איך מכוננים סדר יום?

איך מכוננים סדר יום?

לבן ארבעה חודשים, ועדיין לקים הנקה לפי דרישה?
ועוד שאלה, איך אפשר ללמד להרדם לבד במיטה בלי הרבה בכי בדרך הלימוד?
עד עכשיו די זרמתי והשעות שלו לא קבועות...גם אמבטיה לא נוח לנו לעשות כל יום בינתיים, חושבת שאין צורך...
 

הייבי

New member
סדר יום

הרעיון הוא לזהות את השעות שלו ולסדר סביבן מעין סדר יום. תנסי לזהות את הדפוסים- באיזו שעה בערך הוא קם בבוקר, מתי עייף לזחור לישון לשנת בוקר, כמה זמן ישן, מתי מבקש לינוק. לפעמים עוזר לרשום על פני כמה ימים וזה יבנה לך את הסדר הכללי. בתוך זה תוכלי להתנהל- לכוון זמן לטיול בוקר. זמן משחק. זמן אמבטיה וכו. אישית אני לא השקעתי המון מאמץ בזה ודיי זרמתי איתם. ככל שהם מתבגרים זה דיי מסתדר לבד וממילא בגילאים האלה זה משתנה כל הזמן. מה שכן לי היה חשוב להקפיד על שעת שינה יחסית קבועה בערב כדי להשאיר מקום לי ולחצי לעצמנו וזה דיי יוצר מעגל ששעת ההשכמה מתקבעת וכל מה שאחריה.
 
תודה, אבל אני שואלת אחרי

שהבנתי שאין לו שעות קבועות...אני כן מטילת איתו לפעמים ועושים אמבטיה בשעות הערב בד"כ כל שלושה ימים אבל זורמים ספונטני כל יום מתי שנראה שיכול להתאים...לא בשעות קבועות. אז השאלה אם אפשר לכוון אותו לדפוס קבוע בהנחה שלא בא מעצמו...לפעמים היו נגיד יומיים רצופים שהשעות היו דומות אבל לא קרה נניח ששבוע שלם זה נשאר קבוע.

את אומרת שזה ממילא משתנה כל הזמן בגילאים האלה אז אולי לא באמת צריך...פשוט קראתי בכמה מקומות שתינוקות זקוקים לשיגרה...לי זה לא ממש מפריע שאין סדר קבוע כי ממילא אני בבית בשבילו ולא בשבילי...כלומר אני לא בחופשת לידה כדי להספיק דברים לעצמי שאני לא מספיקה בעבודה או משהו אלא המטרה היא לתת לו מה שצריך.

בימים האחרונים נראה שיותר קשה לו להרדם וכן משתדלים להתחיל האכלה שלפני שינה והרדמה בסביבות שמונה, וזה לוקח בערך שעתיים עד שבאמת נרדם לשנת לילה, כלומר לכמה שעות רצופות שמספרן עדיין משתנה בינתיים.
 

הייבי

New member
שגרה

תינוקות צריכים שגרה השאלה כאן היא של מינון. אני בגילאים האלה לא הצלחתי ליצור שגרה עם שעות שינה ואכילה קבועות כמו שיש במעונות. כן ידעתי פחות או יותר לפי השעה שקם בבוקר לצפות מתי ירצה לישון בוקר ולפי אורך שנת הבוקר בערך מתי ישן צהריים וכו.. אבל גם אז היו פתאום ימים שחרגו מהשגרה. את יכולה לנסות לבנות טקס שינה ליום וללילה כדי להקל עליו לעבור מזמן ערות לשינה. ורק הערה לגבי שנת הלילה- אם לוקח שעתיים להרדים יכול להיות שאת מפספסת את חלון השינה והוא מגיע עייף מדי ואז מתקשה להירדם. תנסי לקצר את המרווח בין השעה שהוא קם משנת אחר הצהריים לשנת הלילה. ודווקא כאן טקס קבוע של אמבטיה, הנקה, קצת ערסול ולמיטה יכול להקל.
 
בשעתיים האלה

הוא יכול גם לישון חצי שעה ולהתעורר לאכול עוד כי קודם היה עיף מידי...זה כשעתיים עד שנרדם לשנת לילה לא עד שנרדם בכלל...אם נרדם ומתעורר לוקח לו יותר זמן להרדם אח"כ.

גם אני בערך יכולה לצפות זמני שינה לאותו יום כמו שאת מתארת...
באיזה גיל כן הצלחת ליצור שיגרה עם שעות קבועות?
 

מילי2017

New member
במעונות מגיל מסוים הם מעירים תינוקות בשנת הבוקר

נניח שמשכיבים בתשע וחצי ( אחרי ארוחת בוקר )
יש תינוקות שיכולים לישון נניח עד 13 (ואז יאכלו צהריים מאוחר יותר
ולא יישנו עם כולם בין 13 ל 15 וחצי )
אז מעירים אותם ב 11
ואז לבד מסתדר לרוב התינוקות לאכול צהריים ב 12 וללכת לישון אחרי החלפה ב 13 .
אם את איתו בבית, אני אישית לא רואה צורך להעיר או לכוון לסדר יום קבוע ומדויק .
אם ייכנס למעון - יסתדר לו כבר הסדר יום
 
אני איתה בבית עדיין כי עצמאית אבל יש לה סדר יום

די מההתחלה שהוא פשוט גמיש ומשתנה בהתאם לתוכניות ושינוי של הגיל (לפעמים חייבת שינת בוקר, לפעמים היא לא רוצה וישנה יותר מאוחר).
&nbsp
בהנקה זה יותר בעייתי כי זה לא רק אוכל אלא גם עונה על צרכים רגשיים אבל תנסי לנהל מעקב של מתי בד"כ הוא ישן, מתי אוכל ותנסי להציע את זה בשעות הקבועות פלוס מינוס.
&nbsp
אצלנו האמבטיה היא חלק מהשגרה של לפני השינה כך שכל יום עושים ואם לא-זה בד"כ מתבטא במלא התעוררויות.
 
למעלה