זיהוי הפרת זכויות יוצרים ביוטיוב

דניעל

New member
זיהוי הפרת זכויות יוצרים ביוטיוב

הבן שלי, בן 12, ניגן בהתנדבות בפני דיירי בית-אבות שיר ידוע מתוך מחזמר בריטי. צילמתי בוידאו. העובד הסוציאלי ביקש שאעלה את הסרטון ליוטיוב כדי שהוא יוכל לראות ולהראות. העליתי אותו עם הגדרת "פרטי". שמתי לב שנרשמה לי הערה לגבי הפרה של זכויות יוצרים - בעלי הזכויות הסכימו שהסרטון ישאר כפי שהוא, אך תהיה אפשרות להציג פרסומות והרווח יעבור אליהם.
אני מכירה בזכותם על השיר, כמובן, אבל כולי פליאה - איך המנגנון של יוטיוב הצליח לזהות שיר שלא בביצוע ידוע כלשהו ובהקלטה לא איכותית??? נכון שציינתי את השם השיר בפרטים וגם נתתי קרדיט ליוצרים - אולי זה מה שכיוון את מנגנון הזיהוי לסרטון שלי, אבל איך הם ידעו לסמן בדיוק את השניות שבהן מנוגן השיר, ולא לסמן חצי דקה של דיבור לפניו? האם מישהו צפה בסרטון? והלא הוא מוגדר כ"פרטי".
דרך אגב, הוא ניגן גם שיר ישראלי ידוע מאוד ועל הסרטון הזה לא נרשמה הערה.
אודה לכל ידע ותובנה. אני סקרנית.
 

joramf1

New member
שלום לך אני לא עורך דין אבל שנים ב

מדיה
ראשית נתחיל מהתחלה
שיר ומנגינה קליפ הם מוגנים בעלי זכויות יוצרים מן החוקים הקשיחים ביותר בעולם נכון או לא זה המצב חברת ענק רצתה לעשות סרט משוכתב אחרי עשרות שנים ונתבעה בענק .
החוק הוא כזה דרקוני שהזכויות הן שבעים שנה לאחר מות היוצר זה במקרה של יצירה השמעת נגינה שמישהו אחר ניגן לדוגמא שימוש בתזמורת פלונית אחרון מקישים המצילתיים שעשה זאת פעם אחת בלבד גם הוא יכול לדרוש זכויות על היצירה הספציפית .
לכן כאמור חברת גוגול ויוטיוב דואגת לאחוריה שלא תתבע ויש לה מנגנון מאוד משוכלל שמזהה זאת ובכל מקרה יפײַל זאת על המפר אך נשמרת כי מאוד כי גם היא עלולה להיפגע
זה שנרשמת את כל מה שאמרת קרדיט ועוד מנע ממך להיסגר לאיזה שנה וחצי של הקפאה ועוד כיד הדמיון של היוצר
זה שרק שמו לך פרסומות יצאת בזול
וזניח ושכיח .
עוד מילה על " פרטי " פרטי זה בסלון שלך
שיתוף ברשת בפרסייה פייס בוק וימו יוטיוב זה לא פרטי כמו השמעה של תקליטור שרכשת בכספך ומנגנת אותו לרבים הוא גם הפרת זכויות לכאורה
אם בנך בחור מוכשר מאחל לו לנגן חומרים שלו ואז ואז ישמרו על זכויותיו
או לרכוש את הזכויות הניגון לשירים שהוא מנגן
מקווה שעזרתי
יורם
 

IdoShkedi

New member
פשוט: המנגנון של יוטיוב גאוני.

אי אפשר לשחק איתו משחקים.

מה שמרגיז ועצוב זה שהמנגנון מחליף שיקול דעת אנושי. הרי אף יוצר לא היה מדמיין בחלומות הפרועים ביותר לרדוף את הבן שלך על "הפרת זכויות יוצרים" בסיטואציה שאת מתארת, אבל למנגנון של יוטיוב אין רגש. אמנם הוא לא מגיש תביעות, אבל לפעמים הוא משתיק או מסיר את הסרטון, גם אם היצירה המועתקת היוותה רק חלק קטן.
אני עובד עם חברה שמשדרת באינטרנט כנסים, ובכל שידור ליוטיוב אנחנו צריכים להיזהר שלא ישמעו בטעות אפילו שנייה של מוזיקת רקע שמתנגנת באולם, כדי שיוטיוב היקר לא יפיל את השידור החי. זו התעסקות שגרתית ומייאשת.

בקיצור, כולם חארות.
אבל סחטיין על הבן שלך שמנגן לקשישים :)
 

דניעל

New member
בתחילה חשבתי שהופעל שיקול דעת

ומסיבה זו הם רק כתבו שיכניסו פרסומות (כפי הנראה זה לא יקרה, כי לא יהיו יותר ממאה צפיות לסרטון הזה, להערכתי). אבל אז הבנתי שזה לא סביר שמישהו צפה בסרטון, כי הוא מוגדר "פרטי" וזה אומר שרק מי שאני נותנת לו הרשאה יכול לצפות בו (חבל! יכלו להראות לברברה סטרייסנד, היא בטח הייתה שמחה על הביצוע הזה...
)
 

רוב הזמן נח

Well-known member
יש המון אתרים דומים ליוטיוב שפחות מוכרים

הגיע הזמן להשתמש בהם.

היתה סדרה באחד הערוצים שמישהו הקליט והעלה ליוטיוב. מייד זה הוסר.
אז הם פשוט העלו אותה לאתר דומה אחר ושם גם לבסוף זה הוסר, אבל זה לקח הרבה יותר זמן.

הגיע הזמן להתבזר על הרשת שלכל כנופית זיר"ה וחבריה יהיה הרבה יותר קשה לעקוב ולבדוק
 

joramf1

New member
נראה לי שזה עובד כמו הזיהוי פנים כך

עובד גם על זיהוי צלילים במקביל
 

רוב הזמן נח

Well-known member
זה עובד על זיהוי מלשינים


יש אנשים שמסקרים סרטים וטריילרים. אם מראים קטע קצר אז זה בסדר. או קטע על חלק מהמסך.

אבל זה משהו שבעיקר עובד על הלשנות. אם מתלוננים או לא.

לפעמים אותו סרטון עולה על ידי שני אנשים שונים. אחד אחרי כמה חודשים מוסר כי היו עליו המון תלונות.
ושני שהוא בדיוק אותו הדבר נשאר עד היום, שנים אחרי, בלי שיסירו אותו.
 

IdoShkedi

New member
לחלוטין לא נכון שזה עובד בעיקר על הלשנות.

המערכת האוטומטית יעילה להחריד ועובדת בנפרד מהדיווחים הידניים על הפרת זכויות יוצרים (שאגב, מכוונים בעיקר לבעלי הזכויות עצמם. המערכת מקשה עליך לדווח בשם מישהו אחר שזכויותיו הופרו). נתתי את הדוגמא של שידור חי שמופסק באמצע כי המערכת זיהתה שיר מוכר - עוד לפני שבכלל היתה למישהו הזדמנות לדווח.

לגבי הדוגמא שהזכרת - זה פשוט אומר שבמקרה הספציפי הזה המערכת האוטומטית לא הצליחה לזהות את ההפרה הספציפית הזו, אולי כי המקור לא נמצא במאגר המוגן של יוטיוב (לכן אפשר למצוא שם העתקים של שירים של להקות ישראליות ותיקות, למשל).
 

רוב הזמן נח

Well-known member
תראה, אם סימנו אותך כמפר פוטנציאלי, אז בודקים אותך אישית

ואז כל מה שתעלה יבדק.
&nbsp
אם אתה לא מוכר ולא מתלוננים נגדך, אז ליוטיוב אין מושג עליך.
&nbsp
יתכן אולי שיש להם כלים לזיהוי אוטומטי, אבל שוב, נראה לי שמפעילים אותם רק על מי שסומן.
&nbsp
 

דניעל

New member
לא נראה לי

זה הסרטון הראשון שהעליתי ליוטיוב בחיים שלי. והזיהוי היה בשניות. חוץ מזה שהוא הוגדר "פרטי", אז לאף אחד לא הייתה גישה אליו. אני משוכנעת שזה אוטומטי.
אני מאמינה שיש גם תלונות לא אוטומטיות, לסרטונים שעברו את הבדיקה האוטומטית ובכל זאת מישהו טוען שהפרו את זכויות היוצרים שלו. אלה לוקחות יותר זמן.
 

רוב הזמן נח

Well-known member
אנשים העלו צילומים מהקולנוע של סרט לקח בערך שבוע עד שמחקו

עכשיו הגיעו אחרים ושוב העלו צילומים מאותו סרט. נראה כמה זמן יקח עד שזה ימחק.
&nbsp
יש אחד שאמר לי שהוא שומר כל מיני קונצרטים שהעלו ליוטיוב, בגלל שאחרי תקופה הם נמחקים.
http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/124/182078337/טיולים_ופנאי/אודיו_וקולנוע_ביתי
&nbsp
זאת אומרת שרק מי שמראש יוטיוב סימנו אותו אחרי שכבר העלה דברים, מתבצעת אצלו מחיקה כל כך מהירה.
&nbsp
 

IdoShkedi

New member
במקום לנהל דיון ארוך שאתה טועה בו,

אתה יכול פשוט להעלות ליוטיוב שיר של אמן ידוע ותראה מה קורה.
[רמז: הוא יזוהה מייד]
 

רוב הזמן נח

Well-known member
אין ביוטיוב מדיניות ברורה ואחידה וגם הזיהוי שלהם לא אוטומטי

ולא מופעל במידה שווה על כולם.
רואים את זה בסרטונים דומים שחלקם נמחקים וחלקם לא. חלקם אחרי שעה וחלקם אחרי שבוע או יותר.

להעלות תוכן שמפר זכויות או מפר את הכללים של האתר זה כמו רולטה. לפעמים ימחק מייד ולפעמים אחרי זמן ולפעמים לא ימחק בכלל.
 

בינבא

New member
מנסיוני האישי

זה בעיקר אוטומטי, ובעיקר כסת"ח של גוגל.
לאחרונה ערכתי סדרת פרסומות לחברה, המוזיקה נרכשה מאתר מקצועי עם רשיון בכתב, טבין ותקילין... ולא הפריע ליוטיוב לדחוף פרסומות לתשדירים "עקב תביעה של בעל זכויות היוצרים."
אני בטוח שבחברת המוזיקה וביוטיוב אף בנאדם לא תייג את זה - לחברה מליוני מנגינות, וכמויות הוידאו שמועלות ליוטיוב כאלה אדירות (משהו כמו 9 שעות כל דקה), שתבינו שבד"כ אף בנאדם לא מסתכל על זה - זה בעיקר אלגוריתמים.

אני מניח שהמנגנון עובד מול מסדי נתונים שחברות מוזיקה גדולות מסדירות מול גוגל - כלומר, Universal, BMG, AudioJungle, Killer Tracks וכו' וכו' חתמו על הסכמים עם גוגל והעבירו את הקטלוגים שלהם, הכל נסרק וכך האלגוריתם מסוגל להשוות את הפסקול. אני מניח שמוזיקה ישראלית פחות מוסדרת, בין אם חברות התקליטים לא עבדו עם גוגל בנושא ובין אם גוגל מתמקדים בשווקים גדולים ביותר כי חוקי זכויות יוצרים שונים ממקום למקום. זה שגוגל מאפשר להשאיר הרבה קליפים עם פרסומת זה הסדר נחמד מאד יחסית לאלטרנטיבות האחרות, ודרש הסכמה של בעל זכויות היוצרים (שמקבל כמה גרושים מזה).

לקינוח האירוניה, אין שום מנגנון נורמלי (=אוטומטי) להסדיר את הנושא גם כשיש לך את הזכויות. מגישים ערעור, כותבים מה שרוצים ב"הסבר" (שוב, אני תוהה אם בנאדם בכלל מסתכל על זה), ובעיקר לוחצים כמה פעמים על אישור שאתה באמת-לגמרי-בטוח-נשבע-בהורים שיש לך את הזכויות... ואחרי כמה ימים הסירו לנו את ה"תביעה".
 

דניעל

New member
מתברר שיש גם זיהוי אוטומטי שגוי

צילמתי בן של חברה שר שיר ישראלי בטקס יום הזכרון. כמו בפעם הקודמת - העליתי ליוטיוב כדי שהחברה תוכל לראות את הסרטון. להפתעתי אפילו על השיר הזה קיבלתי הערה של זכויות יוצרים. בדקתי מי תובע את הזכויות והתברר לי שהשיר העברי זוהה כשיר צרפתי כלשהו שלא הכרתי. האזנתי לשיר הצרפתי (לפעמים באמת כותבים מילים עבריות למנגינה של שיר לועזי) ומתברר שזה ממש לא אותה המנגינה.
נכנסתי לדף העירעור והתברר לי שאפשר רק לסמן משהו מרשימה, שלא כוללת את הטענה ש"זה בכלל לא אותו השיר". ויתרתי. בסופו של דבר לסרטון הזה יהיו רק צפיות אחדות. בטח לא יכנסו פרסומות ולא יהיה רווח.
 
למעלה