האמת שלא התכוונתי לחזור לכאן, ובוודאי לא כל כך מהר. אבל יש

מיכי 10

Member
האמת שלא התכוונתי לחזור לכאן, ובוודאי לא כל כך מהר. אבל יש

לי בעיה שחשוב לי לפתור לקראת חג השבועות, ואשמח לקבל תשובה עליה. 1. את תנור האפייה שלי השבתתי מסיבות טכניות. 2. כבר כחמש שנים אין לי כיריים גז, אלא רק כיריים חשמליות פשוטות - לוח זכוכית שבו שתי "להבות". השאלה שלי, אם ניתן לאפות בסיר פלא - כזה מאלומיניום, כמו שהיה פעם - על כיריים חשמליות. אני זוכרת שכאשר השתמשתי בו על להבת גז בעבר הרחוק, היה כלי מתכת עגול מיוחד, שהיה צריך לשים על הלהבה, ורק עליו להניח את סיר הפלא, כנראה כדי שהעוגה שנאפית בו לא תישרף. השאלה מה קורה אם מניחים את הסיר הדק יחסית הזה, על כיריים חשמליות. מישהו יודע, או שעדיף שאוותר על הניסיון, ואכין את פשטידת האיטריות עם הגבינות, בטוסטר אובן?
 

shlang

New member
תשובה לשאלותיין אין לי , אבל אין שום סיבה שלא

תחזרי לכאן בגלל איזה כותב אלמוני שכתב מה שכתב אגב, לסיר פלא חשובה התחתית שהיא מעין ארובה אבל לא יודע האם מתאים לחשמל
 

מיכי 10

Member
תודה ותודה.


האמת, לא הייתי יכולה לנסח את זה טוב יותר ממך; זה באמת כאילו סוג של ארובה, שמוליכה את חום האש דרך אותו כלי עם חור, אל תוך החור של סיר הפלא. והמכסה של הסיר, שומר את החום בפנים. ואני נזכרת שיש גם חורים מעטים בצידי המכסה עצמו, כנראה כדי שלא יווצרו אדים, שירטיבו את העוגה (או את הפשטידה). אולי אחליט לנסות לאפות בו על הכיריים, כמות לא גדולה של תערובת הפשטידה. ואם איווכח לדעת שזה לא טוב למאפה עצמו, או דווקא מזיק לסיר, אפסיק את החימום, אקרר, ואעביר את הבלילה לתבנית שמתאימה לטוסטר אובן. אבל לנסות - פשוט מסקרן אותי. ובהזדמנות זו, אולי גם אפנה אל האקדמיה ללשון העברית (שהנשיא שלה היה בעבר מורה שלי בחוג ללשון העברית באוני' בירושלים, ואנחנו מיודדים). ואשאל איך נקרא הכלי (שאותו דימיתָ לסוג של ארובה) בעברית. ולא שבשפה אחרת אני יודעת.
 

שיח סלימאן

Well-known member
מנהל
למרות מה שהוא כתב אני לא ממליץ לך

&nbsp לשים את הטוסיק על הפלטה. &nbsp לגופו של עניין קשה לי להאמין שזה יעבוד לך על פלטה חשמלית שכן העקרון של סיר הפלא הוא שחלק מהלהבה נכנסת מהאמצע ומחממת גם את חלקו העליון של הסיר בדיוק כמו בתנור. &nbsp בכל מקרה אם תנסי אשמח לקרוא איך ה יצא.
 

shlang

New member
שייך נכבד, היכן כתבתי שיש לשים על פלטה חשמלית

בדיוק להיפך, זה מה שכתבתי: "אגב, לסיר פלא חשובה התחתית שהיא מעין ארובה אבל לא יודע האם מתאים לחשמל"
 

שיח סלימאן

Well-known member
מנהל
מה כתבתי מה ?

&nbsp כולה הצעתי לה לא לשים את הטוסיק על פלטה חשמלית
&nbsp חוץ מזה כתבתי לה שההתקן טוב על מנת לתעל להבה ואני לא מאמין שיועיל בפלטה חשמלית. &nbsp
 

מיכי 10

Member
נכון. והבנתי את מה שכתבת, שיח סלימאן ואת מה שכתב shlang,

ולכן החלטתי לבסוף לא לנסות את סיר הפלא על הכיריים החשמליות, אלא מתישהו, להשתמש בו על כירת הגז של בתי הצעירה עבור אחי. וכיוון שילדיה הקטנים בוודאי יתלהבו, אכין להם עוגה לפי הזמנתם (בטח יבקשו עוגת שוקולד...) בסיר הפלא. וגם בסיר הפלא הקטנטן, שזה בטח יהיה "הדובדבן שבקצפת" מבחינת השמחה שלהם.
 

מיכי 10

Member
זה לא שלא האמנתי לך אישית, חלילה, אלא לא יכולתי להאמין

שכך אנשים אשכרה קראו לטבעת הזאת, בשם כל כך לא הולם. אבל ראיתי שגוגל באמת מלא בכינוי הזה. מוזר. מקווה שהאקדמיה תגלה לי את שמה של אותה טבעת, או תחליט להמציא לה שם, אם אין עדיין. ואיך אני יודעת שאותה טבעת עשויה ברזל, כי אצלי היא חלודה כבר כמעט מאז ומתמיד. אז שמחתי לראות שגם בתמונה בגוגל היא חלודה. אבל זה לא מפריע לה לבצע את תפקידה, כמובן. בינתיים, בזכותך, למדתי בוויקיפדיה את מקור שם החברה הוותיקה פלאלום. וגם, שניתן להכין בסיר הפלא עוד דברים שלא חשבתי עליהם כלל: "בנוסף לאפייה, סיר הפלא הוא אמצעי יעיל לבישול ירקות, קטניות ואורז בשכבות." וכו'.
 

shlang

New member
עשוייה ברזל כי הוא מעביר חום טוב (הבעיה שמחליד)

נירוסטה אינה מעבירה חום בצורה טובה
 

מיכי 10

Member
אהה. אז למדתי ממך עוד דבר חדש.

זה שברזל מעביר חום טוב, אני יודעת. אבל לא ידעתי שנירוסטה לא מעבירה טוב את החום. כנראה בגלל הכרום שהיא מכילה בנוסף לברזל.
 

shlang

New member
נירוסטה איכותית לא מכילה ברזל, אלא סגסוגת ברזל אפשר לדעת

אם הנירוסטה איכותית בעזרת מגנט (מגנט לא נמשך לנירוסטה)
 

מיכי 10

Member
שלחתי מייל עם שאלה בעניין כלי המתכת לאקדמיה ללשון העברית.

זו הפעם הראשונה ששלחתי אליהם שאלה. וזה לא הכי נוח, אבל צלחתי לבסוף את מילוי הפרטים הנדרשים ואת התקלה הטכנית הקטנה שקרתה באמצע. עד עכשיו הייתי שואלת את הפרופסור בעצמו. אבל לא רוצה להטריד אותו עם שאלה אחת בלבד. בעבר אספתי כמה שאלות אליו ביחד.
 

אבי בן 1231

Well-known member
קודם כל אני שמח שחזרת! עד כמה שזכור לי

השימוש בסיר פלא דורש את הצלחת הזו, אין לי ספק שאם תניחי את הסיר ישירות על הפלטה העוגה תישרף למטה. החור באמצע הצלחת מנווט חלק מהחום כלפי מעלה. נסי לקנות צלחת כזו אולי באחד השווקים באחד הכפרים ערביים או הדרוזיים.
 

מיכי 10

Member
תודה, אבי. (בינתיים, לפחות).

לא זו הבעיה. יש לי סיר פלא, ויש לי גם אותה "צלחת" מיוחדת. מה שאין לי, זאת כירת גז. במקומה, יש לי כבר כמה שנים כיריים חשמליות, אשר נראות כמו פלטת זכוכית מלבנית, עם שני גופי חימום. וגם אני חוששת שאם אשים את סיר הפלא ישירות על הכיריים, העוגה (או הפשטידה) תישרף, וגם את הסיר לא אצליח לנקות כבר. השאלה, אם במקרה שאנסה לשים את ה"צלחת" על גוף החימום, ועליה את סיר הפלא, זה כן יצליח. קיבלתי אתמול הזמנה משופרסל אונליין, אבל גבינה צהובה אחת היתה חסרה להם במלאי, והשנייה, (באריזת ואקום!) היתה פתוחה, אז לא אשתמש בה. וגבינה מלוחה, שכחתי בטעות להזמין. אז אצטרך להמתין עם הנסיונות, עד שאחותי או חתני הצעיר יקנו לי. ילדיי לא מרשים לי עדיין להיכנס לחנויות, סופֶּרים או מספרה.
לכן הסתפרתי בעצמי, ויצא בסדר גמור!
אפילו כתבתי וואטסאפ לספר הנחמד שלי, סיפרתי לו על כך + תמונה שלי אחרי התספורת, וקבענו שאחזור כשיירגע המצב. :)
 

shlang

New member
לאחר ברור, סיר פלא לא מתאים לכיריים חשמליות

גם אם הוא יושב על ה"טוסיק" שלו. כי רק התחתית תאפה מה שכן ,ניתן לאפות בסיר הפלא בתנור אםייה ואין צורך ב"טוסיק"
 
למעלה