אז גם היתה במיה, וגם פול בתרמיליו

חביף1

New member
אז גם היתה במיה, וגם פול בתרמיליו

הראשונה מהקפאה, הופשרה אט אט על השיש. לאחר הפשרתה, נשטפה מעט והונחה על מגבת מטבח, מעלֶיהָ מגבת מטבח נוספת, וייבוש התרמילים.
אח"כ הקפצת הבמיה בשמן זית לשתיים שלוש דקות, זהו תנוחי לך.
אל סיר שטוח בצל גדול חתוך דק דק טיגון בצל, אבל מניעה של השחרה, כך שיזיע ויהיה שקוף, שום - שתי שניים פרוסות, הקפצה למשך דקה, רוטב של שעועית ירוקה שהכנתי מזמן ושמרתי במקפיא, קופסת רסק עגבניות, קמצוץ סוכר [ רק חום ], אבקת מרק עוף, קוביית רוטב פטריות [של קנור ], מלח, פלפל שחור גרוס עם מוסקט [ ככה זה אצלי ]. כיסוי הבמיה במים וזהו, הרתחה, ובישול של חצי שעה. נטרפה ללא רחמים על שולחן הסדר, כולל מצמוצים ואנחות תשוקה של גיסי

פול ירוק, שמן וגדול הישר מהירקן, חצי קילו תרמילים שבררתי אחד אחד [ הוא מרשה ]. ניקוי החוטים בין שני חלקי התרמיל. להקפיד מאוד משני צדדי החיבור. חתכתי את התרמיל לשולשה עד ארבעה חלקים, השריתי במים לצורך הסרת כל הלכלוך , אחר כך שטיפה קצת יותר רצינית, כולל ניעור וכו' נתתי לפול לנוח בצד, בזמן ההכנות האחרות.
בסיר שטוח, שמן זית [ גג 3 כפיות ] בצל גדול חצוי לשניים, חצי אחד קצוץ דק מטוגן/מאודה. אחר כך, שלוש שיני שום, גדולות, עם הבצל כדקה לערך. את חציו השני של הבצל פרסתי לפרוסות והוספתי. מיץ מלימון וחצי , קורטוב סוכר חום, מלח, פלפל לבן, אבקת מרק עוף ופול, לערבב עם התבלינים דקה או שתיים. להוסיף מים לכדי כיסוי הפול. מהרתיחה, על אש בינונית 3/4 שעה. את הפול הזה למרות צקצוקי האחרים- אני סיימתי. [ אבל אני פשוט אוהב פול מאוד].
 
למעלה