טיפ: שעון/סטופר/טיימר בפרימייר

IdoShkedi

New member
טיפ: שעון/סטופר/טיימר בפרימייר

למיטב ידיעתי אין דרך מובנית ליצור כתובית של שעון, סטופר או טיימר בפרימייר. היום גיליתי טריק נחמד שמאפשר לעשות את זה יחסית בקלות (הרבה יותר קל מליצור כתובית נפרדת לכל שנייה שחולפת: 16:24:01, 16:24:02...). אז חשבתי לשתף למקרה שזה יעזור למישהו פעם. שלב 1: יוצרים asset חדש (באותו מקום שיוצרים Sequence או Title) מסוג Transparent video . שלב 2: מציבים את הקליפ על ציר הזמן, מעל קטע הווידאו שאצם רוצים להציג במהלכו זמן. שלב 3: מחפשים בחוצץ ה-Effects את האפקט Timecode ומניחים את האפקט הזה על הקליפ. שלב 4: בחוצץ Effect Controls נכנסים להגדרות של אפקט ה-Timecode ומשנים את המאפיינים הבאים: Position, Size - גודל ומיקום השעון על המסך, בהתאם לרצונכם Opacity - שקיפות הרקע השחור שסביב הספרות של השעון. אם לא רוצים רקע לספרות, לבחור 0% Format - לבחור SMTPE Timecode Source - אם רוצים סטופר שמתחיל ב-00:00:00, צריך לבחור Clip. אם רוצים שעון או סטופר עם זמן התחלתי מסויים, צריך לבחור Generate Time Display - בהתאם לקצב הפריימים בפרוייקט שלכם Offset - להשאיר 0 Starting Time - אם בחרתם קודם Generate, השדה הזה מאפשר לכם להגדיר את הזמן ההתחלתי שיופיע בשעון, למשל השעה 16:37:53:00. השדה הכי שמאלי הוא שעות, הכי ימני הוא פריימים. מהכי ימני אנחנו מתעלמים. המשך בהודעה הבאה (תפוז מוגבל).
 

IdoShkedi

New member
המשך

שלב 5: מחפשים בחוצץ ה-Effects את האפקט Crop ומניחים על הקליפ עם השעון שלנו. בחוצץ Effect Controls נכנסים להגדרות של ה-Crop ומשחקים עם הLeft / Right כדי לחתוך את כל הספרות המיותרות בשעון שלכם. למשל, אם אתם רוצים שעון שמראה שעות ודקות, אתם צריכים לחתוך את שני השדות הימניים (פריימים ושניות). אם אתם רוצים סטופר שסופר דקות ושניות, אתם צריכים להסתיר את השדה הכי שמאלי (שעות) והכי ימני (פריימים). יכול להיות שתצטרכו לשחק עם חלקי אחוזים (למשל Crop Left 46.3%) כדי שהחיתוך יהיה בדיוק במקום. טיימר שסופר לאחור: כדי ליצור טיימר שסופר לאחור, צרו Sequence חדש והכניסו את אליו את ה-Transparent Video עם האפקטים שדיברנו עליהם. הגדירו Starting Time בהתאם לזמן שאתם רוצים שהטיימר יסתיים בו (למשל, אם הגיבור מנטרל פצצה 3 שניות לפני שהיא מתפוצצת, צריך להכניס 00:00:03:00). שנו את אורך הקליפ בהתאם לזמן שאתם רוצים שהטיימר יתחיל בו (למשל, אם רוצים שהטיימר יספור 60 שניות לאחור, הקליפ צריך לתפוס 60 שניות על ציר הזמן). עכשיו חזרו ל-Sequence הראשי של הסרט וגררו לתוכו את ה-Sequence החדש, מעל הקטע בו אתם רוצים שיופיע טיימר. לחצו עליו עם הלחצן הימני, בחרו Speed/Duration, ובחלון שנפתח לחצו Reverse Speed. עכשיו הטיימר יספור לאחור.
 

boya

New member


 

barak97

New member
אחלה מדריך!


ממש עכשיו עשיתי אחד כזה לסרטון שאני מכין תודה רבה
 
תודה.

עד עתה השתמשתי בפתרון לברברים - 1. להריץ את הקובץ timer.html 2. להתארגן עם לוכד מסך (recordmydesktop המהולל) 3. להשתמש בchroma-key.
 

barak97

New member
אני כבר מלא זמן מחפש תוכנה נורמאלית


לצילום המסך... ממליץ על זו שאתה משתמש בה? עבדתי עד כה עם CamStudio שעושה את המוות
 
לא יכול להמליץ לך, מפני שעד כמה שידוע לי

היא רק על לינוקס. קראתי טובות על "wink", גרסת הלינוקס שלה קצת מיושנת, אבל יתכן שגרסת החלונות עובדת היטב (אפשר לייצא ממנה לרצף תמונות, ואותן כבר לחבר בתכנת העריכה של הוידיאו).
 
למעלה