פנס תאורה פנס לד – Horizon LED OR 198

bd2015

New member
פנס תאורה פנס לד – Horizon LED OR 198

שלום,
רציתי לקבל קצת איפורמציה על כדאיות של רכישת פנס לאד למצלמת וידאו,
אינני צלם מקצועי אבל אני מחפש פנס שיוכל לעזור לי בתאורה על מנת להעיר את אזור הצילום האם פנס פנס לד מסוג– Horizon LED OR 198 מספיק עוצמתי כדי לעזור לי. לא מעוניין להשקיע סכום גדול,
שאלה נוספת, כאשר רשום 18 וואט האם זאת העוצמה של התאורה או שהוא מכפיל את העוצמה כמו נורות החסכון, ושאלה אחרונה, כמה זמן תאורה יתנו סוללות AA וכמה זמן תאורה תיתן לי סוללת ליטיום 2000 אמפר,
תודה מראש למשיבים.
http://www.digiman.co.il/items/681396#Image_1
 

IdoShkedi

New member
תלוי מה אתה רוצה לצלם

פנס שמורכב על המצלמה יוצר תאורה פרונטאלית ש"משטחת" את התמונה ולא מחמיאה למצולם. הוא גם מאיר אזור קטן יחסית ומשאיר את השאר בחושך - מראה לא טבעי. לכן מקובל להשתמש בפנסים כאלה או בעוצמה חלשה שנועדה רק להוסיף מעט לאור הקיים בחדר, או כשאין ברירה וחייבים לצלם משהו חשוך לגמרי ואין יכולת "לביים" אחרת את הסצנה.
&nbsp
לפי טבלת השוואה שמצאתי ברשת, נורת לד בהספק 18W פולטת בערך אותה כמות אור כמו נורת ליבון של 100W. זה לא מדע מדוייק כי מדובר באור שונה לגמרי, וגם קשה להשוות נורה אחת גדולה להרבה קטנות (מדובר ב-18W לכל הנורות יחד, ולא לכל אחת).
&nbsp
כמות החשמל בכל סוגי הסוללות נמדדת ב-mAh (מיליאמפר שעה - ולא "אמפר"), כך שאתה יכול להשוות באופן ישיר בין סוללות שונות כדי לגלות מה עדיף. כמובן שאם אתה משווה בין סוללה אחת גדולה לכמה סוללות קטנות יותר, צריך לבדוק אם הן מוכנסות בטור (דבר שמכפיל את המתח ולא משפיע על הקיבולת) או במקביל (מכפיל את הקיבולת ולא משפיע על המתח).
בכל מקרה, מנסיוני אפשר להשתמש בפנסים כאלה כמה שעות (לסירוגין, לא הפעלה רציפה) לפני שצריך להחליף סוללות.
 

joramf1

New member


 

bd2015

New member
תודה,,,,

תודה רבה לך על ההשקעה במתן התשובות, עזרת לי מאוד, כל הכבוד לך,
שבוע טוב.
ed2015
 
קצת מתמטיקה יכולה לעזור.....

מי ש"פוחד" ממתמטיקה, יכול לדלג על פוסט זה....
עוצמת האור המופק ממקור אור נמדדת ב"נרות" (Candella).
נצילות האור (האנרגטית) היא היחס שבין מספר הנרות לכמות האנרגיה החשמלית הנמסרת למקור האור (מנורה) - בוואטים.
בדרך כלל, מקובל לחשוב כי נצילות מנורת לד (LED) היא בערך פי שבע יותר גבוהה מאשר נצילות מנורת להט.
כלומר, לכל וואט שנמסר למנורת לד, יש פי שבע מספר נרות מאשר למנורת להט.
לגבי זמן שימוש בסוללה -
ההספק החשמלי הוא המכפלה של הזרם במתח הסוללה.
לכן, למנורה הצורכת מספר מסויים של וואטים חשמליים (P) והפועלת במתח של (V) וולטים צריכה זרם של (A) אמפרים.
והנוסחה: P = V x A.
ודוגמא מספרית - מנורה המספקת 10 וואט חשמלי במתח של 6 וולט תצרוך זרם של 1W/6V=1.666A (1666mA) - בכל אמפר אחד יש 1000 מיליאמפר.
קיבול הסוללה נמדד באמפר שעה או מיליאמפר שעה.
כלומר, סוללה של 2 אמפר שעה (2000 מיליאמפר שעה) יכולה לספק זרם של 2 אמפר במשך שעה אחת, 1 אמפר במשך שעתיים ורבע אמפר במשך שמונה שעות.
ואם נחזור למקרה שבדוגמא, סוללה של 6 וולט בעלת קיבול של 2000 מיליאמפר שעה, תוכל לספק חשמל למנורה של 10 וואט (כזכור, הצורכת זרם של 1.66 אמפר) למשך זמן של 2/1.66 = 1.2 שעה.
אריאל אריאלי
 

bd2015

New member
עוד שאלה

האם לדעתך פנס שמצורף:
אור וידאו WanSen W160 הוביל מנורה 12W 1280LM 5600K/3200K ניתן לעמעום למצלמת DSLR Canon Nikon Pentax באתר: http://www.lightinthebox.com/he/wan...1431464.html?pos=ultimately_buy_1&prm=1.3.5.0
האם פנס זה יכול לשמש אותי, אני מצלם חובבן ויש לי מצלמת פנסוניק DVX100 פעם צילמתי בתשלום כיום אני גימלאי ומצלם בשביל הכייף לא כעסק,
תודה
 
לא מצאתי את כמות האור (נרות) שהפנס מפיק.

כפי שכתבתי במקום אחר בפורום, אני לא "מומחה" בצילום.
לגבי עוצמת האור - אם מספיקה או לא - במפרט שהפנית אליו מצויין מהו ההספק החשמלי (12W), אך לא צויינה הנצילות של המנורה ולכן אין אפשרות לחשב תאורטית את כמות האור (נרות) שהמנורה מפיקה ולא אוכל לומר אם מספיק טוב או לאו.
בכלל, מנורה יחידה (כמקור אור "נקודתי") טובה לצילום אובייקט מסויים בתוך סביבה, כאשר עיקר האור נופל על האובייקט ואילו הסביבה תהיה חשוכה.
אם אתה רוצה להאיר סביבה שלימה, תצטרך יותר ממקור אור נקודתי יחיד.
אבל, את זה כבר תשאל את המומחים.
אריאל אריאלי
 

IdoShkedi

New member
יקירי, לאורך כל הדיון לא ציינת עדיין מה אתה מתכוון לצלם.

אתה לא חושב שהמידע הזה נחוץ כדי שנוכל להמליץ לך אם פנס כזה או אחר הוא מספיק?
 

bd2015

New member
תאורת לד

ראשית, תודה למשיבים, אני מצלם דברים לא מסובכים, למשל הכנסת ספר תורה או ימי הולדת של המשפחה, צילום ראיונות שונים לא מדובר בצילום של ארועים באולמות גדולים וזקוק לקצת תאורה לתאורה,
תודה.
 

IdoShkedi

New member
אני לא רואה למה חיונית תאורה בסיטואציות האלה

בבית כנסת או סלון ביתי אין חושך כמו באולם שמחות - מספיק להוסיף GAIN כדי שיראו מה קורה בצילום. נכון שזה מוסיף גרעיניות והצילום לא ייראה הכי מקצועי, אבל לא בטוח שפנס מצלמה עדיף מהבחינה הזו. הוא גם יכביד עליך בצילום, ויסנוור את המשפחה או המרואיין. כך או כך מצלמת DVX100 לא תיתן תוצאה שנחשבת מקצועית בסטנדרטים של היום, אז אני לא בטוח למה נחוץ השדרוג.
&nbsp
אם אתה רוצה בכל זאת - אז כן, הפנס שאתה מסתכל עליו אמור להספיק. הוא לא ישטוף את החדר באור, אלא יאיר את האזור שבדיוק מול המצלמה, אבל זה אמור להספיק אם אתה מתמקד באדם או חפץ מסוים (כמו ספר תורה) ולא מנסה לתפוס את כל החדר. אם תשתמש בו לצילום ראיונות, אני ממליץ שיהיה מעומעם כדי להוסיף רק מעט לאור הקיים בחדר, ולא לשטוף את המרואין באור בוהק.
 

bd2015

New member
לפעמים,,,,

תודה על תשובתך המקיפה, לפעמים אני מצלם בחוץ תהלוכה של הכנסת ספר תורה אוו אפילו בתוך בית כנסת או בית אז אני צריך תיגבור של תאורה רק באזור המצלמה הקרוב כך שלפי דבריך פנס כזה יכול לסייע לי, כך הבנתי,
אשמח אם תאשר לי שהבנתי אותך נכון.
תודה.
 
למעלה