טיסה בשמי הארץ - לשילוב בסרט

טיסה בשמי הארץ - לשילוב בסרט

מבקש להפיק סרטון תעופתי קצר, שבמהלכו ישולבו צילומי חוץ ופנים של מטוס.
צילומי אווירה חיצוניים וקטעים מהמטוס החוצה בטיסה ופנימה בתוך המטוס.
לצורך כך, הצלם יילקח לטיסה של כמחצית השעה עד שעה במטוס פרטי (מטוס - לא אולטראלייט).
אם מישהו מהקוראים בפורום זה מעונין לצלם את הסרט ולערוך אותו, אנא, צור איתי קשר בפרטי.
תודה
ושנה טובה
אריאל אריאלי
 

natyh

New member
איך תצלם את הקטעים מהמטוס החוצה ?

דרך הזכוכית ?
 
הצלם "ירכב על מטאטא" ויגרר בחבל הקשור לזנב המטוס

נו... אתה מדבר ברצינות?
קיימים היום התקנים להרכבת מצלמה ע"ג כנף המטוס, מעל או מתחת, זנב המטוס, בתוך התא ועוד.
אני מצפה מצלם רציני שיחקור את האפשרויות וכאלו יש רבות.
אריאל אריאלי
 

joramf1

New member
2 הערות לתגובתך

1 קצת ליצנות לא מזיקה
המטאטא לא צריך להיות קשור למטוס זה בדרך כלל כלי תחבורה שנע בעצמו
תשאל את המכשפות...
2 צילום מצלמה ע"י צלם מנוסה יכולגם להיות צלם חובב צלם אירועים ואו צלם מהתעשייה הכל קשור לאיכות הצילום והמצלמה והתקציב בהתאם
לצילום מבחוץ המטוס זה כבר סיפור שונה לגמרי אפשר לעשות זאת בעזרת מטוס נוסף וצלם נוסף (כאשר אתה מדגיש שזה לא אולטרא לייט)
אלא מטוס רגיל אסור להרכיב שום מכשיר והתקנות ללא אישור של רשות התעופה ואף חברה וטייס לא יאשרו לך זאת ללא אישורם

לכן כדאי לך למצוא כלי טייס שבעבר השתמשו בו עם התקן כזה וכך יהיה לך קל יותר להתקינו שוב
מטוסים מסחריים שעל סוג הקרטון של הכוסות שמגישים בו קפה צריך לקבל אישור להכניסו לשימוש ,זה לא כמו בבית קודחים חור ומרכיבים מצלמה לקיר ועוד יותר שמתקינים משהו מבחוץ!!! יש תקנים מחמירים ביותר
שנה טובה
 

natyh

New member
נו ציפיתי לתגובה כזו ...

אני ממליץ לצלמים רציניים לא להתקרב למי שמגיב כך .אני לא מתכון אפילו לנסות להסביר את הכוחות הפועלים על מצלמה ועד כמה המטוס יצא מאיזון , לא מתכונן לדבר כאן על נוסחת העילוי ולא על תאונות קטלניות שקרו עקב גישת הסמוך הזו ...
ואפילו לא לצטט את יצחק רבין המנוח בנוגע ליהיה בסדר המשקף את כל מה שלא בסדר ...
לא שוה שום מילה נוספת, צילום הוא עסק רציני מי שמתיחס בצורה חובבנית כזו לצילום ולטיסה עדיף להתרחק . .
 
הסיבה שביקשתי צלם

מאחר ואיני צלם ומאחר ואיני תופס עצמי "מומחה לצילום", ביקשתי עזרה ממי שבעל נסיון ומבין בתחום שאני איני מומחה בו.
לכן, עדיף, שמי שמבין בצילום ומגלה בורות בתחום התעופה, לא יביע דיעה בתחום התעופה.
לא אכנס לויכוח עם כאלו ש"חושבים שיודעים".
הנה רק דוגמא לצילום ממצלמות שהורכבו ע"ג מטוס - ללא אישור רשות התעופה וללא אביזרים מיוחדים ועוד במטוס הנתון למאמצים גבוהים בהרבה מאלו אליהם נחשף מטוס "רגיל":
נכון, המטוס "יוצא מאיזון" אבל, רק בגלל הפקודות שהטייס מכניס במערכת ההיגוי.
https://www.youtube.com/watch?v=6F4pyAni3-Y&feature=youtu.be
להנאתכם - המומחים....
שנה טובה,
אריאל אריאלי
 

joramf1

New member
צילום אוויר

שלום לך שוב
אתה מצד אחד שואל כדי להתייעץ
מצד שני מתווכח על נודאשאתה מראש אומר שאין לך מושג בו

הסרט שאתה מציג הוא של כ12 דקות
לא את כל הזמן הזה צריך מספיק 10 שניות לא מציגים בולדבריךאת סוג מצלמה ואיך חיברו אותה לזנב או לחרטום המטוס
וזה עדיין לא שולל את מה שאמרתי
גם לא נאמר שם שחיברו אותה ללא אישורים ובצורה חפפית
אמרתי לך לבחון מטוס שיש לו כבר חיבורים ולכן יהיה לך קל יותר לקבל אישור התקנה
יכול להיות שאתה יכול לרכוש צילומים
רקע שיתאימו לך וזה יהיה זול יותר
אז כדאי לדייק לא לכתוב אי דיוקים בלשון מלגלגת
הסרט הזה מציג צילום אווירי מחוץ למטוס שלא שללנו כלל אלא על החיבורים הלא מאושרים כפי שאתה ממה להסיק מכך
שנה טובה ובהצלחה
 

joramf1

New member
אני משחרר את עצמי לראות ....

אם אתה כל כך מבין ובקיא אז בשביל מה כל מה אתה מתייעץ
תעשה זאת בעצמך אמרתי לך בהצלחה
ואין לי מה להוסיף מקווה שלא נשמע אחר כך בחדשות וואו בעיתונים
על חקירת נסיבות המקרה
 

joramf1

New member
ההבנה שלי לא מעניית

אני לא הייתי ממליץ לאף אחד לטוס אם "אנשי תעופה " שלומדים ומקבלים הרשאה מהיוטיוב חומר למחשבה !!!
זה לפחות המלצתי כ מנהל הפורום כאן
 

natyh

New member
קצת הייתי נזהר מהצהרות מטופשות בענין בורות.

בעיקר מפני שאתה לא מכיר מי עומד מאחורי המקלדת ומהו הנסיון התעופתי שלו .
אבל אם שאלת אני גולש אויר חמש שנים נסיון .
עמיר שלום ז"ל שהיה איש הרשיון ברת"א על מטוסים קלים היה חבר טוב מאד שלי .
ואני מאד רוצה להאמין שהעובדה שהוא לא כאן היום לא קשורה לחכמים וידענים כמוך !

אם לא הבנת אז אומר ברורות הפרויקט החביב שאין לך מושג איך לבצע אותו ואתה לא רוצה לגשת למומחים שיודעים לנצע אותו (אני מכיר כמה כאלו רק שזה עולה כסף שאתה רוצה לחסוך .)
עלול לעלות בסיכון לציבור כמו כל פרוייקט שנעשה בצורה חפיפית חסרת ידע ונסיון רק שכאן מדובר במטוס שאם יפול יהוה סכנה לציבור .
לא רוצה להתחיל לספר על יורם מוהליבר גולש אויר ובעל בית ספר שנהרג בנסיון צילום כזה בשנות ה80 המאוחרות .
אם אתה לא יודע ומבין מה אתה עושה אז גש למי שמבין בזה שלם וקבל את התוצאות .
אל תנסה לחסוך על דם של אחרים!
 

IdoShkedi

New member
יודעים מה מעניין בדיון הזה?

מדובר בסוגיה עובדתית שיש לה רק תשובה נכונה אחת, אבל הוצגו שתי עמדות מנוגדות. המשמעות היא שחלק מהמגיבים כאן טועים באופן ודאי ועובדתי.
&nbsp
מה שמעניין זה ש*שני* הצדדים הגיבו בביטחון מוחלט בטענה שלהם, עד כדי התנשאות וזלזול בעמדה המנוגדת... למרות שעובדתית ברור שאחד מהם טועה.
&nbsp
אולי זה סימן שכולנו צריכים לעצור ולהרהר לרגע לפני שאנחנו יוצאים בהצהרות נחרצות (בוודאי הצהרות כתובות שישוייכו אלינו עד קץ הימים)? אם הצד השני כ"כ נחרץ, אולי יש מקום לרגע של ספק, לפחות לבדוק את הטענה? ואם עדיין מרגישים שהצד שלכם צודק, אולי שווה לחפש ולהציג אישוש עובדתי לטענות?
&nbsp
בעיני הדיון הזה פשוט מביך לשני הצדדים, ואף אחד מכם לא צודק עד שיוכח אחרת.
 

natyh

New member
אישוש עובדתי נמצא בנוסחת העילוי.

שאומרת כי העילוי הוא ביחס ריבוע המהירות .
דבר נוסף כשמישהו כותב שהוא לא צריך אישורים מרת"א ...כלומר הוא יודע מה הוא עושה טוב יותר מאלו האחראים על ביצוע החוק והוא מעל לחוק ...
לא חושב שצריך יותר מדי אנטיליגנציה כדי להבין את הבעיתיות בהצהרה הזו .
 

IdoShkedi

New member
זו לא חוכמה גדולה לצטט את נוסחת העילוי

אין מטוס מושלם מבחינה אווירודינמית: תמיד יש בליטות ועצמים שפוגעים בזרימת האוויר- תא הטייס, אנטנות, כני הנחיתה (שנשארים פתוחים גם בזמן הטיסה בחלק מהמטוסים ומהמסוקים), תא דלק נתיק או חימוש במטוסי קרב.
המשמעות היא שנוסחת העילוי לא מפסיקה לעבוד ברגע שמשהו בולט ממטוס, והדילמה שמוצגת כאן איננה דרמטית כפי שאתה מציג אותה: זו רק שאלה של לחבר את המצלמה למטוס באופן נכון.
&nbsp
עכשיו רק נשאלת השאלה מהו האופן הנכון, ואילו תקנות חלות על הנושא. שוב, לא מספיק לזעוק שיש תקנות כי כך אומר ההיגיון - היגיון הוא לא אסמכתא לטענות בדיון עובדתי. במקום זה, נבון יותר לצטט את הכללים הרלוונטיים או להפנות למקור בו ניתן ללמוד על הנושא.
&nbsp
אגב,אתה צודק שתמיד עדיף ללכת למומחים ולשלם להם כדי שיבצעו את העבודה באופן מקצועי - בין אם מדובר בצילום אוויר, צילום רגיל על הקרקע, אפיית עוגה, או הגשת דוח למס הכנסה. אבל אם לכולם היה כסף לשכור מומחים לצורך כל דבר, הפורום הזה ורבים אחרים לא היו קיימים, ובאופן כללי העולם היה קצת משעמם יותר. לפעמים מעניין לנסות לפתור אתגר בעזרת חוכמת ההמונים, בלי לשלם למומחה. ולפעמים זה בלתי אפשרי - אבל אז צריך להסביר ולנמק לצד השני מדוע עליו לשכור מומחה. הטחת עלבונות לא עוזרת, בוודאי לא כשאתה רוצה לשכנע את הצד השני כדי למנוע תאונה מסכנת חיים.
 

IdoShkedi

New member
ובהערת אגב קטנה

הייתי המום לגלות לפני כמה שנים שצריך אישור של משרד התחבורה כדי לצבוע את המכונית של עצמך בצבע שונה. הרבה אנשים לא יודעים שהפסקת פרסומות בטלוויזיה תחומה באורכה על ידי רשות השידור, או שבישראל אסור להציג בטלוויזיה פרסומת סמויה (product placement) - ושתי התקנות האלה גם מופרות לעיתים קרובות.

אני לא אומר שזה טוב או רע, אני רק מציין שההיגיון לא מעיד בהכרח על תקנות רגולטוריות, התקנות הרגולטוריות לא מעידות בהכרח על היגיון, וגם ההיגיון וגם הרגולציה לא קשורים בהכרח למה שקורה יום-ים במציאות.
 

joramf1

New member
תשובה לקשקשן איש התעופה

שחושב שקדיחת וחעבור מצלמה ללא אישור אז שיואיל בטובו לקרוא את המאמרבאתר של חוק ומשפט בתעופה אני יעזור לו פרק ז (7 ) כול טיפול אחזקה חייב באישור גורם רשמי חתום על אחת וכמה שינוי ותוספות לידיעתך
 

joramf1

New member
כפי שכתבתי בהתחלה

זה לפי התקן האמריקאי ifa אין כלום סתם הכל צבע חלק רכיב וחומר חייב להיות תעופתי ומאושר וחתום ע'י רשות מוסמכת ואו טכנאי בעל הסמכה
 
>ודה לכל המשיבים

כבר מצאתי שני מתנדבים שיעזרו לי בהפקת הסרט.
ושוב תודה ל"מומחים" והידעונים (בנושא נוסחות העילוי וכד') ושתהיה לכולנו שנה טובה
אריאל אריאלי
 
למעלה