ירידת תיאבון

ayala99

New member
ירידת תיאבון

הבנות שלי בנות 4 חודשים כבר שבוע אוכלות פחות. הכל כאילו כרגיל אבל הכמות הסופית 20% פחות. קראתי שיש ירידה בגיל הזה אבל אשמח לשמוע עצות. הרופא שליד הבית מניסיון יזלזל ולא יבדוק ואני מתלבטת אם ליסוע במיוחד לרופא מומחה (זה מה שתאפשר לי הקופה עד שיסתיים הרבעון ואוכל לעבור רופא)
 
בגיל 4 חודשים יש קפיצה התפתחותית
שחלקה קשור להגברת העניין בסביבה וכתוצאה מכך לירידה בכמות האוכל.
מה שכדאי לעשות הוא בזמן הארוחות לנסות להפחית את הגירויים הסביבתיים - להאכיל במקום קבוע, מוכר ורגוע שיש בו כמה שפחות גירויים סביבתיים.
זה גם הגיל המתאים, אם עוד לא התחלתם, לסגל סדר יום קבוע וטקסים קבועים לפני שינה ולפני אוכל.
 
טקס לא חייב להיות משהו ארוך
גם משפט קבוע שתגידי לפני, סינר או חיתול שתניחי מתחת לסנטר בזמן ההאכלה יכולים לשמש כטקס. המטרה של טקסים היא לאפשר לילד להתכונן למה שעתיד לקרות לו, ולא להיות מופתע.
ספציפית לשאלתך, לפני האוכל זה יכול להיות משהו בסגנון של: "אני הולכת להכין לך בקבוק ואז נאכל ארוחת בוקר", להכין בקבוק, לקחת אותה למקום קבוע שבו אוכלים (רצוי לא במרכז ההתרחשויות של הבית), להחזיק אותה בתנוחת האכלה, להניח לה טטרא מתחת לסנטר ולפני שאת נותנת את הבקבוק להגיד לה "בתיאבון מתוקה שלי".
ברגע שרצף מסויים של מילים / פעולות חוזר על עצמו באופן קבוע הוא הופך להיות טקס. וטקסים אצל ילדים נוטים "להרגיע" את המערכת - לאפשר להם לצפות את מה שעתיד לקרות בעוד רגע במקום להיות מופתעים...
טקס קבוע בנוסף למקום האכלה שבו יש פחות גירויים סביבתיים (למשל, לא הייתי מאכילה ליד חלון, או באמצע הסלון...) מאפשר לילדים בגיל הזה להיות מרוכזים יותר באוכל ולא במה שסביבם.
מה דעתך? נסי, ותעדכני.... ?
 

ayala99

New member
עד עכשיו הן מבקשות לאכול

ליזום האכלה בלי שיבקשו?
שמתי לב שבאמת התחילו לישון יותר בלילה, אבל לא פיצו בכמויות במשך היום. גם המשקל עלה והכמויות שהן אמורות לאכול עלו. הן אוכלות במשך היום כל שעתיים וחצי-שלוש, אבל לא מספיק בכל פעם. מיליון גרפסים באמצע. פעם היו אוכלות הרבה מעבר לכמות שהמשקל שלהן דרש. עכשיו נשארו באותה כמות וירדו.
 
אני לא הייתי יוזמת האכלות נוספות
אלא כן משאירה את ההאכלה לפי דרישה. אבל הייתי משתדלת להקפיד על כל מה שכתבתי בהודעה הקודמת בעניין הטקסים והסביבה...
&nbsp
(*) אגב, מזמינה אותך לשאול גם בפורום תאומים ושלישיות - יש לנו שם כמה אמהות חדשות בדיוק כמוך...
 

ayala99

New member
שיניתי סביבה

נראה שאוכלות יותר במנה, אבל הן ישנות המוןן ופשוט לא מספיקות להגיע לכמות.
אני מתלבטת אם להעיר אותן? לא עלו ככ טוב במדידה האחרונה
 
אני לא הייתי מעירה מהשינה
אבל כן הייתי מתייעצת עם רופא כדי להבין את משמעות הירידה - למשל האם ירדו גם באחוזונים? ומה לדעתו כדאי לעשות.
 
למעלה