ליל הסדר ותינוקות

ליל הסדר ותינוקות


ליל הסדר הוא בד"כ לילה מאוד ארוך ועם תינוקות וילדים בכלל -זה ממש לא פשוט.
חשבתי שרגע לפני ליל הסדר זו הזדמנות טובה לעשות שרשור שבו נשתף איך אנחנו פועלים עם התינוקות בימים שצריך להישאר מאוחר מחוץ לבית? האם ואיך שומרים להם על השגרה.

מי שיש לו/ה טיפ בנושא- נשמח אם תשתפו.

חג שמח!
 
מאז התינוקת

אני מארחת אצלי (משפחה מצומצמת). כבד עלי פקקים, תיקים עם המון ציוד ושעות ארוכות מחוץ לבית. יותר פשוט שהכל זמין בבית ואפשר פשוט לקלח להשכיב לישון במיטה בשעה שהיא רגילה ואז להמשיך בארוחה...
יש לי גם קטע שעדיין לא התגברתי עליו (אולי כשתגדל), שאני ממש "מקדשת" את שנת הלילה שלה ולכן משתדלת לא לפגוע בשגרה שלה גם אם זה חג.

מנצלת כדי לשאול - מה אפשר לעשות עם קטנטנים סביב השנה במהלך חול המועד?
רוב הפעילויות שמפרסמים מיועדות לילדים גדולים יותר. אז איך אפשר לשעשע את הקטנים במהלך החופשה הארוכה מהגן? אשמח לרעיונות!
 
כל הכבוד, אני גם מעדיפה לארח למרות שקשה לעשות את ההכנות

לארוחה יחד עם הקטנה. קרה פעם אחת שבעלי לקח חופש במיוחד כדי להיות איתה או שלקחתי בייביסיטר כי היא לא מאפשרת יותר מידי להכין כשהיא באיזור חח.
&nbsp
לגבי פעילויות- הייתי לוקחת לגן חיות, ג'ימבורי, אפשר אולי מוזיאון (הבת שלי מאוד אוהבת מוזיאונים, אני שמה אותה במנשא ומסתובבת ככה ואז היא רואה וממש מתלהבת).
קחי בחשבון שהכל יהיה עמוס ומפוצץ.
 
אפשר לארח בלי לטרוח יותר מדי על ההכנות

למשל אם מבקשים מכל אורח להביא מאכל כלשהו.
ואז נשאר רק לערוך את השולחן (ולנקות אח"כ).
לבשל עם תינוקת זה משהו שהצלחתי לעשות פעמים בודדות ביותר...
 

בלונד23

New member
זה סיוט.

האמת שלא היה ליל סדר אחד שהיה כיף, עם שני הילדים, כי תמיד יש תינוק והוא סובל והוא בוכה. הטיפ היחיד שלי זה למצוא להתארח במקום שיש בו חדר נפרד שקט כדי להשכיב בו לישון. אם יש רעש ואין לו שקט הוא בוכה בלי סוף.
 
חח ליל הסדר בהגדרה לא כיף בעיני- ערב ארוך ומתיש

אצל ההורים שלי זה תמיד נגמר בעצבים ומריבות אז בכלל "כיף".
&nbsp
אנחנו האמת מתארחים אצל חברה של אחותי כך שגם אם יהיה חדר פנוי וזה- לא אשים אותה שם וגם כנראה נהיה עם טיולון שהיא לא מוכנה לישון בו (ניסיתי כבר פעמיים, לכן מתלבטת אם לקחת את הטיולון או את העגלה הרגילה), לפחות נהיה עם אוטו משלנו אז הכי הרבה נפרוש כשזה יהיה לה יותר מידי.
 
אני לא מנסה לשמור על השגרה

לא עם תינוקות ולא עם ילדים. זה לילה מאד מיוחד לכולם, מקסימום יש לי תינוק קוטר בידיים (או אצל סבתא/דודה/קרוב תורן). אם הוא מאד אומלל לרוב אפשר להשכיב בחדר אחר.
 

זלופית

New member
מצטרפת לאיןאריות

כל עוד זה פעם ב... ראש השנה, סוכות, פסח, חתונה של מישהו קרוב במיוחד - לא נורא בעיני.
לגבי הגדול - אני כן מנסה שישנוץ לפחות איזה שעה בימים כאלו, ככה שיוכל להנות יותר בערב.
לקטנה (בת שנתיים וקצת) מביאים עגלה, שמיכה, דובי ומקסימום נרדמת בעגלה. פעם היה נורא בעיני שהם צריכים לישון ברעש כ"כ חזק (בחתונה למשל), אבל זנחתי את רגשי האשמה. נראה שהם ישנים טוב ברעש מטורף, בדיוק כמו בשקט של החדר שלהם...
 

בלונד23

New member
אשרייך! אצלי מעולם לא נרדמו לא בעגלה ולא באוטו.

ברגע שאין את המיטה שלהם זה צרחות עד שהולכים הביתה.
 
כמה טיפים:

1. לזרום - זה ערב אחד של יציאה מהשגרה. אין טעם לקטר על זה בלי סוף (סליחה).
יותר מזה - נצלו את העובדה שהבית מלא בקרובי משפחה שיכולים להרים, להרדים ולהעסיק ולתת לכם לאכול אוכל חם, את תחושת החגיגיות שהקטנים חווים לראשונה ואת ההזדמנות להלביש בבגדים הורסים - ותהנו.
2. כשיש קטנטנים - מנשא בד. מאפשר לתינוק לנמנם ולהורים לאכול, וגם מרחיק דודות נדחפות שרוצות להשאיר סימני ליפסטיק על תינוק.
3. אם מדובר בבית של אנשים שמרגישים אצלם בנוח - לבוא עם ציוד אמבטיה בסיסי ופיג'מה ולפני היציאה הביתה כבר לקלח ולהעביר לפיג'מה, ככה אפשר לקחת אותם ישר למיטה אם נרדמים באוטו.
4. אם עומדת בפניכם נסיעה ארוכה - הרבה בגדים להחלפה, טטרות, מגבונים ושקיות (אמא לפצפונת מקיאה).
5. אם אתם מארחים או עוזרים בהכנות - סנג'רו קרובי משפחה לבייביסיטר. לפני שנה וחצי בישלתי ארוחת חג עם תינוקת בת 3 חודשים - אמא שלי והאחייניות שמרו עליה ואני בישלתי בנחת. כשהגיעו התקפי הגזים של הערב, המשכתי לבשל כשהיא עלי במנשא.
 

בלונד23

New member
הבית מלא בקרובים שלא יודעים לטפל בתינוק

כשהם רק מתקרבים הוא מתחיל אוטומטית לצרוח. ובצדק. כל מיני דודות עם מלא בושם שאי אפשר לנשום. במקום לעזור הם רק מפריעים והכי מרגיז אותי זה "בליל הסדר הוא יכול ללכת לישון גם ב12 בלילה אל תדאגי". אז זהו, שלא. מי שיאכל אחכ מרורים זו אני, לא אתם, אז אם אתם לא עוזרים לפחות אל תהרסו. ומעולם לא אכלתי כלום בליל הסדר עם תינוק בידיים... נשארתי רעבה מתה...
 

הייבי

New member
מסתדרים

בגדול אנחנו מוותרים על השגרה אחת לשבועיים בארוחת ערב שישי משפחתית אז בוודאי שאין לנו ספק בערב חג. מקלחים לפני שיוצאים ולוקחים עגלה וטטרה ופיג'מה בתיק. כשנהיה מאוחר וקשה מנסים לעשות סיבוב בחוץ/במרפסת בעגלה. הגדול שלי אף פעם לא היה נרדם וזה רק עזר לו להירגע. הקטן יותר מהנרדמים אז זה קצת מקל. אם הולכים לצד שלי אז יש מלא ידיים פנויות שמוכנות להחזיק/לנענע/לפנק. אם הולכים לצד של החצי אז מתחלקים ביננו כדי ששנינו נצליח לאכול. והשנקל שלי: 1. לא לקבוע למחרת בבוקר שום תוכניות קריטיות. לפעמים הם ישנים יותר מאוחר. אם לא- הם יכולים לקום הפוכים ונודניקים ואז עדיף בוקר באיזי בבית/גינה ולא שוב הגררות לארוחות אחרי החג. 2. לגדולים יותר להביא בנוסף לפיג'מה גם מברשת שיניים לערב חג כדי שיירדמו באוטו מוכנים להעברה למיטה 3. לקטנים- צעצועים אהובים לערס חג. עם עדיפות לכאלה שאפשר לשחק בישיבה בכיסא אוכל/עגלה. לגדול שלי בגיל שנתיים/שלוש הכנתי קופסת הפתעות ממקס סטוק של צעצועים קטנים כדי שיהיה לו להעביר את הערב. והכי חשוב- לקחת בקלות. יש בסהכ שני ערבי חג חשובים וארוכים בשנה...
 
למעלה