חטיפים המיועדים לתינוקות

elad1980

New member
חטיפים המיועדים לתינוקות

שלום רב,
אשמח לדעתכם/ן באשר לחטיפים המיועדים לתינוקות.
בני בן חצי שנה והמטפלת לוחצת לתת חטיפים המיועדים לתינוקות.
אמרה שכול המטפלות אתן נמצאת נותנות חטיף. כמו כן, טענה כי בני עדיין רעב אחרי שנותנת לו פירות וכדי להפחית את כמות התמ"ל היא רוצה לתת במקום בקבוק חטיף. אמרתי לה שלדעתי זה לא בריא כיוון שזה חטיף שמכיל נתרן ולא ממש מומלץ כנשנוש לתינוקות ואני לא רוצה להרגיל אותו לחטיפים. עוד הוספתי כי אפשר לתת עוד פרי או מרק. היא חזרה על כך שזה לא משביע אותו ואני די מתקשה להאמין לכך וחושב שהחטיף הוא פשוט הפתרון הכי קל ולכן נותנים אותו. גם אם כל המטפלות שם נותנות חטיפים לא צריך להיות חלק מהעדר לדעתי כיוון שזה לא בריא.
מה דעתכם/ן?
 

ayala99

New member
דעתי ללא ניסיון

עוד לא הגעתי לאוכל מוצק, אז אני עונה ללא ניסיון, אבל בעיני ממש לא כדאי לתת אוכל ממרכיבים לא בריאים, רק כדי להגיע למכסה של קלוריות. מילא לוותר לילד בן 5 שרוצה מה שיש לחברים, אבל בגיל חצי שנה? אני מסכימה איתך שהסיבה האפשרית היחידה לתת לו חטיף היא כדי לא להתאמץ להכין, לקחת החוצה, להאכיל.
 
מסכימה לגמרי

אישית אני לא חושבת שזה אסון גדול לתת חטיף כזה, אבל הבחירה צריכה להיות שלך בלבד ולא של המטפלת. תגידי לא באופן ברור וזהו.
 

הייבי

New member
אני לא הסכמתי למטפלת לתת

בגיל שבעה-שמונה חודשים אנחנו התחלנו לתת חטיפי תינוקות מדי פעם בסוף שבוע כי יש לזה ערך לתרגול ראשוני של אוכל אצבעות ואת הלעיסה של משהו שהוא יחסית קל ונוח אבל למטפלות (גם של הקטן וגם של הגדול) לא הבאנו וסירבנו להביא כשביקשו. אם לדעתה הוא לא שבע בגיל חצי שנה לגמרי סביר שיאכל תמ"ל אחרי הפרי או שתסמיך לו את הפירות עם קצת דייסה/טחינה/ממרח שקדים. לדעתי החטיפים סתם לא בריאים ומייצרים את ההרגל הלא בריא של נשנושים בגינה שממש לא הכרחי בגיל הזה. כשקצת ייגדל ויאכל כבר מוצקים משמעותיים יותר בסביבות גיל שנה והלאה אפשר לדעתי להוסיף כריך קטן מחצי פרוסת לחם לפירות או שתכינו לביבות/מאפינס פרי/ירק שתיתן לו במקום חטיף.
 
אם להיות כנה, אני כן נותנת וגם נותנת במבה

אני נותנת אולי עוגיה אחת כזו שדומה לבייבי ביס (יש 2 בחבילה- נותנת בד"כ 1 ביום) ובואו נאמר שלוקח לנו לסיים שקית קטנה של במבה משהו כמו שבוע-שבועיים. מקבלת ממש 2-3 חתיכות וזהו.
&nbsp
בעיני השד לא נורא, כל עוד זה לא הופך להרגל.
&nbsp
במקרה הזה אם היא מרגישה שעדיין רעב- חייבת להעשיר את המנה או פשוט למשוך קצת ואז לתת בקבוק להשלמה.
 

mikmik291

New member
אני נגד

הבת שלי בת 7 חודשים, אוכלת מוצקים כבר קרוב לחודש, חמותי רצתה לקנות לה חטיפים כאלה ולא הסכמתי.
חטיף לא ישביע כמו תמ"ל או דייסה, פשוט נוח למטפלת כי זה לא דורש ממנה שום הכנה.
אני מתכננת להתחיל עם דברים בסגנון לקראת גיל שנה.
 
למעלה