תפוז לא מאפשר לי גישה לתיבת המסרים

ornme1

New member
תפוז לא מאפשר לי גישה לתיבת המסרים

לא קיבל סיסמא קיימת
החלפתי סיסמא
לא קיבל סיסמא חדשה
שוב החלפתי סיסמא...
נו, באמת.
 

TCHMאבי

New member
והמנהל כאן אומר שדבריי "אינם נכונים"...

ועוד רוצה דיון בנושא

כלום לא עובד בתפוז, לא מערכת הפורומים הנטושים, לא המסרים
ואפילו לא במשוב.
חובבנים.
 

ornme1

New member
ראיתי כאן , כמה הודעות לפני כן,

שהוא חולק עליך, ולכן כתבתי כאן, כי ברור לחלוטין שישנה בעיה במערכת.
 

michal@gal

Active member
מנהל
בעיה ידועה שעובדים עליה כרגע

אתה לא היחיד שנתקל בה
 

שיח סלימאן

Well-known member
מנהל
לא עליה עובדים אלא עלינו

&nbsp
המערכת של תפוז בקריסה כבר הרבה זמן, לא ממש נראה שזה אכפת למישהו וחבל.
 

yair_bar

New member
מנהל
מצד אחד אתם לא עונים אם אתם רוצים לנהל דיון מצד שני ממשיכים

לכתוב דברים.
&nbsp
אז בואו נתחיל משני גילוים נאותים -
&nbsp
1. אני לא עובד תפוז, אין לי קשר אישי ו/או ישיר לתפוז. ניהול הפורום הוא התנדבות מלאה. אני לא מדבר בשמם וכו'
&nbsp
2. אני המון שנים בסביבה (למשל בתפוז מיוני 2000. כנסו לכרטיס האישי שלכם ותראו ממתי אתם לשם השוואה). אני גולש בסביבות 25 שנה (באינטרנט ולפני זה ב BBS) ולמדתי את התחום וכתבתי תיזה בנושא די קרוב.
&nbsp
עכשיו לעניין - אתה זורקים משפטים כמו חוסכים בשכר עבודה וחובבנים וכו'. יש לכם מושג כמה עולה לתחזק מערכת כמו תפוז? כמה בעלי ידע בנושאים שונים נדרשים? כמה עולה תחזוקה השרתים? עכשיו תנסו רגע לזכור כמה אתם משלמים על השימוש בתפוז? אתרי אינטרנט (כמו פרינט) במצב כלכלי קשה. הרשתות החברתיות הגדולות כמעט הכחידו לגמרי את הפלטפורמות הישנות. זה צעד טבעי שקורה אחת לכמה שנים בתחום הטכנולוגיה.
&nbsp
עכשיו אתם מנהלי תפוז וקמים בוקר אחד ומגלים שהאקר פרץ ומחק לכם את כל מסד הנתונים. הגולשים נכנסים בבוקר ואין פורומים. פשוט ככה - חומר של עשרות שנים נעלם יום אחד.
&nbsp
איך אתם מטפלים בנושא? כמה זמן זה לוקח? כמה כסף? עכשיו מה תעשו אם השקעתם נגיד שבוע בניסיון לתקן את התקלה ואז בבוקר שאחרי זה קורה שוב? ושוב? ושוב?
&nbsp
[אני לא יודע אם מה שקרה היה מתקפה של האקרים או סתם תקלות טכניות. אבל התוצאה זהה]
&nbsp
תסתכלו על הבעלות של האתר ועל הירידה בהכנסות וברווחים. בכל שנה שעוברת ההכנסות מפרסום יורדות (כאמור נתח העוגה עובר בצורה די החלטית לגוגל ופייסבוק).
&nbsp
ובכלל - אתם מקבלים במשוך 20 שנה מוצר בחינם ואנשים שם עובדים קשה ומנסים להצליח ולשרוד בסביבה כל כך קשה ותחרותית. אז במקום להגיד מילה טובה אתם מוצאים לנכון להתבטא בצורה כזו.
 

ornme1

New member
עבודת ההתנדבות שאתה מבצע ראויה להערכה.

ושלא תהיה אי הבנה בעניין הזה, ברור שאתה משקיע מזמנך.
תודה לך. מכל הלב.
אנסה לענות לדברים שכתבת באותו סדר, לדעתי ולמיטב הבנתי.
אין לי כוונה להתנצח.

תפוז הוא פורטל,ענק, שכולל פונקציות שונות. בין השאר מערכת פורומים. פעולת מערכת הפורומים לוקה בחסר. (אני מדברת רק על הפורומים)
אתה חוזר ומציע לערוך דיון.
על מה אתה מציע לדון? אם נדבר על זה תיבת המסרים תחזור לעבוד באופן תקין?
די ברור שדיון כזה לא ישנה את אופן עבודת המערכת.

האקר פורץ מחק תכנים בפורטל?
הרי נהוג לגבות מערכות מחשב.
גיבוי זה לא משהו אקראי, גיבוי זו פעולה שגרתית שמהווה חלק בלתי נפרד מהתחזוקה.
בכל מערכת מתוקנת קיימות תוכניות גיבוי. כלומר לא סתם העתקה, אלא תוכניות שמותאמות למערכת, ומאפשרות העלאות גיבויים ושיחזורי היסטוריה.
מה קרה לגיבויים? מה זה "חומר של עשרות שנים נעלם"? ברור שמצב כזה אינו תקין... לא רק ההאקר, אלא גם אופן ההתנהלות במערכת עצמה...


חבל מאוד שקיימת ירידה בהכנסות וברווחים של האתר.
הרי בסופו של דבר מדובר בגוף עיסקי, והשירות החינמי שאנו מקבלים כאן, נשען על יכולות מסחריות שהאתר צובר עקב אותו שימוש שמתאפשר לנו כביכול בחינם.
כי הרי בלי הגולשים, התכנים עליהם נשען האתר לצרכי מסחר לא יהיו קיימים...

אני לא מתיימרת להבין מה הם השיקולים העסקיים של הנהלת תפוז, אבל לדעתי, אם מציעים שירות מסוים, בלי קשר לתשלום, יש לעמוד בכך,
ואם אי אפשר לעמוד בכך, אולי עדיף לצמצם? ביודעין, בגלוי, תוך פירוט השיקולים שהובילו לצימצום... או אולי לענות למתלוננים שאכן, קיימת בעיה, ומתקשים לתת לה פיתרון, במקום להכחיש?
זה יותר מכובד בעיני מלהחזיק משהו שלא בדיוק עובד (ולמען האמת, די מתסכל את המשתמשים), ולטעון שכן עובד...
לשכור שירותים של חובבנים יכול להיות הרסני בטווח הרחוק.

קראתי שוב את הפוסטים בנושא ובאמת שלא מצאתי התבטאויות לא הולמות... גולשים מצביעים על בעיות מתמשכות שאכן קיימות, מתריעים.
אני כאן, מעוניינת שהדברים יעבדו באופן תקין ורוצה שתפוז ימשיך להתקיים.
 

TCHMאבי

New member
צודקת בהחלט ובנוסף...

אנחנו לא שותפים של הגוף הפיננסי הזה, לא ברווחים וגם לא בהפסדים,
לא מנהלים אותו נכון או מכל סיבה אחרת? אין זאת הבעיה של החברים
ואין להם על מה להלין/לדון/להטיף מוסר מה גם שכפי שציינת אבל האדון
כהרגלו רואה רק צד מעסיקיו ומתלונן על ההערות שלנו שהן לגיטימיות
לחלוטין.
כמה פעמים לדעתם צריך להרשם לתפוז? ומה עם תיבת המסרים האומללה?
ויש לו עוד על מה להתלונן?.
אתם לא מסוגלים לנהל פורטל כזה? תסגרו אותו, אבל אל תתנו תשובות
מתחמקות, מטעות ומבישות, די לראות את פורום משוב שלהם בכדי להבין
עם מי יש עסק ועד כמה אתם חובבים.
אין דיון, אין צורך בדיון וכל נסיון לרכך את הבעיות הוא פתטי.
 

yair_bar

New member
מנהל
הם לא המעסיקים שלי

פתרון של אם הם לא יכולים שיסגרו לא יישרת אף אחד. אתה מצידך רשאי כמובן (כמו לא מעטים) להכריז שאתה לא נכנס יותר ולא פעיל באתר. לגיטימי לחלוטין.
&nbsp
&nbsp
 

yair_bar

New member
מנהל
כמובן שהתקלות מחרפנות וגורמות לעזיבה של רבים

אני רק אומר שהמצב די קשה ולכן אי אפשר לזרוק לאוויר חוסכים על שכר. זה לא שהם מדפיסים מיליונים ובא להם להרוויח מיליון ומאה אלף אז חוסכים.
&nbsp
מטבע הדברים צריך לממן את אותם עובדים, שלהערכתי צריכים לתמוך בלא מעט אתרים (אפשר לראות למעלה כמה אתרים יש לקבוצה).
&nbsp
מטבע הדברים מנהל של ארגון כזה צריך לתעדף את כח האדם שלו (ואת הכסף שהוא משקיע) בין כל המוצרים שיש לו - למשל מי הכי רווחי, מה נחשב שירות חיוני וכו'.
&nbsp
בנוגע לגיבוי - לזה אני מתכוון. האם היית פעם בארגון שבגלל תקלה/מתקפה נמחק לו כל מסד הנתונים? את יודעת משמעויות וידע נדרש לשחזור? לא כזה פשוט להגיד יש תוכנה... את יודעת כיצד מתבצע הגיבוי בפועל? זה כאב ראש אחד גדול, וצריך לראות כיצד משחזרים בלי לפגו בתפקוד של שאר האתרים וכו'.
&nbsp
מסגנון הכתיבה שלך אני מבין שאת דווקא מבינה עניין ויש לך ידע נרחב, ולכן את וודאי יודעת שתוכן ופרסום לא מביאים היום רווח באתרים ובפרינט. זה לצערי המצב.
&nbsp
לתפוז יש אחריות כלפי הגולשים והתוכן כאן. היו לא מעט מקרים של אתרי תוכן גולשים שפשוט הרימו ידיים ונסגרו וזה גרם לתסכול רב ולבכי לדורות.
&nbsp
ברור לך שתפוז לא נהנים כשיש תקלה בתיבות המסרים או כשפורום נמחק וקהילות שלמות עוזבות. אבל לא מדובר על חובבנות - מדובר בסופו של דבר בניהול עסק, ובתקורות.
&nbsp
גם אצלך בעבודה את לא יכולה לטפל בכל התקלות בכל רגע נתון כי, כאמור, נדרש זמן, וכסף ומומחיות. לזכרוני זו מערכת תוכן שנשענת על מערכת מחו"ל ולא נבנתה בארץ. וגם אם כן - מפתחים ומאפיינים עוזבים ולוקחים איתם ידע לפיתוחים ישנים, טכנולוגיות מפסיקות להתמך, ודברים לא פשוטים כמו שנדמה.
&nbsp
לא אמרתי שהיה תוכן פוגעני. סך הכל כתבתי בשרשור המקורי שדברים לא תמיד נכונים או לפחות יש אספקטים רחבים יותר מאשר פשוט להגיד חובבנים וכו'.
&nbsp
יכול להיות שנושא השיקוף לגולשים לוקה בחסר, ומטבע הדברים יש חוסר בכח אדם מאותן סיבות כספיות.
&nbsp
אולי גם האחראים על התוכן של תפוז לא מצליחים לקבל מידע מלא מהאחראים על הפיתוח, או מקבלים הבטחות או מבוצע תיקון שלא פותר את הבעיה. זה קורה בכל ארגוני המחשוב - ביטוח, בנקאות, תעופה, מסחר... ככה זה בפיתוח לצער כל מי שעוסק בזה.
&nbsp
סך הכל אני אומר שלמרות שהמערכת באמת בתפקוד לקוי זמן רב, עדיין אפשר להבין גם את הצד שכנגד ולקוות לטוב.
&nbsp
ואם עוד לא היה ברור - תפוז לא המעסיקים שלי. חבל שהעברית שלי לא מספיק ברורה
 

חביף11

New member
היי אל תשוויץ בהיסטוריה הארוכה שלך..

גם אני מגולשי העבר [ בשל העובדה שאני מחליף ניקים סדרתי, אין לי ניק משנת 2000 ], והתחלתי את חיי עם מחשבים דווקא בקופות רושמות בבתי מלון, גיבויי יום שנעשו במחשבים עם סרטים מגנטיים וכו'
מ- 1995 אני גולש בפלטפורמות המשתנות ללא הרף.
כתבת כתב הגנה יפה על הנהלת תפוז וכשלונותיה, בהחלט.
 

yair_bar

New member
מנהל
לא השווצתי, רציתי לתת פרספקטיבה

אם אתה וותיק אז אתה וודאי יודע מה המשמעות לשחזר כמות כזו של נתונים במערכת מורכבת כמו תפוז.
&nbsp
כאמור - לא עובד של תפוז, אין לי קשר אמיתי אליהם, לא מקבל מהם שקל. פשוט מאד מאד ותיק פה וגם חי את התעשיה ואת התחום.
&nbsp
אי אפשר להתייחס אליהם כארגון שמדפיס כסף וחוסך/מתקמצן.
&nbsp
זה ארגון במצב קשה שלהערכתי נלחם על חייו ומשתדל שיהיה לגולשים טוב.
&nbsp
זה לא פשוט ומאד מסובך. מניח שהעושים במלאכה מטעם תפוז נמצאים בין הפטיש לסדן כי הם לא מנהלים את הכל ותלויים במנהלים ובאנשי הטכניים, ומצד שני צריכים לנסות לתת מענה לכמות עצומה של לקוחות שסובלים ממש מתקלות במקום שמהווה סוג של פינה אישית עבורם.
&nbsp
מבין את הכעס והתסכול של כולם. מבין היטב שמחר בבוקר יכולים להכנס ולמצוא הודעה שהאתר עומד להסגר ושכולם יבצעו גיבוי על תכנים אישיים אם מעוניינים.
&nbsp
לא חושב שמישהו עושה בכוונה או חובבן - פשוט התמודדות עם מציאות לא קלה.
&nbsp
זה הכל
 

raya

Well-known member
בתור גולשת ותיקה כאן (19 שנים)
ובפורומים אחרים שנסגרו לצערי, אני יכולה לומר שבסך הכל המצב אמנם די גרוע, אבל אם שואלים אותי האם לעבור לפייסבוק למשל - התשובה שלי תהיה שלילית.
את יאיר אני זוכרת מפורום מתכונים במעריב - שכבר לא קיים.
קהילות IOL - כאשר נמכרו לוואלה - נמחקו כולל התוכן המלא שלהן.
אורט - שם גם היו פורומים שונים (אוכל, תמיכה טכנית ועוד ...) נסגר - כולל התוכן.
היו פורומים נוספים (קשורים למתכונים) BSH , ספידי שלא נותר מהם זכר.
לפיכך לדעתי צריך לנסות לשמר את הקיים, ולקוות לטוב.
למזלי - אין לי בעיה עם שם המשתמש או כניסה לתיבת המסרים. מבינה את התסכול שמי שכן חווה את הבעיות האלה, אבל תמיד אפשר לתקשר גם דרך תיבת מייל.
שלא תהיינה צרות אחרות!
רעיה
 
למעלה