פוקוס בוידאו במצלמת קנון 1200D

ניב נ

New member
פוקוס בוידאו במצלמת קנון 1200D

ניסיתי אתמול לצלם וידאו , של תחרות ריקודים סלוניים. עם המצלמה הנ"ל ועדשת הקיט. הבעיה שאין לי שליטה על הפוקוס בזמן הצילום והילדים זזים. צריך גם עדשה עם זום יותר גדול. האם עדשה 55-250 IS STM תעזור מבחינת הפוקוס?
או שאין מה לעשות עם הגוף הזה?

יש לי גם מצלמת וידאו ישנה שעובדת על MINIDV יש איזשהו מתאם בין מיניDV ל כרטיס זיכרון, כי המצלמה מוציאה למסך רק ברזולוציה של 720 שלא כל כך מתאימה.
 

IdoShkedi

New member
איפה אתה עומד ביחס לבמה בזמן הצילום?

בגדול מצלמת SLR ממש לא מתאימה למופעי במה: החיישן הגדול יוצר עומק שדה רדוד (בעיקר כשהצמצם פתוח, כפי שהוא צריך להיות כשמצלמים באולם חשוך), מה שאומר שרק חלק מהבמה יהיה בפוקוס בכל רגע נתון. בנוסף אין לך מנוע זום שמאפשר לעשות זום אין/אאוט חלק. ובנוסף המצלמה לא יכולה להקליט הרבה זמן ברצף. כל זה נכון לכל מצלמת SLR, בלי קשר לדגם המצלמה או העדשה.
מצלמה כזו יכולה אולי להתאים לצילומי אווירה קצרים וממוקדים תוך כדי ריקוד, למשל להתמקד בכפות הרגליים של רקדנית בלט כשהיא עומדת על קצות האצבעות. מצילומים כאלה אפשר להרכיב אחר כך קליפ אמנותי. אבל זה לא מתאים לתיעוד של המופע בכללותו.

המילה "מתאם" מתייחסת לרכיב שמעביר אות וידאו (במקרה שלנו) בין חיבור אחד לאחר. אבל קלטת מיניDV וכרטיס זיכרון הם לא חיבורים ולא אותות, הם אמצעי אחסון. כדי להעביר בינהם חומר צריך מכשיר (מצלמה או טייפ) שינגן את הקלטת ויוציא אות וידאו, ומכשיר אחר שיקלוט את אות הווידאו הזה ויקליט אותו על הכרטיס.
הגישה ההגיונית יותר היא לדגום את החומר למחשב בעזרת מצלמת מיניDV וכרטיס Firewire.
 

ניב נ

New member
תודה על התשובה

התחרויות הן באולם בסגנון אולם כדורסל שכונתי של 500-1000 מקומות . אני ביציע. ( למעלה). הריקוד הוא 1-2 דקות. לא מדובר בכל המופע אלא רק בריקודים שהבן שלי משתתף. בזמן הריקוד אני לא אעשה זום אין/אאוט, רק הפוקוס ישתנה.

מצלמת הוידאו שלי היא פנאסוניק NV GS27.חיישן קטן יותר ורזולוציה יותר נמוכה. האם נראה שעדיף?
 

IdoShkedi

New member
כנראה שלא עדיף

מצלמות SD ביתיות נותנות תוצאה פחותה ביחס למצלמות HD באופן די גורף.
&nbsp
העדשה הנוכחית שלך היא עדשת STM? (אם כן, האותיות צריכות להופיע על הטבעת סביב הזכוכית הקדמית)
&nbsp
במצלמות SLR של קנון, עדשות שאינן STM משנות פוקוס באופן קופצני ומהיר, שנראה נורא בצילום וידאו. אם זה המצב אצלך, אולי עדיף להתפקס פעם אחת כשהילדים במרכז אזור המופע, ואז להעביר את הפוקוס למצב ידני (בלי לגעת בו יותר), ולהשלים עם העובדה שהצילום ייראה לא-מפוקס כשהילדים יתרחקו או יתקרבו.
&nbsp
אם כבר יש לך עדשת STM, אז באופן עקרוני הפוקוס אמור להשתנות מעצמו באופן תקין תוך כדי צילום הווידאו. הבעיה העיקרית היא שהפוקוס עשוי לעבור בטעות מילד לילד, דבר שיחסית יבלוט לעין בגלל עומק השדה הרדוד. אפשר להשתמש במצב face detect ולבחור את הילד שלך מבין קבוצת הרוקדים, אבל בתזוזות מהירות המצלמה תתקשה לעקוב אחרי הפנים, ועדיין יכולה לאבד פוקוס. גם כאן אפשר לנעול את הפוקוס במצב ידני כדי למנוע שינויי פוקוס מיותרים.
&nbsp
כמו שאתה רואה, אין פיתרון מוחלט לבעיה. קשה לי להמליץ שתקנה עדשה נוספת (גם אם מדובר בשדרוג ל-STM) במיוחד בשביל הצילומים האלה, כי גם ככה המצלמה לא מתאימה במיוחד לסוג הצילום. אבל אם אין תקציב למצלמת וידאו ייעודית חדשה, ואם יש לך שימושים נוספים לעדשת 55-250 (לצלם אובייקטים רחוקים יותר), אולי זו קנייה טובה.
 

ניב נ

New member
עשית לי הרבה סדר, תודה

מה המחיר המינימלי למצלמת וידאו יעודית שתראה טוב על מסך של 50 אינטש.
אני חושש מגודל החיישן שלהן,
כי תמונות במצלמות סטילס עם חיישן קטן ( 1/2.33) לא נראו טוב.
 

IdoShkedi

New member
אני לא מעורה במחירים היום, מצטער

אפשר להסתכל בזאפ. חיישן 1/2.33" נחשב לא קטן בכלל למצלמות ביתיות :)
 
למעלה