האמת שלא התכוונתי לחזור לכאן, ובוודאי לא כל כך מהר. אבל יש

מיכי 10

Member
אהה. תודה רבה לך על הבירור


ואם כך, חסכת לי את הניסיון. אבל אם כבר אחליט להפעיל את תנור האפייה האיטי שלי, לא אשתמש בתוכו בסיר הפלא, אלא בתבנית פיירקס, למשל. שאותה יהיה לי גם הרבה יותר קל לנקות לאחר מכן. צילמתי עכשיו את שני סירי הפלא שלי: הרגיל + טבעת ה"ארובה" שלו, וסיר פלא קטן לבובות, שנשברו לו הידיות, שהיה של הילדים שלי. כשאני הייתי ילדה, היה לי גם סיר פלא, אפילו קצת יותר קטן, ועם מכסה בצבע כסף, ולא בצבע אדום. ואמא שלי הטובה, היתה אופה כל יום שישי עוגת שמרים בסיר הפלא, ושמה מהבצק גם בסיר הפלא הקטנטן שלי, שאותו הניחה על סיר הפלא הגדול, וכך היתה לי עוגה אפויה קטנטנה פרטית, על צלחת קטנה, לבובות ולי! כל כך שמחתי על כך בכל שבוע מחדש! הנה, לא התעצלתי, הורדתי מארון גבוה וצילמתי אותם:
 

אבי בן 1231

Well-known member
אז גם את כמו זוגתי ממש בפאניקה.

יקח הרבה זמן, כנראה עד שנחזור לחיים נורמאליים. אנחנו מרבים בשתיית לימונדה חמה אותה אנו מכינים מכל הלימון כולל הקליפה. השימוש בלימון מאוד מומלץ כיום בתקופת הקורונה.
 

מיכי 10

Member
תמיד, ללא קשר לקורונה, אני רוחצת את כל הירקות והפירות

היטב במים ובסבון כלים, כמו שלמדתי לפני שנים רבות מהוריי. גם את הירקות והפירות שאת הקליפות שלהם לא אוכלים. כגון אבטיח, מלון, בננות, תפוזים ושאר פירות הדר וכו'. כי הם נוגעים אחד בשני, אז, גם אם לא אוכלים את הקליפות, הן חייבות להיות נקיות. אבל עכשיו, בתקופת הקורונה, השתגעתי לגמרי. רוחצת גם את האריזות של כל מה שנכנס למקרר: שקיות או קרטונים של חלב, אריזות של גבינות, יוגורט, שקיות של ירקות קפואים, מוצרי עוף באריזותיהם. הכל! וגם בקבוקי מיץ ענבים, סודה, קופסאות שימורים, צנצנת חרדל, קופסאות פלסטיק שמכילות תבלינים. יש דברים יבשים, שאותם אני לא רוחצת, אלא פותחת בזהירות את העטיפות, ושופכת ישר לתוך קופסאות פלסטיק. למשל: סוכר, קמח מצה, אורז וכד'. לימונים, גם אני אוכלת בשלמותם, ללא כל קשר לקורונה. כלומר, אם הקליפות עבות, ואז הן טעימות יותר אפילו מהלימון עצמו. אם הן דקות, אז קצת פחות. ויש לי לימונים אחדים, שאני מתכוונת להקפיא בפרוסות סתם כך ו/או לכבוש בצנצנות ולהקפיא.
 

shlang

New member
זו טעות לדעתי כי בכך מונעים מהגוף לפתח מערכת חיסונית

 

מיכי 10

Member
במקרה זה אני לא מסכימה איתך. אני מודעת לכך שלא צריך להיות

יותר מדי סטריליים. ולכן אני לא מתרגשת מדברים אחרים. סתם דוגמאות: לאכול פירות ישר מהעץ (במקומות שבהם לא מרססים), אני אוהבת. כנ"ל לגבי הוצאת ירקות (כגון גזר, צנונית) מהאדמה, לנגב מהם מעט את האדמה ולאכול. (בעבודה בגן הירק בקיבוץ הייתי מנקה על מכנסי העבודה שלי). או לאכול משהו שנפל על הרצפה, אם היא אחרי שטיפה. אבל ירקות ופירות שאותם מרססים, ובעיקר אחרי שהמוני קונים נוגעים וממששים אותם - זה מה זמגעיל אותי וגורם לי לרחוץ היטב. ועכשיו עם הקורונה, אני בסוג של חרדה. אבל למערכת החיסון שלי אני לא דואגת. כי עושה לעצמי סוויצ'ים שונים בראש בתקופות רגילות ולא "קורוניות". עצם אכילה במסעדות או בבתי קפה, זה סוג של פשרה עצומה מבחינתי. מאד מאד לא אוהבת את זה. אבל אם מגיעה, מסיבות חברתיות, אני מחליטה מראש לא לחשוב מי ואיך הכינו את האוכל/שתייה. לא באמת סומכת על העובדים.
 

shlang

New member
כוונתי לא היתה למרוססים, ציינת שגם את קרטון

החלב את שוטפת וזו כוונתי
 

מיכי 10

Member
נכון, ציינתי זאת. אבל את זה אני עושה כמובן רק עכשיו,

בתקופת הקורונה. בחיים הרגילים, אני רוחצת יסודית, רק את הכלים, ואת הפירות והירקות. הרחיצה הנוכחית, של אריזות החלב ומוצריו, ומוצרי העוף להקפאה וכאלה שציינתי, היא רק בגלל החשש שלי (המוגזם או לא? עדיין לא ברור) מנגיפי הקורונה.
 

שיח סלימאן

Well-known member
מנהל
גם אם הרצפה לא לגמרי שטופה תמיד את יכולה לסמוך

&nbsp על חוק ה5 שניות וממשיכו חוק האיגואנה. &nbsp
 

מיכי 10

Member
על חוק ה-5 שניות שמעתי, אם כי לא מאמינה בו. אם זה משהו שאפשר

לשטוף, אני שוטפת. ואם לא - רק עושה 'פֿוּ' או מנגבת קצת ביד, כאילו לצאת ידי חובה. :) אבל מה זה חוק האיגואנה? יש באמת כזה? לחפש בגוגל, או שתגלה לי? כי כרגע אני לא רוצה לדחות, אלא הולכת לבשל מרק מקיטניות שהשריתי החל מאמש במים (עדשים כתומות, עדשים שחורות ומש). החלפתי להם את המים פעמיים, ובמים השקאתי את העציצים. ובינתיים - כי לא היה לי זמן לבשל אותן מוקדם יותר - הן התחילו לנבוט
כך שהרווח כפול.
החלטתי בגלל מזג האוויר, לא להכין מהן נזיד, אלא איזשהו מרק, כולל בצל קצוץ מטוגן, ולהוסיף לעדשים גזר, סלרי ומעט תפוחי אדמה. וכדי לקבל חלבון משובח, אבשל בנפרד גם אורז בשמתי, עם מעט "אורז" בר או פרא(?) שחור. וסתם כך, גם מעט מאד חמוציות בתוך האורז. לא בא לי לבשל את האורז עם הקטניות ביחד. אם היו לי גריסי פנינה, אותם כן הייתי מבשלת ביחד.
 

שיח סלימאן

Well-known member
מנהל
אני הייתי מכין מהקטניות המונבטות סלט חי כלשהו

לגבי חוק 5 השניות (וסעיפי המשנה שלו) אז זה הולך ככה.
  • במידה ונפל משהו על הרצפה ומרימים תוך 5 שניות ניתן לאכול ללא שטיפה.
  • במידה ועברו יותר מ5 שניות החוק הופך אוטומטית לחוק 15 השניות.
  • במידה ועברו יותר מ15 שניות החוק הופך באופן אוטומטי לחוק האיגואנה כלומר ניתן להרים ולאכול ללא שטיפה כל זמן שלא עברה בקרבת מקום איגואנה.
 

מיכי 10

Member
חח. נחמד!


האמת שבכלל לא חשבתי על סלט קיטניות מונבטות. כי הפעם, או הפעמים היחידות שבהן אכלתי משהו כזה, היו לפני כחמש שנים, כשהייתי בקורס עשרה ימים של ויפאסנה, בסמוך לקיבוץ דגניה ב'. לאורך כל הקורס אוכלים רק אוכל טבעוני או צמחוני, אני קצת מבלבלת ביניהם. כל האוכל בריא, ומוכן בהקפדה רבה (לפי תפריטים שווים ומדויקים בכל העולם), ובאהבה רבה, ע"י מתנדבים. אז שם מנביטים קטניות שונות לתבשילים ולסלטים. אני זוכרת רק שהאוכל היה טעים מאד. לא זוכרת בדיוק את סלט הקטניות, וחושבת שהטעם של קטניות לא מבושלות אינו מושך אותי במיוחד, אבל אכלנו את זה עם עוד דברים, כמו למשל בטטות אפויות, כך שבסך הכל היה ממש טוב.
 

shlang

New member
את יכולה שלא לקבל את מה שכתבתי, אבל

סטריליות יתר פוגעת בבניית המערכת החיסונית של הגוף, זו עובדה .
 

מיכי 10

Member
shlang, אני *כן* מקבלת את דבריך נגד סטריליות יתר! בהחלט כן.

רק לא יכולה כרגע, בתקופת הקורונה, לוותר על מה שפירטתי כבר לעיל. כי אני בחרדה מהנגיף הבלתי נראה והבלתי מוכר הזה, ששונה מכל מה שאנחנו מכירים ויודעים. גם את ילדיי גידלתי בהתחלה, כתינוקות רכים, בסטריליות. אבל ברגע שהתחילו לזחול על הרצפה, שחררתי בהדרגה, כי אני מודעת לצורך לא להזניח את ההתפתחות הטבעית של מערכת החיסון. גם מבחינת הלבוש, לא הלבשתי אותם בשכבות יתר, אלא בהתאם למזג האוויר. כלומר, לא חם מדי בחורף, וקל מאד בקיץ. ואכן, זה הוכיח את עצמו. זה מזכיר לי סיפור ישן נושן ששמעתי מהוריי פעם, על הורים לפָעוֹטה (בת בכורה שלהם), ששמרו עליה בסטריליות, עד שראו אותה פעם אוכלת מתוך הצלחת של הכלב. ומאז יָרדו מהסטריליות.
 

מיקהפ

New member
מבקשת הסבר: "השימוש בלימון מאוד מומלץ כיום בתקופת הקורונה."

למה? מי אמר? מה ההבדל (בשימוש בלימון בין ימי קורונה לימים רגילים)? אני בעד, אוהבת לימונים, בסלט ותבשילים ולימונדה ומשקאות, רק לא מבינה את השייכות, אתה המלצת? הרופא? מי ולמה.
 

אבי בן 1231

Well-known member
בכתבות באינטרנט מומלץ כיום במיוחד לצרוך לימונים

קודם כל ויטמין סי הוא חיסון טבעי נגד מחלות ובמיוחד שפעת והקורונה שהיא בת ממשפחת השפעת. בנוסף מומלץ לגרר עם מיץ לימון. היו עוד המלצות לגבי השימוש בלימון, כמו שימוש במיץ לימון לשיער, אם אמצא את הכתבה הספציפית, מבטיח להביא קישור. ובלי שום קשר לקורונה, מומלץ לשתות מיץ לימון או לימונדה מלימון טבעי. אך ........... כמו בכל דבר, ללא הגזמה! לפני ששלחתי מצאתי קישור עם מספר כתבות על יתרונות הלימון! https://www.google.es/search?source...&ved=0ahUKEwjT68aKp7_pAhUK4OAKHZW0C24Q4dUDCAo
 

raya

Well-known member
ולמה שלא תאפי את העוגה בסיר פלא בטוסטר אובן?
הדבר היחיד שצריך לשים לב, זו טמפרטורת האפיה.
היות וחלל טוסטר אובן קטן מזה של תנור, אז צריך לכוון לטמפרטורה נמוכה יותר.
ואני אופה לא פעם בסיר הפלא הישן בתנור, ללא ה"טבעת" טוסיק.
זה היה חשוב להשתמש בה כאשר אפו על פתיליה או גז, בתנור אין צורך.
שימוש נוסף לסיר פלא פרט לעוגות - אמי היתה מכינה צימס עם מעין בצקניות מעל הגזר בסיר פלא.
גם שאריות אוכל שנשארו - הפכו בסיר הפלא למאכל שהיא קראה לו auf lauf.
רעיה
 
למעלה