שאיילה ליודעי הדבר בנושא הקבצים השונים.

שאיילה ליודעי הדבר בנושא הקבצים השונים.

(כן, גמני נתקל לפעמים בקליינט שמנסה לספר לי משהו לא מוכר.....).

האם ניתן לצרוב ולאחסן חומר HD בתוך קובץ AVI???

במידה וכן - אז מדוע שמישהו בכלל יעשה כזה דבר???

כי כשמישהו מקבל קובץ עם סיומת AVI, איך הוא יכול לדעת אם הוא HD או SD?....
 
אפשר גם אפשר

ואפשר גם לצרוב אותו על מדית DVD אם נפח הקובץ לא עולה על נפח הדיסק.

כל תוכנה חינמית לבדיקת קבצים MediaInfo או GSpot תרשום לך מה הרזולוציה של הוידאו ועוד פרטים.

בנגן Media Player Classic אפשר ישר לראות את זה פחות או יותר כי החלון של הנגן קופץ לגודל של הוידאו (ביחס למסך).
אבל לבדיקה מדויית צריך להשתמש בכלי הבדיקה.
אגב, כל תוכנת עריכה גם אמורה להכיל בתוכה אפשרות לראות את הפרטים של הוידאו שנמצא בתוכה.
 
אבל בהנחה שקבצי AVI הם עתירי נפח,

אז מה הייתרון שיש למישהו לדחוס חומר HD לתוך
קונטיינר AVI דווקא, לצורך הפצתו במרחב האינטרנטי??

או אפילו בכדי שמישהו יערוך את החומר וידחוס אותו
שוב למשהו יותר קטן???.....

אני לא שואייל את כל זה מבחינת אמצעי הצפיה בחומר,
אלא מבחינת עצם ההגיון/התועלת בדחיסה של חומר
ה-HD לקונטיינר הזה דווקא לצורכי מסירתו לטיפולים נוספים בו.
 
אין יתרון גדול מיוחד דווקא ל-AVI

אפשר לצורך הזה גם להשתמש ב-MP4 או MKV ואפילו MOV.

יתרון קטן יכול להיות ל- AVI שהוא פורמט יותר ותיק ואולי יש תוכנות שתומכות בו יותר טוב, למקרה שמישהו ירצה בעתיד לעשות עריכה נוספת בוידאו , כמו נגיד לחתוך קטעים מהוידאו ועריכה בסיסית נוספת.
 

IdoShkedi

New member
כאמור....

קבצי AVI אינם "עתירי נפח" כי אין שום קשר בין הקידוד לקונטיינר.
 
בכדי לסבר את אוזניכם......

עם כל ניסיוני רב השנים בוידאו ועריכות, מעולם לא עבדתי,
ולא נקראתי או נזקקתי לעבוד, עם קבצי וידאו שונים.

ידעתי לכל אורך הדרך על קבצי AVI, וקודקים שונים לדחיסה, אבל
בשבילי היו אלו קבצים שלקוחות מסויימים ביקשו שאדחוס להם חומרים
אליהם בכדי שיוכלו לנגן אותם מעל תקליטורי CD, לפני שהשימוש כאן
ב-DVD פרח.
לא יותר נזה.

מעולם לא קיבלתי קבצים כלשהם, כאלו או אחרים, בכדי לערוך מהם
אלא ערכתי מקלטות (DV או BETACAM), אשר בעת קליטתן ע"י
מערכת פיינל קאט פרו הפכו אוטומטית לקבצי QUICKTIME, אבל
אף אחד גם מעולם לא ביקש ממני למסור לו עבודה גמורה בקובץ הזה.
עבודות גמורות תמיד נמסרו ללקוח או על גבי DVD, או על גבי קלטות
בפורמטים שבהם נמסר המקור.

התפתחה אצלי הדעה והתחושה שכל העיסוק הזה בקבצים שונים ומשונים,
כולל השימוש ב-XVID ו-DIVX ותוכנות חינמיות כמו VIRTUAL DUB, הם
דברים מיותרים שרק העוסקים בכל מיני תוכנות גנובות נאלצים להשתמש בהם
בכדי להתגבר על מיגבלות הכלים החצי לגיטימיים שבהם השתמשו.
בשוק שאני עובד בו כבר כ-30 שנה ויותר, מעולם לא נדרשתי לעסוק בכל
הדברים האלו.

לבטח שלא בתור קבצי מקור, אלא לכל היותר בתור קבצים סופיים, דחוסים כהוגן
לצורך העלאה על יוטיוב כאשר זה יצא לחלל העולם.
ייתכן שהשווקים של PAL התפתחו מסיבות שונות אחרת מהשווקים של NTSC,
אבל עד לאחרונה לא נתקלתי בשום רמה מיקצועית שהיא בדרישות להתעסק עם
קבצים כאלו או עם דחיסות מוזרות כאלו או עם תוכנות "חינמיות" כאלו....

לכן התפלאתי כשהיום בא אלי לקוח ושאל אותי אם אוכל לערוך עבורו חומר HD
שיגיע כקובץ AVI.....

כנראה שהמעבר מ-SD ל-HD גורם לאנשים פרטיים להשתמש פתאום בכל
הטריקים האלו גם בשוק ה-NTSC.
אבל הדבר הזה מעולם לא היה בנמצא בשוק בו אני עובד, עד שהופיע ה-HD
עם המצלמות שמקליטות על כרטיסי זיכרון.
לא היה בזה צורך - ומהרבה בחינות חבל שהצורך הזה מתחיל להסתמן בשוק
ה-NTSC עכשיו גם כן.
 
אם השימוש בקלטות הוחלף בכרטיסי זכרון

או כוננים קשיחים שונים, אז זה הגיוני שאנשים יתחילו לתת לך קבצים. היום יש מצלמות שמצלמות בכל מיני סוגים של
קבצים. היום גם יותר ויותר מכשירים קוראים קיבצי וידאו.

אם פעם מכשירי DVD קראו רק קיבצי AVI - XVID / DIVX בדיסק שנצרב כ- DATA
(מלבד הפורמטים הרגילים הנוספים VCD / SVCD
או סתם קיבצי MPG בודדים שנצרבו בדיסק כ- DATA )

היום מכשירי בלו ריי וסטרימרים וטלויזיות קוראים גם AVI - XVID / DIVX
וגם MP4 , MKV ועוד.. והם לא רק קוראים את הדחיסות XVID / DIVX
הם גם קוראים דחיסת H264.

ובכלל הקטע שמכשירי DVD התחילו בכלל לקרא קיבצי AVI - XVID DIVX
נוצר לפי מה שאני יודע מדרישת הלקוחות - השוק.
לפני זה עשו לך טובה שהמכשיר קרא (מלבד וידאו DVD)
VCD ו- SVCD. שאגב, שניהם פורמטים מחורבנים.
ולפני זה, מכשירי DVD בכלל לא קראו דיסקים צרובים, לא משנה מה היה בהם.


אגב, אני לא יודע איך זה באמריקה, אבל בישראל הפיראטים שמוכרים דיסקים צרובים בתחנה מרכזית לא השכילו להבין את
השינוי שעשה הקידוד XVID / DIVX והם המשיכו למכור CD עם סרטים בצורה של VCD ו- SVCD באיכות מחורבנת.
אז יצא שיותר שווה לך להוריב סרט באימיול (היה אז גם קאזה לייט) ב- XVID מאשר ללכת ולקנות מהם.
כי זה גם בחינם וגם באיכות טובה יותר.

פעם נתנו לך קלטת ואתה הכנת ממנה דיסק.
היום נותנים לך קובץ (או מספר קבצים) אז מצפים שתחזיר להם את הקובץ, ערוך.
עוד דבר חשוב זה אם הקובץ הוא HD ואתה מחזיר אותו אחרי עריכה כקובץ (שהעתקת על דיסק קשיח שהלקוח נתן לך, או על
מדית DVD אם הנפח מאפשר את זה)
אז הלקוח יכול לצפות בקובץ מהדיסק במחשב בעזרת שימוש בצורב/כונן DVD רגיל. אחרי זה הוא יכול להעתיק אותו למחשב
ומשם להעביר אותו לכל מכשיר אחר בשביל לצפות בו במקומות אחרים.

אם העתקת אותו לכונן קשיח אז הלקוח פשוט מחבר אותו למחשב ומפעיל.
אבל אם הכנת ממנו דיסק בלו ריי, אז ללקוח חייב להיות צורב/כונן בלו ריי, אחרת הוא לא יוכל לצפות בקובץ.

אולי אנשים גם הבינו שיותר נוח להפעיל סרט שצלמו, כשהוא מגיע כקובץ עצמאי.

מעשית אפשר גם להפעיל סרט DVD סטנדרטי במחשב בצורה שזהה להפעלה שלו במכשיר DVD שמחובר לטלויזה.
אבל צריך לדעת איך.
אחרת, מה שרואים זה תיקיה שמלאה בכל מיני קבצים שלא מבינים איך ומה מהם צריך להפעיל בשביל לצפות בוידאו תקין
מהתחלה ועד הסוף.

אז לסיכום רואים שנוצרה במהלך השנים מגמה ברורה להכשיר עוד קבצים ועוד דחיסות בשביל שיוכלו לפעול במכשירים
השונים, פשוט כי זאת הדרישה של השוק.

הטלויזה שלי למשל אפילו יודעת לקרא קבצים בקידוד MJPG.
יש מצלמות שמצלמות בקידוד הזה. אני מניח שזה נכנס שוב כחלק מהדרישה בשביל שיהיה לאנשים גישה יותר נוחה לצפיה
במה שהם מצלמים ישירות מהקבצים של המצלמה.
 

IdoShkedi

New member
בהרבה מובנים אתה צודק

לאורך רוב השנים בהן קיים תחום הווידאו, כל תקופה נשלטה על ידי סטנדרט מסויים (או מספר סטנדרטים, לנישה הביתית והמקצועית).
HI8, Di8, VHS, Beta, DV (אני מערבב כאן סטנדרטים לצילום ולהקרנה) - כל אחד מהסטנדרטים הללו הצריך תמיכה של מצלמות, אמצעי דיגיטציה או דגימה, מערכות עריכה מתאימה, ואמצעי הצגה/שידור/הקרנה.
גם בתקופות הללו היו המרות שונות ומשונות, אבל הן היו בעיקר המרות בין אמצעים פיזיים - עדיין לא דיברו על פורמטים במחשב.
בימי ה-DV, יחד עם עליית המחשב האישי והאינטרנט, התפתח כל הנושא של הפצת הווידאו אחרי עריכה בפורמטים שונים למכשירים שונים. אבל עדיין תהליך הצילום והדגימה בוצעו בסטנדרט אחיד, ותוכנות העריכה ידעו להתמודד בעיקר עם פורמט ה-DV.

ואז הגיע שינוי. התפתחה טכנולוגיה שמאפשרת צילום ללא קלטת, ולכן נוצרה השאלה באזה פורמט מצלמים. זו היתה כנראה התקופה הכי מבלבלת ובעייתית בתחום הווידאו, כיוון שלראשונה יצאו לשוק מאות מצלמות מבלי שהתפתח סטנדרט חדש. תוכנות עריכה לא ידעו איך לאכול את החומרים השונים, וכך נוצר הצורך להתעסק בהמרות של קבצים לפני עריכה, ולא רק בייצוא. ולא מדובר רק בפורמטים שונים של קבצים, אלא גם ברזולוציות שונות ומשונות.

מאז המצב השתפר מאוד: קידוד h.264 הפך לסטנדרט החדש בשום הביתי ובהרבה מהנישות המקצועיות, אשר נתמך בכל תוכנות העריכה המודרניות. הרזולוציות המוזרות שכל מצלמה המציאה לעצמה הוחלפו, ברוב המקרים, על ידי שני הסטנדרטים של HD. במקביל התווספה לרוב התוכנות תמיכה בפורמטים נוספים, כך שיש פחות צורך בהמרות וניתן לקבל גם קבצים שכבר נערכו (ונשמרו למשל בפורמט WMV) לצורך עריכה חוזרת.

לאורך כל התקופות הללו, כל נישה מקצועית שמרה על סטנדרט צילום קבוע, ולכן לא היה צורך להתעסק עם המרות בעריכה, מלבד מקרים בהם מקבלים מלקוחות חומר גלם בפורמטים שונים ומשונים. לכן העולם המקצועי נכנס יחסית באיחור לתחום של מצלמות ללא קלטת - רק אחרי שהתפתחו סטנדרטים חדשים של העידן הזה (בעיקר AVCHD, אבל גם P2 ,XDCAM וסטנדרטים נוספים שמשמשים בנישות הגבוהות יותר).


למרות שאני מסכים שהתעסקות עודפת בהמרות מאפיינת דווקא נישות פחות מקצועיות, אני כן חושב שצריך להבין את הקונספט של קונטיינר לעומת קידוד, ואת המאפיינים השונים של קובץ וידאו (רזולוציה, ביטרייט וכו') - אם לא כדי להמיר קבצים לפני עריכה, אז כדי לייצא קבצים בפורמט ובמאפיינים המתאימים ביותר לצרכי הלקוח.
 

joramf1

New member
2 ההודעות שלכם שקע ועידו צורפו להודעות

נבחרות
אפשרויות קידוד נוספות במעבר מקלטות לכרטיסי זכרון של שקע
והשלמה אפשרויות קידוד נוספות במעבר מקלטות לכרטיסי זכרון של עידו
כאן
באם יש לכם התנגדות תודיעו לי וזה יוסר
אתם גם מוזמנים לכתוב מאמר אם רצונכם בכך
ואני אוסיפו
כמו כן חברי הפורום מוזמנים לכתוה עוד פוסטים שיעלו את רמת הדיון כאן
ועוד קטנה
רק שני גולשים הודיעו לי על נכונות להגיע למפגש שהיציע חברינו ברצבי יוסי
אין תאריך ולא תואם אבל שנדע אם בכלל לקיים זאת מי שמעוניים
שיצרו איתי קשר במסר אישי כאן
המשך גלישה מהנה
יורם מנהל הפורום
 

IdoShkedi

New member
גם אתה, ברוטוס?

ה-container format לא מעיד על מאפייני הווידאו - רזולוציה, ביטרייט וכו'. לכל אלה אחראי הקידוד. יש פורמטים מסויימים שיותר מקובל לאחסן בהם HD או SD, אבל זה לא מחייב. בהנחה שהקידוד עצמו תומך ב-HD (וכמעט כל קידוד אכן תומך בכך), אין מניעה לבחור לווידאו כל רזולוציה או ביטרייט שעולים בדעתך, בלי קשר לקונטיינר.
 

פייפן

New member
מעניין מה שמוליק היה עונה????

על שאלה פשוטה כזו !!!!!
ועוד קצת !!!!
 

ladybug4NLP

Active member
מקריאה רבה בפורום ותשובות מאנשים מסויימים

מתקבל רושם שהפורום הזה נועד לשרת אנשים מקצועיים בלבד.

גם התשובות וגם ההתייחסות למי שלא צלם/עורך/במאי מקצועי נתקלות בזלזול של "לך תלמד באופן רציני" תלמד לבד או סתם הערות
מעליבות.

אכן היום הנגישות גם למצלמות איכותיות ביתיות, מחשבים מהירים ותוכנות עריכה מאפשרות לכל אחד ואחד
להתנסות בעבודה עצמית.

פורומים נועדו כדי לעזור לאנשים.
כמובן גם בפורום פסיכולוגיה ופורום תוספי תזונה לא נותנים טיפולים, אבל עזרה ראשונה, הסבר, פתרון לבעיות קלות ועדוד
הם בסיס לכל פורום פתוח.

אם אתם רוצים פורום לאנשים מקצוענים בלבד בבקשה תפתחו פורום סגור לכניסה עם ססמא.
בצורה זו תגנו על האינטרסים שלכם.

אם לא, כדאי שתקחו בחשבון שבפורום פתוח מגיעים כל מיני אנשים וכדאי להתייחס בצורה הגונה ועוזרת לכל מי שפונה.
תמיד יש טרולים - אבל בדרך כלל לא בסוג כזה של פורום.
 

פייפן

New member
את כמובן טועה,

כי אלו שזוכים לתשובות "רעות" הן אלו שהתעצלו להזיז את התחת ולגגל.
היה כאן אפילו אחד שכתב שבא לפורום כי הוא מתעצל.

כל מי ששואל שאלה מלאה, שמראה שהוא חיפש פתרון ולא מצא או לא הבין את מה שמצא
מקבל כאן תשובות יפות ולעיתים מפורטות מדי לטעמי.

הפורום כפורום שעוסק ביצירתיות ובמקצועיות נועד לתת חכות ולא דגים.
 

ladybug4NLP

Active member
פייפן-אין זה מעיניינךלשפוט אם מישהו מתעצל

או לא.
זה זכותו של כל אחד להתעצל ואפילו לכתוב על כך.

זכותך לא לתת לו תשובה או פתרון

אני מפנה אותך לסיפור מאד ידוע באילוף דולפינים של גרגורי בייטס שהיה ממייסדי והוי ה-NLP

הוא מצא (ממחקרים) שדולפינים שעושים טריק מסויים, אמנם משתפים פעולה כשאחרי הטריק הם מקבלים דג,
אבל משתפרים לאין ערוך גם מבחינ מוטיבציה וגם מבחינת בצוע כשנותנים להם לפעמים דג כשהם לא צריכים לעשות כלום.

זה נפש האדם.
אכן לא כדאי לעשות במקומו אבל לפעמים עזרה קטנה או אפילו חיוך (וירטואלי) או השתתפות "בצער" כשיש לאדם בעיה מסויימת
בכל עניין- עוזרת לאדם.
אני רואה את זה בקליניקה שלי כל יום.

זה נכון שפה לא פורום פסיכולוגיה אבל זה עובד בכל תחום ותחום.
אפילו לדעת שיש עוד אנשים שחולקים את אותה בעיה ואיך הם פתרו אותה (או שלא)
 

Reshef 914

New member
מאלפי דולפינים הם אנשים רעים

וצריך לסגור את כל הריפים האלה שמהוות אטרקציות לתיירים ושובים דולפינים. זה עושה אותי עצוב. מחליא אותי.

לגביי מה שאמרת, אני מסכים איתך. חלקית.
נכון, שאפשר יותר להיות אדיבים ומסבירי פנים ולעודד אנשים גם אם לא לתת להם את הפתרון המלא.
א-ב-ל...
הרבה מהאנשים פה מכירים את התעשייה ושמעו אין ספור בקשות לצילום\ עריכה חינמים או תמורת קרדיט (כמו הבחור שכתב פה אתמול).
הרבה מהאנשים פה (אני בטוח) איבדו פרוייקטים כי ילד עם 7 D "תפס" לו את העבודה רק כי הטכנולוגיה מאוד נגישה היום ורק כי הציע ללקוח מחיר הרבה יותר זול.
הדברים האלה מאכזבים
ובנוסף, בשוטף נתקלים פה ביום יום אנשים שאין להם הבנה לעומק המקצוע ומבקשים לעשות דברים שדורשים מיומנות גבוה והוקוס פוקוס.
במקרים כאלה חושב שעדיף לסתום את הפה ולא להגיב ואני חושב שגם להודעות כאלה אני לרוב לא מגיב.... א-ב-ל, אני יכול להבין את תסכול האנשים פה והבמה שהפורום משמש להם.
שני הצדדים צודקים פה. אני אישית דווקא בעד הצד שלך ומאוד נהנה לקרוא את התגובות של עידו ועוד אנשים פה שמסבירים את הבסיס וההתחלה ולדברים היותר מרכיבים מציעים את עצמם להדרכה.
 

ladybug4NLP

Active member
מה הקשר של פורום צבורי לאדם שמאבד עבודה כי..

פורום צבורי לא נועד לצוד לקוחות.
כשמו כן הוא-פורום עזרה לציבור
דווקא בגלל זה למקצוענים בדרך כלל יש פורום סגור.

מגיע לכל אחד תשובה, גם אם הוא ילד ש"גנב" לך או למקצוען אחר עבודה.
מגיע שיתנו לכל אחד תשובה גם אם לא החזיק מעולם מצלמה ביד או הקליק על תוכנת עריכה ולא משנה מה

מתי לא כדאי לענות?
1. כשאין לך מה לענות
2. כשאתה לא יודע
3. כשהשאלה קנטרנית או מנוסחת באופן פוגע ( גם אם יש זה בדרך כלל תשובה לחכמולוג שהשקיע בתשובה לא נאותה אבל לא הטריח את עצמו לענות לסוגיה.

התשובות המעליבות או המתחכמות של חלק מה"מקצוענים" פשוט מקוממות בהתנשאות שלהם ובלעג שהן ממטירות

וחבל!

כולנו יכולים ללמוד מכולם
 
למעלה