תאחלו לי מזל טוב, הזמנתי מחשב חדש

IdoShkedi

New member
תאחלו לי מזל טוב, הזמנתי מחשב חדש


חשבתי לנצל את ההזדמנות כדי לעזור לחבר'ה שיחפשו המלצה למחשב עריכה בשבועות או חודשים הקרובים. אם אתם רוצים לדלג ישר למפרט, לחצו על התמונה המצורפת. בהמשך ההודעה אסביר בפירוט מדוע בחרתי כל חלק, ולמה זה חשוב.

הגדרת תקציב:
4000-4500 שקל. מצאתי שזה בערך רף המחירים שמאפשר לקנות היום מחשב עריכה טוב "למעמד הביניים". אם מתחילים להתפרע עם הרכיבים הכי יקרים (שלא חיוניים לרוב הצרכים) אפשר לעבור בקלות את ה-10,000 ש"ח, סכום לא ריאלי לרוב האנשים, וגבוה אפילו לסטודיו מקצועי.
התקציב והמפרט שהרכבתי לא כוללים ציוד היקפי (מסך, מקלדת, עכבר, רמקולים וכו').


בחירת המפרט:

מעבד
- מעבדי i5 מציעים היום ביצועים טובים ועשויים להספיק למחשב עריכה בתקציב נמוך. אבל אם רוצים לעלות לשלב הבא, עדיף מעבד i7. אלה תומכים ב-hyperthreading: כל ליבה מספקת שני "כוחות חישוב", כך ש-4 ליבות יספקו 8 כוחות חישוב, תכונה שמשפרת את ביצועי המחשב בכ-30% במטלות כמו עריכת וידאו.

מתוך סדרת i7 בחרתי במעבד מהדור השלישי (אלה ששמותיהם מתחילים בספרה 3, שם קוד Ivy Bridge) כדי שיתמוך בזיכרון במהירות 1600MHz. הלכתי על המעבד הכי פשוט בסדרה, דגם 3770, כיוון שהדגמים המתקדמים מחייבים לוח אם יקר עם תושבת 2011. בנוסף, לכל מעבד אינטל יש גרסא רגילה וגרסת K (למשל 3770K) שמיועדת לאווברקלוקינג. אם אתם לא יודעים מה זה או לא מתכוונים להתעסק בזה, אפשר להסתפק בגרסא הפשוטה.
כיוון שאין כוונה לעשות אווברקלוקינג, הסתפקתי גם בגוף קירור פשוט למעבד.


זיכרון - בחרתי לקנות זוג כרטיסים של 8GB, סה"כ 16GB, במהירות 1600MHz. ניתן למצוא גם זיכרון מהיר יותר, אבל שוב, הוא מחייב לוח אם יקר מאוד. שימו לב שכדי להגיע ל-16GB זיכרון, זול יותר לקנות 2 כרטיסים של 8GB מאשר 4 כרטיסים של 4GB. זה גם משאיר שני חריצים פנויים להרחבות זיכרון עתידיות במקרה הצורך.


לוח אם - כאן הדברים שהיו חשובים לי הם תושבת מעבד 1155, תמיכה בזיכרון 1600MHz, חיבורי USB3.0, וכרטיס קול 5.1 (כיוון שיש לי מערכת סראונד). מסתבר שקשה למצוא היום לוחות עם כרטיס קול 5.1 במחיר סביר - הכי זולים של Asus או Gigabyte עלו יותר מ700 שקל. לבסוף מצאתי לוח של MSI שהוא לא מלהיב אבל עונה לכל הדרישות שלי, ועולה 500 שקל. נקנה.


כוננים קשיחים - בתור כונן לחומרי גלם וגם לאחסון ממושך, חיפשתי שילוב של כמה תכונות: נפח איחסון, מהירות סיבוב גבוהה, וכמה שיותר זיכרון מטמון (Cach - מעין שטח אחסון זמני שתורם למהירות הקריאה/כתיבה של הכונן). בניגוד לרוב העורכים, אני לא נוהג לשמור חומרים לנצח ולכן לא חיוני לי נפח אחסון עצום. שקלתי להסתפק בכונן 1TB, אבל בשביל הפרש של כ-80 שקל הלכתי על נפח 2TB.

מוכרים היום הרבה כוננים "ירוקים" עם מהירות סיבוב משתנה לחיסכון אנרגיה, ואפילו אומרים שהביצועים שלהם לא רעים. אבל בשביל מחשב עריכה הצבתי את הביצועים לפני החיסכון והתעקשתי על מהירות 7200RPM.
כונני Western Digital שעמדו בדרישות הללו במחיר סביר הציעו נפח מטמון של 32MB. להפתעתי מצאתי כונן Seagate עם אותו מפרט שהציע זיכרון מטמון 64MB, ועדיין עלה פחות מהמתחרה הכי קרוב של Western Digital. זה נראה חשוד, אבל החלטתי לקנות אותו בלי לשאול שאלות קשות.

בשביל הכונן השני שמיועד למערכת ההפעלה, החלטתי לפנק את עצמי עם SSD (שמשתמש באחסון פלאש, כמו דיסק און קי). מלבד הפעולה השקטה והחיסכון בחשמל, כוננים כאלה מאפשרים קריאה וכתיבה במהירות פי כמה יותר גבוהה מדיסק קשיח. לצערי, כונן כזה בנפח שיספיק לחומרי גלם של עריכה עולה יותר מדי, אז הסתפקתי בכונן של 64GB שיספיק בדיוק למערכת ההפעלה והתוכנות. זה יאפשר למחשב עצמו לפעול מהר בהרבה: הדלקה וכיבוי, פתיחת תוכנות ומעבר מתוכנה לתוכנה, גלישה באינטרנט וכו'.


כרטיס מסך - כאן הדרישה העיקרית שלי היתה כרטיס שתומך ב-Mercury Engine, פונקציה בתוכנות פרימייר ואפטר אפקטס שמאיצה מאוד את ניגון הווידאו וחשובה לעריכת HD. לשם כך דרוש כרטיס עם שבב של nVIDIA וליבות CUDA. יש באינטרנט מקור מידע מעולה שמוקדש לנושא הזה בדיוק, מפרט אילו נתונים בכרטיס ישפיעו על הביצועים בפרימייר ואפטר אפקטס, משווה כרטיסים רלוונטיים, וגם מסביר איך "לרמות" את התוכנות ולגרום להן לתמוך בכרטיסים שלא נתמכים באופן מובנה על ידי אדובי. הנה קישור:
http://www.studio1productions.com/Articles/PremiereCS5.htm
כדי לאפשר הנאה גם ממשחקי מחשב מזדמנים, בחרתי כרטיס קצת יותר מתקדם מהמינימום המומלץ למנוע מרקיורי, אבל לא התפרעתי עם כרטיס מסך לגיימרים כבדים שיכול לעלות לבדו 3000 שקל.


ספק כוח - בחרתי ספק ממוצע שמספק זרם 520W, עם טכנולוגיית Active PFC שמייצבת את המתח ומקטינה את הסיכוי לתקלות שנובעות משינויי מתח לרכיבי המחשב.


צורב - מסתבר שאפשר לקנות היום צורב בלוריי במחיר סביר לגמרי, אבל אני לא מאמין שהטכנלוגיה הזו תיטמע, ולכן הסתפקתי בצורב DVD פשוט.


מארז - המפרט שעליו התבססתי להרכבת המחשב כלל מארז חביב של Sharkoon, עם חיבורי USB וסאונד קדמיים שממוקמים בקצה העליון של המארז. זה יתרון גדול - חוסך ממך להתכופף בכל פעם שרוצים לחבר אוזניות או דיסק און קי בקדמת המחשב.

---

מחיר סופי: 4558 ש"ח. נאלצתי לחרוג מעט מהתקציב המתוכנן כדי לכלול כונן 2TB וגם כונן SSD, אבל אני מאמין שזה שווה את ההפרש.

זהו, מקווה שהמידע מועיל, ובהצלחה ברכישת המחשב שלכם.
 

Reshef 914

New member
הערות\ הארות ובר רפאלי...

לגביי הלוח-אם, לא מבין גדול במחשבים, סתם לפשר הסקרנות, מה ז"א תושבת 1155?
למה לקנות כרטיס קול 5.1 שיושב על הלוח אם ולא לקחת לוח אם טוב וכ.קול 5.1 נפרד? מניח שזה משיקולים תקציביים, אבל הי, הכי טוב לשאול


לגבי הכוננים הקשיחים, קודם כל, אישית לא הייתי הולך על 2 TB. אבל זה מהמחשבה הדפוקה שלי מראש של לא לשמור הכל על כונן אחד ולפצל. אל תשאל, פסיכולוגי נטו.
- אגב, כמו שהזכרתי אני גם מתכנן בניית מחשב בקרוב מאוד, ואני חושב שאני אלך על 2 כונני 1TB לעריכות וכו' וכונן 500 GB למע' הפעלה וכו'.

אישית, עשרות שנים אנחנו רגילים לכוננים רגילים והחלטתי לוותר על SSD. מבחינתי זו מותרות כרגע


אגב, לא יודע מה זה כונן ירוק, אבל לפני שבועיים קניתי הארד דיסק של WD, 1 TB, זיכרון של 64MB בחיבור SATA 6 ואפילו במחיר די זול...

לגבי הכ. מסך? איך הוא? ראית סקירות עליו בהשוואה לאחרים? כ. מסך זה הדבר שאני הכי מתלבט לגביו כרגע.
 

IdoShkedi

New member
תשובות/ הבהרות ונזיפה על שקר בפרסום

עובד עלי עם בר רפאלי, הא?

לסדרות מעבדים שונות יש תצורות פיזיות שונות, שכל אחת מהן מצריכה תושבת מסויימת בלוח האם. אם בלוח האם אין תושבת שמתאימה למעבד שלך, הוא פשוט לא יתחבר פיזית ללוח האם..
אני הלכתי על מעבד עם תושבת 1155 הנפוצה למדי, ולא מעבד עם תושבת 2011 שהיא עדיין לא נפוצה, ולוחות האם שתומכים בה יקרים.

גם אני מרגיש שמפחיד לשמור את כל הביצים בכונן אחד, אבל יש לי כונן חיצוני לגיבוי של הדברים החשובים. אולי הייתי קונה שניים של 1TB אם זה היה עולה בערך כמו כונן אחד של 2TB, אבל לצערי זה עולה הרבה יותר.

אם קנית כונן של WD עם זיכרון 64MB במחיר זול, כנראה שזה Caviar Green, הסדרה החסכונית בחשמל עם מהירות הסיבוב המשתנה.

כרטיס המסך הוא אי שם באמצע הטווח. יש הרבה כרטיסים פחות טובים ממנו והרבה כרטיסים יותר טובים ממנו. זה לא יאומן איזה קפיצות יש בין המחירים של כרטיסי מסך שונים: אתה יכול למצוא את עצמך מתלבט בין שלושה דגמים שהם בערך אחד מעל השני בסקאלת האיכות של nVIDIA, כשאחד עולה 600 שקל, השני 900 והשלישי 1200, וכל ההפרש בינהם הוא כמה אחוז בביצועים.
 

IdoShkedi

New member
אה, לגבי כרטיס הקול

כיוון שאין לי שום עיסוק בסאונד מקצועי, כרטיס מובנה בלוח האם בהחלט נראה כמו הדבר הנכון עבורי. פחות התלבטות בין דגמים, פחות בלאגן במחשב, וכנראה הרבה יותר זול. הצצתי מתוך סקרנות כמה עולה כרטיס נפרד, וכזה שתומך ב-5.1 עולה הרבה יותר משדרוג ללוח אם עם כרטיס קול נורמלי מובנה.
 

Reshef 914

New member
למה שקר?

היא הייתה ממש פה ליידי בעת כתיבת ההודעה


מה זה ה CAVIAR GREEN, איך אפשר לבדוק את זה במפרט שרשום על ההארד דיסק עצמו? הארד דיסק כרגע ביד שלי ולא רשום עליו משהו כזה. אגב, יש מצב שהזול זה בגלל שהוא נרכש בחו"ל :)

אני שוקל לקנות את ה GTX650. רשום עליו שהוא מיועד לעבודה עד 4 מסכים, אני רק צריך לברר אם זה שהוא מיועד, אומר שחיבור יותר מ2 מסכים לא יפגע במהירות שלו.

אגב, אני חושב לקנות אותו מעבד (עדיין לא בדקתי בדיוק את ההתאמה שלו לכל שאר הרכיבים שאני רוצה). אתהמבסוט ממנו? הבנתי שהוא תומך ב THUNDERBULLET העתידי..
 

IdoShkedi

New member
אני מקווה להיות מבסוט ממנו כשהמחשב יגיע


בינתיים רק ביצעתי את ההזמנה.
יש לWD כמה סדרות, מתוכן לשוק הביתי יש רק green ו-blue. אם אתה מדבר על הארדיסק פנימי, אז אחד משני המונחים האלה צריך להיות רשום בגדול על המדבקה בחלק העלוין שלו, כנראה על רקע ירוק או כחול.
אם זה הארדיסק חיצוני, אתה יכול לחפש בגוגל איזה סוג הארדיסק יש בתוך מארז הפלסטיק, או אם אתה אמיץ, לפתוח את הפלסטיק ולהסתכל איזה הארדיסק יש בפנים.
 

Reshef 914

New member
עכשיו ראיתי

רשום עליו BLUE.
טעית.
תאכל תחת.
בלי בר רפאלי בשבילך!
 

IdoShkedi

New member
נה, האמת שאני לא משתגע עליה.

לפחות אפשר לבחור דוגמנית אחרת כפרס פיצוי?
 

asip

New member
דיסק קשיח

נפלת במקרה על SEAGATE אבל נפלת טוב.יש לו כיום כבר עדיפות על WD ולא רק בגלל המחיר.
יש משמעות והבדל בנפחים לגבי מהירות כתיבה קריאה.
ככל שהנפח גדול יותר יש יותר פלטות בפנים ההארד דיסק ולכן זה מאט יותר במהלך המכני שלו.
אפילו יש הבדל בנפח של חצי טרה לבין טרה.כי ככל שהחומר מאוחסן בצד המעגל החיצוני של הפלטה הוא נכתב נקרא יותר מהר.
ולכן שהנפח גדול יותר יש יותר מקום במעגל החיצוני של הדיסק בצמצום החומר.
בנפח של טרה הוא מגיע היום בדרך כלל עם פלטה אחת ויש עדיין סדרות שאותו נפח מכיל 2 פלטות.
חברת סיגייט אפשר לומר מבטלת את הצורך של כוננים ירוקים בסדרות האחרונות שלה.
עד כאן חפירות של איש מחשבים בפורום הפקת וידאו
 

IdoShkedi

New member
רגע, אז נפח גדול יותר

משמע כתיבה איטית יותר או מהירה יותר?
אל תדכא אותי עכשיו שבחרתי 2TB ולא 1TB
 

IdoShkedi

New member
עכשיו אני רואה באתר Newegg

שההארדיסק שקניתי קיבל רק 3 כוכבים, לעומת 4 כוכבים לגרסת ה1TB של סיגייט (זה הפרש גדול, ציון 8/10 לעומת 6/10). הדירוגים מתבססים על מאות ביקורות גולשים, שמתוכם הרבה דיווחו על תקלות בהארדיסק שבחרתי.
מה אתה אומר, לבקש מהחנות שיחליפו לי את ההזמנה מ-2TB ל-1TB? הרבה יותר חשובה לי אמינות מאשר עוד TB של נפח.

http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16822148834

http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16822148840
 

asip

New member
אמינות/שרידות

יכול להיות שהתקלות ב2T נובעות בגלל ריבוי פלטות וכך נגרמות יותר תקלות מכניות מאשר פלטה אחת.
ההמלצות של מומחי מחשבי עריכה בעולם לפי מה שראיתי בכמה מקומות היא על 2-T משום מה,לא הצלחתי להבין את ההגיון שבדבר.לא ראיתי שמדווחים יותר על תקלות בנפחים של 2 T.
לפי מבחנים ההבדל במהירות כתיבה קריאה הוא מינורי בין נפח טרה ל-2.
הייתי ממליץ לך ללכת יותר על נפח של טרה אבל עם הארד דיסק נוסף בצורה של RAID 0 .ככה המהירות היא הרבה יותר טובה בקריאה כתיבה.והסיבה היא בגלל שכל הארד דיסק עובד בפני עצמו בזמן זהה.ויכול להפיק את המירב בצורה המכנית שלו,בשונה מSSD.
לסיכום זה תלוי בך כמה אתה מייחס משמעות לשרידות אמינות לפי דירוג אתר NEWEGG.דיסקים זה הרבה מזל לצערנו וסיגט זה חברה טובה בפס יצור בשנים האחרונות דווקא.וכמובן גם המחיר...
 

Reshef 914

New member
שלום לאיש המחשבים היקר

תוכל לפרט יותר על תוצרת RAID? קראתי על זה הרבה, אבל תוכל להסביר לפשוטי העם מה זה? איך זה עובד ומה צריך בשביל לבצע את זה? +\-?
 

asip

New member
בר רפאלי ב RAID

תדמיין לרגע ששתי האונות שלך עובדות במחשבה על בר רפאלי...
אתה פשוט תגיע בזמן מהיר לקו הסיום

כי פשוט בצעת פעולה שרק אונה אחת בדרך כלל עושה ופשוט הוספת את האונה השניה ולכן זה יותר מהיר.
אותו דבר בהרד דיסק.ברגע שיש לי הארד דיסק אחד שפועל.קורא-כותב הוא מוגבל למהירות מסויימת בגלל המכניות שלו
ברגע שאותה פעולה מחולקת לשני הארד דיסקים התוצאה מתבצעת יותר במהירות.
ואם בכלל נתפרע ולא נהיה מוגבלים באונות ונוסיף עוד הארד דיסק
אז בכלל הפעולה תהיה מהירה כי שוב חולקה הפעולה לשלושה ההארד דיסקים.
בRAID ישנם כמה אופנים:
0 או 1
5 או 10 ועוד ועוד
תלוי מה אנו מחפשים מהירות או גיבוי אפשרי לשלב גם וגם
כמובן שעניים כמונו
יסתפקו בשני הארד דיסקים ונלך על מהירות
אם לא הייתי ברור נלך על הפשטת המושג בצורה יותר פולשנית
רק תבקשו...
 

Reshef 914

New member
לא יודע מה איתך חביבי

אבל אצלי בר רפאלי תופסת הרבה יותר מ2 אונות :)

א' תודה על ההסבר!

ב'. מה זה 0 או 1, 5 או 10?
נשמע כאילו לדבר הזה יש יתרונות אבל בטח יש חסרונות ואני תוהה מה הם.
ממה שאני חושב שהבנתי, אתה אומר שהפעולה חולקה בין כמה הארד דיסקים, ז"א, אם הארד דיסק אחד הלך, אז כל המידע הלך? כי בוא נגיד שיש תיקיה, של תוכנה או עם חומר מסויים, חצי ממנה שמור על הארד דיסק X וחצי על Y? הארדיסקים תלויים אחד בשני בשביל תקינות העבודה ואי אפשר להמשיך לעבוד על אחד או לפרק אחד ולהעביר למחשב שני?
קריסת הארד דיסק אחד תצריך פירמוט הכל והתקנה מחדש?
 

joramf1

New member
פיפן האון של רשף בקריסה

אפילו בר לא עושה לזה כלום
אונה אחת מספרת לאונה השניה שפעם היו זמנים יותר טובים
דברים שהלכו ולא ישובו עוד
עסוק מידי לימודים חדשות פורום
פעם יעשה סרט על זה "קוראים לזה חיים שכאלה שהינו ילדים "
בין קסאם לקסאם
 

joramf1

New member
רק במקרה באופציה של בר יש פיתרון רפואי בשם

ויאגרה שאמור להאיט את הקצב .....
עם הלב שלו יעמוד בזה ....
יש פרסומת לאוטו בטקסט הזה
 
למעלה