שאלה לאמהות

פרח75

New member
שאלה לאמהות

אני מאד חרדה מהריון והלידה והאמהות. מההריון והלידה אני חרדה במישור הרפואי ומהאמהות במישור הנפשי. בשלב זה של החיים אני רואה את האמהות כמעין נטל. כמשהו ששואב אותך והופך אותך רק לכלי של נתינה. אין שינה, אין עצמי, אין כלום. מין הסתם לא כולן רואות את ככה, וטוב שכך, וגם אני רוצה לראות את החיובי שבדבר, אבל לא כל כך מצליחה. אולי הפחד מעוור אותי קצת אבל ככה אני רואה את הדברים. לכן אני רוצה לשאול אתכן שאלה שנשמעת קצת מטופשת אבל לי היא חשובה כי היא תפתח לי פתח לחשיבה אחרת - מדוע עשיתן ילדים? מה כיף בזה? מה טוב? איך מתמודדים עם השאיבה הזו שזה דורש, בעיקר בשנה הראשונה? תודה לכן!
 
עונה

זה משהו שתמיד רציתי מגיל צעיר זה בער בי מבפנים. לדעת שזה בריאה שנוצרה ממך ומהאהוב שלך, לדעת שזה משהו שנוצר בתוכך, גדל בתוך הרחם שלך, לאט לאט את מרגישה את זה, אחר כך היא ניזונה ממך בלבד וגדלה ומתפתחת (במקקרה של הנקה), זה מדהים, זה משהו שאני מודה לו היום כל יום...יש רגעים קשים בעיקר בהתחלה, זה שואב זה קשה ואת מפנה את כולך למצב חדש, אני מרגישה שהשתניתי, היתה תקופת אבל על הפרידה מהזהות הישנה אבל אני שמחה עם הזהות החדשה שבה יש גם את החלק של האמא.שאלת מה טוב? כל דבר כמעט טוב, החיוך הראשון, ההמהום הראשון, כל דבר ודבר... אם זה מעניין אותך ממליצה על"הולדתה של אם" מאת דניאל סטרן.
 

פרח75

New member
תודה על השיתוף

אבל איך מתמודדים עם השינוי הגדול הזה שפתאום אי אפשר לעשות מה שרוצים מתי שרוצים ואין שינה ויש תובענות מצד מישהו חדש? פתאום אנשים מתייחסים לתינוק והאמא קצת נעלמת? זה נראה לי ממש מפחיד.
 
פשוט מתמודדים כי אין זמן לחשוב

על משהו אחר, ולכן קצת בוכים, קצת לא רוצים אבל אין ברירה...וכשאתה אוהב משהו, למרות שקשה ומתעוררים האינסטינקטים האימהיים אז אין כאן מקום למחשבה.
 

אורית ג.

New member
מה שאמרת לא חויתי אף פעם

מה זה "אנשים מתיחסים רק לתינוק והאמא נעלמת" לא נעלמתי ולא כולם מתיחסים לתינוק תלוי בסיטואציה וגם אלה שמתלהבים מהתינוק ולא ממני ....לא היו מתלהבים ממני אילולא היה לי תינוק.
 
../images/Emo4.gif אני חושבת שהבנתי

למה היא התכוונה. זה קורה רק בהתחלה - את נדחקת הצידה, את באיזושהיא צורה "נעלמת". הדגש הוא על התינוק ולא עלייך. הוא פתאום במרכז העניינים, אנשים באים לבקר אחרי הלידה והם באים לראות אותו, או לפחות כך את מרגישה, אבל שוב - זה רק בהתחלה. זה אכן שינוי גדול מאוד בחיים, ברגע שבא ילד לעולם כל עולמך מתהפך וקשה להסתגל ופתאום אין לך זמן שהוא רק לעצמך ולפתע את מבינה את גודל האחריות. מישהי פעם אמרה לי: "מעכשיו ועד סוף חייך לא תפסיקי לדאוג" וזה ממש כך. אך לאט לאט את לומדת לחיות בשלום עם המצב החדש וזה פתאום לא נראה כל כך חדש, זה הופך להיות חלק מחייך - החיים שאת לומדת לאהוב ולהעריך. אין דרך לתאר את ההרגשה הזו של להסתכל על הילד שלך ולראות פתאום הבעה או צורת התנהגות שמזכירים את עצמך או את בעלך, או להבין פתאום שאת הורה, שאת יצרת את הילד הזה שנמצא מולך וקורא לך "אמא", או להיות מוצפת, סתם כך באמצע היום, ברגש אדיר של אהבה לילד שלך, רגש שלעולם לא הרגשת לפני כן. כל הקושי והשינוי וההקרבות שאת עושה, הכל מתגמד לעומת זה. צריך פשוט לדעת לתמרן ולאזן, לא לשכוח את האישה שאת, להשקיע גם בעצמך, לא לאבד מהיותך ומעצמיותך, לקחת בחשבון שרגעים קשים יהיו, לא הכל יהיה מאושר וורוד ונפלא. אם תחשבי בצורה כזו, תיוולדי ותיצרי אמא מאושרת. בהצלחה!
 
אני חויתי, אבל שמחתי מזה

ההורים שלי באים אלינו, ושוכחים להגיד לנו שלום כשהם רואים אותה. האמת היא שזה בכלל לא מעליב אותי, אלא מרגש אותי. הרי הם לא ניגשים ככה לכל ילד ברחוב, הם אוהבים אותה, כי היא הבת שלי... אני מודה שאני גם עושה את זה לבעלי ולכל מי ששומר עליה כשאני הולכת.
 

d i n o l e

New member
למה עשיתי? כי עושים וכי זה לא היה

נראה לי כזה big no no כמו חודשים לפני, אז הסכמתי לנסות כשבעלי הציע. וכי יאללה צריך ילדים ומה עכשיו שיש לי גור מדהים בן שנה? אני לא יכולה לדמיין את החיים בלעדיו, ולא מבינה איך ומה בכלל חיכיתי כלכך הרבה. בדיוק דיברתי על זה היום עם חברה, שגם היא כל הזמן דחתה את נושא הילדים. ואפילו כשהיתה בהריון פחדה. והיא אמרה שזה אושר כזה גדול ושהיא לא מתארת את החיים שלה אחרת. זה מדהים איך לפני פשוט אי אפשר לתאר איך זה יהיה אחרי. (ושלא תביני, זה באמת לתת המון מעצמך, וכבר שנה לא ישנתי יותר משעתים רצוף. אבל זה פשוט שווה את הכל)
 

מאסנתי

New member
מנסה לענות

בשביל תשובה אמיתית אצטרך כנראה לשבת ולכתוב כל הלילה, כי טרם גיבשתי לעצמי את דעתי המדויקת, אבל... בן זוגי ואני מכירים כמעט 10 שנים. אחרי 6 שנים נישאנו. הבאת ילדים תמיד היתה אי-שם ברקע. בוקר אחד, לגמרי בפתאומיות, קמתי עם צורך בוער להביא ילד לעולם. לא יכולה להסביר את זה, פתאום נורא רציתי לגדל בתוכי חיים, ללדת אותם, להזין אותם, לחנך וללמד ולעזור ולהתגאות ולטפח ולתמוך ו.... להשאיר אחריי מישהו שיזכור אותי כשאלך. האמהות קשה. תמיד צובעים לך את הכל בוורוד ופרחוני, אבל האמת היא שאחרי הלידה אין בך תחושה של אהבה אינסופית או משהו כזה, פשוט צורך בסיסי ואנושי לגונן על היצור המקומט, הצווחני והאדום שיצא מתוכך. האהבה מגיעה עם הזמן, והיא תמיד מגיעה. מהר מאוד את מוצאת את עצמך מתמוגגת מכל חיוך שלו (בערך בגיל חודש, חודש וחצי), מספרת בהתלהבות לכל מי שרוצה (וגם מי שלא רוצה) לשמוע מתי הוא עשה קקי, איך הוא תפס ביד את הרעשן ואיך הוא משך לך בשיער. זה משהו שקשה לתאר במלים, ואני באמת חושבת שזו אהבה ייחודית שאי אפשר לחוש כלפי מישהו אחר, גם לא כלפי הורייך או בן זוגך. הילד הזה הוא פרי יצירתך, הוא קיים רק בזכותך, את הרית אותו, נתת לו חיים, נקבת בשמו. כל מה שהוא יודע זה בזכותך (ובזכות מי שעוזר לך, כמובן). ומהר מאוד תמצאי עצמך מחכה בכליון עיניים לרגע שבו הוא יביט אליך ויגיד "אמא, אני אוהב אותך", יביא לך ציור שצייר בגן או יחבק אותך כשאת נראית לו עצובה ויגיד לך שילדים גדולים לא בוכים (כי זה מה שאת אמרת לו בפעם האחרונה שהוא בכה). אני חושבת שהצורך להביא ילדים הוא צורך ביולוגי, חייתי, של המשכיות הגזע. אבל מכאן ואילך - מערכת היחסים מקבלת את הצביון שאתם נותנים לה, כתא משפחתי פרטי משלכם. התינוק, וכל מה שבא איתו, דורש תעצומות נפש אדירות. לילות בלי שינה, הורמונים מתחרפנים, דימוי גוף בעייתי, תחרותיות וצורך להוכיח עצמך לסביבה (מהר מאוד תגלי איך בפורום לכל אמא יש גאון שהלך בגיל חודש, שר בגיל חודשיים וגמר אוניברסיטה בגיל חצי שנה), הצורך לשנות את סדר העדיפויות ולהחליט מה קודם למה - לישון, לאכול, להתרחץ, לתת יחס לבעל/הורים/חברים כשכולם מצפים ממך להיות האם המושלמת, ובכלל - לנסות למצוא את הידיים והרגליים בים המוצרים לתינוקות, הבגדים והצעצועים. הפתרון (שאני מציעה, אם כי גם לי יש מעת לעת רגעי משבר) - לנשום עמוק, להתאזר בסבלנות, לקבל עזרה מכל מי שמציע (ולבקש ממי שלא מציע). הסתייעי בבן זוגך, בחברה טובה, באמא (רק אם הם משרים עלייך אווירה נינוחה ותומכת! יש לך מספיק על הראש בלי שיתנו לך הרגשה שאת לא מארחת למופת אם את לא שולפת עוגה מהתנור בכל פעם שהם באים). קראי כמה שיותר ספרים, מאמרים וכתבות על המעבר מאישה לאמא, על הלידה, על ההורות ועל התפתחות התינוק. שאלי בפורום כל דבר שאת רוצה לדעת גם אם הוא נראה לך טיפשי - תמיד יש פה מישהי שעברה את מה שאת עברת ותענה לך בחפץ לב. אספי עצות מכולם, ובחרי בעצמך את הדרך שנראית לך גם אם אחרים עושים לך פרצוף, את האימא ואת מחליטה. ותשתדלי להינות מהמסע הזה. כל יום תגלי משהו חדש על עצמך, על התינוק. ואל תפחדי אם תרגישי קצת אבודה - כל מי שאומרת לך שהיא ישר נכנסה לנעלי האמהות - משקרת. זה קשה לכולן - אבל שווה. המון בהצלחה.
 

מאסנתי

New member
קצת משתחצנת

אבל את כבר השלישית בפורום שמחמיאה לי על סגנון הכתיבה. אולי באמת זו הקריירה מהבית שאני זקוקה לה (-:
 

אורית ג.

New member
כתבת יפה אבל אני מסתייגת

מהקביעה כי מי שאומרת שהיא נכנסה מיד לנעלי האמהות משקרת. את באמת לא מכירה את "כולן" כולל אלה שמשקרות או לא משקרות.
 

תותים5

New member
../images/Emo8.gifועל זה אני לא אחת אומרת ההכללה

היחידהשאפשר לעשות זה שאי אפשר לעשות הכללות
 
ובגלל שהערת אני אספר על עצמי,

שאני חושבת שבאמת "נכנסתי מיד לנעלי האמהות". ויש לזה הרבה סיבות הגיוניות, כשאלעד נולד לפני 10 חודשים הייתי בת 37, אהבתי מאד מאד ילדים עוד הרבה לפני ששאלעד נולד ובעצם התחלתי לטפל בתינוקות של אחרים כשהייתי בת 10 ! בחיי החלפתי חיתול בד עם ניילון שקשרו אז מעל לפני 27 שנים, כך שבאמת כבר ידעתי הכל ! חיכיתי להיות אמא המון שנים (לקח זמן למצוא את החצי השני...)ולכן זה מאד אישי, וכל אחת נכנסת לזה אחרת. מה גם שהקטנצ'יק היה באמת תינוק מלאך, היום הוא קצת מפונק אבל עדיין ילד טוב אז היה די קל... וחייבת לצרף תמונה...
 
למעלה