למי שעדיין זוכר עוגיות קטנות שנקראו "לחם רוסי"

למי שעדיין זוכר עוגיות קטנות שנקראו "לחם רוסי"

גם למי שנולד אחרי ולא זוכר וודאי לא מתגעגע הן נחמדות בזכות עצמן. הצעירות החמודות במשפחתי נשנשו אותן בהנאה בטבילה ברוטב שוקולד חמים.
עוגיות קטנות קשות ועגולות שהיו ארוזיות ב"שרוול" צלופן ונעלמו מהמדפים בתחילת שנות ה 80 של המאה ה 20.
בחיפושים אחרי מתכון הונגרי שמצאתי פעם למשהו שנקרא בהונגרית "עלמות הלילה" הגעתי למתכונים של עוגיות שנקראות בגרמנית או/ו צרפתית, סתם עוגיות אניס אלזסיות.
לטעמי הכי קרוב ל"לחם רוסי" שלא היה באמת לחם וכנראה גם לא רוסי...
הכנתי אותן עם וניל וללא אניס, אבל מי שמעוניין יכול להוסיף כפית קטנה של זרעי אניס טחונים במקום הווניל. הן חמודות מאוד. מזכירות בצורתן מקרונים אבל מרקמן שונה לגמרי. קלות להכנה אבל דורשות סבלנות כי הן צריכות לנוח לילה או לפחות 5 שעות לאחר זילופן על התבנית, לפני אפייתן.
עלמות הלילה
2 ביצים בטמפ' החדר.
150 גר' אבקת סוכר
70 גר' קמח תופח
70 גר' קמח רגיל
או 140 גר' קמח רגיל וכפית שטוחה אבקת אפיה.
2 כפות סוכר וניל (תוצרת בית במקרה שלי או כפית זרעי אניס טחונים)
ההכנה:
להקציף ביצים, אבקת סוכר וסוכר וניל במיקסר עם מקצף בלון כ 10 דקות עד שמתקבלת קציפה בהירה מאוד ותפוחה. להוסיף קמחים ולהקציף עד שהקמח נבלע בתערובת.
לרפד 2 תבניות תנור גדולות בנייר אפיה (הפעם ללא שימון)
להעביר את הבלילה לשקית זילוף עם צנטר עגול וחלק בקוטר 5 מ"מ. לזלף עיגולים בקוטר 2 ס" מ על נייר האפיה במרחקים של 3 ס"מ זה מזה. להטיח מעט ולטלטל את התבניות על משטח העבודה לשחרור בועות אוויר כלואות ולהניח אותן לייבוש מינימום 5 שעות עד לילה.
לחמם תנור ל 150 מ" צ ולאפות כ 10 דקות עד שפני העוגיות מזהיבות. העוגיות מזכירות בצורתן מקרונים. חלקות ומעוגלות מלמעלה ועם "רגליים" מלמטה.
לצנן היטב. להעביר ולשמור בקופסה סגורה.

 

TCHM

New member
וואו זה היה מזמן, צריך להיות לי באיזה מקום...

אם אמצא אשלח לך.
 
למעלה