תחרות סודות השפים מתחילה

רומי 9121

New member
אנסה את הטיפ הגאוני של העברת שמן מפרוסה מטוגנת
לפרוסה לא מטוגנת, האם זה עובד? ועל אותו שמן?
אנסה, ואם זה יעבוד, זה ממש גאוני ואאמץ את השיטה. תודה.
 
בודאי שזה עובד רק כך אני מטגנת חצילים

רק מה צריך סבלנות ובעדינות שהחצילים לא ייקרעו..פשוט חציל שהוא כבר מטוגן משניי הצדדים לשים מתחתיו חציל שלא טוגן ומעליו עוד פרוסה לא מטוגנת וללחוץ בעדינות כול השמן יורד לפרוסה שלא טוגנה...תנסי עם מעט וכך תלמדי.........
 

שיח סלימאן

Well-known member
מנהל
גם אני מבריש את החצילים בשמן אבל מטגן, לא אופה

כמות השמן זהה כמו באפיה אבל מתקבל אפקט הטיגון והפקת הטעם שקשה לקבל באפייה.
&nbsp
אם פרוסות החציל אמורות לעבור בישול נוסף כגון לגלילות חצילים או לבישול ברוטב עגבניות אני מבצע את הטיגון על מחבת פסים בחום גבוה ובמהירות, החציל משחים מבחוץ ועדיין לא מספיק רך מבפנים אבל בשלב הבא הוא מגיע למידת העשייה הרצויה ולא מסתמרטט.
 

הלנה36

New member
רומי 9121 הטיפים שלך

ממש טובים, שאלה אלכהול על משטח
שבא במגע עם אוכל לא מסוכן?
 

רומי 9121

New member
האלכהול לא בא במגע עם האוכל,
ראשית הוא מתנדף ולאחר החיטוי עם האלכהול אפשר להעביר את קרש החיתוך תחת ברז עם מים . אין ריח ואין טעם ואין מגע עם האלכהול רק חיטוי. אותו דבר עם משטח עבודה כמו לישת בצק שאותו אני מבצעת על השיש במטבח, מחטאת את המשטח עם אלכהול, מנגבת לאחר מכן עם מגבת נייר ספוגה במים (מתמי 4) ומנגבת את המשטח, אין ריח אין מגע עם אוכל ותחשבי שהרבה מאכלים מבשלים עם יין שמכילים אלכהול? בכלל אלכהול הוא חומר מחטא וקרה לי שבשריטה או שפשוף קל חטאתי עם אפטר שייב של בעלי שגם מכיל אלכהול . כמובן שאפטר שייב לא אשים במשטחי בישול, כי אז יהיה ריחני אבל אלכהול רגיל תמיד נמצא אצלי במטבח.
 

tch111

New member
כמוני כמוך, כשאני מבשל, ואני אוהב לבשל

המטבח, שולחן העבודה והכיור תמיד נקיים, איני "זורק" כלים משומשים לכיור, שוטף ומניח לייבוש.
 

ori0911

New member
טיפ קפוא

הטיפ שלי מתחיל בגלל לימון.. אנחנו משתמשים בבית בהמון לימונים, בסלט, בבישול או סתם בשביל לימונדה, אז תמיד יש עונה שיש בה פחות לימונים, או לימונים ירוקים שאין בהם מספיק מיץ.. אז כשיש לימונים טובים ועסיסיים בשוק, אנחנו קונים כמה קילוגרמים טובים ומתחילים לסחוט במסחטה חשמלית, את המיץ אנחנו מוזגים לתבניות סיליקון להקפאת קוביות קרח ומקפיאים, כשהמיץ קפוא בקוביה אנחנו מוציאים את הקוביות לשקית נילון וככה יש לנו כל הזמן מיץ לימון בשלוף..הטיפ כ"כ טוב שהתחלנו גם להקפיא מיץ תפוזים לעוגה.. אנחנו מוזגים מיץ תפוזים - סחוט טרי כמובן לכוסות פלסטיק חד פעמיות וכשרוצים להכין עוגת תפוזים יש מיץ בשלוף... מומלץ...
 
מה את עושה עם הקליפות ? אפשר להשתמש בהם

ניתן להשתמש בקיפה של הלימון , יש בה המון ויטמין סי טבעי
אז אחרי השימוש במיץ של הלימון מקפיאה את הקליפה
ואז קליפה של לימון במים חמים יופי של משקה , זה לא חמוץ ונהדר להתקררות
וזורקת לתוך כלי זכוכית קליה של לימון מוסיפה מים זה נעשה קצ מריר עפם הזמן
אבל זה השמן שנמצא בקליפה וזה הוטאמין סי המקורי
לפעמים רסקתי את הקליפות ושמתי עליהם מים והיה לי רכיז ללא סוכר שופע וטמינים לשתיה
וזה טוב לנקות בו את השרותים , זה חומר ניקוי טבעי שלא מזיק לסביבה
 

osnatgen

New member
בייבי שף....


פעילות מקסימה ולא יקרה עם ילדים - בישול!!!
ילדים מאד אוהבים לעבוד עם הידיים ולהכין דברים יצירתיים, והם במיוחד אוהבים בצק שהעיסוק בו מערב את כל החושים.
השינוי שהחומר עובר תוך כדי עיבודו מרתק אותם. למשל: הקצפת חלבונים היא עניין מרגש במיוחד - רגע אחד מדובר בחומר לבן, נוזלי ומשעמם, ולאחר כמה דקות הקצפה הוא הופך לקצץ מבריק וטעים.
גם קישוט של המאכלים היא עבודה בפני עצמה, וכדאי לתת לילדים דרור לעשות ככל העולה על רוחם. אצלי בבית הבייבי נותן לדימיון להתפרע, ואנחנו יוצרים דמויות מוכרות מזיתים, ירקות, גבינה וביצה.
אפשר להתחיל בכל גיל - גם ילד בן שנה וחצי יכול ללוש את הבצק ולשטחו בתבנית, למרוח רוטב פיצה ולזרות גבינה מעל, או אפילו לערבב מספר חומרי גלם ליצירת סלט, ואף לתבל בעצמו במלח ופלפל.
פעילות כזו מהווה הזדמנות ללמד את הילדים כללי בטיחות במטבח ובכלל - שימוש בסכינים, בתנור חם, בכיריים וכדומה. וזוהי גם הזדמנות ללמד את הזעטוטים על כללי היגיינה במטבח - עבודה בסביבה נקייה ומסודרת, הקפדה על שטיפת ידיים, וניקיון לאחר מעשה (איןמה לעשות, גדלתי בבית עם אא פולני וסופר מסודרררררר)
ותאמינו לי, אחרי כל המאמץ במטבח, הילד בטוח יאכל את מה שהוא הכין (טוב לכל ה"אכלנים" למיניהם)
מידי פעם אני מרשה לעצמי להשתעשע ומכינה לבעלי צלחות מקושטות, זה מרענן, מעודד את הדימיון והופך את האוכל לטעים הרבה יותר. נסו בעצמכם :)



 

רוני1955

Active member
שמן זית.

כשאני מכין תפוחי אדמה בתנור, אני משתמש בשמן זית. אני מרסס את השמן. יש מקרים נוספים שאני מרסס שמן זית. למעשה, זה מתאים גם לשמן רגיל. נוח מאד לריסוס של שימון קל כשצריך.

 

kavinyu

New member
טיפ משולש


הטיפ שלי מורכב מ-3 טיפים שהופכים את חיי במטבח לנפלאים:
1. ענבים קפואים - אני מאד אוהבת לשתות יין לבן צונן, גם בימות החורף וגם בקיץ. הבעיה שקצב השתייה שלי אינו מסחרר והיין שלי מתחמם לאיטו. בעבר הייתי שמה קוביית קרח כשהיין היה מתחמם קלות, אבל אז היין נמהל במים מהקרח הנמס והיין מאבד את טעמו. לפיכך, מצאתי פתרון מעולה: אני מקפיאה ענבים!!! ענבים ירוקים או שחורים, מהסוג הגדול וללא חרצנים. וכך, אני זורקת איזה שניים שלושה ענבים לכוס היין, היין מצטנן ושומר על טעמו ולבסוף אני עוד מרוויחה חטיף של כמה ענבים משכרים במיוחד.
2. אצלי במשפחה מאד אוהבים "על האש". אנחנו עושים לפחות פעמיים בחודש מנגל בהרכב משפחתי ו/או עם חברים. לאורך השנים נאלצתי לפתח שיטות שמייעלות את עשיית האוכל על הגריל. אבל שיטה אחת מוכיחה עצמה שוב ושוב. אנחנו מאד אוהבים לשים דגים בשלמותם על הגריל, הבעיה שהעור נדבק לגריל ומשימת הניקוי הופכת לסיוט. לכן, אני מניחה פרוסות לימון על הגריל (לא דקות מידי) ומניחה את הדג כלאחר כבוד על הלימונים. בדרך הזו הדג לא נדבק לגריל ובד בבד מקבל את הטעם הנפלא של הלימון שמשתדך נהדר עם טעם הדג.
לימים, אימצתי את הטריק הזה גם על מחבת הפסים הביתית, כשאני מכינה דגים בבית.
3. אחרי טיול במזרק הרחוק התאהבתי בדים סאם. לצערי, בארץ אין נכון לכתיבת שורות אלו מסעדה שמכינה דים סאם טעים דיו. לכן, תארו לעצמכם איזו התרגשות נרשמה בקרב בני המשפחה כשגיליתי את "דים סאם לב אליך". אני מזמינה מהם כ-100 יחידות של דים סאם קפוא במילויים שונים ומסוגי בצק שונים (יש מבחר מאד גדול), ומאפסנת במקפיא. כשמתחשק לנו ארוחת דים סאם מפנקת, אני מרתיחה מים שהמלחתי קלות בסיר רחב שוליים, מעל אני מניחה מתקן במבוק לאידוי שעליו מונחים עלי כרוב (כדי שהדים סאם לא יידבק וגם כי זה יוצא טעיםםם) וג'ולייאנים של גזר (אפשר גם כל ירק אחר שאתם אוהבים מאודה), ומפזרת בכיף 15 חתיכות דים סאם. לאחר 12 דקות בדיוק יש לי ארוחת מלכים, בריאה ומאאאאאדדדד טעימה :)

 

Purple Mushroom

New member
הטיפים שלי

באמת גם שמן זית כתוספת לפיצה. וגם באמת ניקיון שאחרי במטבח.
המתכון שלנו לפיצה: קונים לאפה בשוק התקווה. שמים לאפה, ושמים עליה בדרך כלל רוטב לפיצה שקונים בסופר. סוג של רסק\ממרח עגבניות, על זה שמים חתיכות עגולות של גבינת מוצרלה, שגם קונים בתקווה ב 15 ש"ח לחבילה של כ8 חתיכות (או יותר). ואחרי זה חותכים פטריות, חבילה שנקנת בסופר במחיר של כ10 או 11 ש"ח. חותכים פטריות, ומתבלים בשמן זית, ושמים על הפיצה. ואחר כך תבלינים, לאחרונה יש תבלין מיוחד לפיצה, וגם קצת מלח, ולאחרונה גם פלפל שחור, ואורגנו, ומכניסים לתנור שחומם מראש, בטמפרטורה של בין 120 130 עד 180 מעלות, בערך 10 דקות או יותר. ומוציאים, ויש לנו פיצה עגולה וגדולה, פיצה ביתית, לארוחת לילה, אחרי חצות, מול הופעה ביו טיוב, או של דיויד בואי, או של פרל ג'אם, או מישהו אחר.
בתיאבון !

=]
 

פוקסי99

New member
בישול מרק

כאשר אני מבשל מרק בשר אני בתחילה שם בסיר את הבשר והתבלינים ומבשל כ3/4 בישול ולאחר מכן מוסיף את הירקות כך הירקות נשארים מוצקים .
 

פוקסי99

New member
הכנת חומוס

בניגוד למקובל אני מבשל את גרגירי החומוס עד שהם נמחצים בין האצבעות תוך הפעלת צעט לחץ.
כאשר גרגר החומוס רך מאד זה סימן שכל התאים אשר מהם בנוי הגרגר התפגעו וכל חומרי הטעם היתנגזו לנוזל הבישול. ולכן כאשר הגרגר מעט קשה הטעם נשמר .
 

פוקסי99

New member
הכנת פיתות

אחרי לשית הבצק וההתפחה הראשונית יוצר כדורים ומרדד עם מערוך לגודל הפיתה הרצוי ומניח על השיש להתפחה שניה
מכניס תבנית לתנור בחלק העליון ומפעיל את התנור על החום הגבוה ביותר לאחר שהתבנית התחממה הייטב אני מניח על התבנית את הבצק המרודד כאשר החלק אשר היה כלפי מעלה בזמן ההתפחה יהיה עכשיו למטה על התבנית ומדוע? מכוון שבזמן ההתפחה הבצק בחלק אשר בה במגע עם האוויר מעט היתיבש וכך כאשר אני מניח הוא לא ידבק וישתחרר בקלות כאשר הפיתה בתנור מקבלת גוון צהוב ומתנפחת הופך עד אשר גם הצד השני מזהיב מניח מגבת שם את הפיתות על המגבת ומכסה עם עוד מגבת השיטה טובה גם לאפיית פיתה עיראקית אך צריך לרדד את הבצק דק יותר כמעט למצב שקוף..







 

פוקסי99

New member
טיגון חצילים

אני חותך את החציל לחצי ולאחר מכן חותך פרוסות לאורך החציל .מכוון שנמיות הנוזלים בחציל מסודרות לאורך החצל כך אני חותך פחות נימיות אשר הם סופגות את השמן. לאחר הטיגון אני מניח 3 שכבות של נייר מטבח ומניח עליהן את החצילים המטוגנים. וכאשר יש לי עוד מנה של יצילים במחבת אני מעביר את החצילים לצלחת עם עוד 3 שכבות של נייר סופג אבל הפעם עם הצד ההפוך לנייר מאשר בפעם הקודמת וכך השמן נספג הייטב
וחשוב .לא להכניס חצילים לפני שהשמן חם.



 
למעלה