תחרות סודות השפים מתחילה

פוקסי99

New member
כל כך קל להיות לא חכם!!!(מתכוון לעצמי)

ואני בגלל המוצה הפולני חשבתי שאני מפרסם דבר מה במה שכתבתי.מה לעשות על גנים לא ניתן להתגבר
 
הטיפים שלי

תמיד יש לי בהישג יד בצק מלאווח ממנו אני מכינה מאפים מלוחים ומתוקים. הבצק בא בגודל מתאים ולא מצריך הפשרה וחיתוך כמו גליל גדול של בצק עלים....

טיפ נוסף- גרבר- פשוט גֶרבֶר של תינוקות ...מאז שהבן שלי הפך לטבעוני, והיות ואין לי רצון להכין מנות כפולות, אני נמנעת מלהוסיף ביצים למאכלים..כשאני מכינה למשל בצק לעוגה בחושה, ובמקום ביצה אני משתמשת בקופסא של גרבר תפוחי עץ..., לצפויים ולמילויים אני משתמשת הרבה בגרבר פירות אפרסקים או משמש... נוח לשימוש- טעים בטירופ- ובלי חומרים משמרים (לא לא מפרסמת, אין לי לצערי מניות בחברה הזו)
 

Shamy

New member
cooking hacks

1.חימום פיצה במיקרו שנשארה מאתמול -מכירים שמחממים פיצה שנשארה מאתמול במיקרו והיא נהיית ספוגית ואומללה?...לא עוד..הטריק? מכניסים ביחד עם הפיצה למיקרו כוס מזכוכית עם מעט מים בתוכה (לא על הפיצה..לידה..) ומחממים-המים מונעים מהשארת אדים על בצק הפיצה ובכך היא לא הופכת לספוגית

2.עיבוד בצק פריך-אני מניחה שמי שמכין משתמש במעבד מזון חשמלי כלשהוא -הטיפ- לוקחים כמחצית מכמות החומרים היבשים של הבצק ומעבדים בפולסים במעבד המזון יחד עם החמאה (הכמויות שיש במתכון) לכדי פירורים, לאחר מכן מאחדים את המסות היבשות יחדיו מעט עד לעיסת בצק פריך ובצורה זו כאילו עיבדנו את כל החומרים היבשים עם הרטובים במעבד המזון מבלי לעשות כן במציאות (הטיפ טוב מ-2 סיבות : א.חוסך זמן עבודה עם מעבד המזון כאשר קיימת מסה גדולה ליצירת הבצק, ב. בצק פריך "לא אוהב" שמתעסקים איתו יותר מדי ולכן כמה שמעט עבודה עימו ייטב לו! בצורה זו, עבדנו עימו פחות מן הרגיל וכך מתקבל מרקם פריך יותר)

3."עבודה נקייה" -בתור מישהי ששונאת לכבס ולנקות ,הדרך היחידה שלמדתי לחסוך בזמן על הניקיונות הוא לעבוד עם שקיות ניילון (כאלה של הסופר שמכניסים אליהם מצרכים) והיא משמשת כשקית אשפה , כמו גם לעבוד עם סמרטוט ולנקות כמה שאפשר.כדי למנוע שפיכה של חומרים על הרצפה,משתדלת לעשות עבודת הכנת "סו שפית" - את כל המרכיבים שש לקצוץ אני עושה ראשית ושמה בקעריות נפרדות כך שאין הרבה לכלוך על השייש לנקות לאחר מכן וכמובן הכי חשוב , סינר! ומגבת בהישג יד לצורכי שטיפת ידיים.
עוד טיפ מעט מגוחך ,להכנת שניצלים ביתיים, כפפות לטקס..(מונע שאריות של קמח וביצים ופירורי לחם מתחת לאצבעות ועל הידיים ומאפשר לעבוד מבלי לשטוף ידיים כל שנייה)

4.כולנו מכירים את השמן המגעיל השרוף הזה שיש בתום הבישול -כדי להפטר ממנו בקלות -שומרת פחיות שימורים ריקות (שוטפת לאחר השימוש) בצורה זו כאשר מסיימים עם בישול שמן לוקחים את אחת הפחיות הישנות ומוזגים את השמן לתוכן (לאחר התקררות השמן! ) ואז נפטרים בקלות ממנו לפח (מבלי לשפוך אותו לצנרת ולהסתכן בזיהום הצנרת בגריז שנתקע בצינורות ולא יורד וגורם לסתימות לאחר מכן, כמו כן,במקום שתהיה את ה"נזילה" המוכרת משימוש של שפיכת שמן לשקיות וטפטופן עד לפח...נפתר כי משתמשים בפחית.)
טיפ נוסף בענין השמן במחבת,ניקיון טוב של שמן , (לאחר ששפכנו את שאריות השמן) שופכים מים רותחים (מרתיחה לצורך כך קומקום) והרבה סבון כלים לתוך המחבת ונותנים לה לנוח לבערך חצי שעה עד שאפקט הדטרגנט נכנס לפעולה וקל לנקות את המחבת.

5.טיפ לניקיון הקומקום! -מי כמוני יותר שונא את הריח שמסירי אבנית לקומקום משאירים ואת המחיר היקר שלהם (משתמשים פעמיים ונגמר הבקבוק בערך) -מלח לימון -מרתיחים קומקום מלא עד הסוף (עד למקסימום קיבולת הקומקום) ולאחר הרתיחה מכניסים שתי כפות מלאות ("בהריון") של מלח לימון ומשרים לחצי שעה -45 דקות. לאחר ההשריה מסתכלים ורואים שכל האבנית נעלמה ,שופכים את המים ומרתיחים עוד פעם אחת מים בלי כלום כדי להעלים שאריות טעם וריח.במידה והאבנית לא הוסרה לגמרי,יש לחזור שנית על הפעולה.כדי לשמור על הקומקום נקי מאבנית יש לבצע את הפרוצדורה אחת לשבוע (במידה ואתם צרכנים כבדים של המכשיר החשמלי הנ"ל) או אחת לשבועיים במידה ואין לכם הרבה שימוש במכשיר זה

6.שום - מכירים את זה שמשתמשים בכותש שום ואז נשאר בו מלא ג'יפה שלא יורדת בחורים של הכותש? , פתרון לאחר השימוש, השריית המכשיר במים חמימים לכמה דקות ובעזרת קיסם החורים מתנקים כמו קסם (עדיף מייד לאחר שימוש המכשיר כדי שהשום לא יידבק) -פתרון קל יותר ואפקטיבי יותר,לקנות כותש שום שמגיע עם חלק מפלסטיק מובנה או בצד שנכנס לכל החורים (נראה כמו מלא דוקרנים קטנים) שפותחים את החורים להקלת הניקיון.

7.שימוש חוזר בשאריות, לא פעם ולא פעמיים קורה שהפסטה שנשארה מלפני 4-5 ימים לא נאכלה במיוחד ,חבל לזרוק אחרי 4 ימים, שיטה-מיחזור השאריות ע"י יצירת "פשטידת אטריות" בתנור בתוספת של מעט אטריות נוספות חדשות להשלמת המנה במידה וצריך.
נשאר פירה? -מישהו רוצה פשטידת פירה/פשטידת רועים
בכל אופן היות ואני באה מבית דל תקציב ורווי יצירתיות ,תמיד מצאנו מה לעשות עם שאריות אפילו של שבוע כי אוכל היה יקר היינו צריכים לאלתר וזה פתרון בכלל לא רע!

8.אחד הטיפים-בבישול של ביצים קשות - לזרוק גפרור לסיר (שיצצוף על המים) הזרחן המשתחרר מראש הגפרור עוזר לתרכובות הכימיות המשתחררות מהביצים (תתפלאו בביצים יש הרבה מאוד חורים קטנים שמהם משתחרר האויר-מבנה שנועד לעזור לגוזלים לצאת מהביצה החוצה)

9.עוד טיפ-ביצה קשה מושלמת -ללא השכבה "הירוקה" המוכרת שנמצאת מסביב לביצה (היא תוצאה של תרכובת גופרית שמתרחשת בבישול) מכניסים את הביצים למים קרים,מביאים אותם לרתיחה ומייד בתום הרתיחה סוגרים את המים ואת המכסה של הסיר ונותנים לו לנוח 13 דקות ולאחר מכן מוציאים את הביצים.החום מהסיר יבשל את הביצים לשלמות ויצור אף חלמון קשה אך נימוח וללא השכבה הירוקה המוכרת לנו על הביצה.

סודות השפים של קנור
 

MyAudi

New member
הטיפ שלי - קילוף ירקות

1. מקלפים את כל הירקות יום קודם: תפו"א, גזר, בטטה, בצל, שום וכדומה, משרים בקערה עם מים במקרר (שלא ישחירו ויאבדו את המרקם הנוקשה) ולמחרת ניגשים ישר לעבודה.
2. לגבי בצל - אפשר לקצוץ יום קודם את כל מה שצריך לשים בקופסא עם קצת שמן, לשמור במקרר ולמחרת להתחיל ישר לטגן (ככה גם גומרים עם כל ה"דמעות" בפעם אחת).

בהצלחה!
"סודות השפים של קנור"
 

yafiti3

New member
טיפים למארחים בבית

כדי שיהיה לי יותר קל וקצר. אני תמיד מכינה מראש אם אני יודעת שאני רוצה להכין מפרום בהמשך השבוע או אפילו שבוע לאחר מכן, גם קציצות. מכינה תערובת של הבשר ממש מוכן כבר ושמה בשקיות בהקפאה. כותבת על השקית כמובן מה היא מכילה. לבד מזאת .פטרוזיליה וכוזברה. וכל מיני עלים אני שוטפת מראש, מייבשת ,חותכת וגם מניחה בשקיות מיוחדות להקפאה.
תמיד אני דואגת שיהיו לי חומרי היסוד בבית לכל מקרה שיפתיעו אורחים. ג'לי, שוקולד מריר, אגוזי מלך, שום כתוש קפוא בקוביות, קמח, ביצים טריות, קופסאות שימורים של רסק וטונה וזיתים. ירקות טריים מדי פעם לרענן. ואז תמיד אפשר להכין פוקצ'ות, פנקיקיים טובים בתנאי שיש את המחבת המתאימה כמובן, סלט מרענן, עוגה בחושה, או ג'לי לקינוח עם פירות.
 

ori0911

New member
קרטון ביצים ו - קובה

טיפ נוסף מוצלח במיוחד, אני משתמשת בו אחת לחודש כשאני מכינה קובה, אמא שלי לימדה אותי להכין קובות נפלאות, מסולת עם מילית של בשר. כשאני מכינה אותן בדר"כ אני מכינה כמות כדי שתמיד יהיה במקפיא וכשבא בשוט מוצאים מפשירים וזורקים לסיר עם מרק (שמשתנה מפעם לפעם: סלק, במיה, חמוץ מתוק.. לשיקול הסועדים.. אז ככה.. לוקחים קרטון ביצים מרפדים אותו בנילון נצמד רפוי, מגלגלים את הקובות, וכל קובה מניחים בשקע אחד בקרטן הביצים, מכניסים להקפאה, כשהקובות קופאות, מעבירים מקרטון הביצים לקופסא ו - שוב למקפיא, ככה יש לנו קובות זמינות... הנילון צריך להיוד רפוי ולא צמוד!! בתאבון...
 
נו, אז ננסה גם להיות מקוריים :

וכמה טיפים שלי :

1. להפרדת ביציים - הכי קל לשבור ביצה לתוך היד - החלבון נוזל יופי והחלמון נשאר ביד.
נשבר החלמון? לא נורא, השתמשו בקליפת הביצה בכדי להוציא אותו.

2. מכינים מיץ תפוזים סחוטרי? גררו את קליפת התפוז והקפיאו אותה ( עובד גם עם לימונים), משדרג כל בצק שמרים או עוגת גבינה אפויה.
 

BALEDIN

New member
רעיון מעניין את מוסיפה גרדת תפוז או לימון לבצק שמרים?

 
כן, בערך כפית לקילו קמח.

אבל זה רק לבצק לעוגות - נועד למנוע מהעוגות האלו טעם "חולה" ( אין לי דרך אחרת להגדיר אותו
)
 

oreniau11

New member
אינני יודע אם זה טיפ או משהו רציני יותר,אבל...אתם תחליטו

אני אתחיל..
אמא שלי היתה אמא טובה,וכשהביטה בי באותם בקרים והבינה שכאבי הבטן שלי הם בגלל איזה מבחן,אמרה לי יהוד'לה תישאר בבית היום.
ומכאן בעצם התחיל הכל,ממנה למדתי לבשל ולטגן ולאפות ובעצם כל מה ששייך למטבח.
קרפלעך,הקרפלעך שלה היו הכי טובים שידעתי אי פעם ממרומי גילי שכבר טעמו וידעו מסעדות רבות.
המתכון של אמא שלי;
בשר עוף שבושל במרק,מפורק ומנוקה מעצמות[זה המילוי המנצח]
חיתוכו עם סכין חדה לחתיכות קטנות,הוסיפו בצל מטוגן,קצוץ כמובן,טפטפו מעט פלפל שחור ואולי מעט מעט מלח[בכל זאת לחץ דם]זהו..ערבבו הכל בידיים עד לתערובת עיסתית כזאת
בצק;קמח..מים..ביצה...זהו לושו עד שהבצק יהיה צמיגי ונוח לעבודה מבלי שיידבק.
רדדו כל פעם על השייש וסמנו בסכין מרובעים כאלה..הניחו גבשושיות של העיסה לפני אותו מרובע וצרו מעויין כזה תוך שבקצוות האצבעות אתם לוחצים היטב שיישאר סגורים בבישול.
סיר מים על האש..רתיחה על אש קטנה..והניחו פנימה כל פעם כמה אחדים,הם יצופו מיד ואת אלה שלא תעזרו להם לצוף.דקות מעטות והוציאו אותם למסננת ומכאן לקדרה.
המהדרין יטגנו כמות בצל נכבדב במחבת גדולה והקפיצו אותם תוך כדי טיגון קל,יהיו כאלה שיניחו אותם במרק העוף,ארבעה חמישה בצלחת.
אני אהבתי אותם מטוגנים בבצל..
ולזכרה של אמא תהא כתבה זו!







 

Nat3nat

New member
סודות המכסים

לא תמיד יש מקום לכל המכסים של הסירים ..כי המטבח מוגבל במגירות ומדפים ולכן יש פטנט קליל לסידור הסירים. ניתן לקנות את המסילות הנל בכל חנות של עשה זאת בעצמך. חוסך עצבים וזמן. סודות השפים של קנור.

 

Nat3nat

New member
מאמינה שכן.

כל עוד נסגר לא על המחיצה בין המדפים אז לא בעיה.
 
למעלה