שניצל וינאי

שניצל וינאי

ככה אני מכין, בא לי לשמוע (ולראות) אם אפשר איך אתם מכינים אז אשמח למתכונים
 

TCHM

New member
נראה יופי....

שניצל מנתח שייטל עגל או חזה עוף corn fed הנתח פרוס בעובי בינוני ובשום אופן לא דק. לא דופק אלא אם כן השניצל לא בעובי אחיד. קימוח וניעור, טבילה בביצה טרופה מתובלת מלח פלפל ולפעמים מעט מיונז או חרדל, טבילה בפירורי לחם טחונים דק או פנקו דק ושוב טבילה בביצה ושוב בפירורים, את הפירורים אפשר לתבל באבקת שום/אבקת בצל אבל לחשב את התיבול הכללי. טיגון בשמן עמוק 180 מעלות כדקה עד הזהבה בלבד.
 

מיכי 10

Member
גם אני נגד דפיקת שניצלים, ומשאירה אותם כמו שהם. לא מבינה

למה אוהבים אותם דקים כל כך. אבל לא הבנתי למה אתה מצפה את השניצלים בחמש שכבות, ולא רק בשלוש? האם לא עדיף שהציפוי לא יהיה כל כך עבה? או שבשיטה שלך השניצל עצמו נשמר יותר עסיסי?
 

TCHM

New member
בסך הכל השכבה דקה אבל...

בכדי לטגן בטיגון עמוק שהוא מהיר יותר, אחיד יותר וגורם לספיגת שמן מעטה יותר יש צורך בציפוי מעט יותר עבה מהרגיל אבל הוא אינו מורגש עבה באכילה גם פירורי הלחם עדינים מאד.
 

מיכי 10

Member
תודה על התשובה. אגב הציפוי לשניצלים,

כשהיינו ילדים, אחותנו הקטנה היתה מורידה את הציפוי מהשניצל, כי אמרה שהיא לא אוהבת ולא רוצה לאכול את ה"סוודר" שלו.
 
ברוב המקומות הזמנו או עוף או חזיר.

אנחנו לא אוהבים עגל. נראה לי שרק בביקור הראשון בוינה אכלנו פעם אחת שניצל עגל (על אף שזה השניצל הוינאי האמיתי).
 

מיכי 10

Member
אפשר הסבר מה יש בצלחת, חוץ מהשניצל ותפוחי האדמה?

האם הירוקים הם גבעולי אספרגוס? כל כך עבים? ומה יש בצד ימין מאחור? זאת כרובית מטוגנת, או מה?
 

אבי בן 1231

Well-known member
לאחר נסיונות רבים החלטתי שאני מעדיף ........................

איני יודע אם זה נקרא שניצל, אך אשתמש במילה שניצל. אני אוהב את השניצל שלי מפרגית הטבלה בביצה טרופה וקמח מצה טיגון בחום נמוך ולקראת הסוף מכה של חום קצת יותר גבוה על מנת שהציפוי יצא מעט חום יותר וקרישי. בביצה מעט מאוד מלח, מעט חרדל ואם זה רק עבורי ולא עבור זוגתי, גם פפריקה חריפה!
 
מה בצלחת שלי ואני אני הכנתי

שניצל הוינאי שלי עשוי מבשר עגל צעיר החלק האחרי (טוכעס) פרסתי עבה (כ2.5 סנטימטר) ודפקתי עליו, למעט התענוג להכות על הטוכעס של העגל. ככה סיפרו לי שמכינים בוינה. את הבשר תיבלתי בפלפל מלח, קימוח עדין, ביצה עדין, פרורי לחם וטיגון. הטיגון בטמפרטורה של 150 מעלות, השמן בחצי מגובהה השניצול והשניצל לא נח לשניה, או מערבלים או עם כף מלטפים אותו בשמן, זהמש שיוצר את הגלים היפים בציפוי. מה בצלחת? שניצל, תפוחי אדמה אפויים, פטריות בבצק (לא טמפורה), אספרגוס ברוטב הולנדז
 
למעלה