גופרית, הזדעזעתי מהרעיון. אמרתי לו שזה מזכיר לי את לימודי הכימיה שלי במעבדה, כשהסבירו לנו של-H2S (מימן גופרתי) יש ריח של ביצים סרוחות, וזה היה מדויק לגמרי. הזכיר גם ריח של ביוב. בשביל זה שילם החבר המון כסף. הסביר לי כמה זה נהדר.
אמרתי לו שאני כבר כחמש שנים לא יכולה לאכול חביתה או ביצה מקושקשת, בגלל ריח הביצה שלה. ולכן אני מסתירה את הריח, בכך שאני מכינה ביצים מקושקשות עם עגבניות מטוגנות ו/או פלפלים וכד'. וחלילה לא ביצה בלבד.
 

TCHM

New member
גם אני לא שמעתי ואני רק 50 שנה במקצוע...

יש כ"כ הרבה סוגי מרקים שלכתוב דבר כזה זאת שטות שגובלת בטיפשות.
 

מיכי 10

Member
לא יודעת. היחס נראה לי סביר, אבל אני מבשלת מרקים בלי למדוד

שום דבר. פשוט לפי המצרכים שיש לי באותו זמן בבית, ולכן בכל פעם המרקים ושאר התבשילים יוצאים שונים. והגיוון הזה נחמד ומעניין בעיני. בכל אופן, אל תתעצבן. כל אחד מבשל כפי שהוא יודע, כרצונו או כרצון בני משפחתו. :) יש מתכונים שאני מכינה, לא רק מרקים, והם מוצאים חן בעיני. אז אני רושמת בדיוק מה ואיך הכנתי, ושומרת בתיקיית מתכונים שלי על המחשב. וכשהילדים מבקשים מתכונים של משהו - שולחת להם במייל. רק כלתי לא מבקשת ממני מתכונים, אעפ"י שהיא מאד אוהבת תבשילים שלי, פשוט כי היא חסידה מושבעת של גוגל. :) מתכונים שמצאתי בספרים או באינטרנט או קיבלתי מֵחברות, אני מכינה בדרך כלל בפעם הראשונה כמו שכתוב. ובהמשך לפעמים גם עם שינויים לפי הטעם שלי ו/או לפי מה שיש לי בבית.
 

אבי בן 1231

Well-known member
אני ממש צוחק כאשר אני קורא את דעותיכם על מרקים.

חלילה שלא תחשבי שצוחק מתוך לעג, בחיים לא. אך צוחק שבוודאי אתם תצחקו עליי ואולי אפילו בצדק. מרק עוף אני מאוד אוהב. אך ................ בתנאי שיוגש לי צח כמו מי נהר, פיסת ירק במרק היא סיבה להקמת ועדת חקירה ממשלתית.
וכמובן גט! מרק אפונה אני מכין רקקקקקקקקקקקקק מאפונה ותבלינים ללא אף סוג של ירק. בספרד בעירי היתה מסעדה עם שף מרוקאי אוטנטי הוא הכין קוסקוס משהו משהו, כאשר ביקשתי מנה ביקשתי לדבר עם השף, שאלתי אותו עם יוכל להגיש לי את המרק לקוסקוס כשהוא מסונן דרך מסננת הצפופה ביותר. כך היה תמיד, הוגש לי המרק נקי לחלוטין מירקות וכל מיני
עכשיו באה שאלת המיליון, מי הוא המוזר
ותשובתי היא אני!
 

מיכי 10

Member
טוב, כבר סיכמו הרבה לפנינו, ש"על טעם וריח אין להתווכח".

לי זה נראה כמובן אפשרי לאכול מרקים "טהורים" כאלה, אבל גם קצת משעמם... ואם תקבל מרק עוף כזה מסונן וצח לגמרי, האם היית מסכים לאכול בתור מנה שנייה ונפרדת ירקות ו/או עוף, שבושלו באותו מרק?
 

אבי בן 1231

Well-known member
עוף שבושל באותו מרק, כן! ירקות שבושלו בו, הס מלהזכיר!!

ובכלל ירקות מבושלים, ייהרג ובל יעבור! אני יודע, אני המשונה, אך זה אני
 

מיכי 10

Member
אותי זה לא כזה מפליא.

בשנות ילדותנו, רובנו לא יכולנו לסבול ירקות מבושלים, חוץ מתפוחי אדמה ותירס. ורק אחרי שנים רבות, למדנו לאכול ירקות מבושלים, ואפילו ליהנות מהם מאד. אבל יש אנשים שמעדיפים להישאר עם ההרגלים שלהם לאורך החיים. לי למשל, נשאר קקאו (או שוקו) כמשקה המועדף תמיד. ורק בשנים האחרונות, למדתי לשתות גם קפה. אבל בתנאי שיהיה קפה נמס פשוט של עלית, ולא מגורען, ושהקפה יהיה חלש וממותק. ותה - בשום אופן לא. אז בעיני אתה לא משונה, גם עם המרק הצלול והעוף בנפרד, וללא הירקות שבושלו במרק.
 

אבי בן 1231

Well-known member
סוף, סוף, באה מישהי מתוקה והוציאה אותי מהדיכי שאני משונה


אך, בעניין קפה איני מתפשר זה חייב להיות קפה תורכי, חוזק בינוני, אני מתאר זאת שכפית הקפה תהיה בהריון חודש ששי ולא תשיעי, ובתוספת מעט חלב. נס קפה לא נכנס לביתנו, למזלי גם זוגתי לא אוהבת נס. אבל לא נורא, את נשארת חמודה גם עם ה"דפקט" הנוראי
של שתיית נס קפה
 
היכן למדת קולינריה?

לגבי: שטות שגובלת בטיפשות. הייתי מתייג את תגובתך כ:- חלאתיות גובלת בחזירות. חבל שהערות כאלו מציגות אותך כבנאדם זבל!
 
למעלה