מתכון לדלורית ממולאת בבשר

shirsa5

New member
מתכון לדלורית ממולאת בבשר

היי חברים,התארחתי לא מזמן אצל קרובי משפחה במודיעין ובשבת בבוקר הגישו לנו דלורית שלמה (ששהתה לילה שלם על הפלטה) ממולאת בבשר טחון,אורז וצימוקים,מה אני אגיד לכם?ממש מעדן!

אז ככה,החלק הבאמת קשה הוא התהליך של ריקון הדלורית,יש לשטוף היטב את הדלורית מבחוץ,לקטום את החלק העליון,לקחת סכין חדה ונוחה,ולהתחיל לנעוץ אותה בדלורית,זה קשה,אבל שווה!לא להתייאש!

תזהרו כשאתם נועצים את הסכין כדי שלא תחוררו את הדלורית.אחרי שרוקנתם אותה,יש לקחת כפית ולההוציא מבפנים את הגרעינים (לא ממש נעים לנגוס בהם,הם ממש לא מתרככים.)
המצרכים: 2 בצלים גדולים קצוצים,כוס אורז,500 גרם בשר טחון,100 גרם צימוקים שחורים.לערבב בקערה.להוסיף את התבלינים הבאים: חצי כפית מלח,חצי כפית פלפל שחור,רבע כפית קינמון,2 כפות רסק עגבניות,כף סילאן,כף שמן זית.

לערבב היטב,אני הוספתי גם את המילוי שרוקנתי מהדלורית.

להתחיל למלא בזהירות את הדלורית,חשוב לשים לב! אל תשכחו שהאורז מתנפח במהלך הבישול לכן תמלאו ותשאירו 3 ס"מ רווח למעלה,זאת אומרת לא למלא עד הסוף!
עכשו המתכון למי מאיתנו שלא אוכלים בשר:

דלורית במילוי כוסמת וצימוקים-
2 בצלים גדולים, כוס כוסמת,חצי כפית מלח,חצי כפית פלפל שחור,8 משמשים יבשים קצוצים גס או 100 גרם צמוקים שחורים,2 כפות צנוברים,2 כפות רסק,2 כפות שמן זית.למלא את הדלוריות.
עכשו,אפשר להניח את הדלורית בסיר יחד עם החמין או בסיר נפרד.

טיפ שאימצתי לא מזמן- לרפד את תחתית הסיר בנייר אפיה ועליו להניח את חומרי הגלם וכך נגמרו הזמנים שהייתי משרה את הסיר עם סבון במים רותחים איזה יומיים אחרי שבת...תנסו!

הערות:אם אתם לא אוהבים את המתיקות שהצימוקים מוסיפים לתבשיל אפשר בהחלט לוותר על הקנמון,הצימוקים והסילאן ולהוסיף במקומם פטריות ועשבי תיבול.

 
למעלה