היכונו, היכונו- אירוח חדש מגיע

ביום ד' הקרוב נארח את עדי רסולי-תזונאית ילדים- בשעה 9 בבוקר

עדי מספרת על עצמה:
&nbsp
נעים מאוד, עדי רסולי , אמא של ים עומר וטל. בת הזוג של גל.
לפני 14 שנים סיימתי את לימודי התזונה באוניברסיטה העברית, בלי הרבה כוונות מראש. רצה המזל ומקום עבודתי הראשון היה בית החולים השיקומי לילדים "אלין" בירושלים שם נחשפתי לעולם קשיי ההאכלה בתינוקות וילדים. מאז ומעולם אהבתי תינוקות וילדים, הם מגיעים נקיים לעולם והיכולת שלנו להשפיע עליהם וללמוד מהם, היא עצומה ומבורכת. מאז ועד היום אני מייעצת ומלווה הורים לתינוקות עם קשיי האכלה (הפרעות האכלה/ריפלוקס/ קשיי עליה במשקל).
לפני 6 שנים "ילדתי" את צעדים בהזנת התינוק - ספר דיגיטלי מקיף על הזנת תינוקות.
לפני 4 שנים "ילדתי" את המתכוניה- הבית לתזונת תינוקות, קהילת הורים ענקית (77,000) בפייסבוק ואתר. שם ניתן לקבל מענה לשאלות , לשתף וללמוד על כל מה שקשור למטבח תינוקות ומטבח משפחתי.
והבייבי האחרון שלי הוא השדכניה - אתר הכרויות בין אימהות. בהורות הראשונית שלי הרגשתי די לבד, ואני יודעת שאפשר גם אחרת.
&nbsp
מוזמנים לשאול שאלות סביב הזנת ילדים - תינוקות פעוטות וילדי גן. אתגרי יום יום ושאלות כלליות בנושא.

 
אין בעיה להעלות כבר עכשיו


עדי תענה במועד האירוח אבל אפשר להעלות שאלות כבר עכשיו.
 
נהדר- מתחילה עם המון שאלות

הי.
קודם כל- איזה כיף של אירוח
. המתכוניה ליוותה אותי עם הגדולה לתוך עולם המוצקים, ועכשיו שוב עם הקטנה.
ולשאלות-
1. לגבי סימני מוכנות למוצקים- מדברים, בין השאר, על יכולת לשבת. אבל מעטים מאד התינוקות שיושבים בגיל חצי שנה ללא תמיכה. אז מה בדיוק הכוונה?
2. מכיוון שאי אפשר לחשוף בנפרד להכל, מהם המזונות שאליהם חשוב במיוחד לחשוף בנפרד?
3. טיפים להתמודדות עם קשיי עיכול בתקופת הטעימות ותחילת המוצקים? הקטנה שלי סובלת מקקי קשה ויבש (סליחה על התיאור..). הפחתתי ברזל, אני נותנת לה מים. מה עוד?
4. ולגבי ברזל- כמה באמת זה נדרש, כאשר הילדה בהנקה+ארוחה אחת?
5.מתי הזמן לחשוף לפירות טרופיים (מנגו, אננס, קוקוס)?
6. מהי כמות של ארוחה? במדריך שלך כתוב בגיל 6 חודשים ארוחה שמורכבת משני פירות, הכוונה, למשל, לשני תפוחים שלמים? זה נראה לי המון....מה אני מפספסת?
7. האם כל ארוחה צריכה לכלול גם שומנים, גם חלבונים וגם פחמימות?
8. יש עוד רעיונות לשומנים חוץ משמן זית, אבוקדו, טחינה ושקדיה?
9. שאלה שנוגעת לגדולה- היא אוכלת ביצה בגן. מה אפשר לתת כחלבון לא. ערב?
10. בערך בגיל חצי שנה אמורים להתחיל ארוחה אחת. מתי מוסיפים ארוחות נוספות? האם יש חשיבות לשעות בהן ניתנות? האם זה צריך להיות קבוע?
11.ריפלוקס- מתי זה עובר?? הקטנה בת חצי שנה, עומדת הרבה על שש וכמעט זוחלת, הפליטות פחתו, אבל עדיין יש המון..

תודה רבה
 
תשובה לקצת אורניה ביסוס ומעבר למוצקים

היי!
אני מתרגשת לקרוא שאת עוקבת אחרי כבר כמה שנים :)
את מזכירה ששקראאת את הספר הדיגיטלי שלי, אני דווקא כלל לא מדברת על ישיבה :) זה בהחלט שלב שידיע מאוחר יותר. אני כן מדברת על החזקה יציבה של הגו .
בתהליך החישפב אני מעדיפה להתחיל בירקות אחכ פירות, שומנים במקביל ואז חלבון. כדי ליצור מרק בסיסי יספיקו 3 ירקות (למשל בטטה קישוא וגזר ) ואז כבר אוכל להוסיך חלבון. בהמשך ניתן להוסיך דברים חדשים בהדרגה, על בסיס הדברים המוכרים. אין צורך להפריד בין המנות אלא להוסיך חדש על בסיס מוכר.
במעבר למוצקים נחפש אחר : סקרנות התינוק בסביבתו האוכלת
עצירות או קושי בעיכול מאוד שכיח בשלב הזה, אני מצרפת כתבה שלי וממליצה למתן את כמות המוצקים לכזו שתהיה לה נוחה בבטן . (קראי גם את הכתבה יש בה עוד כמה כיווני חשיבה ) https://goo.gl/xaMfeg
המלצות משרד הבריאות בארץ מנחות למתן תוסף לככל התינוקות. משפחות שמחליטות מכל סיבה שהיא לתת כמות שונה או לוותר, אני ממליצה להקדים את ספירת הדם לגיל 9 חודשים כדי לוודא. כמובן להתיעץ עם רופא ילדים ולעדכנו.
פירות טרופיים ניתן לשלב לאחר ביסוס מנת פירות - זו תכיל כמה פירות שהילד יכול לאכול, 1 או שניים ומקור לשומן .
גודל הארוחה תלוי בחוויה ושיתוף הפעולה, אף אחד לא יוכל להכתיב כמות לתינוק :) לכן אני ממליצה רק לבחון את התגובות שלה ואת תגובות מערכת העיכול ולהחליט בהתאם להן.
בגיל הזה ארוחה אחת תכיל פירות ושומן וארוחה שניה תכיל את כל אבות המזון כולל גם חלבון
ביצים לילדדדה הגדולה ניתן לתת כל יום ובערב לגוון עם מקורות אחרים כמו טונה/יוגורט/גבינה/קטניות . לא נורא יהיה אם תאכל מידי פעם עוד ביצה ביום
השעות קשורות לנינוחות שלה, ולרעב ובגיל חצי שנה יתכו בין ארוחה אחת לשתיים. אם יש קשיים מסוגים שונים כמו עיכול וכו, אין צורך להלחת או למהר
11.ריפלוקס.. שאלת מליון הדולר. אין לו גיל :) אבל אם היא פולטת וזה לא מציק לה, זו לא בעיה.. אם זה מציק לה צריך להקל עליה בהתיעצות עם רופא. סביר שאם יש מגמת שיפור אז בקרוב גם יחלוף

בתאבון!
מוזמנת לבוא לקבוצת המתכוניה ולמיזם החדש שלי ! השדכניה
www.mom2meet.com
www.matkonia.co.il
 
עדי, תודה שבאת להתארח אצלנו בפורום
איזה כיף!

מספר שאלות

&nbsp
1. איך את ממליצה להגיב אם פעוט זורק אוכל שוב ושוב? עושה הפסקות ועוצרת מיד אם רואה שזה שיטתי אצלה (בת שנה ושלושה חודשים) אבל יש ימים שממש זה נהיה סובב אוכל או שהיא בקושי אוכלת משהו כי זורקת. יודעת שזה טבעי וככה היא מגלה כוחות פיזיקליים וכו'- אבל בתכל"ס יש ימים שהיא בקושי אוכלת וזו ילדה שהייתה אוכלת את האוכל שלה ואת האוכל שלי מיד אחרי זה.
&nbsp
2. מה הקושי הכי נפוץ שאת נתקלת בו והורים לא יודעים איך להתמודד? מהי העצה הקבועה שלך בנושא?
&nbsp
3. אילו מאכלים נחשבים לא בריאים כל כך אבל ילדייך כן אכלו בתור פעוטות או כיום?
 
התנהגויות אכילה פרפרי אהבה

היי!
1. אני מחליטה לא להגיב בפעולה הראשונה, אלא להיות במקום של אני כאן וסומכת עלייך. כאמור בתחלה לא אגיב ואז אנאפ אם אני רואה שזה שיטתי אני אומרת : אני מבינה שסיימת בואי נרד מהכיסא (בלי קשר לכמות שאכלה או לזמן הארוחה)
אם היא מתנגדת אז תאמרי - אני מבינה שאת זה לא לא רוצה, בואי תניחי את זה "כאן" ומראה לה איפה.
אם הבנת שמכאן לא תתקדם ארוחה, תהיהי משפיק ברורה ותאמרי אני מבינה שסיימת. היא תמיד יכולה לדרוש את הארוחה הבאה יותר מוקדם אם היא צריכה .
הקושי הכי גדול :) שאלה טובה! בעיקר האתגר בלסמול על הילדים, אני סומכת על הילדים שלי שיביעו רעב, סומכת על הבחירות שלהם מתוך המבחר שאני ! בחרתי להגיש. כדי שזה יעבוד אני נמצאת בסיטואציה של תקשורת טובה, ואואמרת לעצמי שהתפקיד שלי לבחור מה להגיש ולשמר הרללי אכילה ומצהצד שלהם אני אסמוך עליהם על בחירות שלהם.
את המאכלים שאני רוצה בתדירות יותר נמוכה, אני בוחרת לא לקנות הביתה ומאפשרת להם לבחור אותם במכולת מידי פעם (לרוב מעדן מתוק במיוחד - שאני לא קונה הביתה, או גלידות יותר גדולות מאשר גלידות מהסוג של טילון וכו )
אני מאמינה שהחשוב הוא העקרונות בבית ובחוץ אנחנו נוהגים כמו לעצמנו (אוכלים יותר דטויות) אגב שלי כבר בני 11 9 ו 7 :)
תודה שהזמנת אותי לארוח!
עדי
 
שלום ותודה מראש

תהייינה לי ודאי עוד שאלות, בנתיים :

האם כדאי להגיש מלפפון מקולף,לפעוט שלא אוכל אותו כשהוא עם הקליפה, או לא להתייאש- להגיש שוב ושוב בקליפתו,ולתת לפעוט 'לעשות סלקציה' של איזה חלק הוא אוכל ואיזה חלק לא, בתקווה שיום אחד יאכל גם את הקליפה?

האם כדאי לעודד פעוטות לטבול לחם בגבינה וכו',או שלמשך השנה ראשונה\שנתיים ראשונות, חשוב שיקבלו כל מזון 'בנפרד',ללא 'ערבובים'?
עד כמה השיטה של 'ניתן קודם את המאכל שהם פחות אוהבים, ורק כשישבעו קצת נוסיף לשולחן מאכלים שהם יותר אוהבים' עובדת?

האם אפשר 'לסמוך' תמיד על הפעוט,שידע 'לווסת' את צריכת החלבונים לעומת פחמימות וכו', ולא 'לעודד' אם רואים למשל, שהוא תמיד 'מחסל' כמויות של פחמימות, ובקושי נוגע בחלבונים?

מה דעתך על שיטת הה 'החבאות'? (להחביא בתוך מאכל אחד,שהוא אוהב, מאכל אחר שאנו מעונינים שיצרוך בגלל יתרונות בריאותיים שלו).

האם כדאי להקפיד לא להציע מים מיד בתחילת הארוחה, מחשש שהתינוק 'יתמלא' במים, או שאין סיבה לחשוש מזה, ואולי אפילו להיפך- מומלץ לתת מים מיד עם המזון?

תודה :)
 
תשובה לאמא של שירה היחידה - התנהגויות אכילה ומיומנות אכילה

היי! העתקיתי את שאלותייך ואענה מתחתן
האם כדאי להגיש מלפפון מקולף,לפעוט שלא אוכל אותו כשהוא עם הקליפה, או לא להתייאש- להגיש שוב ושוב בקליפתו,ולתת לפעוט 'לעשות סלקציה' של איזה חלק הוא אוכל ואיזה חלק לא, בתקווה שיום אחד יאכל גם את הקליפה?
*** אין צורך להתעקש על מיומנות (הקושי באכיל של הקליפה קשור למיומנות ויעילות האכילה) היא תגיע אם לא נתעקש. ממליצה לקלף או להשאיר פסים דקים -של קליפה.
---------------------------------------
האם כדאי לעודד פעוטות לטבול לחם בגבינה וכו',או שלמשך השנה ראשונה\שנתיים ראשונות, חשוב שיקבלו כל מזון 'בנפרד',ללא 'ערבובים'?
עד כמה השיטה של 'ניתן קודם את המאכל שהם פחות אוהבים, ורק כשישבעו קצת נוסיף לשולחן מאכלים שהם יותר אוהבים' עובדת?
***** גיוון טעמים הוא חשוב, גם כאן אם תאכלי מולה כך, היא פשוט תעשה את זה , אין צורך שזה יהפוך מטרה, אבל הרעיון הוא ליצור אכילה דומה לארוחה המשפחתית
-------------------------
האם אפשר 'לסמוך' תמיד על הפעוט,שידע 'לווסת' את צריכת החלבונים לעומת פחמימות וכו', ולא 'לעודד' אם רואים למשל, שהוא תמיד 'מחסל' כמויות של פחמימות, ובקושי נוגע בחלבונים?
*** בהחלט ניתן לסמוך, אבל השיטה ששאלת לגביה , שבאלה הבאה(הצגה סדר של דברים לפי מדרג הפוך של העדפה שלו) לא מיצרת תחושה של לסמוך, ואז שיתוך הפעולה של הילד בהתאמה. מציעה להגיש מנה מגוונת או מה שאני קוראת לו ארוחה בביס (מנה שמכילה את כל לאבות המזון יחד ) יש כאן דוגמאות https://goo.gl/HJKUhn

-----------------------------
מה דעתך על שיטת הה 'החבאות'? (להחביא בתוך מאכל אחד,שהוא אוהב, מאכל אחר שאנו מעונינים שיצרוך בגלל יתרונות בריאותיים שלו).
** אם תתיחסי לזה "כמתכון" לא תרגישי שאת מחביאה. אם הוא אוכל ואוהב, אין עם זה בעיה
-----------------
האם כדאי להקפיד לא להציע מים מיד בתחילת הארוחה, מחשש שהתינוק 'יתמלא' במים, או שאין סיבה לחשוש מזה, ואולי אפילו להיפך- מומלץ לתת מים מיד עם המזון?
** ממליצה להפרידמים מאוכל, אלא אם התינוק/פעוט מסמן ורוצה


בתאבון !
מוזמנת לשדכניה והמתכוניה!
www.matkonia.co.il
www.mom2meet.com
 
מה אפשר לעשות בינקות כדי לעודד אותם לאכול נכון בבגרות?

&nbsp
הצעיר שלי בן שבע אבל אני שואלת את עצמי מה הייתי עושה אחרת אם היתה לי אפשרות לחזור אחורה בזמן...
הבן אכלן גרוע גרוע גם בינקות, כשהיה תינוק היה יורק החוצה את הירק והעוף. היה מוכן רק פרי, בננות אבטיח, מה שמתוק. בנוסף הנקתי אותו עד גיל חצי שנה.
בזמנו ניסיתי להחביא ממנו מאכלים לא בריאים, לא הסכמתי שיתנו לו סוכריות/עוגות, נילחמתי בסבתות אבל כשהתחיל ללכת למעון הוא גילה עולם.
כיום לא אוכל כלום חוץ מנקנקיות, פיצה, ספגטי (בלי רוטב), וממתקים. כל דבר אחר זה מלחמה.
מה לדעתך אפשר לעשות אחרת עם תינוקות "קשים" יותר כדי שיאכלו בריא יותר בגיל מבוגר יותר?
 
בררנות אכילה בגיל 7 - תשובה

היי,
בררנות אכילה טומנת המון אלמנטים משפיעים, ביניהם גם תורשה וגם סביבה.
על התורשה קשה להשפיע :) על הסביבה אפשר בהחלט
זה מתחיל כבר בינקות כמו שתארת אבל בהחלט ניתן לשיפור גם כיום, ביחס לנקודת המוצא הנוכחית.
העקרון הוא יצירת מודל בו אני סומכת על הילד וסומכת על עצמי.

אני דואגת ליצור גבולות שמכבדים אותו ואותי בבחירות שאני קונה ובהחלטות שלו על הצלחת שלו. ברוב המקרי מעורבות בררנות על רקע של תחושה ומרקמים יחד עם התנהגות שהולכת ומעמיקה..
לצערי זה לא דבר שאני ממש יכולה להציע לו פתרון קונקרטי ברשת, אבל בתהליך חוויתי בו מחזירים את אחריות האכילה לילד, אני מלווה תהליכים מהסוג הזה.
את מוזמנת לקרוא את התכנים של של גלית שרך זיתוני, יש לנו הרצאה בננושא - או תוכנית שלמה ! שנקראת המסע בקופסה. מסע גיבור לילידם בררנים
הנה לינקים :
המסע https://www.bibliodrive.co.il/


בהצלחה!
עדי
 

ayala99

New member
קושי במעבר למוצק

שלום,
אנחנו כבר חודשיים מדשדשות בטעימות. אוכלות רק מרוסק, כרבע כפית בכל פעם, לא ברור איך האוכל מגיע לגרון. אין בדיוק תנועות אכילה, ואחרי כמות כוללת של כפית או שתיים הן לא מעוניינות להמשיך. בהתחלה מתלהבות ולבסוף מסרבות בחיוך.
אשמח לכל עצה,
תודה מראש
 
ביסוס מוצקים

היי אילה,
האם הלידה היתה במועד אוו קודם לכן? האם היפוך מצד לצד? זחילה?
אלו מדדים שיכולים לשקך האם יש בשלות לאכילה.
בכל מקרה הדבר הנכון בעיני, הוא לעשות הפסקה של כמה ימים להמשיך לאכול בנכחותה (או נכחותן.. לא הבנתי אןולי הן תאומות ?) ורק כאשר יש עניין להציע גם להן. לא לחכותת עם הכפית ליד הפה, אלא לחכות לסימן, זה קריטי :)
אם לךא תראו שיפור יש לי הרצאה בנושא הזה, אעפ שבגיל הזה זה צעיר וצריך רק סבלנות מצידך וסקרנות מצידה
בהצלחה!
הנה לינק להרצאה שלי בנושא :
https://matkonia.co.il/ייעוץ-אישי-והרצאות/הרצאה-אינטרנטית-הואלא-אוכל-לי-live1/
הנה לינק לערוץ היוטיוב שלי
https://www.youtube.com/channel/UCXjyfn1gNaCdSWWVHAqWruA?view_as=subscriber


מוזממנת גם למתכוניה ולשדכניה
www.matkonia.co.il
www.mom2meet.com
 

mikmik291

New member
קושי בלעיסה ובליעה

הבת שלי בת 10 וחצי חודשים, אובחנה עם ריפלוקוס בגיל חודש וחצי, מקבלת תרופה כל בוקר וחלב אינפמיל AR.
התחלנו מוצקים בגיל 5 חודשים, בהתחלה כל דבר חדש שניסינו עשה לה פריחה ללא חום. בזמן האחרון כבר אין פריחה אבל יש לה קושי מאוד גדול בלעיסה ובליעה. כל מה שלא מרוסק וטחון היא משתעלת, נחנקת ומקיאה החוצה. כרגע התזונה שלה כוללת תפוח ואגס מאודים ומרוסקים כארוחת ביניים ומרק ירקות כארוחת צהריים ובשאר הזמן מקבלת תמ"ל.
היא מראה המון עניין ורצון באוכל שלנו, אני תמיד מצרפת אותה לשולחן כשאנחנו אוכלים ומנסה כל פעם מחדש והתגובה זהה.
אתמול ריסקתי לפירורים ביצה מקושקשת יחד עם גבינה לבנה ואחרי שתי כפיות היא השתעלה וירקה את מה שאכלה. כשהאוכל טחון למרקם של מרק זה בסדר והיא מאוד אוהבת, הבעיה מתחילה כשהאוכל לא מרוסק.
אשמח לדעת האם מה שתיארתי נחשב לנורמלי ולעצות איך ללמד אותה ללעוס ולבלוע.
תודה
 
מיומנות אכילה של בת 10 חודשים

היי!
נשמע שהכל ממש בסדר:) תינוקות ע ריפלוקס מציגים רפלקס הקאה מוגרב.
ממליצה להמשיך להציג בכל חווית אכילה מזון טחון במרקם שנוח לה, לצד מנות רכות כמו פרי בשל או ירקות מאודים. מיומנות הלעיסה היא תהליך נרכש שיגיע ככל שהיא תתבבשיל, הריפלוקס ירגע והחוויה תהיה נינוחה.
יש המון דרכים לגוון את המזון הטחון, ממליצה לקבל רעיונות באתר שלי
ולתד זה לצפות בסרטון שלי - ולהתקדם ממש בקצב שלה.
החוויה חשובה מאוד :) שמרי לה חוויה נעימה מבחינת המרקם
https://www.youtube.com/watch?v=55b28wZkysY&t=56s
ובקרי גם בשדכני והמתכוניה
www.matkonia.co.il
www.mom2meet.com

בתאבון
עדי
 

ai21

New member
סרבנות אוכל ביסודי

הילדות אוכלות רק מאכלים מסויימים:
שניצל, נקניקיות צמחיות, גבינה, וירקות מסויימים,
ומסרבות לטעום מאכלים אחרים,
מה עושים?
 
סרבנות אכילה

היי! כמו שעניתי למעלה בבשרשור :)* קשיים בשיתוך הפעולה של אכילה מצריכים הסתכלות מקצועית מעמיקה שבוחנת את שיתוף הפעולה את הההמנעות (האם על רקע תחושתי או התנהגותי ) ויש במקרים האלו לקבל יעוץ אישי.
בינתיים נותנת לך משימה :) הכיניח רשימה של כל המזונות שהן אוכלות בסהכ, ודאי שאת מתמידה להגיש את המגוון ולא מצטמצמת יחד איתן.
לעיתים בבתים בהם יש כמה בררנים הצמצמום הולך לכיוון של המכנה המשותף, מה שני הילדים אוכלים , וכך בעצם אנחנו "נותנם יד לצמצום.
|תתחילו בהגשה של צלחת מרכזית שכולחלת מזונות שמישהו אוכל (או דווקא כולם אוכלים הכל ) על מנת להגביר את החשיפה.
מעבר לכך ממליצה על תהליך מסודר, אני עושה אותו כחלק מהמסע בקופסה
וגם בהרתאה שאני מעבירה (אינטרנטית ) יחד עם גלית שרף זיתוני .
הנה הלינק !
https://761102897200056509.weebly.com/web3-5.html
והנה למסעבקופסה : (תהיך שלם )
https://761102897200056509.weebly.com/web3-5.html

בהצלחה!
עדי
 

ai21

New member
זה בדיוק מה שקורה

למשל כל שבת,
מכינים מגוון גדול של מאכלים,
בסוף הילדים אוכלים תמיד אותו דבר:
ירקות (אחת עגבניות אחת מלפפונים, תירס)
נקניקיות צמחיות או שניצל כמנה עיקרית,
ופירה או פסטה.
תמיד,
אותו
דבר.
למרות שיש שלל מאכלים על השולחן,
ואם נחסיר מה שהן כן אוכלות - הן פשוט ישארו רעבות ויאכלו לחם

גם בארוחות ערב:
אחת אוכלת גבינה ומסרבת לחביתות או ביצה קשה,
והשניה - לגמרי הפוך.
הכל מוגש על אותה קערה מרכזית.
אם הייתי צריך להגיש רק מה שכולם אוהבים - זה היה אומר שכל יום פיצה.
 
למעלה